Digi pokkari hakusessa

Valokuvaus

Hei
Olen etsimässä digitaalikameraa en siis järjestelmäkameraa. Olen katssellut Lumic DMC-TZ7 ja Canon Powershot SX200 is:ää. Onko kokemuksia näistä kameroista tai ehdottaa jotain vastaavaa digikameraa jolla saisi kunnollisia kuvia. Videointi mahdollisuutta ei tarvitse kamerassa olla haen siis kameraa vain kuvien ottoa varten.

Kokemuksia, ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan:-)

5

409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti minäkin
      • Mika.....

... niissä etsin on. Se vain on toteutettu sillä lcd-näytöllä. Canonin G-sarjan optiset etsimet ei kyllä paljon anna aihetta juhlaan (itsellä tosin viimeinen havainto G5 mallista. Liekö uusissa se asia paremmin hoidettu). Muuten olen kyllä samaa mieltä, että Olympuksen mikrojärkkäri on todella varteenotettava vaihtoehto, mutta menee jo kalliimmaksi ja lcd-etsin siinäkin vain on (se lisävarusteena saatava optinen etsin varaa varustekengän ja on kallis, sama homma kun siina panan laatupokkarissa mikä se malli nyt olikaan). Jos hinta ei ole esteenä ja haluaa järkkäritasoista laatua, niin en ohittaisi myöskään Sigman DP:tä ja nyt alkuvuodesta tulee se Leica X1. Ne menee kyllä selkeästi kalliiksi, mutta varmasti kelpaavat vaativallekin käyttäjälle joskin niissäkin on vain lcd-etsin ja otinen estin lisävarusteena varustekenkään.

Itse olen kyllä sitä mieltä, että nämä edullisemmatkin pokkarit ja hybridit kelpaavat valokuvaukseen vallan erinomaisesti ainakin useimmille kotitarvekuvaajille ja miksei harrastajillekin. Ainoa rajoitehan on, että niiden kenno ei oikein kestä prässäämistä ja ovat kapeamman dynamiikkansa takia vähän tarkemmin valotettavia, mutta jos olosuhteet on hyvät niin ei sitä kuvasta erota onko se kuvattu järkkärillä vai pokkarilla.

Minä olen sitä mieltä, että monikäyttöisyys ja käytännöllisyys kamerassa on myös eräs arvo ja sehän on perinteisesti sitä pokkareiden vahvaa aluetta hinta/laatusuhdetta unohtamatta.

• Dol Biong

Eihän täällä kannata pokkareosta kysellä. Kysymykseen vastaavat vain järkkärifanaatikot: OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI…

DMC-27, LX-3, G10 ja G11 ovat kaikki hyviä vaihtoehtoja valitse niistä käteen sopivin.
      Paras niistä on ehdottomasti se jolla itse haluat kuvata.

• Mikäli et tarvitse pitkää teleä hyvä vaihtoehto on Panasonic LX3. Mikäli haluat kiinteäpolttovälisen pokkarin vaihtoehtoina ovat sigma DP1 ja Leica X1. Leica tosin tulee vasta ensivuoden alussa. se on huippulaatuinen, mutta kallis.

• pokkarin, niin

osta Canon. Jos taas järkkärin, niin osta Nikon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. PropsApp Koodi

Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset
      2
      3518
    2. Persut yrittävät epätoivon vimmalla

kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a
      Maailman menoa
      100
      3356
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      56
      2853
    4. IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n

eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-
      Maailman menoa
      59
      2656
    5. Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen

Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.
      Maailman menoa
      92
      2475
    6. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      53
      2046
    7. Jari Sillanpää isossa leikkauksessa - Paljastaa, mitä uralle tapahtuu!

Palaako Siltsu keikoille? Artisti, ex-tangokuningas Jari Sillanpää on ollut lonkkaleikkauksessa ja kotiinpaluu on edessä
      Suomalaiset julkkikset
      23
      1337
    8. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      96
      1288
    9. Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen on selvä

On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen joten
      Luterilaisuus
      363
      1180
    10. Hämmentävä muutos tv:ssä: Roope Salminen OUT, Sointu Borg IN!

Roope OUT, Sointu IN! Mitä tykkäät tästä muutoksesta? Suositun Myyrä-seikkailusarjan alusta asti juontohommissa on oll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1053
    Aihe