Huono elämä ja masennus

qwertyhgfdsaz

Hei!

Olen 16-vuotias poika. Elämä ei ole aivan kohdillaan:
Kaikki alkoi, kun vanhempani erosivat minun ollessani 10 vuotias. Muutimme äitini kanssa kaupunkiin, kun isä jäi asumaan vanhaan paikkaan aika kauas. Nykyään en saa käydä isällä allergioiden takia. Joudun olemaan täällä äidillä yksin, minulla ei ole kavereita muualla kuin isän luona. Täällä olen yksin kokoajan ja äitini ei koskaan osta minulle mitään tai anna ikinä rahaa. Sain viimeksi rahaa varmaan pari vuotta sitten. Silloinkin jonkun 2e. Nykyään ei kuulemma ole varaa antaa edes sitä, kun ''on niin pienet tulot''. Silti niillä rahoilla äidillä on varaa juosta baareissa, maksaa taksikulut, sitten krapulajuomat ja pizzat sun muut. Loppukuu valitetaan kun ei ole rahaa. Rahat menevät äidillä myös tupakkaan ja hänen omiin hupeihinsa. Minun täytyy olla kotona katselemassa sitä touhua. Olen aika masentunut. Vanhempien esimerkistä olen jäänyt tupakkaan koukkuun. Muuten olen erittäin kiltti, koulunumerot ovat ysiä ja kymppiä, joista äiti ei välitä, ei lausu mitään hyvää sanaa. En ole koskaan aiheuttanut mitään harmia hänelle, en ryyppää, en kriminalisoi ja olen hyväkäytöksinen nuori. Silti hän haukkuu minua, jos sanon jotain varovasti hänen juomisestaan, olen ''vittumainen kakara''. Olen kuullut kuinka äitini on sanonut että jos hän saisi päättää uudelleen, niin ei olisi tehnyt lapsia. Hän ei kuuntele minua, ei huomaa pahaa oloani vaikka siitä sanoisin. En tiedä mitä tehdä. Äidilläni on myös vahvat lääkkeet ja itsemurha-ajatuksia on ollut joskus.

Olisiko muita samassa tilanteessa olevia? Haluaisin myös neuvoja miten kertoa äidilleni tupakoinnista, olen kyllästynyt sen piilotteluun, sitäpaitsi äitini ja isäni ovat polttaneet koko elämäni, eikös passiivinen polttaminen ole tuplasti vaarallisempaa kuin tavallinen tupakointi?

Kiitoksia vastauksista :)

4

1023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tällästäkö seon

      hyvin surullista tuommoinen :( kehottaisin sinua hakemana apua joko lähisukulaisiltasi tai ammattiauttajalta,mene esim.koulukuraattorin juttusille tai soita nuorten puhelimeen .ne auttavat sinua ja kertovat mitä voisittehdä.voimia sinulle

    • Koitahan jaksaa

      Kyllä ne asiat yleensä iloiksi muuttuu vaikka välillä tuntuu siltä. Jos tarvitset kuuntelijaa niin mulle voit kertoa. Yritän parhaani mukaan auttaa.

    • äitiä sureva

      minun äiti teki itsemurhan

    • Yrjö k k

      Minun isä oli sotahullu. Se ajeli minua pistoolin kanssa takaa ja sain juosta mutkille. Mielisairaalaan tie johti. Mutta sain hyvän vaimon ja elämä on ollut
      aika kivaa. Niistä lapsuuden traumoista en pääse eroon. Isä tulee uniin aina
      tappamaan minua.

      Koita kestää. Aina on muita, joilla asiat on vielä pahemmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe