Virtsa emättimestä

Voi että

Virtsani tulee emättimestä. Onko haittaa? ja kuinka sen saa tulemaan oikeasta paikasta?
Joskus minulla ainakin on tullut oikeasta paikasta. Olen kaksikymppinen. Muistan että joskus nuorempana tuli myös emättimestä.

11

5970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpön höpön

      Taitaa olla tää juttu joku provo. Kas kun pissi ei tule sieltä "toist´puolt jokkee"

      • voihh

        ei ole vitsi tämä juttu, olen kuullut joskus että näin voi olla, joten ajattelin kysyä tietäiskö joku asiasta jotain. ikävää kun vähän on. täytyy lääkäriltä kysyä tai gynelle mennä... onkohan tästä haittaa osaisko joku kertoa??


      • ??????????????
        voihh kirjoitti:

        ei ole vitsi tämä juttu, olen kuullut joskus että näin voi olla, joten ajattelin kysyä tietäiskö joku asiasta jotain. ikävää kun vähän on. täytyy lääkäriltä kysyä tai gynelle mennä... onkohan tästä haittaa osaisko joku kertoa??

        Ikää jo on itsellä,toi kuulostaa utopialta. Virtsaputki ja emätin on tietääkseni eri "osasto" Tosin ne "luukut"ovat ihan rinnakkain. Kyllä kannattaa mennä lekuriin ja pian,entäs jos valkovuoto,ja menkat tulee virtsaputkesta????


      • hoitoon

        Höpönhöpön on ihan väärässä.


    • Tuo..

      voi olla mahdollista, mutta hyvin hyvin epätodennäköistä. Ne reiät on siellä niin lähekkäin, että se voi joskus näyttää siltä, että virtsa tulisi emättimen puolelta, mutta ei sitä todellisuudessa tee. Mitä kuukautissuojaa käytät? Helpoin tapa testata mistä se virtsa todellisuudessa tulee, on käydä vessassa tamponin tai kuukupin kanssa. Jos pystyt virtsata tamponin tai kuukupin kanssa niin se virtsa tulee ihan oikeasta paikasta.

    • Osma74

      Virtsaputki voi löytyä emättimen puolelta. Ei se niin tavatonta ole. Kannattaisi käydä gynellä selvittämässä asiaa.

      Mieleen tuli sekin vaihtoehto, että jos virtsasuihku on vain niin heikko, että virtsa näyttää tulevan emättimestä, vaikka oikeasti tulee sieltä mistä kuuluukin. Eli asennosta riippuen virtsa valuu emättimeen päin.

      • jepa jee

        Koitin kyllä tamponin kanssa virtsata, sinnehän se hulahtaa mukavasti ja eikun tamponin vaihtoon! Useimmiten käytän siteitä.

        Ja vielä testasin, että laitoin sormen emättimeen ja aloin pissiä niin ei tullut virtsaputkesta vaan emättimestä. Ihan selvä juttu. Gynelle sitten mars. Mitenköhän se voi tutkia asian???


      • olla mahdollista
        jepa jee kirjoitti:

        Koitin kyllä tamponin kanssa virtsata, sinnehän se hulahtaa mukavasti ja eikun tamponin vaihtoon! Useimmiten käytän siteitä.

        Ja vielä testasin, että laitoin sormen emättimeen ja aloin pissiä niin ei tullut virtsaputkesta vaan emättimestä. Ihan selvä juttu. Gynelle sitten mars. Mitenköhän se voi tutkia asian???

        Kyllähän se on mahdollista että virtsa tuleekin emättimestä, virtsaputken ja emättimen väliin on tullut fisteli (aukko). Mutta kun alussa kerroit että aiemminkin tuli, mutta sitten alkoi tulla taas oikein, niin se epäilyttää. Voihan tuossa tapauksessa olla että se fisteli on välillä sulkeutunut. Joka tapauksessa kannatta käydä näyttämässä gynekologille jotta tilanne tutkitaan, voihan olla kyseessä synnynnäinenkin vika.

        Minullakin tavallaan tulee virtsa milloin mistäkin, kun häpyhuulet on jotenkin liimautuneet yhteen. Silloin heikko virtsasuihku lirittelee mistä vaan, vaikka virtsaputki aukeaa aivan oikeaan paikkaan.


      • hoitoon
        olla mahdollista kirjoitti:

        Kyllähän se on mahdollista että virtsa tuleekin emättimestä, virtsaputken ja emättimen väliin on tullut fisteli (aukko). Mutta kun alussa kerroit että aiemminkin tuli, mutta sitten alkoi tulla taas oikein, niin se epäilyttää. Voihan tuossa tapauksessa olla että se fisteli on välillä sulkeutunut. Joka tapauksessa kannatta käydä näyttämässä gynekologille jotta tilanne tutkitaan, voihan olla kyseessä synnynnäinenkin vika.

        Minullakin tavallaan tulee virtsa milloin mistäkin, kun häpyhuulet on jotenkin liimautuneet yhteen. Silloin heikko virtsasuihku lirittelee mistä vaan, vaikka virtsaputki aukeaa aivan oikeaan paikkaan.

        Mene heti gynekologille!! Virtsa vie emättimeen bakteereita ja voi aiheuttaa tulehduksen. Sain samaan asiaan antibiootit varmuuden vuoksi, kun todettiin, että osa virtsaa tulee emättimen kautta. Vaikeassa myomaleikkauksessa katkesi virtsaputkeni ja nyt sen ompeleen tikit ei pidä, vaan tihkuttaa osan nestettä emättimeen. Se on fisteli. Maanantaina tietokonekuvaus ja sitten varmaan leikkaus. Mene jo...Kyllä se voidaan ja pitää korjata.


      • Katso_päiväystä
        hoitoon kirjoitti:

        Mene heti gynekologille!! Virtsa vie emättimeen bakteereita ja voi aiheuttaa tulehduksen. Sain samaan asiaan antibiootit varmuuden vuoksi, kun todettiin, että osa virtsaa tulee emättimen kautta. Vaikeassa myomaleikkauksessa katkesi virtsaputkeni ja nyt sen ompeleen tikit ei pidä, vaan tihkuttaa osan nestettä emättimeen. Se on fisteli. Maanantaina tietokonekuvaus ja sitten varmaan leikkaus. Mene jo...Kyllä se voidaan ja pitää korjata.

        Eiköhän tuo ongelma ole hoidettu jo 8 vuotta sitten kun sen jälkeen aloittaja ei ole enää kommentoinut asiaa.


    • vain minä

      Fisteli voi tulla moneen paikkaan alapään alueella. Se voi tulla emättimen ja peräsuolen välille(yleisin), emättimen ja virtsarakon välille tai emättimen ja virtsaputken välille.

      Itselläni se oli tuo jälkimmäinen. Tämän lisäksi kärsin virtsankarkailusta, mikä oli vain pahentunut vuosien myötä(olen nyt alle 30). esim. kun juoksin, hypin, aivastin tai sitten minulle saattoi tulla vessahätä yllättäen niin että minulla oli 30s aikaa ehtiä vessaan.

      Olen kärsinyt fistelistä koko ikäni ja korjausleikkaus toi omat lisähaasteensa. Pystyn kyllä nykyään juoksemaan ja hyppimään, mutta aivastaessa karkailee eikä yllätykselliset vessareissutkaan ole kadonneet, mutta se mitä minulle ei kerrottu oli että korjausleikkaus tulisi kutistamaan emätintäni yli 6cm. Seksiä en pysty harrastamaan mieheni kanssa, sillä Luoja soi hänelle astetta isomman tykin.

      Kaiken lisäksi sain keuhkoveritulpan 3,5vko leikkauksesta, joka olisi ollut vältettävissä jos olisin saanut paremmat ohjeet hoitajilta ja lääkäreiltä mihin minun olisi kannattanut kiinnittää huomiota. Veritulpan takia en saa syödä enää hormoonivalmisteita, kuten e-pillereitä. Lasta en siis halua.

      Joten mieti tarkkaan haittaako tämä fisteli sinun elämääsi. Jos ei niin sitä ei kannata korjauttaa. Sinä olet kuitenkin nuori ja ehtii sen sitten vanhempanakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe