Rovaniemen kaupunki haluaisi kehittää saamen opetusta hankerahoituksella. Kaupunki on hakenut opetusministeriöltä viisivuotista rahoitusta saamen kielen ja saamenkielisen opetuksen kehittämiseen.
Sivistyspalveluiden johtaja Heikki Ervast sanoo, että hankkeen turvin saamen opetusta voisi järjestää yhtä paljon kuin saamelaisten kotiseutualueella:
Rovaniemen kaupunki toivoo, että hankkeen rahoituksella voitaisiin tulevaisuudessa palkata kiertävä saamenkielen opettaja sekä mahdollisesti saamenkielisen opetuksen opettaja.
Palvelupäällikkö Antti Lassila sanoo, että saamenkielen opetusta halutaan kehittää, koska Rovaniemellä asuu paljon saamelaisväestöä, vaikka se ei saamelaisten kotiseutualuetta olekaan.
YLE Lapin radio 03.10.09
Lue koko uutinen täältä: http://yle.fi/alueet/lappi/2009/10/rovaniemi_haluaa_kehittaa_saamen_opetusta_1052755.html
Rovaniemellä kehitetään saamen opetusta
1
402
Vastaukset
- jatkoo
Opetusministeri Virkkusen vierailu Rovaniemellä 13.10.09
Etäopetuksen merkitys on suurin harvinaisille oppiaineille, kuten esimerkiksi saamen kielelle ja saamenkieliselle opetukselle.
Opetusministerin mukaan periaatteessa kaikilla kouluilla Suomessa on tekniset ja rahalliset valmiudet antaa saamenkielistä etäopetusta oppilailleen.
- Itselleni ei ainakaan ole tullut palautetta, että tällaista mahdollisuutta ei olisi. Jos ei omalla koululla teknisiä valmiuksia niin lähellä on varmasti joku tila, jossa on mahdollisuus ottaa videoneuvotteluyhteys etäopetusta varten.
YLE Lappi 13.10.2009
http://yle.fi/alueet/lappi/2009/10/ministeri_lupaa_sailyttaa_harjoittelukoulut_1077572.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2008920
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265388- 534631
- 894400
- 583573
- 513346
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.583208Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262846Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv442666- 432601