Tampereella on lauantaina 10.10.2009 kadonnut 23-vuotias Niko Niemi niminen henkilö. Niko on nähty lähtevän Saha- nimisestä ravintolasta noin klo 3 aikaan aamuyöllä. Hän on lähtenyt Onkiniemessä olevaa kotia kohti, muttei ole saapunut perille.
Niko on pitkähkö, vaalea, sinisilmäinen ja fyysisesti hyvässä kunnossa.
Kaikki mahdolliset havainnot Nikosta ovat arvokkaita.
Jos epäilet nähneesi Nikon, kirjoitathan siitä tänne.
Tampereella lauantaina kadonnut 23-vuotias mies
87
12557
Vastaukset
- lyylikäs
Korjaus: Mielestäni hän on kuitenkin aika tummahko.
- !!!
Niko Niemi on siis kadoonut la-su välisenä yönä (sunnuntai 11.10.2009 aamuyö). N klo 03:00 hän oli ilmeisesti kavereilleen sanonut lähtevänsä kotiin Saha nimisesta ravintoloasta/yökerhosta. Kotiin (Onkiniemen kaupunginosa) hän ei kuitenkaan ole saapunut.
Kaikki mahdolliset tiedot tulee ilmoittaa suoraa poliisille.
Kuva:
http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs176.snc1/6616_102328257987_663907987_1980104_6388983_n.jpg- tamperelainen2
Jos kävellen menee siitä Ilvekseltä kohti Onkiniemeä, niin tuo Mustanlahden satama-aluekin voi yksi vaaranpaikka olla siinä Särkänniemen luona.
- .
Nikolla oli viimeisten havaintojen mukaan päällään tummansininen paksu villakangastakki (isot kaulukset), kaulahuivi ja vaaleansiniset farkut.
Tämä tieto on copy-pastettu Nikon ystävän facebook sivulta.- .
Jos joku kuvan laittaisi Nikosta ko takki päällä.. Kun se on ainakin facebookissa ollut nähtävillä.
- ?
Oiskohan kuitenkin aiheellista ilmoittaa mahdollisista havainnoista ennemmin poliisille kuin tänne??
- ...
Poliisipa ei tee asialle kuitenkaan mitään, ennenkuin kuukauden kuluttua...
- yu
... kirjoitti:
on se suurempi hyöty tänne kirjoittelusta?
- asioista selvää
... kirjoitti:
ei se nyt ihan näinkään ole.
- Poliisin tiedote!
Alla Pirkanmaan poliisin tänään julkaisema tiedote:
"Pirkanmaan poliisi etsii kadonnutta Niko-Mikael Niemeä.
14.10.2009
Pirkanmaan poliisi etsii lauantain ja sunnuntain välisenä yönä kadonnutta 23-vuotiasta Niko-Mikael Niemeä. Niko Niemi nähtiin viimeksi 11.10.2009 ennen kello kolmea aamuyöllä poistumassa Tammerkosken rannassa sijaitsevasta ravintola Sahasta. Poliisilla ei ole varmaa tietoa hänen liikkeistään tämän jälkeen.
Poliisi pyytää yleisövihjeitä Nikon liikkeistä ja/tai olinpaikasta. Nikosta havaintoja tehneitä pyydetään kertomaan tietonsa poliisille, p. 07187 45800.
Niko Niemi on 185 cm pitkä, vartaloltaan atleettinen, ristiverinen, hänellä on lyhyet siistit hiukset, ei silmälaseja eikä partaa. Niko käyttää toisinaan korvakorua joko toisessa, tai molemmissa korvissa.
Nikolla on mahdollisesti katoamisaikaan ollut yllään seuraavanlainen vaatetus: Tumma, kaksirivinen, isokauluksinen, villakankainen 'kipparitakki', jonkinlainen kaulahuivi ilmeisesti takin sisäpuolella, farkut, ei päähinettä. Jalassa kiiltonahkaiset tennarin tyyliset kengät."- äiti70
Ravintola sahassa sattui itselleni nelisen vuotta sitten outo tapaus.Olimme ystäväni kanssa Samuli Edelmanin keikalla keskellä viikkoa,joten alkoholia ei liiemmin juotu.Jostain syystä kuitenkin en muista kotiintulosta mitään,hämärä muistikuva että joku vei minut miesten vessaan ja ilmeisesti potkaisi tai työnsi ristiselästä koska oli tapauksen jälkeen todella kipeä.Muistan istuneeni ja itkeneeni sateessa,koska jalkani eivät toimineet ja kädetkin olivat jotenkin "löysät".Hämärästi muistan myös jonkun ulkomaalaisen kyydillä tulleeni kotiin...Ystäväni kertoi minun muuttuneen yhtäkkiä jotenkin omituiseksi ja jossain välissä olin kadonnut,joten hän luuli minun lähteneen kotiin,vaikka ilmeisesti olen ollut sahassa jossakin mistä ystävä ei minua kuitenkaan etsinnöistään huolimatta löytänyt..miesten vessassa hän ei kuitenkaan käynyt katsomassa...Muistelisin että sahassa jollekkin olisi tyrmäystippoja laitettu tuon minun tapaukseni jälkeen,aamulehdessä taisi juttua joskus olla...?
- nainen83
äiti70 kirjoitti:
Ravintola sahassa sattui itselleni nelisen vuotta sitten outo tapaus.Olimme ystäväni kanssa Samuli Edelmanin keikalla keskellä viikkoa,joten alkoholia ei liiemmin juotu.Jostain syystä kuitenkin en muista kotiintulosta mitään,hämärä muistikuva että joku vei minut miesten vessaan ja ilmeisesti potkaisi tai työnsi ristiselästä koska oli tapauksen jälkeen todella kipeä.Muistan istuneeni ja itkeneeni sateessa,koska jalkani eivät toimineet ja kädetkin olivat jotenkin "löysät".Hämärästi muistan myös jonkun ulkomaalaisen kyydillä tulleeni kotiin...Ystäväni kertoi minun muuttuneen yhtäkkiä jotenkin omituiseksi ja jossain välissä olin kadonnut,joten hän luuli minun lähteneen kotiin,vaikka ilmeisesti olen ollut sahassa jossakin mistä ystävä ei minua kuitenkaan etsinnöistään huolimatta löytänyt..miesten vessassa hän ei kuitenkaan käynyt katsomassa...Muistelisin että sahassa jollekkin olisi tyrmäystippoja laitettu tuon minun tapaukseni jälkeen,aamulehdessä taisi juttua joskus olla...?
Toivottavasti Niko löytyy hyvässä kunnossa.. mutta vaikka tästä nyt ei varmasti mitään apua olekaan.. niin aivan varmasti noissa ravintoloissa on liikkeellä jonkinasteisia tyrmäys tms tippoja?!?!
sattui nimittäis about vuosi sitten myös näin syksyllä miehelleni.. hän oli kaverinsa kanssa ravintola ilveksessä ja vaikka hän ei oman muistikuvansa mukaan ollut juonut paljon mitään hän oli jostain syystä lähtenyt ulos ravintolasta ilman takkia.. harhaillut ympäri kaupunkia.. ja kun lähdin häntä kaupungista hakemaan ja kun soittelin hän kertoi aina olevansa eripaikassa... joten hänellä ei ollut mitään käsitystä missä hän oli.. onneks monen tunnin etsintöjen jälkeen löysin hänet koskikeskuksen liepeiltä harhailemasta aivan sekavassa mielentilassa.. (joka hänelle EI ole ominaista) ... kiitän luojaa joka päivä siitä että jaksoin häntä etsiä ja olin KOKOAJAN puhelinyhteydessä häneen.. ja seuraavana päivänä hän ei muistanu asiasta oikein mitään.. ja ihmetteli sitä itsekin miten tuli niin sekavaan tilaan...
joka kerta olen miettinyt että jos olisin vain kotona nukkunut autuaan tietämättäni miehestäni ja hänen tilastaan.. olisiko hän osannut kotiin ( jota suuresti epäilen)..
tästäkin opin että kun hän lähtee kavereidensa kanssa bailaan, olen aina valmiina hakemaan hänet kotiin, koskaan ei tiedä koska on se viimeinen lähtö, enkä ikinä enää toivo tuollaista pelkotilaa milä silloin minulla oli..
siitä lähtien AINA koskettaa tuollaiset oudot katoamiset! Toivotaan että Niko löytyy, ja voimia omaisille ja läheisille!! - nikotus88
nainen83 kirjoitti:
Toivottavasti Niko löytyy hyvässä kunnossa.. mutta vaikka tästä nyt ei varmasti mitään apua olekaan.. niin aivan varmasti noissa ravintoloissa on liikkeellä jonkinasteisia tyrmäys tms tippoja?!?!
sattui nimittäis about vuosi sitten myös näin syksyllä miehelleni.. hän oli kaverinsa kanssa ravintola ilveksessä ja vaikka hän ei oman muistikuvansa mukaan ollut juonut paljon mitään hän oli jostain syystä lähtenyt ulos ravintolasta ilman takkia.. harhaillut ympäri kaupunkia.. ja kun lähdin häntä kaupungista hakemaan ja kun soittelin hän kertoi aina olevansa eripaikassa... joten hänellä ei ollut mitään käsitystä missä hän oli.. onneks monen tunnin etsintöjen jälkeen löysin hänet koskikeskuksen liepeiltä harhailemasta aivan sekavassa mielentilassa.. (joka hänelle EI ole ominaista) ... kiitän luojaa joka päivä siitä että jaksoin häntä etsiä ja olin KOKOAJAN puhelinyhteydessä häneen.. ja seuraavana päivänä hän ei muistanu asiasta oikein mitään.. ja ihmetteli sitä itsekin miten tuli niin sekavaan tilaan...
joka kerta olen miettinyt että jos olisin vain kotona nukkunut autuaan tietämättäni miehestäni ja hänen tilastaan.. olisiko hän osannut kotiin ( jota suuresti epäilen)..
tästäkin opin että kun hän lähtee kavereidensa kanssa bailaan, olen aina valmiina hakemaan hänet kotiin, koskaan ei tiedä koska on se viimeinen lähtö, enkä ikinä enää toivo tuollaista pelkotilaa milä silloin minulla oli..
siitä lähtien AINA koskettaa tuollaiset oudot katoamiset! Toivotaan että Niko löytyy, ja voimia omaisille ja läheisille!!Aika samanlainen tarina myös täällä olin noin 2 vuotta sitten ale pubissa muutamalla oluella ja kerkesin muutaman juomaan ja vintti aivan pimeenä... onneks oli sen verran onnea mukana kun hyppäsin täysin väärään bussiin että kaveri huomas kun istuin siinä lattialla ja vei mut kotiin.
- ei kai nyt sentään
nikotus88 kirjoitti:
Aika samanlainen tarina myös täällä olin noin 2 vuotta sitten ale pubissa muutamalla oluella ja kerkesin muutaman juomaan ja vintti aivan pimeenä... onneks oli sen verran onnea mukana kun hyppäsin täysin väärään bussiin että kaveri huomas kun istuin siinä lattialla ja vei mut kotiin.
Kuinka nopeasti ne vaikuttavat (ja lakkaavat vaikuttamasta)?
- Pakko löytyä
ei kai nyt sentään kirjoitti:
Kuinka nopeasti ne vaikuttavat (ja lakkaavat vaikuttamasta)?
15.10 esitettiin Poliisi Tv.ssä tapaukseen liittyen tärkeää kuvaa.
Katsokaa ja muistelkaa jos tulisi jotain mieleen.
Poliisi Tv/ Yle Areena ja kohta 12.23 alkaen.
Turvakameran tallenne Nikosta kävelemässä Hotelli Ilveksen edustalla. - Huolestunut äiti
Pakko löytyä kirjoitti:
15.10 esitettiin Poliisi Tv.ssä tapaukseen liittyen tärkeää kuvaa.
Katsokaa ja muistelkaa jos tulisi jotain mieleen.
Poliisi Tv/ Yle Areena ja kohta 12.23 alkaen.
Turvakameran tallenne Nikosta kävelemässä Hotelli Ilveksen edustalla.Ei ainakaan Niko ole Ratinan suvannossa, koska on kävellyt toiseen suuntaankin. Määrätietoinen
meno. Olikohan Niko sopinut jotain tapaamista. Odottiko joku häntä? - kokemusta o
nikotus88 kirjoitti:
Aika samanlainen tarina myös täällä olin noin 2 vuotta sitten ale pubissa muutamalla oluella ja kerkesin muutaman juomaan ja vintti aivan pimeenä... onneks oli sen verran onnea mukana kun hyppäsin täysin väärään bussiin että kaveri huomas kun istuin siinä lattialla ja vei mut kotiin.
juotuna alkoholi vaikuttaa usein nopeasti ja tyrmäävästi.
- t-tippa
nikotus88 kirjoitti:
kesällä 2006 olin kaupungilla. 3 olutta ja yhden paukun olin päivän (6 tunnin) aikana juonut. illalla menin onnelaan ja ensimmäisen siellä otetun paukun jälkeen meni taju.
muistan vain olleeeni ihan oudoissa paikoissa ja että välillä meni näkö.loputa heräsin taysin nurkilta ja sain tilattua itselleni taksin joskus aamuyöllä.onneksi oli kesäyö. - Lost.
Huolestunut äiti kirjoitti:
Ei ainakaan Niko ole Ratinan suvannossa, koska on kävellyt toiseen suuntaankin. Määrätietoinen
meno. Olikohan Niko sopinut jotain tapaamista. Odottiko joku häntä?juuri tuon määrätietoisen kävelytavan vuoksi minun on aivan mahdoton uskoa itsemurhan mahdollisuuteen, vaikka en henkilöä tunnekaan. Itsemurhaa suunnitteleva henkilö ei todellakaan matkaisi suorinta mahdollisa reittiä reippain askelin, vaan ehkä tunteitaan selventääkseen kiertelisi ja mahdollisesti hakeutuisi istuskelemaan johonkin rauhallisenn paikkaan. Luulisin, että joku jos on häntä odotellut, ei poliisilla ole tästä tietoa, vaikka se on selvitellyt puhelinliikenteen.
- paljastuit
nainen83 kirjoitti:
siitä lähtien AINA koskettaa tuollaiset oudot katoamiset! Toivotaan että Niko löytyy, ja voimia omaisille ja läheisille!!>joten hänellä ei ollut mitään käsitystä missä hän oli.. onneks monen tunnin etsintöjen jälkeen löysin hänet koskikeskuksen liepeiltä harhailemasta aivan sekavassa mielentilassa.. (joka hänelle EI ole ominaista) ... kiitän luojaa joka päivä siitä että jaksoin häntä etsiä ja olin KOKOAJAN puhelinyhteydessä häneen..
Anteeksi vaan, tuo ei ole mahdollista. Sinulla on vaan vilkas mielikuvitus. Puhelimien puheaika ei ole monen tunnin pituinen, "koko ajan puhelinyhteydessä"... se ei ole mahdollista .
- S
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/poliisi-nikon-katoamisesta-viimeiset-havainnot-tehtiin-tassa-kadunkulmassa-kello-305/158874
Amurissa Mustanlahdenkadun ja Satakunnankadun risteyksessä on valvontakamera havainto NIKOSTA!!
KLO 03.05 Eli vartissa kävellyt ilvekseltä sinne, ei ole voinut kovin vahvasti huumattuna olla (tyrmäystippateoriat) jos on noinkin ripeästi vartissa sinne köpötellyt. Ellei sitten ole vaikutus alkanut vasta myöhemmin..
Kunpa Niko nyt löytyisi pian!- .....
Maalaisjärjellä ajateltuna loogisin reitti olisi kävellä kotiin tuota Mustanlahdenkatua päähän asti ja rautatien ali. Sitten paasikiventien yli valoista ja riippuen mihin numeroon onkiniementietä, niin joko särkänniemen parkkien kautta, tai nousta valojen jälkeen vasemmalle mäkeä ylös. Onko nuorisolla vielä tapana kokoontua autoineen särkän parkeille viikonloppuisin? Jos on, niin eikö kukaan kuskeista (selvinpäin) muista nähneensä mitään? Onko tuo rautatien varsi jo tutkittu? Mites mustanlahden muistomerkki (puisto), joskus siellä majaili laitapuolen kulkijoita? Tuntuu tosi oudolta, että on noin lähellä kotia kadonnut. Olisiko voinut tulla tuossa vaiheessa vessahätä ja on poikennut johonkin hiukan syrjemmälle ja sammunut tms. Aika tummat vaatteetkin oli hänellä, olisiko joku auto voinut töytäistä tuossa nääshallin lähellä? Kysymyksiä nousee mieleen aina paljon kun joku katoaa, toivotaan että Niko löytyy...
- epätoivoo
..... kirjoitti:
Maalaisjärjellä ajateltuna loogisin reitti olisi kävellä kotiin tuota Mustanlahdenkatua päähän asti ja rautatien ali. Sitten paasikiventien yli valoista ja riippuen mihin numeroon onkiniementietä, niin joko särkänniemen parkkien kautta, tai nousta valojen jälkeen vasemmalle mäkeä ylös. Onko nuorisolla vielä tapana kokoontua autoineen särkän parkeille viikonloppuisin? Jos on, niin eikö kukaan kuskeista (selvinpäin) muista nähneensä mitään? Onko tuo rautatien varsi jo tutkittu? Mites mustanlahden muistomerkki (puisto), joskus siellä majaili laitapuolen kulkijoita? Tuntuu tosi oudolta, että on noin lähellä kotia kadonnut. Olisiko voinut tulla tuossa vaiheessa vessahätä ja on poikennut johonkin hiukan syrjemmälle ja sammunut tms. Aika tummat vaatteetkin oli hänellä, olisiko joku auto voinut töytäistä tuossa nääshallin lähellä? Kysymyksiä nousee mieleen aina paljon kun joku katoaa, toivotaan että Niko löytyy...
jep tosi loogista kun oot kännissä, lopettakaa tää vitun turha hössötys täällä WWW:ssä ja antakaa poliisin hoitaa työnsä, ja kun tähän päivään ei ole löytynyt niin joko on ite halunnu kadota tai jätkä on vedetty kylmäks.
- S
epätoivoo kirjoitti:
jep tosi loogista kun oot kännissä, lopettakaa tää vitun turha hössötys täällä WWW:ssä ja antakaa poliisin hoitaa työnsä, ja kun tähän päivään ei ole löytynyt niin joko on ite halunnu kadota tai jätkä on vedetty kylmäks.
No hei haloo vaan, mielestäni kaikki HALOO asiasta on tavalla tai toisella positiivista! Ajattele kuinka monet ihmiset lukevat näitä ja kiinnostuvat asiasta ja alkavat kaivelemaan aivonystyröitään ja ehkä muistavat jotain ratkaisevaa NIKON liikkeistä.
Pointtina täällä ei edelleenkään ole VÄLITTÄVIEN ihmisten mielipiteiden halveksunta tai epätoivon lietsonta. Mene itseesi ja mieti että NIKON omaisilla ja meillä jotka hänet tunnemme ei ole muuta kun TOIVO mistä pitää kiinni!
Nikon löytyminen on tavoitteemme ja poliisi tekee kaikkensa sen eteen. Ihmiset ovat ne keneltä tarvitsemme näköhavaintoja Nikosta ja ihmiset tätäkin lukevat! Kaikki keinot käyttöön että tavoittaisimme juuri ne ihmiset jotka ehkä ovat Nikon nähneet! - halaumme kopiot
epätoivoo kirjoitti:
Kun jotkut ovat arvostelleet, että miksi nin kauhea haloo jonkun katoamisesta, sehän on hyvä vaan,
poliisi on vihdoin oppinut, että tutkimukset pitää käynnistää heti ja täydellä voimalla.
Nytkin voi vaan ihmetellä nuoren ihmisen kohdalla muutaman päivän viivettä.
Miten ja kuka huomasi, että se on kadonnut.
J*maluta, murhaajat, palakaa helvetin tulessa. - jos syytät väärää
..... kirjoitti:
onhan sillä välillä jo vaikka kuinka paljon valvontakameroita vai onko, ellei ole, saisi olla, ihmisten turvaksi
- jos joku väkivalt.
Kiitos, kun linkitit uutisen tänne.
Vaikkei asia kosketa mitenkään, se koskettaa silti.
Hyvä, että poliisi on edistynyt. - tulistunut
heitteleen tollasii kommentteja ja ole realisti omas maailmassas..meil jotka Nikon tunnemme viela elaa pieni toivon murunen sen loytamisesta..viimesii on tollaset tekstit tanne!!
jos joku väkivalt. kirjoitti:
Kiitos, kun linkitit uutisen tänne.
Vaikkei asia kosketa mitenkään, se koskettaa silti.
Hyvä, että poliisi on edistynyt.siinä särkänniemen mäessähän on tiehallinon kelikamera,tosin en tiedä tallentaako se.
- -tumppi-
S kirjoitti:
No hei haloo vaan, mielestäni kaikki HALOO asiasta on tavalla tai toisella positiivista! Ajattele kuinka monet ihmiset lukevat näitä ja kiinnostuvat asiasta ja alkavat kaivelemaan aivonystyröitään ja ehkä muistavat jotain ratkaisevaa NIKON liikkeistä.
Pointtina täällä ei edelleenkään ole VÄLITTÄVIEN ihmisten mielipiteiden halveksunta tai epätoivon lietsonta. Mene itseesi ja mieti että NIKON omaisilla ja meillä jotka hänet tunnemme ei ole muuta kun TOIVO mistä pitää kiinni!
Nikon löytyminen on tavoitteemme ja poliisi tekee kaikkensa sen eteen. Ihmiset ovat ne keneltä tarvitsemme näköhavaintoja Nikosta ja ihmiset tätäkin lukevat! Kaikki keinot käyttöön että tavoittaisimme juuri ne ihmiset jotka ehkä ovat Nikon nähneet!"monet ihmiset lukevat näitä ja kiinnostuvat asiasta ja alkavat kaivelemaan aivonystyröitään ja ehkä muistavat jotain ratkaisevaa NIKON liikkeistä"
ERITTÄIN HYVIN SANOTTU!!
- voimia läheisille
Siinä Satakunnankadun ja Mustanlahdenkadun
kulmassa oli ennen meno aika hurjaa
kun oli se Kriminaalihuollon asuntola tai
joku sellainen onkohan vielä kyseisiä
asuntoja siellä.?
Täytyisi mennä talot talolta, asunto
asunnolta sillä kohdalla
josta viimeiset havainnot ja ehkä
kannattaisi tutkia myös lähitalojen Molokit.- it kotilo..
Muistakaa ihmiset! Älkää ihmiset menkö ikinä tuntemattomien autoon varsinkaan illalla!
Kaikenlaisia hulluja ja kusipäitä on liikkellä silloin. - kuu kertokoot
Minulla on myös hämärä mielikuva Hämeenpuiston pohjoispäästä levottomana seutuna.
Raisa Räisäsen katoaminen on yhdistetty Seurahuoneeseen, joka sijaitsee reilun korttelin päässä Mustanlahdenkadusta ja tuosta risteyksestä.
- topic
olen melko varma, että jokin käänne tässä jutussa on tullut iltapäivän aikana. Topiceja tästä aiheesta on kadonnut muutamalta palstalta, ehkä omaiset pyytäneet modeja poistamaan? Kunpa olisi löytynyt/löytyisi hengissä!
- atriaa ei koskaan
Atrian puumanainen sen vei toivottavasti.
- Ex-Tamperelainen
atriaa ei koskaan kirjoitti:
Voi helvetti teitä suomalaisia. Mihän kumma siinä on, että aletaan ruikuttaa siitä, että joku kadonnut sai enemmän huomioita kuin toinen?! Olkaa onnellisia, ettei kyseessä ollut oma piiriläisenne. Eiköhän tämä ole riittävän kauheaa Nikon läheisille ilman, että idiootit heittelee typeriä mielipiteitään ilmoille.
Ja jos halutaan koko shown hyviä puolia hakea, niin ainakin sana kadonneesta levisi nopeasti ympäri Suomea, ja sai useat silmäparit valppaiksi. Nikosta kirjoitettiin monissa portaaleissa.
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=7&t=8147&start=75
http://www.piipaa.info/uutinen/tamperelainen_niko_niemi_edelleen_kateissa_2566751.php
Uskon, että jatkossa muistakin kadonneista tullaan nostamaan suurempi älämölö.
Aihe on kirvoitanut monia mielenkiintoisia keskusteluja, sekä saanut ihmiset pohtimaan Suomessa, ja etenkin Tampereella elämisen, turvallisuutta.
http://ristipissarit.wordpress.com/2009/10/17/turvallisuusviikko-–-episode-1-out-now/
Toivotaan että tapaus herättää myös kaupungin ja poliisin miettimään uusia keinoja, miten vastaavantyyppiset "mystiset" katoamiset voitaisiin minimoida. Karsea juttu, ei voi muuta sanoa. Onneksi en asu enää treen kokoisessa kaupungissa. - Ex-Tamperelainen
atriaa ei koskaan kirjoitti:
Heh, heh. Taitaa olla tässä vaiheessa kuule olla toivo mennyt, että naisen luota Niko löytyisi. Jossei ole mitään sanottavaa, parempi olla vain hiljaa.
- sivusta seurannu
Ex-Tamperelainen kirjoitti:
Heh, heh. Taitaa olla tässä vaiheessa kuule olla toivo mennyt, että naisen luota Niko löytyisi. Jossei ole mitään sanottavaa, parempi olla vain hiljaa.
Jos sinulla ei ole muuta kommentoitavaa niin olisit voinut tämänkin kommentin jättää väliin,Ajattele miltä mahtaa tuntua Nikon perheestä ja ystävistä.Mut älkää vaan luovuttako toivottavasti Niko löytyy pian.
- Z
Voi Niko missä olet? Viikko on liian pitkä aika olla epätietoisuudessa!!
Ei voi kuvitellakkaan kuinka paljon tämä on järkyttänyt Nikon perhettä.
Paljon voimia Nikon vanhemmille, sisaruksille sekä ystäville. Älkää menettäkö toivoanne, on todella hienoa nähdä kuinka kiihkeästi Nikoa etsitään, se kertoo paljon siitä kuinka paljon hänestä välitetään!! Tietäkää se että olen aivan sanaton tästä rakkauden määrästä mitä Nikoa kohtaan tunnette!- mitä ihmettä??
Viikko mennyt ja etsinnät lopetetaan toistaiseksi. Uskomatonta.
Kuinka voidaan nyt luovuttaa kun päästiin jäljille jo näin lähelle kotia??
Se ettei ole mustastalahdesta löytynyt viitannee siihen ettei ole näsijärvessä?
Henkirikoksen mahdollisuus nostaa päätään pintaan vähän väliä, onko varmasti kaikki mahdolliset
paikat etsitty, roskikset yms?
Ei voi olla totta. Toivon että vapaaehtoiset ja muut läheiset eivät luovuta.
Olen järkyttynyt. - Lost..
mitä ihmettä?? kirjoitti:
Viikko mennyt ja etsinnät lopetetaan toistaiseksi. Uskomatonta.
Kuinka voidaan nyt luovuttaa kun päästiin jäljille jo näin lähelle kotia??
Se ettei ole mustastalahdesta löytynyt viitannee siihen ettei ole näsijärvessä?
Henkirikoksen mahdollisuus nostaa päätään pintaan vähän väliä, onko varmasti kaikki mahdolliset
paikat etsitty, roskikset yms?
Ei voi olla totta. Toivon että vapaaehtoiset ja muut läheiset eivät luovuta.
Olen järkyttynyt.Samaa oln miettinyt, että henkirikos alkaa näyttämään ilmeisimmältä vaihtoehdolta, jollei sitten sieppaus. Varmaankin maastosta ja vesistöstä on etsitty nyt sen mitä pystyy, ei ilmeisesti enää sieltä löydy. Nyt kai sitten voisi ajatella, että tutkitaan kiinteistöjen kellarit, ulkotilat ja ullakkotilat jne. Onkohan parkissa kauemmin olleiden autojen tavaratilat tutkittu.Uskomatonta miten noin voi ihminen hävitä, ettei kukan ole nähnyt tapausta.
Uskon silti, kuten lehdessäkin sanottiin, että tutkinta jatkuu, ei poliisi noin vain luovuta, mutta ilmeisesti on sitä mieltä tai jopa saanut vihjeitä, että selvä henkirikos. Kuulemisethan jatkuvat laajenevasti. Uskomattoman raskasta omaisille, toivon että löytyy pian ja tietysti mieluummin elossa.
- Hämppi
Viimeisen havaintopaikan lähellä on Hämeenpuiston ja Satakunnankadun risteys, jonka alueella on muutama "yritys", ravintola, strippiluola, potkunyrkkeilymesta tai joku sen tapainen. Rafla ja luola on saattanut ainakin olla niin myöhään auki. Niihin menossa ollut tai niistä tulossa ollut on voinut nähdä Nikon tai Nikon nähneitä. Kannattas poliisin varmaan haastatella henkilökuntaa kävijöistä ja kysellä kävijöiltä, ellei jo ole niin tehnyt. Saman olis voinut tehdä Raisankin kohdalla, ehkä tehtiinkin.
- 000598387
Olen nyt n. 8kk ajanut useimpana lauantaina (ja perjantaina) töistä kotiin klo 03-03.30 välisenä aikana juuri tätä reittiä Hämeenpuistoa pitkin Mustanlahden ja särkän ohi Vaasaan päin ja onkiniemen ohi...
Kun Hämeenpuistoa ajaa, kävelevät ihmiset päättyvät yleensä aina Seurahuoneen nurkille. Siinä parveilee aina silloin väkeä, koska paikka on 04 asti auki. Samoin siinä kulmassa olevassa baarissa on väkeä ollut. Sen jälkeen en muista ikinä nähneeni yhtään jalankulkijaa tällä reitillä. Mikäli Niko olisi kävellyt tästä, muistaisi ohiajanut hänet varmasti.
Ehkä mennyt sitten vielä hiljaisempia katuja, joissa ei ees taksit kulje. Hämpin reittiä ajaa autoja, mutta pikkukaduilla on yöllä tosi hiljasta.
- sammui
Tampereen keskustan alueella, kertoo Aamulehti. Tämä tarkoittanee sitä, että kaverin kimppuun on käyty - tai päälle ajettu - ja kännykkä vaiennettu (aivan kuten aikoinaan Raisan tapauksessa). Särkänniemen alue ei ole enää keskustaa ja Satakunnankadun/Mustalahdenkadun risteyksen lähellä ei ole vesistöä, jonne Niko olisi voinut vahingossa joutua.
Kun kerran kännykkä sammui keskustassa niin siellä on myös mahdollinen rikos/tapaturma sattunut. Tarkkailkaapa Treen seudulla naapuruston autoja onko keula tai konepelti rutussa. Känniporukka on saattanut ajaa Nikon yli, pakata takaboksiin ja viedä pois. Takuulla ei poliisi voikaan nähdä valvontakameroissa miestä kyydissä, jos on taakse sullottu.- ajattelijako?
Entä jos akku vaan loppui kännykästä?
- melkoinen...
ajattelijako? kirjoitti:
Entä jos akku vaan loppui kännykästä?
sattuma olisi tuo akun loppuminen, vai mitä...? Varsinkin kun näin kävi myös aiemmin kadonneilla Raisalla ja Teemulla.
- Lost.
juuri tulin samaa teoriaa esittämään, eli että on joutunut päälleajon uhriksi, kuollut tai luultu kuolleeksi, pakattu autoon ja viety pois. Samassa rytäkässä kännykkä rikkontunut ja sammunut. Aika loogiselta kuulostaa, kun kerran ei vesistöstä löytynyt miehestä merkkiäkään. Kannattaa siis tehdä kuten edellinen esitti, etsiä päälleajon merkkejä autoista, sekä myös kaduilta, jos kerran huonosti on käynyt, täytyy myös jotain merkkejä ollut olla kadulla, vahinko, että näin kauan on kulunut, ne ovat jo todennäköisesti hävinneet jos ei kokonaan niin lähes kuitenkin.
- ajattelijako?
melkoinen... kirjoitti:
sattuma olisi tuo akun loppuminen, vai mitä...? Varsinkin kun näin kävi myös aiemmin kadonneilla Raisalla ja Teemulla.
Ois tosiaan kyllä. Mutta sekin nyt tuli mieleen.... Tosi erikoinen katoaminen. =/
- manna11
Onko joku liikutellut suuria säkkejä tai laatikoita ko. alueella autoon tai autosta seuraavana päivänä tai aamuna. Niin ikävältä kuin se kuulostaakin, niin on aina mahdollisuus, että häntä ei ole viety heti alueelta pois, jos hänet on kaapattu.
Aamulehti muuten sensuroi ylläolevan kommentin, vaikka se ei ollut tarkoitettu loukkaamaan ketään.
Keskellä kaupunkia jonkun on täytynyt nähdä jotain.- rikollinen KIINNI
kaikki, jotka asuu kaupungi ulkopuolella,, metsien luona ja kaikki, ilmoittakaa onko öoiseen aikaan ajeltu "outoja" ajoja.... mistäs sen tietää, mihin metsikköön on Raisa ym viety vaan ja piiloteltu..................? kaikki oudot ja vähemmätkin kaikki nyt ilmoittaa .
- känny kii
Jotenkin vaan tuntuu, että henkirikos saattaisi olla kyseessä. Ei muuten ihminen katoa noin vain.
Aamulehden uutisen mukaan Nikon kännykkä sammui keskustan alueella. Sillä kohdin, mistä on viimeinen havainto Nikosta, ei liene kovin paljon vesistöä johon voisi hukkua? Ja edelleen, lähimmät vesistöt eivät ole enää keskustaa? right? - ?????
känny kii kirjoitti:
Jotenkin vaan tuntuu, että henkirikos saattaisi olla kyseessä. Ei muuten ihminen katoa noin vain.
Aamulehden uutisen mukaan Nikon kännykkä sammui keskustan alueella. Sillä kohdin, mistä on viimeinen havainto Nikosta, ei liene kovin paljon vesistöä johon voisi hukkua? Ja edelleen, lähimmät vesistöt eivät ole enää keskustaa? right?Eikös uutisissa kerrottu, että näissä valvontakameroiden, myöhemmissä kuvissa näyttäisi tämän Nikon kunnon huonontuneen? Eli askeleet eivät olleet niin vakaita, kuin alkukuvissa?
Mitenkäs nämä tyrmäystipat? Kaveri oli tuntenut olonsa todella huonoksi, lähtenyt kotimatkalle??? Jos joku tarkoituksella "huumannut" ryöstötarkoituksessa, kostoksi tms?? - voimia omaisille!
????? kirjoitti:
Eikös uutisissa kerrottu, että näissä valvontakameroiden, myöhemmissä kuvissa näyttäisi tämän Nikon kunnon huonontuneen? Eli askeleet eivät olleet niin vakaita, kuin alkukuvissa?
Mitenkäs nämä tyrmäystipat? Kaveri oli tuntenut olonsa todella huonoksi, lähtenyt kotimatkalle??? Jos joku tarkoituksella "huumannut" ryöstötarkoituksessa, kostoksi tms??Mä en edelleen tajua, että miten ihminen voi kadota kuin maan nielemänä. Nikon reitistä ja määrätietoisesta tavasta talsia, vaikkakin humaltuneena, kotia kohti, tulee mieleen vain yksi vaihtoehto: se että mies on joutunut henkirikoksen uhriksi.
Miksi hän olisi lähtenyt Mustalahtea kohti, koska Onkiniemi on kuitenkin enemmän vasemmalla (kartassa) kuin Mustalahti, siis jos miettii kulkureitin lyhyyttä ja/tai suoruutta? Ja kuitenkin Nikon poliisin toimesta kuvattu reitti on ollut hyvin suora Onkiniemeen tähtäävä ja Nikon kävely määrätietoista kotiinpäin menemistä, humalasta huolimatta... Jokin tässä mättää.
Toivottavasti tämä juttu selviää. On tosi outoa kaikinpuolin.. =/
Joku kertoi joutuneensa Amurin alueella piiritykseen, seistyään bussipysäkillä kuuden aikaan aamulla. Kolme miestä oli piirittänyt hänet. Yksi tapittanut silmiin. Koska ei mennyt autoon sisälle, säästyi.
Hullu maailma!
Toivotaan kaikki että Niko löytyy. Ja pian!! - pikkujoulu
????? kirjoitti:
Eikös uutisissa kerrottu, että näissä valvontakameroiden, myöhemmissä kuvissa näyttäisi tämän Nikon kunnon huonontuneen? Eli askeleet eivät olleet niin vakaita, kuin alkukuvissa?
Mitenkäs nämä tyrmäystipat? Kaveri oli tuntenut olonsa todella huonoksi, lähtenyt kotimatkalle??? Jos joku tarkoituksella "huumannut" ryöstötarkoituksessa, kostoksi tms??Itselleni käy lähes joka kerta baarissa niin, että pilkun lähestyttyä shotteja kiskoo hiukan tiukemmalla tahdilla,ikäänkuin sen pelossa, ettei muka pääsisi riittävään känniin. Baarissa siis vielä suht ok kunto,mutta kotiovella (15min.kävelymatka) shotit ovatkin jo tehneet tehtävänsä ja kännitila on kuin tyrmäystippoja saaneella... Ei se tolkuton humala kuitenkaan heti paukun juodessa iske, vaan just tuollaisen vartin tauon jälkeen.
Katoamisesta: Henkirikos tässä taitaa olla kyseessä,Hyvinkin mahdollista että asialla joku kateellinen tai mustasukkainen henkilö. Nikohan oli todella komea kaveri,joten naisia on varmaankin ympärillä pyörinyt. Ehkä jonkun kateellinen poikaystävä??? Tai kaunaa kantanut,kostoa hautova baarin asiakas,jota Niko ei ole päästänyt portsarina sisään joku viikonloppu? Silloinhan olisi ymmärrettävää, että Nikoa ois joku tällainen henkilö baarista lähtenyt seuraamaan "Siinä se tyyppi nyt menee, lähdenpä seuraan" ja käynyt kimppuun,kun ollaan tarpeeksi "pimeällä kujalla.
Toivottavasti Niko löytyy.Voimia ja jaksamista omaisille ja kavereille.
Ihan kauheaa, että tällasista tapahtuu juuri pikkujoulujen alla,kun meidän hameenhelmojenkin täytyy tuonne yön pikkutunneilla lähteä taksia jonottelemaan........ - kysymyksiä liikaa!
pikkujoulu kirjoitti:
Itselleni käy lähes joka kerta baarissa niin, että pilkun lähestyttyä shotteja kiskoo hiukan tiukemmalla tahdilla,ikäänkuin sen pelossa, ettei muka pääsisi riittävään känniin. Baarissa siis vielä suht ok kunto,mutta kotiovella (15min.kävelymatka) shotit ovatkin jo tehneet tehtävänsä ja kännitila on kuin tyrmäystippoja saaneella... Ei se tolkuton humala kuitenkaan heti paukun juodessa iske, vaan just tuollaisen vartin tauon jälkeen.
Katoamisesta: Henkirikos tässä taitaa olla kyseessä,Hyvinkin mahdollista että asialla joku kateellinen tai mustasukkainen henkilö. Nikohan oli todella komea kaveri,joten naisia on varmaankin ympärillä pyörinyt. Ehkä jonkun kateellinen poikaystävä??? Tai kaunaa kantanut,kostoa hautova baarin asiakas,jota Niko ei ole päästänyt portsarina sisään joku viikonloppu? Silloinhan olisi ymmärrettävää, että Nikoa ois joku tällainen henkilö baarista lähtenyt seuraamaan "Siinä se tyyppi nyt menee, lähdenpä seuraan" ja käynyt kimppuun,kun ollaan tarpeeksi "pimeällä kujalla.
Toivottavasti Niko löytyy.Voimia ja jaksamista omaisille ja kavereille.
Ihan kauheaa, että tällasista tapahtuu juuri pikkujoulujen alla,kun meidän hameenhelmojenkin täytyy tuonne yön pikkutunneilla lähteä taksia jonottelemaan........Ihmettelen joitain tyrmääviä kommentteja henkirikoksen suhteen. Jotkut tyrmäävät henkirikoksen mahdollisuuden täysin aivan kuin se ei voisi olla mahdollista. Pointti on tässä kohtaa se, että kaikki vaihtoehdot on mahdollisia koska mitään uutta ei ole entisen tiedon lisäksi saatu. Lisäksi mietin sitä kännykkää joka sulkeutunut keskustan alueella..
a) akku loppunut, mikä olisi aikamoinen sattuma,
b) mihin loppuu keskusta-alue? Mustalahti sitä enää tuskin on?
c) joutuiko Niko hyökkäyksen uhriksi keskustassa ja joku sammutti kännykän?
d) sammuiko kännykkä hyökkäyksessä?
e) Miksi kukaan ei ole nähnyt mitään, jos hyökkäys tapahtunut? Menikö Niko kyytiin luullen kavereiksi jotka tarjoavat kyydin ja siksi ei havaintoja tappelusta?
Tulisipa nyt jotain ratkaisevaa vihjettä tai uutta valvontakameran kuvaa. Muuten kysymyksiä on liikaa!
Mutta mitä kauemmin aikaa menee, sitä epätodennäköisempää on miehen löytyminen. Tosi surullista! =/ - AntiAL
Manna11,
Aamulehden sensuurilinjassa ei ikinä ole ollut mitään järkeä. :( Kunhan ei nyt jättäisi mitään hyviä kommentteja pois. Kaikki pohdinnat voi olla avuksi, vaikkei ihan heti siltä tuntuis.
- missä?
Tuli tässä tällainenkin mieleen, että onko tutkittu, onko Nikon katoamisella kytköstä isän toimintaan Pelastuslaitoksen kanssa. Tarkoitus ei missään nimessä ole syyllistää ketään, isä tekee juuri sitä upeaa kriisityötä, siellä missä tarve on akuutein ja jonkakaltaisen toivoisi yleistyvän.
Ajatuksen kulkuni kulkee kuitenkin sitä rataa, että onko hän joutunut tässä tai seurakuntapastorin työssään tilanteeseen, jossa poikansa menettänyt perhe on saanut häneltä apua kriisissään. Suuri suru ja tuska voi saattaa ihmisen raiteiltaan ja aiheuttaa ties mitä tekoja. Ehkä tyyliin näin" vai suru hälvenee ja muuttuu siedettäväksi ajan kuluessa" Poikansa menettänyt isä/äiti " Odotas, kun menetät oman poikasi, miten suu sitten pannaan. " -ja lähtenyt kostoretkelle.
Kaukaa haettu skenaario, mutta tuo katoaminen tuntuu niin oudolta, en oikein usko omaehtoiseen katoamiseen, henkirikos on todellisempi vaihtoehto tai tapaturma, jonka jälkeen paniikissa ruumis on piilotettu. Tuntuu mahdottomalta kadottaa itsensä kaupunkialueella noin totaalisesti.- Ehdotus
Minusta pitäisi vanhempien ottaa ehdottomasti yhteyttä Etsintäveneen Reino Savukoskeen koirineen ja veneineen. Hän varmaan löytää, jos Niko Niemi on vedessä. Savukoski on löytänyt nopeasti monia hukkuneita.
- missä?
Ehdotus kirjoitti:
Minusta pitäisi vanhempien ottaa ehdottomasti yhteyttä Etsintäveneen Reino Savukoskeen koirineen ja veneineen. Hän varmaan löytää, jos Niko Niemi on vedessä. Savukoski on löytänyt nopeasti monia hukkuneita.
Kyllä, se olisi ihan hyvä ajatus. Tässä vaiheessa vielä löytäminen olisi vieläkin todennäköisempää, kuin aikojen päästä. Toisaalta saataisiin mahdollisimman suuri varmuus, että ei ole vedessä, jos ei näinkään sieltä löydy.
- Ehdotus
missä? kirjoitti:
Kyllä, se olisi ihan hyvä ajatus. Tässä vaiheessa vielä löytäminen olisi vieläkin todennäköisempää, kuin aikojen päästä. Toisaalta saataisiin mahdollisimman suuri varmuus, että ei ole vedessä, jos ei näinkään sieltä löydy.
Näin juuri. En tunne aluetta, mutta eikö löytyisi jotain porukkaa (ystäviä, tuttuja, ym.,) joka kävisi todella harvalla kammalla läpi jotain 3-5 km:n säteellä katoamispaikan ympäristön. Voihan olla, että on käytykin, mutta vielä kerran kuitenkin voisi käydä. Katselisi kaikki mahdolliset paikat ja myös talojen katot, sillä onhan joskus juopuneet kiivenneet sinnekin ja sinne sammuneet ja kuolleet.
Entä jos Niko on jossain vaikka loukkaantuneena niin saattaisi vielä olla hengissä (tosin pieni mahdollisuus kuitenkin) kun on nuori ja hyväkuntoinen mies. Kammoksuttaa nuo kaikki teollisuusrakennukset ja niihin liittyvät "kolot" sun muut eli olisiko jossain siellä. Nyt ei ole aikaa hukattavissa enää ollenkaan!!! Tuo Savukoski on löytänyt muistaakseni 111 hukkunutta Pohjoismaissa ja Venäjällä. Hänen koiransa varmaan löytäisi maastostakin, jos ei vedestä löydy ja Niko olisi haettavissa olevalla alueella. Eikö kukaan perheen ystävä tai tuttu voisi vihjaista tästä mahdollisuudesta?
Mikäli tuo villakangastakki on ollut päällä (sehän on hirvittävän raskas kastuessaan) ja Niko on veteen joutunut ja hukkunut niin estääkö se mahdollisen hukkumisen jälkeisen veden pinnalle nousun. Mietin vain, ettei siihen kannata luottaa.
Hirvittää, jos oma poikani katoaisi. Voimia perheelle! - etsintävene
missä? kirjoitti:
Kannatan myös ajatusta. Etsintäveneen nettisivut http://www.etsintavene.net/ Sivujen kautta voi myös lahjoittaa rahaa toimintaan. Mielestäni kymppi sinne tai tänne, jos voi auttaa jonkun omaista.
- SimätAuki
etsintävene kirjoitti:
Kannatan myös ajatusta. Etsintäveneen nettisivut http://www.etsintavene.net/ Sivujen kautta voi myös lahjoittaa rahaa toimintaan. Mielestäni kymppi sinne tai tänne, jos voi auttaa jonkun omaista.
..Puuvillatehtaankatu 12 .osoitteen Siwan valvontakamera (on varmaan, TOIVOTTAVASTI). Tai entäpä esim. google mapsissa näkymätön kävelytie puuvillatehtaankadun suuntaisesti kohti Kortelahdenkatua? Tuolla kadulla on myös yrityksiä, tilitoimisto ja kampaaja mm. Jos jollain noista on valvontakamera. Itse kävelisin tuota kävelytietä ja Väinölinnan puiston läpi kohti junaradan alittavaa alikulkutunnelia (ei myöskään näy gmapsissa). En suinkaan satamaa kohti. Mm. Näsijärven kadun "päässä" on iso roskalava tms. varmaankin lehtiä varten.. Nämä toivottavasti on kyllä jo haravoitu. Todennäköisempää mielestäni on että Niemi on päässyt myös Paasikiventien yli, ja ehkä tuolla jälkimmäisellä pätkällä oikonut metsän tms. läpi kohti kotia. Tuolla alueella asuneet nyt kaikki metsäpoluille! Paljon voimia omaisille ja läheisille!
- onkin
SimätAuki kirjoitti:
..Puuvillatehtaankatu 12 .osoitteen Siwan valvontakamera (on varmaan, TOIVOTTAVASTI). Tai entäpä esim. google mapsissa näkymätön kävelytie puuvillatehtaankadun suuntaisesti kohti Kortelahdenkatua? Tuolla kadulla on myös yrityksiä, tilitoimisto ja kampaaja mm. Jos jollain noista on valvontakamera. Itse kävelisin tuota kävelytietä ja Väinölinnan puiston läpi kohti junaradan alittavaa alikulkutunnelia (ei myöskään näy gmapsissa). En suinkaan satamaa kohti. Mm. Näsijärven kadun "päässä" on iso roskalava tms. varmaankin lehtiä varten.. Nämä toivottavasti on kyllä jo haravoitu. Todennäköisempää mielestäni on että Niemi on päässyt myös Paasikiventien yli, ja ehkä tuolla jälkimmäisellä pätkällä oikonut metsän tms. läpi kohti kotia. Tuolla alueella asuneet nyt kaikki metsäpoluille! Paljon voimia omaisille ja läheisille!
piirtänyt kartan reitistä....
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=7&t=8147&start=270 - ....
onkin kirjoitti:
piirtänyt kartan reitistä....
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=7&t=8147&start=270Nikon eteneminen kartalla vaikuttaa kohtalaisen suoraviivaiselta. Ei välttämättä kulje reitin varrella olevia keskustan "isompia" katuja joissa enemmän liikennettä. Eli siis ei varsinaisesti ole välttänyt pikkukatuja jolloin taas jatkaminen satakunnankatua vaikuttaa hassulta kiertoreitiltä......
- ----
Tampereen seurakunta järjestää huomenna etsintäpartion:
http://www.tampereenseurakunnat.fi/uutiset2009/1/tule_mukaan_etsimaan_nikoa
Menkäähän mukaan kaikki Tampereella asuvat. Toivottavasti Niko löytyy.- Ei seurakuntalainen
Tule mukaan etsimään Nikoa
Vapaaehtoisia kutsutaan etsintäpartioon kadonneen Niko-Mikael Niemen etsimiseksi. Etsinnät alkavat keskiviikkona 21. lokakuuta kello 16 Seurakuntien virastotalon edestä, Näsilinnankatu 26.
– Kokoamme seurakuntien etsintäpartiota poliisilaitoksen luvalla, kertoo yhdyshenkilönä toimiva kokousvahtimestari Jarkko Ylänen.
– Toivomme, että kaikki toimivat reilusti kristittyinä ja ottavat haasteen vastaan.
Etsijät aloittavat Amurista. Haravoitaviin alueisiin kuuluvat myös Peurankallio, Pyynikki ja Onkiniemi.
Etsintöjä voidaan jatkaa noin kaksi tuntia. Apuna ovat poliisilaitokselta saadut kartat.
20.10.2009 13:08 - missä?
Ei seurakuntalainen kirjoitti:
Tule mukaan etsimään Nikoa
Vapaaehtoisia kutsutaan etsintäpartioon kadonneen Niko-Mikael Niemen etsimiseksi. Etsinnät alkavat keskiviikkona 21. lokakuuta kello 16 Seurakuntien virastotalon edestä, Näsilinnankatu 26.
– Kokoamme seurakuntien etsintäpartiota poliisilaitoksen luvalla, kertoo yhdyshenkilönä toimiva kokousvahtimestari Jarkko Ylänen.
– Toivomme, että kaikki toimivat reilusti kristittyinä ja ottavat haasteen vastaan.
Etsijät aloittavat Amurista. Haravoitaviin alueisiin kuuluvat myös Peurankallio, Pyynikki ja Onkiniemi.
Etsintöjä voidaan jatkaa noin kaksi tuntia. Apuna ovat poliisilaitokselta saadut kartat.
20.10.2009 13:08Jos vaan olisin lähempänä niin tulisin mukaan. Toivottavasti huominen tuo valaistusta asiaan. Mielestäni kannattaa katsoa myös ajoratojen jälkiä, olisiko merkkejä yliajosta.
- neverever
Itsemurhan mahdollisuus ei ole kai mitenkään kattavasti poissuljettu. Onko mahdollista, että hän uskovan perheen poikana tällaiseen päätökseen tultuaan, menisikin järveen jostain mistää häntä ei niinkään osaisi etsiä. Ihan siinä tarkoituksessa, että ei tiedettäisi hänen tehneen sen itse, vaan mahdollsimman todenäköistä olisi, että ruumis häviäisi jälkiä jättämättä.
En kuitenkaan oikein itsekään usko tähän, koska tuo löytymättömyyskin on niin sattumanvaraista. Toki hänet on joku toinen saattanut hävittää veteen aivan jossain muualla. - Lost.
Tämän päivän Iltalehdestä "Niko Niemi oli soittanut kello 24-02 välillä kerran kännykällään ja keran saanut puhelun. Hänen kännykkäänsä oli tullut puheluita huolestuneilta omaisilta vasta sunnuntaina puolenpäivän jälkeen."
Eli siis... onko puhelut yhdistyneet vielä sunnuntaina puhelimeen, mutta Niko ei ole vastannut. Jos näin on, eikä kyseessä ole toimittajan huolimattomasti rakentama lause, antaa se oletuksen, että veteen ei ole joutunut ainakaan puhelin, jolloin todennäköisesti mieskin löytyy kuivalta maalta.
Tämä lause on myös ristiriidassa aiemmin ilmoitetun kanssa, että puhelin on sulkeutunut pian viimeisen kamarahavainnon jälkeen.- ::::::::
Iltalehden mukaan kotibileet olivat Pispalassa. Mitä jos hän lähtikin jostain syystä sinne sen viimeisen kamerahavainnon jälkeen. Ehkäpä hänelle tuli jokin päähänpisto tai unohtui sinne aikaisemmin jotain ja sitten kuukahti välille matkalla Pispalaan, tietysti käytti jotain oikopolkuja.
Hyvin outoa on, että olisi horjahdellut esim. humalatilasta johtuen viimeisessä kuvassa. Täytyi juoda tai saada jotain "ylimääräistä" Sahassa tai sen jälkeen.
Olisiko joku ollut kytiksellä ja kaapannut mukaansa. Houkuteltiinko hänet sinne Mustalahdenkadulle jollain keinoin tai jos sen kautta oli epälooginen reitti kotiin niin asuuko siellä päin joku tuttu tai tekikö poikkeuksen normaaliin reittiinsä (jos normaali reitti oli jokin muu) jotakuta/joitakuita harhauttaakseen.
Hyvin suoria polkuja on liikkunut viimeisen kameran kohdalle, mutta miksi sen jälkeen olisi lähtenyt pitemmän matkan kautta kotiin. Minä piirtäisin suoran viivan viimeisestä kamerapaikasta kotikadulle ja sen mukaan päättelisin mitä katuja olisi kulkenut ja missä kohtaa olisi mahdollista oikaista esim. pihojen tai muiden paikkojen läpi. Löytyisko sieltä sitten.
Mikäli tänäänkään häntä ei löydetä ja vielä tämän jälkeen etsitään hyvin koirienkin avulla vesistä niin ei kai voi muuta päätellä kuin, että johonkin on kaapattu tai mennyt itse johonkin tilaan, jossa tapahtunut jotain pahaa. Varmasti häntä on nyt sitten tämän päivän jälkeen tuolta maastosta etsitty niin paljon sillä varmaan moni on koirien kanssa ja ilman yrittänyt hakea ihan ominpäinkin. Vesialueet pitäisi tutkia tarkkaan, ennen kuin pääsee kauemmas ajelehtimaan, jos siis noissa lähivesissä on.
Tällaista ei toivoisi sattuvan kenellekään. Paha mieli, vaikka en tunne kadonnutta enkä perhettä. Voimia! - siis hä mitä??!
Onko puhelin ollut vain poissa verkosta (katvealueella) ja löytänyt sitten myöhemmin takaisin verkkoon (poissa katveesta)?
No enpä tiedä näistä operaattoriasioista mitäään, mutta viestisi on aika outo. - Lost.
siis hä mitä??! kirjoitti:
Onko puhelin ollut vain poissa verkosta (katvealueella) ja löytänyt sitten myöhemmin takaisin verkkoon (poissa katveesta)?
No enpä tiedä näistä operaattoriasioista mitäään, mutta viestisi on aika outo.Millä tavalla outo? Huomasin tuon ristiriidan uutisoinnissa ja olisi mielenkiintoista tietää, kuinka tuo asia oikein oli.Tokihan siihen on vamasti poliisikin kiinnittänyt huomiota, on eri asia, että puhelkin sanoo, "juuri nyt ei saada yhteyttä" kuin että hälyyttää, eikä puhelimen omistaja vastaa.
Siis tipahtiko puhelin lopullisesti verkosta yöllä vai eikö puheluihin vain enää seuraavana päivänä vastattu? Aiemman uutisoinnin perusteella tuli selkeä mielikuva, että puhelin tipahti verkosta lopullisesti yöllä, joka voisi viitata vaikka veteen joutumiseen, mutta tuo kohta ko. tekstissä hämäsi ja jos puhelin hälyytti, mutta vastattu siihen ei, se antaa ymmärtää, että veteen ei ole joutunut ainakaan puhelin, eiks niin? - se sama kirjoittaja
Lost. kirjoitti:
Millä tavalla outo? Huomasin tuon ristiriidan uutisoinnissa ja olisi mielenkiintoista tietää, kuinka tuo asia oikein oli.Tokihan siihen on vamasti poliisikin kiinnittänyt huomiota, on eri asia, että puhelkin sanoo, "juuri nyt ei saada yhteyttä" kuin että hälyyttää, eikä puhelimen omistaja vastaa.
Siis tipahtiko puhelin lopullisesti verkosta yöllä vai eikö puheluihin vain enää seuraavana päivänä vastattu? Aiemman uutisoinnin perusteella tuli selkeä mielikuva, että puhelin tipahti verkosta lopullisesti yöllä, joka voisi viitata vaikka veteen joutumiseen, mutta tuo kohta ko. tekstissä hämäsi ja jos puhelin hälyytti, mutta vastattu siihen ei, se antaa ymmärtää, että veteen ei ole joutunut ainakaan puhelin, eiks niin?Joo sitä tarkoitin outoudella, mitä selititkin, että annetut tiedot ovat kovin ristiriitaisia. Itsekin luin lehdestä ja ekana jäi se mielikuva, että puhelin katosi verkosta lopullisesti ja outoa onkin, jos se on verkkoon palannut. Ei siis voi olla vedessä.
- se sama kirjoittaja
Lost. kirjoitti:
Millä tavalla outo? Huomasin tuon ristiriidan uutisoinnissa ja olisi mielenkiintoista tietää, kuinka tuo asia oikein oli.Tokihan siihen on vamasti poliisikin kiinnittänyt huomiota, on eri asia, että puhelkin sanoo, "juuri nyt ei saada yhteyttä" kuin että hälyyttää, eikä puhelimen omistaja vastaa.
Siis tipahtiko puhelin lopullisesti verkosta yöllä vai eikö puheluihin vain enää seuraavana päivänä vastattu? Aiemman uutisoinnin perusteella tuli selkeä mielikuva, että puhelin tipahti verkosta lopullisesti yöllä, joka voisi viitata vaikka veteen joutumiseen, mutta tuo kohta ko. tekstissä hämäsi ja jos puhelin hälyytti, mutta vastattu siihen ei, se antaa ymmärtää, että veteen ei ole joutunut ainakaan puhelin, eiks niin?Suunnilleen tämä uutinen siis ollut lehdissä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009102210475440_uu.shtml
- missä?
Onko kellään tietoa, tuottiko tämän päiväinen etsintä mitään tulosta. Eipä kai, kun missään mediassa ei mitään mainita.
- missä?
ei löytynyt :( uutinen oli Iltasanomissa
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1743825 - ghjkl
missä? kirjoitti:
ei löytynyt :( uutinen oli Iltasanomissa
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1743825kun eivät mitään löytäneet. Mä kyllä arvasin et mitään ei löydy. Olen aivan vakuuttunut et Niko on tungettu johonkin autoon ja viety kauas. (En siis tunne Nikoa mutta tämä on vaikuttava tapaus)
- bbccbsadc
Tuli mieleen, että mitäpäs jos Niko matkalla tullut huonovointiseksi ja oksentanut.. Rapatessahan usein roiskuu myös vaatteille. Humalassa on voinut tulla idea mennä "pesemään"/pyyhkimään vaatteitaan vedellä, joten siksi hän olisi mennyt Mustalahden laitureille ja horjahtanut siitä veteen.
Tämä voisi selittää sitä, MIKSI olisi ollu tarvetta poiketa tutulta reitiltä vaikka koti olikin lähellä..- mmmmmmm
se olis kävelly kotiin peseytyyn eikä järveen rämpinyt. se on viety jonnekin väkisin.
- 20
miettikää ny!ei kukaan terve ihminen häivy itsestään,muutaman vuoden välein katoaa terveitä nuoria samoilla nurkilla,hmm,kummallista eikö vaan?julkisuudessa jokunen vuosi sitten puhuttiin elinkaupasta ja niiden hinnoista.siihen aikaan kyseuset rikokset tapahtui pääasiassa sivukadulla virossa.miksi ei siirtää toimintaa "pois kotoa" julkisuuden takia ettei mene hyvä bisnens vituks.talouden sais tämän kaltaisilla tempuilla pitkäksi aikaa kerrallaan kuntoon.tekeehän tampereella samat lääkärit taysissa töitä ja samaan aikaan määräävät jonojen takia ihmisiä yksityiselle missä on vapaata,saman lääkärin kuitenkin tehdessä operaation.helsingissä on pörssi ja linnassa oli korkeasti koulutettu uoti.erikoisia ajatuksia sattumat herättää vai kuinka?mun mielipide on että joko julkisuuteen annetaan virheelistä tietoa tai jossain on vitusti vikaa.
- miettikää ny viä
toivottavasti mies on pistänyt säästöt haiseen,heittänyt sirkesalot ja poistunut nimettömänä tahi maihin.itse tekisin niin,jokapojan unelman ja pelkkä meno;)
- Mietityttää kovasti
miettikää ny viä kirjoitti:
toivottavasti mies on pistänyt säästöt haiseen,heittänyt sirkesalot ja poistunut nimettömänä tahi maihin.itse tekisin niin,jokapojan unelman ja pelkkä meno;)
Mitä jos on päättänyt palata Pyynikille oikopolkua ja on jossain siellä Pyynikillä missä on vain ulkoilumaastoa eikä taloja. Tarkoitan sitä korkeampaa osaa Pyynikistä. Siellähän on välistä ihan hirveän tiiviitä pusikoita, joista ei varmaan heti huomata mitä siellä on eli onko ne katsottu? Onko se kotibileiden järjestäjä ystävä vai esim. jokin tuttu eli ei ehkä ihan "vieraamman isännän" luo keskellä yötä palaisi humalassakaan, mutta ystävän luo kyllä saattaisi humalassa tulla mieleen mennä.
- ????
Mietityttää kovasti kirjoitti:
Mitä jos on päättänyt palata Pyynikille oikopolkua ja on jossain siellä Pyynikillä missä on vain ulkoilumaastoa eikä taloja. Tarkoitan sitä korkeampaa osaa Pyynikistä. Siellähän on välistä ihan hirveän tiiviitä pusikoita, joista ei varmaan heti huomata mitä siellä on eli onko ne katsottu? Onko se kotibileiden järjestäjä ystävä vai esim. jokin tuttu eli ei ehkä ihan "vieraamman isännän" luo keskellä yötä palaisi humalassakaan, mutta ystävän luo kyllä saattaisi humalassa tulla mieleen mennä.
voisiko kyseessä olla kidnappaus? niinkuin herlingin tapauksessa
- Mietityttää kovasti
???? kirjoitti:
voisiko kyseessä olla kidnappaus? niinkuin herlingin tapauksessa
En tunne perheen varallisuutta saatika Nikon, mutta ei kai mikään sikarikas kai ole eli olisi varmaan rikkaampienkin perheiden lapsia Pirkanmaalla, joita kidnapata, luulen minä. Mikäli kidnappauksen motiivina jokin muu syy kuin raha niin ihan mahdollista on minun mielestäni.
- uneton**
Mä olen ollut alusta asti sitä mieltä, että Nikon tapaukseen saattaa hyvin liittyä henkirikos. Miehestä ei ole jälkeäkään, ei vedessä eikä maalla. Jäljet katoavat kuin savuna ilmaan. Siksi tulee mieleen, että mies on noussut vapaaehtoisesti autoon, tainnutettu siellä (liina väkisin suun eteen) ja viety kauas Tampereesta. Elinkauppaa, en tiedä, tai muuten vaan lahdattu.
Oikeasti tässä maailmassa on sairaita ihmisiä, jotka haluavat vahingoittaa toisia. Jotkut tekevät rahasta mitä vain. Jo pari ihmistä (miehiä) ovat Nikon katoamiseen liittyvissä keskusteluissa kertoneet joutuneensa Tampereen yössä hyökkäyksen kohteeksi. Molemmat ovat olleet yksin liikkeellä.
Tärkeintä olisi nyt saada jokin vihje. Pienikin havainto tai vihje tuolta yöltä ei ole turha. Kannattaa soittaa poliisille, sillä pienikin vihje voi olla ratkaiseva. - pikkujoulu
uneton** kirjoitti:
Mä olen ollut alusta asti sitä mieltä, että Nikon tapaukseen saattaa hyvin liittyä henkirikos. Miehestä ei ole jälkeäkään, ei vedessä eikä maalla. Jäljet katoavat kuin savuna ilmaan. Siksi tulee mieleen, että mies on noussut vapaaehtoisesti autoon, tainnutettu siellä (liina väkisin suun eteen) ja viety kauas Tampereesta. Elinkauppaa, en tiedä, tai muuten vaan lahdattu.
Oikeasti tässä maailmassa on sairaita ihmisiä, jotka haluavat vahingoittaa toisia. Jotkut tekevät rahasta mitä vain. Jo pari ihmistä (miehiä) ovat Nikon katoamiseen liittyvissä keskusteluissa kertoneet joutuneensa Tampereen yössä hyökkäyksen kohteeksi. Molemmat ovat olleet yksin liikkeellä.
Tärkeintä olisi nyt saada jokin vihje. Pienikin havainto tai vihje tuolta yöltä ei ole turha. Kannattaa soittaa poliisille, sillä pienikin vihje voi olla ratkaiseva.Kadonnut Niko Niemi löytyi hukkuneena
23.10.2009 18:25
Tampereella kadonnut Niko-Mikael Niemi, 23, on löytynyt hukkuneena. Niemi löydettiin Mustalahden satama-alueelta tänään iltapäivällä.
Niemi löydettiin vedenalaisen tutkalaitteen avulla Suomenlahden merivartioston sukeltajien suorittamissa etsinnöissä kello 15.45. Löytöpaikka on lähellä paikkaa, jossa on aikaisemmin suoritettu sukelluksia.
Alustavissa tutkimuksissa Niemestä ei ole löytynyt ulkoisia väkivallan merkkejä. Lopullinen kuolinsyy selviää ruumiinavauksessa. Poliisi jatkaa tapauksen tutkintaa.
Etsintöihin on kuluneiden kahden viikon aikana osallistunut lukuisia vapaaehtoisia ja viranomaisia. Lisäksi poliisi on saanut runsaasti vihjeitä Niemen katoamisesta.
Poliisi kiittää tiedotteessaan etsintöihin osallistuneita ja vihjeitä antaneita henkilöitä.
IS - Paskan
pikkujoulu kirjoitti:
Kadonnut Niko Niemi löytyi hukkuneena
23.10.2009 18:25
Tampereella kadonnut Niko-Mikael Niemi, 23, on löytynyt hukkuneena. Niemi löydettiin Mustalahden satama-alueelta tänään iltapäivällä.
Niemi löydettiin vedenalaisen tutkalaitteen avulla Suomenlahden merivartioston sukeltajien suorittamissa etsinnöissä kello 15.45. Löytöpaikka on lähellä paikkaa, jossa on aikaisemmin suoritettu sukelluksia.
Alustavissa tutkimuksissa Niemestä ei ole löytynyt ulkoisia väkivallan merkkejä. Lopullinen kuolinsyy selviää ruumiinavauksessa. Poliisi jatkaa tapauksen tutkintaa.
Etsintöihin on kuluneiden kahden viikon aikana osallistunut lukuisia vapaaehtoisia ja viranomaisia. Lisäksi poliisi on saanut runsaasti vihjeitä Niemen katoamisesta.
Poliisi kiittää tiedotteessaan etsintöihin osallistuneita ja vihjeitä antaneita henkilöitä.
ISKirjoittelu. Itsari on itsari vaikka soijassa paistais. Tollaset harhaiset jutut elinkaupasta naurattaa aivan oikeesti
Muhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538403- 664674
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404353Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233952Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353493Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423470Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383368- 483133
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422871- 492634