O.Finne

luu-otso

Moro, tietääkö kukaan ko. henkilöstä mitään. Taulussa sing. O.Finne 1955. Taulussa kuvattu syksyinen rantamaisema jossa valkoinen soutuvene ja laituri. Olen yrittänyt kuuklettaa, mutta ei moista henkilöä tunnu löytyvän.

17

6472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taiteen ystävä

Hei Taiteen etsijä
      Minäkin etsin tietoja O.Finnestä Olen perinyt maisemataulun, jossa signeeraus O.Finne 1946,
      Olen kiinnostunut, jos taulusta ja tekijästä löytyy tietoja.

• takos

Lapsuuden kodissani on maisemataulu, jossa pellon takana tuulimylly, pellolla kaksi ohrakuhilasta.
        Ei vuosilukua. Vanhempani saaneet sen häälahjaksi vuonna 1953.
        Eipä O.Finnestä taida tietää kukaan mitään?

• luu-otso
        takos kirjoitti:

Lapsuuden kodissani on maisemataulu, jossa pellon takana tuulimylly, pellolla kaksi ohrakuhilasta.

Ei tunnu tietoa löytyvän ko. taiteilijasta.

• luu-otso
        luu-otso kirjoitti:

Ei tunnu tietoa löytyvän ko. taiteilijasta.

• Ullriikka
        takos kirjoitti:

Vanhasta talosta löytyi taulu jonka myös O.Finne tehnyt, v-47, maisema rantatie. Onkohan kukaan löytänyt tietoa kyseessä olevasta taiteilijasta. Onkohan taululla mikä arvo?

• Taiteilijaa etsivä
        Ullriikka kirjoitti:

Vanhasta talosta löytyi taulu jonka myös O.Finne tehnyt, v-47, maisema rantatie. Onkohan kukaan löytänyt tietoa kyseessä olevasta taiteilijasta. Onkohan taululla mikä arvo?

Mistä päin Suomea taulusi on kotoisin? Minun tauluni on annettu häälahjaksi vuonna 1949 Anjalassa. Tekijä on O.Finne 1946

• leijona

minulla hirvitaulu rantamaisemalla o finne mitähän maksas

• art4
        Taiteilijaa etsivä kirjoitti:

Mistä päin Suomea taulusi on kotoisin? Minun tauluni on annettu häälahjaksi vuonna 1949 Anjalassa. Tekijä on O.Finne 1946

Meillä myös taulu jossa O.Finne Taustalla tuulimylly ja edustalla lyhteet

• luu-otso

Ja nostetaas ylös.

• tiedonhaluinen

Minulla kaksi O Finnen maalaamaa kukka-asetelma taulua. Onkohan niillä mitään arvoa?

• S.Finne

Sellaisesta taiteilijasta kuin Samuel Finne itselläni on tietoa, 50-60 luku hänen aktiivi aikaa maalauksessa. Voisi ajatella, että O. Finne sukua edelliselle, vai onko etukirjain luettu väärin?

• luu-otso

Joo ton S.Finnen mäkin oon huomannu. Mutta kyllä se on O.Finne mikä tauluun on sutastu :)

• Suvi-susa

Onko kenelläkään O. Finnen maalaamaa taulua, jossa on hedelmiä? Itselläni sellainen on, vuosiluvusta ei tietoa.

• Linnealuna

Keskustelua on ollut taiteilijasta O. Finne. Minullakin on tällainen taulu koko 30cm x 23cm, jossa on vanerin kääntöpuolelle maalattu etualalle kaksi lyhdettä, oikealla taustalla on lato/vaja, jonka sivustalla on järvi. Myös iso mänty keskellä sekä muita puita. Äitini sai sen häälahjaksi ehkä vuonna 1952-1953.
      Onko joku teistä selvittänyt ko. taitelijan materiaalia tms. asiantuntijoilta, kiinnostusta on näköjään hänen töihinsä.

• Metsänystävä

Minulla on vanhempieni perintönä saatu öljyväreillä kankaalle maalattu havumetsämaisema.Etualalla iso mänty,taustalla valon ja varjon leikkiä metsäpölulla.Sgneeraus S. Finne -33. Koko 42x43 cm. Pidän tästä taulusta kovasti, enkä tiedä taiteilijasta mitään.

• Finnentaulu

Hei, minullakin on O. Finnen taulu. Se kuvaa Suursaarta. Isoisäni osti sen 1946 Pielisjärven, nykyisen Lieksan torilta. Olen yrittänyt jäljittää tätä tuntematonta O:ta, muttei löydy kirjallista materiaalia. Kerran kysyin toimittaja Erkki Toivaselta (kotoisin P-Karjalasta, kerää taidetta) onko hän kuullut O Finnestä. Hän kertoi, että heillä oli lapsuudenkodissa Finnen maalaus. Muisteli, että Finnekin on kotoisin P-Karjalasta. Pitäisi varmaan kaivaa esiin sukuteos Finnen suku. Se on Pasilan kirjaston varasossa Helsingissä.

• Taideperillinen

Isotädiltä tuli perintönä O.Finnen iltaruskoa ja järvenrantaa kuvaava maisemamaalaus vuodelta -49. Ei minullakaan ole mitään tietoa maalarista. Täti kotoisin P-Karjalasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      194
      3859
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2742
    3. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      74
      1300
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      15
      1250
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      10
      1159
    6. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      46
      934
    7. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      20
      931
    8. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      41
      847
    9. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      212
      813
    10. Kyllä oli tuas maukkaan näköinen herkkupöytä

Mehta Manin uudenvuoden vastaanottajaisissa: kaöjoo ja nakkia ainakin. Savukallookin tais olla ja sinkkua
      Tuusniemi
      56
      680
    Aihe