Hei! Minkä ikäisenä olette saaneet skotteja kotiin? Kun meille kävi nyt niin että kasvattaja sanoi että pennun saa hakea kun se tulee 10vko ikään ja soittikin kuukautta ennen luovutusta että aikoo pitää pidempään? Mutta yleisesti minkä ikäisenä on pentuja saatu??
Skotin luovutus
7
749
Vastaukset
- luovutan minäkin
suojelulain mukaan alhaisin luovutusikä on se 7 viikkoa, mutta monet pitävät pennut kuitenkin oppimassa koirankieltä emoltaan ja sisaruksiltaan muutaman viikon tuon iän päälle.
Eläinkouluttaja Tuire Kaimio sanoo että pennuille stressaavampaa on erota sisaruksistaan kuin emästään, joten tästä syystä hän luovuttaa pennut vasta 10 viikon ikäisinä.
Jotta onko tuo asia sinulle sitten iso ongelma?- -eppis
Ei se mikään ongelma ole,vaan kysyin vain sillä kun kasvattaja lupasi luovuttaa 10viikkoisena (tietenkin elämämme suunniteltiin siihen sopivaksi sille ajalle) ja sitten soittikin ettei vielä saadakkaan pentua,eikä siinä mitään,olen jutellut kasvattajan kanssa asiasta ja homma on nyt selvä.
Vaan siitä että minkä ikäisinä skotteja on mennyt uusiin koteihin kun kasvattaja vetosi siihen että tämä rotu vaatiin pidemmän ajan (vaikka aluksi sanoi sen 10viikkoa)... ja siis tässä ei ole kyseessä vain viikkoja pidempi aika vaan 2,5kk pidempi aika, eli luovuttaisi n. 5 kuukauden ikäisenä vasta.
ei siis ongelmia sen kanssa :D - Luovutan minäkin
-eppis kirjoitti:
Ei se mikään ongelma ole,vaan kysyin vain sillä kun kasvattaja lupasi luovuttaa 10viikkoisena (tietenkin elämämme suunniteltiin siihen sopivaksi sille ajalle) ja sitten soittikin ettei vielä saadakkaan pentua,eikä siinä mitään,olen jutellut kasvattajan kanssa asiasta ja homma on nyt selvä.
Vaan siitä että minkä ikäisinä skotteja on mennyt uusiin koteihin kun kasvattaja vetosi siihen että tämä rotu vaatiin pidemmän ajan (vaikka aluksi sanoi sen 10viikkoa)... ja siis tässä ei ole kyseessä vain viikkoja pidempi aika vaan 2,5kk pidempi aika, eli luovuttaisi n. 5 kuukauden ikäisenä vasta.
ei siis ongelmia sen kanssa :D5 kk:n ikä kuulostaa jo vähän yliampuvalta, onko selittänyt tarkemmin että miksi? Haluaako seurata kasvua ja kehitystä, jos siitä tulisi vaikka hyvä näyttely- tai kisakoira tai haluaako varmistua ettei tapahdu etujalkojen vääntymää tai onko pennussa huomattu eläinlääkärin tarkistuksessa jotain, mitä pitää seurata, esim. sydämen sivuääni?
- -eppis
Luovutan minäkin kirjoitti:
5 kk:n ikä kuulostaa jo vähän yliampuvalta, onko selittänyt tarkemmin että miksi? Haluaako seurata kasvua ja kehitystä, jos siitä tulisi vaikka hyvä näyttely- tai kisakoira tai haluaako varmistua ettei tapahdu etujalkojen vääntymää tai onko pennussa huomattu eläinlääkärin tarkistuksessa jotain, mitä pitää seurata, esim. sydämen sivuääni?
Erikoisempaa syytä ei tähän tullut, itse olen sitä mieltä että ei sen ikäisestä pennusta enää täyttä hintaa voi pyytää.. mutta saattoi tuo nyt tulla aikaisemmaksi kun vähän kyselin ja kerroin mielipiteeni asiasta.Nyt odotellaan vaan soittoa ja varmaa luovutus päivää.
Veikkaan että kasvattaja haluaa valkata itselleen paremman koiran,mutta tiedä häntä, minulle sillä ei niin ole väliä vaikka ei mitään valiota saadakkaan. Pääasia että saadaan uusi asukki kotiin ja vielä sellaisessa iässä missä ei ole vielä leimautunut ihmisiin niin paljoa että tultaisiin olemaan se perhe haukulle. (eikä kasvattaja) - Koirien Orja
-eppis kirjoitti:
Erikoisempaa syytä ei tähän tullut, itse olen sitä mieltä että ei sen ikäisestä pennusta enää täyttä hintaa voi pyytää.. mutta saattoi tuo nyt tulla aikaisemmaksi kun vähän kyselin ja kerroin mielipiteeni asiasta.Nyt odotellaan vaan soittoa ja varmaa luovutus päivää.
Veikkaan että kasvattaja haluaa valkata itselleen paremman koiran,mutta tiedä häntä, minulle sillä ei niin ole väliä vaikka ei mitään valiota saadakkaan. Pääasia että saadaan uusi asukki kotiin ja vielä sellaisessa iässä missä ei ole vielä leimautunut ihmisiin niin paljoa että tultaisiin olemaan se perhe haukulle. (eikä kasvattaja)Meille ensimmäinen tuli yli 13vko ikäisenä ja toinen 9vko ikäisenä, olisin kyllä halunnut pidempään pitää emon hoivissa, mutta oli just sopivasti vapaata aikaa ottaa pentu.
Tuo joka otettiin nuorempana oli kyllä paljon villimpi (haukkui, puri käsiäym..) kuin vanhempana otettu.
Mutta kyllä on kummallinen kun 5kk asti pitää??? ne on kuitenkin aika rasittavia nää pennut :)!!!!!!!
- mees
meille skotti tuli 12vk ikäisenä. kasvattajalla on tämmöinen tapa.
- conan barbaari
meille skotti tuli 12 vko ikäisenä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024457Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821178- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83903Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10847- 64846
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816