Ahvenanmaalla on täydellinen mafia, jolle kukaan ei voi mitään

Åslakkä Åre

Miksi Ahvenanmaa ja Suomen ruotsinkieliset pitäjät tekevät kaikkensa, että niihin ei muuttaisi suomenkielisiä?
Eikö se kaksikielisyys ja monikulttuurisuus olekaan enää rikkautta, kun on kyseessä heidän omat kielialueensa?

Mitähän tarkoittaa tämä
"Lokakuussa 1921 tehtiin Genevessä kansainvälinen sopimus Ahvenanmaan linnoittamattomuudesta ja neutralisoimisesta." (Wikipedia) Mutta tällä sopimuksella ei ole mitään tekemistä Ahvenanmaan kielen tai itsehallinnon suhteen." Eikä ainakaan eriarvoistamaan kansalaisiaan omassa kotimaassaan.

Meillä ruotsinkielinen media on aivan suoraan kirjoittanut jo pitkään, että maahanmuuttajien avulla ruotsin kieli pelastetaan ja ruotsinkielisten asumia alueita voidaan pitää edelleen ruotsinkielisinä, eikä esim. suomenkielisiä kouluja tarvitse sinne perustaa. Mitä se oikeastaan tarkoittaa? Tarkoittaako se ehkä sitä, että sillä pyritään eriarvoistetaan maamme kansalaisia meidän omassa maassamme kielellisillä perusteilla?

Yleisesti ottaen Ahvenanmaalaiset ovat äärikiihkoisia, kiihkoruotsalaisia kielipolitiikassaan.

7

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loolia

      Haista nyt jo se löysä paskas!!!

    • Åsläkki Åårestä

      RKP on ja tarkoittaa "Rasistien kansan puolue" jota kiihkoilevat kielipolitrukit pitävät yllä. He taistelevat suomalaisen kulttuurin sekä kielen hävittämisen puolesta Ahvenanmaalla ja Manner-Suomessa.

      RKP esiintyy ”tasa-arvon” ja ”oikeudenmukaisena” kielipuolueena, mutta teot ovatkin olleet aivan toista. Ero on valtava todellisuuden ja mielikuvan välillä eli kuin yö ja päivä. Mitä tarkoittaa se ettei Ahvenanmaalla ole suomenkielisiä palveluita ja suomenkielisille lapsille koulua tai lastentarhaa? Onko se ”tasa-arvoista” tai ”oikeudenmukaisuutta" vai onko se sitä kuuluisaa kiihkoruotsalaisuutta?

      • ålanderi

        ruotsia koska enemmistö on ruotsinkielinen!

        Myöskin päätökset tekevät enemmistö eli ruotsinkieliset!

        Joten ei oikein auta vaikka kuinka ruikutat...jäät kuitenkin toiseksi, voi, voi!

        Eli sinulla menee tällä hetkellä aika huonosti!

        Mutta huomenna on taas uusi hieno päivä Ahvenanmaalla!


      • Oikeus voittaa
        ålanderi kirjoitti:

        ruotsia koska enemmistö on ruotsinkielinen!

        Myöskin päätökset tekevät enemmistö eli ruotsinkieliset!

        Joten ei oikein auta vaikka kuinka ruikutat...jäät kuitenkin toiseksi, voi, voi!

        Eli sinulla menee tällä hetkellä aika huonosti!

        Mutta huomenna on taas uusi hieno päivä Ahvenanmaalla!

        "Myöskin päätökset tekevät enemmistö eli ruotsinkieliset!"

        Siinä on hyvä selitys sille, että suomenkielisillä ei ole oikeuksia Ahvenanmaalla, koska siellä vallitsee ruotsikiihkoinen ilmapiiri ja politiikka.
        Manner-Suomi on 95% suomenkielinen ja muut ovat vähemmistökielisiä
        ja kaksikielisiä. Manner-Suomessa ei sentään ketään sorreta kielellisesti kaikilla on mahdollisuus opiskella ja puhua omaa äidinkieltään ihan vapaasti.

        Meidän maassamme suomenruotsalainen vähemmistö toimittaa olevansa ja myös kannattavansa, tasa-arvoa ja oikeudenmukaista politiikkaa mutta teot ovat aivan toista, mutta miksi pitää valehdella noin härskisti ja katalasti ?


      • ålanderi
        Oikeus voittaa kirjoitti:

        "Myöskin päätökset tekevät enemmistö eli ruotsinkieliset!"

        Siinä on hyvä selitys sille, että suomenkielisillä ei ole oikeuksia Ahvenanmaalla, koska siellä vallitsee ruotsikiihkoinen ilmapiiri ja politiikka.
        Manner-Suomi on 95% suomenkielinen ja muut ovat vähemmistökielisiä
        ja kaksikielisiä. Manner-Suomessa ei sentään ketään sorreta kielellisesti kaikilla on mahdollisuus opiskella ja puhua omaa äidinkieltään ihan vapaasti.

        Meidän maassamme suomenruotsalainen vähemmistö toimittaa olevansa ja myös kannattavansa, tasa-arvoa ja oikeudenmukaista politiikkaa mutta teot ovat aivan toista, mutta miksi pitää valehdella noin härskisti ja katalasti ?

        Ahvenanmaalla...en minäkään muuttaisi koskaan Iisalmeen :D


      • Oikeus voittaa aina
        ålanderi kirjoitti:

        Ahvenanmaalla...en minäkään muuttaisi koskaan Iisalmeen :D

        Siinä taas sitä ruotsalaista ideologiaa ja osaatteko te yleensä muuten vastailla kuin kieroilemalla ?
        Minä esimerkiksi asun suomessa suomalaisena kansalaisena siellä missä minua huvittaa, eikä suomenruotsalaiset idiootit minua määräile.


      • ålanderi
        Oikeus voittaa aina kirjoitti:

        Siinä taas sitä ruotsalaista ideologiaa ja osaatteko te yleensä muuten vastailla kuin kieroilemalla ?
        Minä esimerkiksi asun suomessa suomalaisena kansalaisena siellä missä minua huvittaa, eikä suomenruotsalaiset idiootit minua määräile.

        Ahvenanmaalle jos haluat...tai jatka kiukuttelua tällä palstalla :D

        Tilaa jo muuttofirma!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe