PASSIMIEHEN KENGÄT????

Papparainen

Onko enää olemassa passimiehelle todella lämpimiä talvikenkiä???
Kokokin pitäisi olla 48, että siinä lisävaatimusta.

Olen kierellyt kauppoja koko Pohjois-Suomen, mutta kun ei. Koot loppuvat 46 ja aina vaan kaupataan kumisaapasta huopavuorilla. Ei se kumi todellakaan ole pakkasten kenkä.


Entiseen aikaan sentään löytyi huopasaapasta, nauhoitettavalla lyhyemmällä varrellakin, nahkapäällysteistä turkissaapasta. Eikö todellakaan enää kenenkään muun jalkoja palele???

12

2408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Passimies123

      Parhaat

    • verkkahousu

      mulla ei ole palellu jalkoja sen jälkeen, kun ostin parkanon talvikkaat. saattaa niitä olla lämpimämpiäkin olemassa ,mutta nuo myös mukavat pitää jalassa.

    • Haverisen Jokke

      ei olekaan paras mahdollinen niin silti huopavuori saappaat ovat lämpimämmät metsämiehen/naisen jalkineet. Palelen itse herkästi varpaista ja montaa lajia olen kokeillu. Nahkamaiharit voi unohtaa samantien, sitten on jos jonkinlaista varsikenkää joissa luvataan veden pitävyys yms. Olen jo kolmet core tex kengät käyttäny loppuun ja kaikissa vuotaa kantapäät merkeistä riippumatta. Käveltävyys tosin on huippuluokkaa mutta vain kuivalla kelillä. Mutta sitten huopavuori kumisaapas mallia mettäsuksi versio on lämmin ja pitää kuivana eikä ainakaan itselläni hikoile liikaa varsinkaan viileämmillä pakkas keleillä sekä ovat yllättävän kestäviä. Ja luulisin että isompia kokoja näistäkin löytyy. Itselläni 45-46 kokoa mukavasti ollu tarjolla.

      • Mä täs

        Eiköhän täs keskustelus oo kaikki oikias.
        Itte kans käytän huopakumppareita passis, kun usein on kuitenkin ojien ylityksis ja muutenkin mahdollisuus, että kenkä kastuu ja märillä varpaillahan ei tarkene kukaan. Toisena mulla on jotkut älyttömän halvat Kiinas tehdyt toppakengät. Vanhatkin ne on ja huonot kävellä, mutta kyllä niillä nyt sen muutaman satametriä taapertaa mitä passiin pahimmillaan kävellä joutuu. (Yleensä me hypätään vain autosta ja jäädään siihen istumaan repun päälle.) Näitä mä käytän kunnon pakkasilla, kun ojien jäät kantaa.


    • asdf3

      Muutenkin käy maastossa hyvin, kestää vettä kuin kumpparit, kestää peräti moottoriöljyäkin.

      Eli jenkkiläiset bootsit: PBR, Ammattilaishärkärodeo-kengät, kestää kyllä sitten.

      Itsellä sattuu olemaan :)

      • asdf3

        .. suojaa äärettömän hyvin nilkkoja tuollaiset paksunahkaiset bootsit.


    • HCallahan

      miten ne ajomiehet, jotka touhua hirviä kaltaistesi kermaperseitten ammuttaviksi säilyy lämpimänä ja kuivana...

      • asdf3

        senkun kärsit siellä pirunpellossa :D


      • asdf3
        asdf3 kirjoitti:

        senkun kärsit siellä pirunpellossa :D

        Justiin hyppinyt pirunpelloilla joissa peräti 5-metrisiäkin kiviä... Kentuckylaisilla ja Tennesseelaisilla kunnon bootseilla....

        Että voin sanoa että kun vähän lohkeaa nokian kumppari johonkin koloon, niin se on menoa sitten ja jalka poikki.

        Mutta jos on kovat nahkabootsit, niin ei mitään.

        jalka poikki tai ei, sen voi valita.


      • asdf3
        asdf3 kirjoitti:

        Justiin hyppinyt pirunpelloilla joissa peräti 5-metrisiäkin kiviä... Kentuckylaisilla ja Tennesseelaisilla kunnon bootseilla....

        Että voin sanoa että kun vähän lohkeaa nokian kumppari johonkin koloon, niin se on menoa sitten ja jalka poikki.

        Mutta jos on kovat nahkabootsit, niin ei mitään.

        jalka poikki tai ei, sen voi valita.

        ikinä mitään pirunpeltoa nähnytkään, armeijasta puhumattakaan.


    • sopivat "kengät" taitavat olla balettitossut ja meikkiä naamaan, heh heh. Ja pysyttele poissa sieltä metsästä varpaitasi palelluttamasta. Eipähän tarvitsisi vinkua enää, jotta palelee.

    • asdf3

      4x nahkaa noita Professional Bull Riders -kenkiä, niillä pitäisi pärjätä.

      ... joku idiootti ampunut autoa jossa vielä oli lapsiakin kyydissä... no jooh...

      Pitäisi pärjätä tuollaisilla bootseilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1432
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1193
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      974
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe