O.Finne

luu-otso

Moro, tietääkö kukaan ko. henkilöstä mitään. Taulussa sing. O.Finne 1955. Taulussa kuvattu syksyinen rantamaisema jossa valkoinen soutuvene ja laituri. Olen yrittänyt kuuklettaa, mutta ei moista henkilöä tunnu löytyvän.

17

5318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taiteen ystävä

      Hei Taiteen etsijä
      Minäkin etsin tietoja O.Finnestä Olen perinyt maisemataulun, jossa signeeraus O.Finne 1946,
      Olen kiinnostunut, jos taulusta ja tekijästä löytyy tietoja.

      • takos

        Lapsuuden kodissani on maisemataulu, jossa pellon takana tuulimylly, pellolla kaksi ohrakuhilasta.
        Ei vuosilukua. Vanhempani saaneet sen häälahjaksi vuonna 1953.
        Eipä O.Finnestä taida tietää kukaan mitään?


      • luu-otso
        takos kirjoitti:

        Lapsuuden kodissani on maisemataulu, jossa pellon takana tuulimylly, pellolla kaksi ohrakuhilasta.
        Ei vuosilukua. Vanhempani saaneet sen häälahjaksi vuonna 1953.
        Eipä O.Finnestä taida tietää kukaan mitään?

        Ei tunnu tietoa löytyvän ko. taiteilijasta.


      • luu-otso
        luu-otso kirjoitti:

        Ei tunnu tietoa löytyvän ko. taiteilijasta.

        ylös


      • Ullriikka
        takos kirjoitti:

        Lapsuuden kodissani on maisemataulu, jossa pellon takana tuulimylly, pellolla kaksi ohrakuhilasta.
        Ei vuosilukua. Vanhempani saaneet sen häälahjaksi vuonna 1953.
        Eipä O.Finnestä taida tietää kukaan mitään?

        Vanhasta talosta löytyi taulu jonka myös O.Finne tehnyt, v-47, maisema rantatie. Onkohan kukaan löytänyt tietoa kyseessä olevasta taiteilijasta. Onkohan taululla mikä arvo?


      • Taiteilijaa etsivä
        Ullriikka kirjoitti:

        Vanhasta talosta löytyi taulu jonka myös O.Finne tehnyt, v-47, maisema rantatie. Onkohan kukaan löytänyt tietoa kyseessä olevasta taiteilijasta. Onkohan taululla mikä arvo?

        Mistä päin Suomea taulusi on kotoisin? Minun tauluni on annettu häälahjaksi vuonna 1949 Anjalassa. Tekijä on O.Finne 1946


      • leijona

        minulla hirvitaulu rantamaisemalla o finne mitähän maksas


      • art4
        Taiteilijaa etsivä kirjoitti:

        Mistä päin Suomea taulusi on kotoisin? Minun tauluni on annettu häälahjaksi vuonna 1949 Anjalassa. Tekijä on O.Finne 1946

        Meillä myös taulu jossa O.Finne Taustalla tuulimylly ja edustalla lyhteet


    • luu-otso

      Ja nostetaas ylös.

    • tiedonhaluinen

      Minulla kaksi O Finnen maalaamaa kukka-asetelma taulua. Onkohan niillä mitään arvoa?

      • S.Finne

        Sellaisesta taiteilijasta kuin Samuel Finne itselläni on tietoa, 50-60 luku hänen aktiivi aikaa maalauksessa. Voisi ajatella, että O. Finne sukua edelliselle, vai onko etukirjain luettu väärin?


    • luu-otso

      Joo ton S.Finnen mäkin oon huomannu. Mutta kyllä se on O.Finne mikä tauluun on sutastu :)

    • Suvi-susa

      Onko kenelläkään O. Finnen maalaamaa taulua, jossa on hedelmiä? Itselläni sellainen on, vuosiluvusta ei tietoa.

    • Linnealuna

      Keskustelua on ollut taiteilijasta O. Finne. Minullakin on tällainen taulu koko 30cm x 23cm, jossa on vanerin kääntöpuolelle maalattu etualalle kaksi lyhdettä, oikealla taustalla on lato/vaja, jonka sivustalla on järvi. Myös iso mänty keskellä sekä muita puita. Äitini sai sen häälahjaksi ehkä vuonna 1952-1953.
      Onko joku teistä selvittänyt ko. taitelijan materiaalia tms. asiantuntijoilta, kiinnostusta on näköjään hänen töihinsä.

      • Metsänystävä

        Minulla on vanhempieni perintönä saatu öljyväreillä kankaalle maalattu havumetsämaisema.Etualalla iso mänty,taustalla valon ja varjon leikkiä metsäpölulla.Sgneeraus S. Finne -33. Koko 42x43 cm. Pidän tästä taulusta kovasti, enkä tiedä taiteilijasta mitään.


    • Finnentaulu

      Hei, minullakin on O. Finnen taulu. Se kuvaa Suursaarta. Isoisäni osti sen 1946 Pielisjärven, nykyisen Lieksan torilta. Olen yrittänyt jäljittää tätä tuntematonta O:ta, muttei löydy kirjallista materiaalia. Kerran kysyin toimittaja Erkki Toivaselta (kotoisin P-Karjalasta, kerää taidetta) onko hän kuullut O Finnestä. Hän kertoi, että heillä oli lapsuudenkodissa Finnen maalaus. Muisteli, että Finnekin on kotoisin P-Karjalasta. Pitäisi varmaan kaivaa esiin sukuteos Finnen suku. Se on Pasilan kirjaston varasossa Helsingissä.

    • Taideperillinen

      Isotädiltä tuli perintönä O.Finnen iltaruskoa ja järvenrantaa kuvaava maisemamaalaus vuodelta -49. Ei minullakaan ole mitään tietoa maalarista. Täti kotoisin P-Karjalasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe