Hei
Olen etsimässä digitaalikameraa en siis järjestelmäkameraa. Olen katssellut Lumic DMC-TZ7 ja Canon Powershot SX200 is:ää. Onko kokemuksia näistä kameroista tai ehdottaa jotain vastaavaa digikameraa jolla saisi kunnollisia kuvia. Videointi mahdollisuutta ei tarvitse kamerassa olla haen siis kameraa vain kuvien ottoa varten.
Kokemuksia, ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan:-)
Digi pokkari hakusessa
5
401
Vastaukset
- Canonisti minäkin
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=panasonic_dmczs3,canon_sx200is&show=all
Pitkällä zoomilla varustettu kamera, joka on ilman etsintä! Älä ainakaan haksahda noihin. Varma peruspopkkari, ei tosin kovin kestävä kovassa käytössä, on Canonin G10. Zoomia siinäkin liikaa ja valovoimaa liian vähän.
Paras "pokkari" lienee yhä Olyn pikkurunko varustettuna pannukakulla. Siinäkin valovoima on huono.- Mika.....
... niissä etsin on. Se vain on toteutettu sillä lcd-näytöllä. Canonin G-sarjan optiset etsimet ei kyllä paljon anna aihetta juhlaan (itsellä tosin viimeinen havainto G5 mallista. Liekö uusissa se asia paremmin hoidettu). Muuten olen kyllä samaa mieltä, että Olympuksen mikrojärkkäri on todella varteenotettava vaihtoehto, mutta menee jo kalliimmaksi ja lcd-etsin siinäkin vain on (se lisävarusteena saatava optinen etsin varaa varustekengän ja on kallis, sama homma kun siina panan laatupokkarissa mikä se malli nyt olikaan). Jos hinta ei ole esteenä ja haluaa järkkäritasoista laatua, niin en ohittaisi myöskään Sigman DP:tä ja nyt alkuvuodesta tulee se Leica X1. Ne menee kyllä selkeästi kalliiksi, mutta varmasti kelpaavat vaativallekin käyttäjälle joskin niissäkin on vain lcd-etsin ja otinen estin lisävarusteena varustekenkään.
Itse olen kyllä sitä mieltä, että nämä edullisemmatkin pokkarit ja hybridit kelpaavat valokuvaukseen vallan erinomaisesti ainakin useimmille kotitarvekuvaajille ja miksei harrastajillekin. Ainoa rajoitehan on, että niiden kenno ei oikein kestä prässäämistä ja ovat kapeamman dynamiikkansa takia vähän tarkemmin valotettavia, mutta jos olosuhteet on hyvät niin ei sitä kuvasta erota onko se kuvattu järkkärillä vai pokkarilla.
Minä olen sitä mieltä, että monikäyttöisyys ja käytännöllisyys kamerassa on myös eräs arvo ja sehän on perinteisesti sitä pokkareiden vahvaa aluetta hinta/laatusuhdetta unohtamatta.
- Dol Biong
Eihän täällä kannata pokkareosta kysellä. Kysymykseen vastaavat vain järkkärifanaatikot: OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI, OSTA JÄRKKÄRI…
DMC-27, LX-3, G10 ja G11 ovat kaikki hyviä vaihtoehtoja valitse niistä käteen sopivin.
Paras niistä on ehdottomasti se jolla itse haluat kuvata. Mikäli et tarvitse pitkää teleä hyvä vaihtoehto on Panasonic LX3. Mikäli haluat kiinteäpolttovälisen pokkarin vaihtoehtoina ovat sigma DP1 ja Leica X1. Leica tosin tulee vasta ensivuoden alussa. se on huippulaatuinen, mutta kallis.
- pokkarin, niin
osta Canon. Jos taas järkkärin, niin osta Nikon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2364135Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t472877Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401820- 1091757
Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus991711Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin161579Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e521540- 151490
Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1731457Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251272