Hei
Olen etsimässä digitaalikameraa en siis järjestelmäkameraa. Olen katssellut Lumic DMC-TZ7 ja Canon Powershot SX200 is:ää. Onko kokemuksia näistä kameroista tai ehdottaa jotain vastaavaa digikameraa jolla saisi kunnollisia kuvia. Videointi mahdollisuutta ei tarvitse kamerassa olla haen siis kameraa vain kuvien ottoa varten.
Kokemuksia, ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan:-)
Digi pokkari hakusessa
5
409
Vastaukset
- Canonisti minäkin
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=panasonic_dmczs3,canon_sx200is&show=all
Pitkällä zoomilla varustettu kamera, joka on ilman etsintä! Älä ainakaan haksahda noihin. Varma peruspopkkari, ei tosin kovin kestävä kovassa käytössä, on Canonin G10. Zoomia siinäkin liikaa ja valovoimaa liian vähän.
Paras "pokkari" lienee yhä Olyn pikkurunko varustettuna pannukakulla. Siinäkin valovoima on huono.- Mika.....
... niissä etsin on. Se vain on toteutettu sillä lcd-näytöllä. Canonin G-sarjan optiset etsimet ei kyllä paljon anna aihetta juhlaan (itsellä tosin viimeinen havainto G5 mallista. Liekö uusissa se asia paremmin hoidettu). Muuten olen kyllä samaa mieltä, että Olympuksen mikrojärkkäri on todella varteenotettava vaihtoehto, mutta menee jo kalliimmaksi ja lcd-etsin siinäkin vain on (se lisävarusteena saatava optinen etsin varaa varustekengän ja on kallis, sama homma kun siina panan laatupokkarissa mikä se malli nyt olikaan). Jos hinta ei ole esteenä ja haluaa järkkäritasoista laatua, niin en ohittaisi myöskään Sigman DP:tä ja nyt alkuvuodesta tulee se Leica X1. Ne menee kyllä selkeästi kalliiksi, mutta varmasti kelpaavat vaativallekin käyttäjälle joskin niissäkin on vain lcd-etsin ja otinen estin lisävarusteena varustekenkään.
Itse olen kyllä sitä mieltä, että nämä edullisemmatkin pokkarit ja hybridit kelpaavat valokuvaukseen vallan erinomaisesti ainakin useimmille kotitarvekuvaajille ja miksei harrastajillekin. Ainoa rajoitehan on, että niiden kenno ei oikein kestä prässäämistä ja ovat kapeamman dynamiikkansa takia vähän tarkemmin valotettavia, mutta jos olosuhteet on hyvät niin ei sitä kuvasta erota onko se kuvattu järkkärillä vai pokkarilla.
Minä olen sitä mieltä, että monikäyttöisyys ja käytännöllisyys kamerassa on myös eräs arvo ja sehän on perinteisesti sitä pokkareiden vahvaa aluetta hinta/laatusuhdetta unohtamatta.
- Dol Biong
Eihän täällä kannata pokkareosta kysellä. Kysymykseen vastaavat vain järkkärifanaatikot: OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI…
DMC-27, LX-3, G10 ja G11 ovat kaikki hyviä vaihtoehtoja valitse niistä käteen sopivin.
Paras niistä on ehdottomasti se jolla itse haluat kuvata. Mikäli et tarvitse pitkää teleä hyvä vaihtoehto on Panasonic LX3. Mikäli haluat kiinteäpolttovälisen pokkarin vaihtoehtoina ovat sigma DP1 ja Leica X1. Leica tosin tulee vasta ensivuoden alussa. se on huippulaatuinen, mutta kallis.
- pokkarin, niin
osta Canon. Jos taas järkkärin, niin osta Nikon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
PropsApp Koodi
Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset23518Persut yrittävät epätoivon vimmalla
kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a1003356"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin562853IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n
eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-592656Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen
Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.922475Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭532046Jari Sillanpää isossa leikkauksessa - Paljastaa, mitä uralle tapahtuu!
Palaako Siltsu keikoille? Artisti, ex-tangokuningas Jari Sillanpää on ollut lonkkaleikkauksessa ja kotiinpaluu on edessä231337- 961288
Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen on selvä
On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen joten3631180Hämmentävä muutos tv:ssä: Roope Salminen OUT, Sointu Borg IN!
Roope OUT, Sointu IN! Mitä tykkäät tästä muutoksesta? Suositun Myyrä-seikkailusarjan alusta asti juontohommissa on oll161053