Avioehto ulkomaalaisen kanssa

Esseri

Avioiduin kesällä ja nyt on käynyt mielessä tehdä varmuudenvuoksi avioehto, koska kuten tavallista
tulevaisuudesta haluaa turvata omiaan ja itse selvästi varakkaampana Suomalaisena ei halua menettää
omaisuuttaan muutaman vuoden päästä kalliiden asianajajien avustuksella, jos toinen päättää
joskus erota ja ainahan se ero tulee jollei muuten, niin kuolema erottaa.
Vaimolla ei ole juurikaan omaisuutta, eli ei juurikaan ole omaisuutta, kuten minulla.

Netistä löytyi jo valmis avioehto kaavake, jonne saa tarvittavat tiedot muutettua ja
allekirjoituksin kohti maistraattia.

Kysymys: Voiko toinen kumota avioehdon, jos Suomeksi tehty avioehtospimus kirjoitetaan
ja toinen yrittää kumota sen "en ymmärtänyt mihin nimeni laitoin" tyyliin.
Todistajat kaiketi ovat sellaiset jotka auttaa asiaa, eli he tosistavat samalla, että ulkomaalaissyntuinen
aviopuoliso ymmärtää asiakirjan sisällön?

Miten on, jos toinen kieltäytyy allekirjoittamasta, mites avioehdon sitten käy? Jääkö tekemättä?

2

811

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nix nax

>>Kysymys: Voiko toinen kumota avioehdon, jos Suomeksi tehty avioehtospimus kirjoitetaan
      ja toinen yrittää kumota sen "en ymmärtänyt mihin nimeni laitoin" tyyliin.>Miten on, jos toinen kieltäytyy allekirjoittamasta, mites avioehdon sitten käy? Jääkö tekemättä?

• outi*

avioehto jää tekemättä jos toinen kieltäytyy tekemästä sitä. Kuten myös toinn voi vedota siihen, ettei ymmärtänyt mitä allekirjoitti, jos asia jää epäselväksi. Kannattaa käyttää kielenkääntäjiä ja lakimiestä, siis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puhut olevasi hyvä ja kiltti ihminen

Mutta todellisuudessa oletkin itsekeskeinen ja omahyväinen. Kaiken pitää pyöriä sinun ympärilläsi, kuten esimerkiksi tää
      Ikävä
      172
      2754
    2. Paljonko sinulla nainen on velkaa tai säästöjä?

Sitä tässä mietin jatkoa ajatellen.
      Ikävä
      154
      1814
    3. Hyvä kuolema?

Niin.. minulta taas raskaamman puoleinen aloitus.. Olen kuunnellut äänikirjaa hyvästä kuolemasta keskiajalla ja siinä o
      Sinkut
      124
      1598
    4. Tänään on mun viimeinen päivä kanssas Sun

Tänään on mun viimeinen päivä Kanssas sun, täydellinen Ennenkuin mun mentävä on Kaihtimien välistä valo Tunkeutuu uniisi
      Ikävä
      262
      1449
    5. Miten tämä

Päättyy sitä pohdin
      Ikävä
      93
      1209
    6. Mistä kaupungeista ikävöijät olette ?

Mistä kaupungista olet?
      Ikävä
      80
      1190
    7. Oot nainen mitä ilmeisimmin INFJ-persoona

Käsittelet maailmaa hyvin uniikilla tavalla. Nyt mä sen vasta hokasin. Oot harvinainen timantti ja ehdin jo tituleerata
      Ikävä
      59
      1089
    8. Kuhmon pikku s. Matket

Eikö. Osata päivää sanoa / tervehtiä.
      Kuhmo
      29
      1063
    9. Haluaisin, että oisit jotenkin minun elämässä

Tuntuu, että olet sielunkumppanini.
      Ikävä
      47