Rooma maaliskuussa

talvilomalle?

Kuka olis käynyt Roomassa maaliskuussa? Tahtoisin tietää että kuinka lämminta ja sateista yleensä on ollut maaliskuussa?

6

5322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikran69

      Tämän vuoden maaliskuun viimeisellä viikolla päivälämpötila vaikutti olevan siinä viidentoista asteen molemmin puolin. Mielummin jonkin verran yli kun alle. Pääsin oli semmoinen farkut & college keli. Silloin tällöin tuli heitettyä t-paitasilleen. Kerran ripotti hetken vettä ja kerran rajumpi ukkoskuuro pakotti hakeutumaan sateensuojaan, muutoin pääosin aurinkoista.

      Ehkä kuvat kertovat myös puolestaan:

      http://mikran.1g.fi/kuvat/Rooma1/

      • ...

        Hienoja kuvia!


      • TH

        Ensiksi: olipa upeita kuvia!!!
        Itse olen käynyt Roomassa kolme kertaa ja aina keväisin. En ole koskaan ottanut kameraa mukaaan, koska olen ajatellut, että en halua katsoa paikkoja "linssin läpi". Mutta kyllä kieltämättä aivan upeita ykistyiskohtia ja kuvakulmia tutuistakin paikoista saa! "Hääkakkukin" näytti ihan kelvolliselta iltavalaistuksessa.
        Mutta varsinaiseen kysymykseen; mielestäni kevät on erinomainen aika matkustaa Roomaan. Tosin ei ole kokemuksia muista ajanjakoista kuin keväästä eli maalis-toukokuussa. Ilmojen kannalta toukokuu on jo yleensä T-paita kuukausi (ja sortsitkin ajoittain, joskin sortsit eivät ole kovin "kohtelias" asuste), joskin omalla toukokuun reissulla oli aika pilvistä ja sateistakin. Toukokuun huono puoli on se, että silloin alkaa turisteja olemaan jo ruuhkaksi asti. Turistiryhmät esim. tulevat suurella ryminällä ja hälinällä kirkkoon ja marssivat suoraan sen oppaassa kehutun kappelin tai taideteoksen viereen ja aloittavat järkyttävän räpsimisen salaman kanssa. Sitten vilkaisu opaskirjaan ja äkkiä kohti seuraavaa paikkaa. Yritä siinä sitten itse nauttia kirkon rauhoittavasta ilmapiiristä ja upeista teoksista.
        Maaliskuussa alkaa luonto olemaan kauneimmillaan, kuten noista kuvistakin nähtiin. Puut kukkivat ja ilma on raikas (niin raikas kun se voi Roomassa olla). Silloin saa vielä kohtuuhintaisia lentoja ja hotelleja, hinnat kallistuvat huhti-toukokuussa. Ekalla maaliskuun reissulla sattui vielä olemaan paikallinen "kulttuuriviikko", jolloin lähes kaikki turistikohteet olivat ilmaisia (esim. Colosseumin pääsymaksu on aika kallis). En tiedä, onko tuo jotenkin säännöllinen tapahtuma, silloin se oli muistaakseni maaliskuun viimeisellä viikolla. Ja mikä parasta, turisteja ei vielä tuolloin ole ruuhaksi asti. Asuna tuollon riittää housut ja villa- tai puuvillatakki, T-paitaakin voi välillä vilauttaa. Ja aina keväällä myös varautuminen sadekuuroon. Toisaalta tuollaisessa ilmassa ainakin meikäläinen jaksaa paremmin kuljeskella pitkin Roomaa.
        Matkakuumehan tässä iskee...


      • jawaog

        mistä päin roomaa olivat kuvat eläintarhasta? kirahveja, norsuja ym.?


      • ihan jees
        jawaog kirjoitti:

        mistä päin roomaa olivat kuvat eläintarhasta? kirahveja, norsuja ym.?

        Eläintarha on Borghese-puistossa


    • Toinen nonno

      Vuosi sitten olimme vaimon kanssa Roomassa helmikuun viimeisen viikon. Kyllä silloin oli ainakin sen verran viileää, että talvitakkia sai pitää päällä myös päivällä. Korkea kosteusmäärä vaikuttaa niin, että ilma tuntuu kylmemmältä kuin Suomen sisäosissa vastaavissa lämpötiloissa. Sadetta taisi olla parina päivänä.

      Kotiinlähtöpäivä, joka oli helmikuun viimeinen, oli lämmin ja talvitakin sai päivällä riisua. Ihmiset (roomalaiset) ottivat aurinkoa puistoissa t-paitasillaan ja jäätelökioskit tekivät tiliä.

      Olettaisin, että maaliskuussa olisi tiheämpään näitä aurinkoisia päiviä. Olemme menossa myös Roomaan ensi maaliskuun ensimmäiseksi viikoksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      492
      5185
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1841
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      98
      1574
    4. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      26
      1445
    5. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      65
      1436
    6. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      55
      1428
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1145
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      58
      1096
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      935
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      934
    Aihe