Digi pokkari hakusessa

Valokuvaus

Hei
Olen etsimässä digitaalikameraa en siis järjestelmäkameraa. Olen katssellut Lumic DMC-TZ7 ja Canon Powershot SX200 is:ää. Onko kokemuksia näistä kameroista tai ehdottaa jotain vastaavaa digikameraa jolla saisi kunnollisia kuvia. Videointi mahdollisuutta ei tarvitse kamerassa olla haen siis kameraa vain kuvien ottoa varten.

Kokemuksia, ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan:-)

5

419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti minäkin
      • Mika.....

        ... niissä etsin on. Se vain on toteutettu sillä lcd-näytöllä. Canonin G-sarjan optiset etsimet ei kyllä paljon anna aihetta juhlaan (itsellä tosin viimeinen havainto G5 mallista. Liekö uusissa se asia paremmin hoidettu). Muuten olen kyllä samaa mieltä, että Olympuksen mikrojärkkäri on todella varteenotettava vaihtoehto, mutta menee jo kalliimmaksi ja lcd-etsin siinäkin vain on (se lisävarusteena saatava optinen etsin varaa varustekengän ja on kallis, sama homma kun siina panan laatupokkarissa mikä se malli nyt olikaan). Jos hinta ei ole esteenä ja haluaa järkkäritasoista laatua, niin en ohittaisi myöskään Sigman DP:tä ja nyt alkuvuodesta tulee se Leica X1. Ne menee kyllä selkeästi kalliiksi, mutta varmasti kelpaavat vaativallekin käyttäjälle joskin niissäkin on vain lcd-etsin ja otinen estin lisävarusteena varustekenkään.

        Itse olen kyllä sitä mieltä, että nämä edullisemmatkin pokkarit ja hybridit kelpaavat valokuvaukseen vallan erinomaisesti ainakin useimmille kotitarvekuvaajille ja miksei harrastajillekin. Ainoa rajoitehan on, että niiden kenno ei oikein kestä prässäämistä ja ovat kapeamman dynamiikkansa takia vähän tarkemmin valotettavia, mutta jos olosuhteet on hyvät niin ei sitä kuvasta erota onko se kuvattu järkkärillä vai pokkarilla.

        Minä olen sitä mieltä, että monikäyttöisyys ja käytännöllisyys kamerassa on myös eräs arvo ja sehän on perinteisesti sitä pokkareiden vahvaa aluetta hinta/laatusuhdetta unohtamatta.


    • Dol Biong

      Eihän täällä kannata pokkareosta kysellä. Kysymykseen vastaavat vain järkkärifanaatikot: OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI…

      DMC-27, LX-3, G10 ja G11 ovat kaikki hyviä vaihtoehtoja valitse niistä käteen sopivin.
      Paras niistä on ehdottomasti se jolla itse haluat kuvata.

    • Mikäli et tarvitse pitkää teleä hyvä vaihtoehto on Panasonic LX3. Mikäli haluat kiinteäpolttovälisen pokkarin vaihtoehtoina ovat sigma DP1 ja Leica X1. Leica tosin tulee vasta ensivuoden alussa. se on huippulaatuinen, mutta kallis.

    • pokkarin, niin

      osta Canon. Jos taas järkkärin, niin osta Nikon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe