Poliisi soitti..

Marmar_

ja sanoivat että koirani on haukkunut (dobbari) mikä on mielestäni aika outoa, kun eikö isännöitsijä soita tuommoiset jutut?

8

1005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katariina -80

      olikohan soittaja varmasti poliisista? sillä ei niille kuulu tollaset asiat,se kuulu isännöitsijälle ilmoittaa jos koira haukkuu häiritsevästi. poliisin tehtäviin kuuluu ainoastaan se,jos ilmoitetaan esim.HUOMATTAVASTA melusta jossain asunnossa,ja tällöin he menevät tarkistamaan asian paikanpäälle ja tarvittaessa puuttuvat asiaan. eli he eivät soittele kenellekään. suosittelen tarkistamaan asian poliisin kansliasta oliko heille todella tullut ko. asiasta valitusta. ps.mieheni on poliisi

      • marmar_

        tarkistanut, mutta kuka näkisi tuommoista vaivaa esittää poliisia? ja eikö se ole laitontakin??


      • Hukka-Musti
        marmar_ kirjoitti:

        tarkistanut, mutta kuka näkisi tuommoista vaivaa esittää poliisia? ja eikö se ole laitontakin??

        Minusta tuollainen pollareiden paikalle kutsunta noin mitättömästä asiasta on ainakin kotirauhan rikkomista. Ihme vasikka tuollainen isännöitsijä. Meidän isännöitsijä osaa sentään sanoa meille omat mielipiteensä suoraan kasvotusten.


      • )()(
        Hukka-Musti kirjoitti:

        Minusta tuollainen pollareiden paikalle kutsunta noin mitättömästä asiasta on ainakin kotirauhan rikkomista. Ihme vasikka tuollainen isännöitsijä. Meidän isännöitsijä osaa sentään sanoa meille omat mielipiteensä suoraan kasvotusten.

        Tästä H-M:n vastauksesta taas käy hyvin ilmi kuinka hän ymmärtää asiat aivan omalla tavallaan...


    • Marmar_

      soittoon, kun tulin koulusta niin postiluukustani oli laitettu lappu (naapureilta oletan) jossa puhuttiin koiran kärsimyksestä kun haukkuu niin paljon. Siinä käskettiin myös hankkimaan rytmi koiralle, olen päivät koulussa koiralla ei ole mitään hätää tuon 8 tunnin aikana, ruokaa ja vettä on sekä leluja vaikka muille jakaa, saa pitkät lenkit ennen lähtöä ja koulun jälkeen.

      • dobberin omistajakin

        Jätä nämä soitot ja lappuset nyt taka-alalle. Sillä ei ole merkitystä kuinka siitä ilmoitetaan. Ensimmäiseksikin otat selvää haukkuuko koira todella joko kyselemällä naapureilta jos sieltä löytyy sellaisia luotettavia naapureita tai nauhoitat koiran elämää päivän aikana tai palkkaat jonkun kuulostelemaan kodin ulkopuolelle. Jos haukkumista todella esiintyy niin teet asialle jotain ja jos haukkumista ei oikeasti kuulu 100 % varmasti niin otat asian esille, ettei perättömiä huomautuksia enää suvaita.

        Totuus on kuitenkin se, että jos koira haukkuu päivisin, niin se häiritsee kyllä todella paljon ja sille täytyy tehdä jotain ja se on aivan sama miten siitä on ilmoitettu. Toivottavasti saatte asiat järjestykseen, eikä välit naapureihin tulehdu ihan kokonaan. Se on nimittäin huono homma koiran kanssa kerrostalossa.


      • sekin
        dobberin omistajakin kirjoitti:

        Jätä nämä soitot ja lappuset nyt taka-alalle. Sillä ei ole merkitystä kuinka siitä ilmoitetaan. Ensimmäiseksikin otat selvää haukkuuko koira todella joko kyselemällä naapureilta jos sieltä löytyy sellaisia luotettavia naapureita tai nauhoitat koiran elämää päivän aikana tai palkkaat jonkun kuulostelemaan kodin ulkopuolelle. Jos haukkumista todella esiintyy niin teet asialle jotain ja jos haukkumista ei oikeasti kuulu 100 % varmasti niin otat asian esille, ettei perättömiä huomautuksia enää suvaita.

        Totuus on kuitenkin se, että jos koira haukkuu päivisin, niin se häiritsee kyllä todella paljon ja sille täytyy tehdä jotain ja se on aivan sama miten siitä on ilmoitettu. Toivottavasti saatte asiat järjestykseen, eikä välit naapureihin tulehdu ihan kokonaan. Se on nimittäin huono homma koiran kanssa kerrostalossa.

        kotirauhan häirinnäksi lasketaan sellainen tarpeeton soittelu ja lappujen(ja uhkailujen)lähettely.jos jatkuvat,niin ota itse rohkeasti yhteyttä poliisiin! säilytä ne lappuset todisteena. kuulostaa mitättömältä,mutta kun on olemassa niitä sekopäitä jotka esim tiputtelee postiluukusta myrkytettyjä nakinpaloja yms.muuta vähemmän mukavaa! eli ottamalla ITSE ensin yhteyttä poliisille ja kysy niiltä kuinka pitäs toimia tai mikä on oikee tapa menetellä.
        jos koirasi haukunnasta häiriintynyt naapuri olisi ollut tosi fiksu,niin olis voinu tulla ihan sulle suoraan ja nätisti kertoon asiansa.on aika rasittavaa tollanen nimettömien lappusten ja soittojen saaminen. ja mikäli itseäsi jäi asia vielä vaivaamaan niin kannattaa kokeilla sitruunapantaa,omalla koirallani toimi erittäin hyvin.muista laittaa se vain silloin kun lähdet jonnekkin,ei siis jatkuvaan käyttöön.muuten idea ei mee perille.eli tarkoituksenahan sillä on vähentää koiran haukkumista silloin kun itse et ole paikalla.pantoihin saa sekä sitruuna että pippuritäytteitä.niitä saa vuokrattua kokeeksi joistakin eläinkaupoista ja ostettuna hinta on noin 120-150€ mutta kantsii kattoo myös netistä koirapalstoilta tai keltasesta pörssistä,siellä myydän käytettyjä paljon halvemmalla.


      • naapurit on kivoja(?

        jos se on vielä pentu niin silloinhan toi on vielä normia eroahdistusta,kyllähän aikuinen koira oppii nimenomaan siihen rytmiin että olet päivällä 8 tuntia poissa kotoa. ei koirasi kärsi siitä että saa olla yksin jos kerran aamulla ja kotio tullessa lenkität sen kunnolla ja muutenkin olet sen kanssa. eli älä ainakaan siitä kanna huonoa omaatuntoa.jos naapurillasi on kerran ideoita siihen rytmittämiseen,niin kirjoita vaikka julkinen viesti sinne rappukäytävään että kuulisit hänen ohjeitaan ihan mieluusti,(jos ei hänen omat neuvonsa tepsi niin hänen on sit ihan turha valittaa)ettei tarvitse enään epämääräisiä lappusia lähetellä.tämän viestin voi vielä tehostaa loppulauseella että jatkossa näitä nimettömiä viestejä käsittelet sitten häirintänä..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe