Hei! Minkä ikäisenä olette saaneet skotteja kotiin? Kun meille kävi nyt niin että kasvattaja sanoi että pennun saa hakea kun se tulee 10vko ikään ja soittikin kuukautta ennen luovutusta että aikoo pitää pidempään? Mutta yleisesti minkä ikäisenä on pentuja saatu??
Skotin luovutus
7
721
Vastaukset
- luovutan minäkin
suojelulain mukaan alhaisin luovutusikä on se 7 viikkoa, mutta monet pitävät pennut kuitenkin oppimassa koirankieltä emoltaan ja sisaruksiltaan muutaman viikon tuon iän päälle.
Eläinkouluttaja Tuire Kaimio sanoo että pennuille stressaavampaa on erota sisaruksistaan kuin emästään, joten tästä syystä hän luovuttaa pennut vasta 10 viikon ikäisinä.
Jotta onko tuo asia sinulle sitten iso ongelma?- -eppis
Ei se mikään ongelma ole,vaan kysyin vain sillä kun kasvattaja lupasi luovuttaa 10viikkoisena (tietenkin elämämme suunniteltiin siihen sopivaksi sille ajalle) ja sitten soittikin ettei vielä saadakkaan pentua,eikä siinä mitään,olen jutellut kasvattajan kanssa asiasta ja homma on nyt selvä.
Vaan siitä että minkä ikäisinä skotteja on mennyt uusiin koteihin kun kasvattaja vetosi siihen että tämä rotu vaatiin pidemmän ajan (vaikka aluksi sanoi sen 10viikkoa)... ja siis tässä ei ole kyseessä vain viikkoja pidempi aika vaan 2,5kk pidempi aika, eli luovuttaisi n. 5 kuukauden ikäisenä vasta.
ei siis ongelmia sen kanssa :D - Luovutan minäkin
-eppis kirjoitti:
Ei se mikään ongelma ole,vaan kysyin vain sillä kun kasvattaja lupasi luovuttaa 10viikkoisena (tietenkin elämämme suunniteltiin siihen sopivaksi sille ajalle) ja sitten soittikin ettei vielä saadakkaan pentua,eikä siinä mitään,olen jutellut kasvattajan kanssa asiasta ja homma on nyt selvä.
Vaan siitä että minkä ikäisinä skotteja on mennyt uusiin koteihin kun kasvattaja vetosi siihen että tämä rotu vaatiin pidemmän ajan (vaikka aluksi sanoi sen 10viikkoa)... ja siis tässä ei ole kyseessä vain viikkoja pidempi aika vaan 2,5kk pidempi aika, eli luovuttaisi n. 5 kuukauden ikäisenä vasta.
ei siis ongelmia sen kanssa :D5 kk:n ikä kuulostaa jo vähän yliampuvalta, onko selittänyt tarkemmin että miksi? Haluaako seurata kasvua ja kehitystä, jos siitä tulisi vaikka hyvä näyttely- tai kisakoira tai haluaako varmistua ettei tapahdu etujalkojen vääntymää tai onko pennussa huomattu eläinlääkärin tarkistuksessa jotain, mitä pitää seurata, esim. sydämen sivuääni?
- -eppis
Luovutan minäkin kirjoitti:
5 kk:n ikä kuulostaa jo vähän yliampuvalta, onko selittänyt tarkemmin että miksi? Haluaako seurata kasvua ja kehitystä, jos siitä tulisi vaikka hyvä näyttely- tai kisakoira tai haluaako varmistua ettei tapahdu etujalkojen vääntymää tai onko pennussa huomattu eläinlääkärin tarkistuksessa jotain, mitä pitää seurata, esim. sydämen sivuääni?
Erikoisempaa syytä ei tähän tullut, itse olen sitä mieltä että ei sen ikäisestä pennusta enää täyttä hintaa voi pyytää.. mutta saattoi tuo nyt tulla aikaisemmaksi kun vähän kyselin ja kerroin mielipiteeni asiasta.Nyt odotellaan vaan soittoa ja varmaa luovutus päivää.
Veikkaan että kasvattaja haluaa valkata itselleen paremman koiran,mutta tiedä häntä, minulle sillä ei niin ole väliä vaikka ei mitään valiota saadakkaan. Pääasia että saadaan uusi asukki kotiin ja vielä sellaisessa iässä missä ei ole vielä leimautunut ihmisiin niin paljoa että tultaisiin olemaan se perhe haukulle. (eikä kasvattaja) - Koirien Orja
-eppis kirjoitti:
Erikoisempaa syytä ei tähän tullut, itse olen sitä mieltä että ei sen ikäisestä pennusta enää täyttä hintaa voi pyytää.. mutta saattoi tuo nyt tulla aikaisemmaksi kun vähän kyselin ja kerroin mielipiteeni asiasta.Nyt odotellaan vaan soittoa ja varmaa luovutus päivää.
Veikkaan että kasvattaja haluaa valkata itselleen paremman koiran,mutta tiedä häntä, minulle sillä ei niin ole väliä vaikka ei mitään valiota saadakkaan. Pääasia että saadaan uusi asukki kotiin ja vielä sellaisessa iässä missä ei ole vielä leimautunut ihmisiin niin paljoa että tultaisiin olemaan se perhe haukulle. (eikä kasvattaja)Meille ensimmäinen tuli yli 13vko ikäisenä ja toinen 9vko ikäisenä, olisin kyllä halunnut pidempään pitää emon hoivissa, mutta oli just sopivasti vapaata aikaa ottaa pentu.
Tuo joka otettiin nuorempana oli kyllä paljon villimpi (haukkui, puri käsiäym..) kuin vanhempana otettu.
Mutta kyllä on kummallinen kun 5kk asti pitää??? ne on kuitenkin aika rasittavia nää pennut :)!!!!!!!
- mees
meille skotti tuli 12vk ikäisenä. kasvattajalla on tämmöinen tapa.
- conan barbaari
meille skotti tuli 12 vko ikäisenä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1407895Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412039Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251980- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822