Digi pokkari hakusessa

Valokuvaus

Hei
Olen etsimässä digitaalikameraa en siis järjestelmäkameraa. Olen katssellut Lumic DMC-TZ7 ja Canon Powershot SX200 is:ää. Onko kokemuksia näistä kameroista tai ehdottaa jotain vastaavaa digikameraa jolla saisi kunnollisia kuvia. Videointi mahdollisuutta ei tarvitse kamerassa olla haen siis kameraa vain kuvien ottoa varten.

Kokemuksia, ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan:-)

5

419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti minäkin
      • Mika.....

        ... niissä etsin on. Se vain on toteutettu sillä lcd-näytöllä. Canonin G-sarjan optiset etsimet ei kyllä paljon anna aihetta juhlaan (itsellä tosin viimeinen havainto G5 mallista. Liekö uusissa se asia paremmin hoidettu). Muuten olen kyllä samaa mieltä, että Olympuksen mikrojärkkäri on todella varteenotettava vaihtoehto, mutta menee jo kalliimmaksi ja lcd-etsin siinäkin vain on (se lisävarusteena saatava optinen etsin varaa varustekengän ja on kallis, sama homma kun siina panan laatupokkarissa mikä se malli nyt olikaan). Jos hinta ei ole esteenä ja haluaa järkkäritasoista laatua, niin en ohittaisi myöskään Sigman DP:tä ja nyt alkuvuodesta tulee se Leica X1. Ne menee kyllä selkeästi kalliiksi, mutta varmasti kelpaavat vaativallekin käyttäjälle joskin niissäkin on vain lcd-etsin ja otinen estin lisävarusteena varustekenkään.

        Itse olen kyllä sitä mieltä, että nämä edullisemmatkin pokkarit ja hybridit kelpaavat valokuvaukseen vallan erinomaisesti ainakin useimmille kotitarvekuvaajille ja miksei harrastajillekin. Ainoa rajoitehan on, että niiden kenno ei oikein kestä prässäämistä ja ovat kapeamman dynamiikkansa takia vähän tarkemmin valotettavia, mutta jos olosuhteet on hyvät niin ei sitä kuvasta erota onko se kuvattu järkkärillä vai pokkarilla.

        Minä olen sitä mieltä, että monikäyttöisyys ja käytännöllisyys kamerassa on myös eräs arvo ja sehän on perinteisesti sitä pokkareiden vahvaa aluetta hinta/laatusuhdetta unohtamatta.


    • Dol Biong

      Eihän täällä kannata pokkareosta kysellä. Kysymykseen vastaavat vain järkkärifanaatikot: OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI…

      DMC-27, LX-3, G10 ja G11 ovat kaikki hyviä vaihtoehtoja valitse niistä käteen sopivin.
      Paras niistä on ehdottomasti se jolla itse haluat kuvata.

    • Mikäli et tarvitse pitkää teleä hyvä vaihtoehto on Panasonic LX3. Mikäli haluat kiinteäpolttovälisen pokkarin vaihtoehtoina ovat sigma DP1 ja Leica X1. Leica tosin tulee vasta ensivuoden alussa. se on huippulaatuinen, mutta kallis.

    • pokkarin, niin

      osta Canon. Jos taas järkkärin, niin osta Nikon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1298
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      956
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe