Skotin luovutus

-eppis

Hei! Minkä ikäisenä olette saaneet skotteja kotiin? Kun meille kävi nyt niin että kasvattaja sanoi että pennun saa hakea kun se tulee 10vko ikään ja soittikin kuukautta ennen luovutusta että aikoo pitää pidempään? Mutta yleisesti minkä ikäisenä on pentuja saatu??

7

699

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luovutan minäkin

      suojelulain mukaan alhaisin luovutusikä on se 7 viikkoa, mutta monet pitävät pennut kuitenkin oppimassa koirankieltä emoltaan ja sisaruksiltaan muutaman viikon tuon iän päälle.

      Eläinkouluttaja Tuire Kaimio sanoo että pennuille stressaavampaa on erota sisaruksistaan kuin emästään, joten tästä syystä hän luovuttaa pennut vasta 10 viikon ikäisinä.

      Jotta onko tuo asia sinulle sitten iso ongelma?

      • -eppis

        Ei se mikään ongelma ole,vaan kysyin vain sillä kun kasvattaja lupasi luovuttaa 10viikkoisena (tietenkin elämämme suunniteltiin siihen sopivaksi sille ajalle) ja sitten soittikin ettei vielä saadakkaan pentua,eikä siinä mitään,olen jutellut kasvattajan kanssa asiasta ja homma on nyt selvä.
        Vaan siitä että minkä ikäisinä skotteja on mennyt uusiin koteihin kun kasvattaja vetosi siihen että tämä rotu vaatiin pidemmän ajan (vaikka aluksi sanoi sen 10viikkoa)... ja siis tässä ei ole kyseessä vain viikkoja pidempi aika vaan 2,5kk pidempi aika, eli luovuttaisi n. 5 kuukauden ikäisenä vasta.

        ei siis ongelmia sen kanssa :D


      • Luovutan minäkin
        -eppis kirjoitti:

        Ei se mikään ongelma ole,vaan kysyin vain sillä kun kasvattaja lupasi luovuttaa 10viikkoisena (tietenkin elämämme suunniteltiin siihen sopivaksi sille ajalle) ja sitten soittikin ettei vielä saadakkaan pentua,eikä siinä mitään,olen jutellut kasvattajan kanssa asiasta ja homma on nyt selvä.
        Vaan siitä että minkä ikäisinä skotteja on mennyt uusiin koteihin kun kasvattaja vetosi siihen että tämä rotu vaatiin pidemmän ajan (vaikka aluksi sanoi sen 10viikkoa)... ja siis tässä ei ole kyseessä vain viikkoja pidempi aika vaan 2,5kk pidempi aika, eli luovuttaisi n. 5 kuukauden ikäisenä vasta.

        ei siis ongelmia sen kanssa :D

        5 kk:n ikä kuulostaa jo vähän yliampuvalta, onko selittänyt tarkemmin että miksi? Haluaako seurata kasvua ja kehitystä, jos siitä tulisi vaikka hyvä näyttely- tai kisakoira tai haluaako varmistua ettei tapahdu etujalkojen vääntymää tai onko pennussa huomattu eläinlääkärin tarkistuksessa jotain, mitä pitää seurata, esim. sydämen sivuääni?


      • -eppis
        Luovutan minäkin kirjoitti:

        5 kk:n ikä kuulostaa jo vähän yliampuvalta, onko selittänyt tarkemmin että miksi? Haluaako seurata kasvua ja kehitystä, jos siitä tulisi vaikka hyvä näyttely- tai kisakoira tai haluaako varmistua ettei tapahdu etujalkojen vääntymää tai onko pennussa huomattu eläinlääkärin tarkistuksessa jotain, mitä pitää seurata, esim. sydämen sivuääni?

        Erikoisempaa syytä ei tähän tullut, itse olen sitä mieltä että ei sen ikäisestä pennusta enää täyttä hintaa voi pyytää.. mutta saattoi tuo nyt tulla aikaisemmaksi kun vähän kyselin ja kerroin mielipiteeni asiasta.Nyt odotellaan vaan soittoa ja varmaa luovutus päivää.
        Veikkaan että kasvattaja haluaa valkata itselleen paremman koiran,mutta tiedä häntä, minulle sillä ei niin ole väliä vaikka ei mitään valiota saadakkaan. Pääasia että saadaan uusi asukki kotiin ja vielä sellaisessa iässä missä ei ole vielä leimautunut ihmisiin niin paljoa että tultaisiin olemaan se perhe haukulle. (eikä kasvattaja)


      • Koirien Orja
        -eppis kirjoitti:

        Erikoisempaa syytä ei tähän tullut, itse olen sitä mieltä että ei sen ikäisestä pennusta enää täyttä hintaa voi pyytää.. mutta saattoi tuo nyt tulla aikaisemmaksi kun vähän kyselin ja kerroin mielipiteeni asiasta.Nyt odotellaan vaan soittoa ja varmaa luovutus päivää.
        Veikkaan että kasvattaja haluaa valkata itselleen paremman koiran,mutta tiedä häntä, minulle sillä ei niin ole väliä vaikka ei mitään valiota saadakkaan. Pääasia että saadaan uusi asukki kotiin ja vielä sellaisessa iässä missä ei ole vielä leimautunut ihmisiin niin paljoa että tultaisiin olemaan se perhe haukulle. (eikä kasvattaja)

        Meille ensimmäinen tuli yli 13vko ikäisenä ja toinen 9vko ikäisenä, olisin kyllä halunnut pidempään pitää emon hoivissa, mutta oli just sopivasti vapaata aikaa ottaa pentu.
        Tuo joka otettiin nuorempana oli kyllä paljon villimpi (haukkui, puri käsiäym..) kuin vanhempana otettu.
        Mutta kyllä on kummallinen kun 5kk asti pitää??? ne on kuitenkin aika rasittavia nää pennut :)!!!!!!!


    • mees

      meille skotti tuli 12vk ikäisenä. kasvattajalla on tämmöinen tapa.

    • conan barbaari

      meille skotti tuli 12 vko ikäisenä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5345
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3327
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1435
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe