Oisko jollakin teetoo mikä mylly seuraavaksi Sisuun ?
Kyllähän too rellu ja Vulleri kelpaa mut jos jollai ois jotain uutta huhua tiedossa ?
Mikä mylly seuraavaksi Sisuun ?
35
1888
Vastaukset
- siiisssuuuuu
tulossa,sama kone kuin Mersuun(omistaa detroitin) v.2010 .
- Vanajamies
Sisun valmistus on lopussa. Tehdäänkö enää montaa? Ei enää yhtään?
Tänä vuona ei ainakaan valmisteta muita kuin sota-autoja. Ja valmistushan ulkoistettiin Komasille.
Sisuun ei tulee enää muuta konetta kuin Volvon pata. Kysyntä on niin vähäistä, ettei kannata ruveta enää urheilemaan muiden kanssa.
Myyjätkin ovat kaikonneet, onko enää muita kuin Seinäjoella Kivelä ja Tampereella Lamminen. Ja kuluneiden kauppias Huotila. - tukkirekka
Vanajamies kirjoitti:
Sisun valmistus on lopussa. Tehdäänkö enää montaa? Ei enää yhtään?
Tänä vuona ei ainakaan valmisteta muita kuin sota-autoja. Ja valmistushan ulkoistettiin Komasille.
Sisuun ei tulee enää muuta konetta kuin Volvon pata. Kysyntä on niin vähäistä, ettei kannata ruveta enää urheilemaan muiden kanssa.
Myyjätkin ovat kaikonneet, onko enää muita kuin Seinäjoella Kivelä ja Tampereella Lamminen. Ja kuluneiden kauppias Huotila.ikävältä näyttää, harmi olisi ollut hyvä auto metsään ja sorahommiin, mutta huonosti taisi käydä.
- mb 2640
tukkirekka kirjoitti:
ikävältä näyttää, harmi olisi ollut hyvä auto metsään ja sorahommiin, mutta huonosti taisi käydä.
ei sisu suomesta lopu, vaikka nykyinen johto kaikkesa yrittää hävittää.taitaa olla kaanian maksamia.
- lautakasa-gate
mb 2640 kirjoitti:
ei sisu suomesta lopu, vaikka nykyinen johto kaikkesa yrittää hävittää.taitaa olla kaanian maksamia.
kandis muistaa näitä surullisenkuuluisia;Dodge K-autojen kasaus 70-80luvulla!
Talbot-simca kokeilut!Maksajahan näissä oli suomalainen veronmaksaja.
Kekkonen ja Hugo A. olivat hyviä ystäviä! - Kapitalisti-Riistäjä
lautakasa-gate kirjoitti:
kandis muistaa näitä surullisenkuuluisia;Dodge K-autojen kasaus 70-80luvulla!
Talbot-simca kokeilut!Maksajahan näissä oli suomalainen veronmaksaja.
Kekkonen ja Hugo A. olivat hyviä ystäviä!Dodgeen.
Kiva kun on vanhempaa raatia vielä linjoilla.
Itse aloin J6 Bedfordille vm.-66.
Paljon on nähty ja nyt ne asiat mitkä on perseestä nykyisten kuskien mielestä,olvat perushuttua meille "vanhoille"!
Tiesit(ja muistat Huugon)!Kiva.
Hyvää loppuelämää......! - Ruispala
Kapitalisti-Riistäjä kirjoitti:
Dodgeen.
Kiva kun on vanhempaa raatia vielä linjoilla.
Itse aloin J6 Bedfordille vm.-66.
Paljon on nähty ja nyt ne asiat mitkä on perseestä nykyisten kuskien mielestä,olvat perushuttua meille "vanhoille"!
Tiesit(ja muistat Huugon)!Kiva.
Hyvää loppuelämää......!Huhu puheet kertoivat että Vaasan mylly olis tulossa mutta tiedä näistä sitten?
- sisua2
Ruispala kirjoitti:
Huhu puheet kertoivat että Vaasan mylly olis tulossa mutta tiedä näistä sitten?
cummins tulee luultavasti takasin. isx15 jossa on egr ja urea molemmat. täyttää euro6 normit jo nyt. kyllä alkaa kauppa käymään kun karvaköyttä taas. Helmikuussa alkaa taas siviili sisujen tuotanto.
- scania/Folvo syvältä
sisua2 kirjoitti:
cummins tulee luultavasti takasin. isx15 jossa on egr ja urea molemmat. täyttää euro6 normit jo nyt. kyllä alkaa kauppa käymään kun karvaköyttä taas. Helmikuussa alkaa taas siviili sisujen tuotanto.
caterpillaria ei ikävä!!!!!
- tukkirekka
scania/Folvo syvältä kirjoitti:
caterpillaria ei ikävä!!!!!
hyvä, mutta, en nyt heti keksi, mikä parempaa kuin catissa, turhaa cattia ikävöimään, kun käy ja kukkuu täysillä vielä pitkän aikaa.
- fullermies
sisua2 kirjoitti:
cummins tulee luultavasti takasin. isx15 jossa on egr ja urea molemmat. täyttää euro6 normit jo nyt. kyllä alkaa kauppa käymään kun karvaköyttä taas. Helmikuussa alkaa taas siviili sisujen tuotanto.
tuo cumminssin tulo vitsi?eihän se täyttänyt euronormeja?
- sisua2
fullermies kirjoitti:
tuo cumminssin tulo vitsi?eihän se täyttänyt euronormeja?
epa10 normi on tiukempi kun mitä euro 6 joten eiköhän se ole vaa tahdosta kiinni, että tuleeko cummins takaisin.
- tukkirekka
sisua2 kirjoitti:
epa10 normi on tiukempi kun mitä euro 6 joten eiköhän se ole vaa tahdosta kiinni, että tuleeko cummins takaisin.
tahdosta vaan rahasta, pitäisi tyypittää eu normeihin ja se kait maksaa jonkin verran ja cummins ei ala muutaman sadan moottorin takia sitä tekemään.
- MAN driver
tukkirekka kirjoitti:
tahdosta vaan rahasta, pitäisi tyypittää eu normeihin ja se kait maksaa jonkin verran ja cummins ei ala muutaman sadan moottorin takia sitä tekemään.
Sota-autoissa käytetään ainakin MAN tekniikkaa, joten jos sisuja vielä tehdään, niin saattapa hyvinkin löytyä MAN tekniikkaa niistäkin.
Eikä niinkään huono asia Munchenissa on osattu tehdä moottoreitakin jo Rudolf Dieselin ajoilta.
Eri asia on sitten kiinnostaako Mannia näin pieni yhteistyö ? - fullermies
tukkirekka kirjoitti:
tahdosta vaan rahasta, pitäisi tyypittää eu normeihin ja se kait maksaa jonkin verran ja cummins ei ala muutaman sadan moottorin takia sitä tekemään.
sisulta siviiliautojen teko lopullisesti mitä luulette?
- tukkirekka
fullermies kirjoitti:
sisulta siviiliautojen teko lopullisesti mitä luulette?
tietty suomalaisista autoilijoista, jollei kukaan osta niin loppuu, muuten ilmeisesti ei.
- Vulleri
Vanajamies kirjoitti:
Sisun valmistus on lopussa. Tehdäänkö enää montaa? Ei enää yhtään?
Tänä vuona ei ainakaan valmisteta muita kuin sota-autoja. Ja valmistushan ulkoistettiin Komasille.
Sisuun ei tulee enää muuta konetta kuin Volvon pata. Kysyntä on niin vähäistä, ettei kannata ruveta enää urheilemaan muiden kanssa.
Myyjätkin ovat kaikonneet, onko enää muita kuin Seinäjoella Kivelä ja Tampereella Lamminen. Ja kuluneiden kauppias Huotila.Eiks siel o täys rähinä päällä?
Mikähän poijjaat pahan tappais, ei mikkää. - Vulleri
718 heppaa ja 3200 Nm mikä ei saa mersuun ku synkkapoksi ei pysy kasassa.
tukkirekka kirjoitti:
tietty suomalaisista autoilijoista, jollei kukaan osta niin loppuu, muuten ilmeisesti ei.
maistuu "soppa" liian hyvin! Vai minkäköhän takia esim Prosi (eikö pitäis olla Susi-talo "henkeen ja vereen"?) on hankkinut Scaniaa ja Vulvaa rivistöön!? Keskustelin kesällä erään pytty-Sisu-kuskin kans, tankil olles, keskikulutuksist ja sitä alko naurattaan, ku olin huolestunu Scania 144G 460-sorakasetti yhdistelmän(nokka, lippa ja V8) keskikulutuksest! Se sano Sisun hörppäävän n.53l/100km, ajomatkaa on n.200km/sivu ja toinen suunta tyhjänä... Itsel meni n.55l/100km KONEEST läpi, tosin metsätien sorastus ja n.10km/sivu!
- fullermies
rahti4193 kirjoitti:
maistuu "soppa" liian hyvin! Vai minkäköhän takia esim Prosi (eikö pitäis olla Susi-talo "henkeen ja vereen"?) on hankkinut Scaniaa ja Vulvaa rivistöön!? Keskustelin kesällä erään pytty-Sisu-kuskin kans, tankil olles, keskikulutuksist ja sitä alko naurattaan, ku olin huolestunu Scania 144G 460-sorakasetti yhdistelmän(nokka, lippa ja V8) keskikulutuksest! Se sano Sisun hörppäävän n.53l/100km, ajomatkaa on n.200km/sivu ja toinen suunta tyhjänä... Itsel meni n.55l/100km KONEEST läpi, tosin metsätien sorastus ja n.10km/sivu!
siirtyi pois sisusta varmaan siksi kun sitä eisaanut kun napaperällä.
- tukkirekka
rahti4193 kirjoitti:
maistuu "soppa" liian hyvin! Vai minkäköhän takia esim Prosi (eikö pitäis olla Susi-talo "henkeen ja vereen"?) on hankkinut Scaniaa ja Vulvaa rivistöön!? Keskustelin kesällä erään pytty-Sisu-kuskin kans, tankil olles, keskikulutuksist ja sitä alko naurattaan, ku olin huolestunu Scania 144G 460-sorakasetti yhdistelmän(nokka, lippa ja V8) keskikulutuksest! Se sano Sisun hörppäävän n.53l/100km, ajomatkaa on n.200km/sivu ja toinen suunta tyhjänä... Itsel meni n.55l/100km KONEEST läpi, tosin metsätien sorastus ja n.10km/sivu!
joka ei pärjää kulutuksessa muille merkistä riippumatta niin takuuvarmasti vika näkyy vessan peilistä jos siihen kurkkaa.
- yrittäjä-2
tukkirekka kirjoitti:
joka ei pärjää kulutuksessa muille merkistä riippumatta niin takuuvarmasti vika näkyy vessan peilistä jos siihen kurkkaa.
löytyy usein syy tai esim peräkärrystä ja päälirakenteista! esim pelkästään ykköspyöräkärry pudottaa kulutusta 2-3l! siksipä näitä kulutuksia on pirun vaikea vertailla pommin varmasti... meidänki talossa kasetti-sisut ajaa alta 50l/100km,vaikka ajomatkat on lyhyitä ja taas puuajossa lukemat on 55l-75l/100km,sekä sisulla että scanialla! kuitenki oma käytännön kokemus on että esim. puunajossa sisu ja scania syö samat litrat,jos on samassa ajossa ja kuljettaa samat tonnit...mutta kuljettaja vaikuttaa helposti yhen 5l!!!
sisun kans tulee säästöä perä ja kardaaniremonteissa,verrattuna scaniaan. - Vulleri
yrittäjä-2 kirjoitti:
löytyy usein syy tai esim peräkärrystä ja päälirakenteista! esim pelkästään ykköspyöräkärry pudottaa kulutusta 2-3l! siksipä näitä kulutuksia on pirun vaikea vertailla pommin varmasti... meidänki talossa kasetti-sisut ajaa alta 50l/100km,vaikka ajomatkat on lyhyitä ja taas puuajossa lukemat on 55l-75l/100km,sekä sisulla että scanialla! kuitenki oma käytännön kokemus on että esim. puunajossa sisu ja scania syö samat litrat,jos on samassa ajossa ja kuljettaa samat tonnit...mutta kuljettaja vaikuttaa helposti yhen 5l!!!
sisun kans tulee säästöä perä ja kardaaniremonteissa,verrattuna scaniaan.Eiks o mitään muuta ku soppa kulutus joka erottaa nää trukit !
SISU on aina ollu hiukan nälkäsempi mutta loppusuoralla ei paljon eroa muihin.
Jenkki mylly o aina juonut vähä enemmän ku nää scandikit.
Ois joskus hyvä puhu jostain muusta kun sopasta, kun se on yleensä kokki joka on lämmittäjä, ja niitä on sit joka menoon.
Ku nykypelit ei paljon eroa maantiellä, niin miten esimerkiski akselit tai runko, tai vaikkapa kuin lämmi koppi on kun ulkona -20. - kanttuy
fullermies kirjoitti:
sisulta siviiliautojen teko lopullisesti mitä luulette?
että loppuu...sisu on semmonen auto mitä ei oikeesti kukaan tarvi. volvolla tai scanialla ajaa ihan samat ajot pienemmillä kuluilla, ja toisekseen ajomukavuus on IHAN TOISTA LUOKKAA. Taidosta se vaan kiinni on että osaaks tehä auton vai ei. Mun mielestä sisu ei osaa, jos ei edes ilmajousia ole!!
- tukkirekka
kanttuy kirjoitti:
että loppuu...sisu on semmonen auto mitä ei oikeesti kukaan tarvi. volvolla tai scanialla ajaa ihan samat ajot pienemmillä kuluilla, ja toisekseen ajomukavuus on IHAN TOISTA LUOKKAA. Taidosta se vaan kiinni on että osaaks tehä auton vai ei. Mun mielestä sisu ei osaa, jos ei edes ilmajousia ole!!
se sun rauhaa häiritsee jos sisuja tehdään, samalla voisi suomesta lopettaa kaikki teollisen tuotannon, eiköhän hurrit osaa kaiken tehdä yht hyvin kun suomalaiset, eikun sinne vaan kaikki tuotanto ja suomesta poronhoitoalue. ilmajousistako se osaaminen on kiinni, taitaa olla, että oikeaan työhön tehtyjä autoja, eikä ilmajouset kuulu oikeisiin työvehkeisiin.
- olla2
tukkirekka kirjoitti:
se sun rauhaa häiritsee jos sisuja tehdään, samalla voisi suomesta lopettaa kaikki teollisen tuotannon, eiköhän hurrit osaa kaiken tehdä yht hyvin kun suomalaiset, eikun sinne vaan kaikki tuotanto ja suomesta poronhoitoalue. ilmajousistako se osaaminen on kiinni, taitaa olla, että oikeaan työhön tehtyjä autoja, eikä ilmajouset kuulu oikeisiin työvehkeisiin.
sisumiehiä henkeen ja vereen? ilmajouset puunajossakin paremmat, pito vähintään tuplasti parempi. eikä keiku, ainakaan volvo.
se on vaan niin että sisu on niin pieni valmistaja että kyllä mä sen ymmärrän ettei niin pienillä resursseilla saa valmistettua kunnollista autoa...näkeehän sen jo ulkonäöstä. ihan vitun rumia kaikki tyynni. volvolla sentään osataan :)
ja ite en sisulla ole oikeita töitä tehny mut mitä oon kuullu ni ei mitään muuta kun pelkkää vikaa...ja kaikki se leikkiminen niiden moottoreiden kanssa...huhhuh mitä touhua karjaan pojat...oliskohan osaamisen puutetta vähän jos ei saada moottorin elektroniikkaa edes yhteensopivaks catin myllyyn??? - tukkirekka
olla2 kirjoitti:
sisumiehiä henkeen ja vereen? ilmajouset puunajossakin paremmat, pito vähintään tuplasti parempi. eikä keiku, ainakaan volvo.
se on vaan niin että sisu on niin pieni valmistaja että kyllä mä sen ymmärrän ettei niin pienillä resursseilla saa valmistettua kunnollista autoa...näkeehän sen jo ulkonäöstä. ihan vitun rumia kaikki tyynni. volvolla sentään osataan :)
ja ite en sisulla ole oikeita töitä tehny mut mitä oon kuullu ni ei mitään muuta kun pelkkää vikaa...ja kaikki se leikkiminen niiden moottoreiden kanssa...huhhuh mitä touhua karjaan pojat...oliskohan osaamisen puutetta vähän jos ei saada moottorin elektroniikkaa edes yhteensopivaks catin myllyyn???olen sisumies, mutta voisin kuvitella ajavani ihan millä merkillä tahansa, kaikilla tavarat liikkuu, mitä siihen rumuuteen tulee , niin eikös kauneus ole katsojan silmässä, sanotaan. volvolla on niin vanha hyttimalli, että luulisi noin ison autotehtaan pystyvn uudistamaan muutenkin kun valoja ja vilkkuja muuttamalla. tiedä sitten mikä näitä volvo/kania fanaatikkoja riepoo sisussa, jollei ole ikinä moisella kyhäelmällä edes ajanut, tulisi äkkiä mieleen, että jokunen sisumies on näyttänyt närhenmunat kyseisille jätkille, mutta eipä sitä tiedä, onhan tuolla kaduillakin tyyppejä likkeellä jotka saattaa jonkun kaverin hakata ihan vaan sen takia, ettei naama miellytä, olisko sama ajatusmaailma kyseisillä fanaatikoilla. vielä ilmajousiin metsäautoissa, taitaa olla aika marginaali ryhmä, jotka on niin viisaita, että ottaa ilmajouset tukkivehkeisiin, volvon tukevuudesta rautaresoreilla on kokemusta, eikä todellakaan tarvi olla ilmajousisenauton hirmu tukeva, jotta voittaa volvon rautajousilla.
- Roode Jan
tukkirekka kirjoitti:
olen sisumies, mutta voisin kuvitella ajavani ihan millä merkillä tahansa, kaikilla tavarat liikkuu, mitä siihen rumuuteen tulee , niin eikös kauneus ole katsojan silmässä, sanotaan. volvolla on niin vanha hyttimalli, että luulisi noin ison autotehtaan pystyvn uudistamaan muutenkin kun valoja ja vilkkuja muuttamalla. tiedä sitten mikä näitä volvo/kania fanaatikkoja riepoo sisussa, jollei ole ikinä moisella kyhäelmällä edes ajanut, tulisi äkkiä mieleen, että jokunen sisumies on näyttänyt närhenmunat kyseisille jätkille, mutta eipä sitä tiedä, onhan tuolla kaduillakin tyyppejä likkeellä jotka saattaa jonkun kaverin hakata ihan vaan sen takia, ettei naama miellytä, olisko sama ajatusmaailma kyseisillä fanaatikoilla. vielä ilmajousiin metsäautoissa, taitaa olla aika marginaali ryhmä, jotka on niin viisaita, että ottaa ilmajouset tukkivehkeisiin, volvon tukevuudesta rautaresoreilla on kokemusta, eikä todellakaan tarvi olla ilmajousisenauton hirmu tukeva, jotta voittaa volvon rautajousilla.
En halveksi ja morkkaa muitakaan merkkejä, ja olisi hienoa, että Sisukin pääsisi kunnolla jaloilleen, sillä olenhan Suomalainen!!
- Sisu Power
Minkähän takia Sisu ei tee yhteistyötä Sisu Powerin (Sisu Dieselin) kanssa. Katsoin sivuilta niin 7-sylinterinen lupaili 500 heppaa ja 1800Nm vääntöä. Ja 6 sylinterinen 1600Nm. Erittäin vakuuttavia tehoja ja lukuja, samalla saisi Sisu Power kasvatettua tuotantokapasiteettiaan, pystyisi lisäämään työpaikkoja. Sisu Poweri valmistelee myös vaihdelaatikoita. Ja tuskin huonoja moottoreita voi olla, eikös noita ole Massikoissa ja Valtroissa, eli tuskin huonoja moottoreita.
- vai tekeekö ite
sissuu ensi vuonna,jos volvo/renoo esittelee uuden kuorma-auto sarjan ensi syksynä!
- Vulleri
Joo o
Kyl 500heppaa ois olltava mut vääntöä olis olltava minimissään jotain 2500Nm huitteissa,
eli olltava jokin muu kattila ku Sisu Powerin. - Vulleri
vai tekeekö ite kirjoitti:
sissuu ensi vuonna,jos volvo/renoo esittelee uuden kuorma-auto sarjan ensi syksynä!
Olis kiva nähdä joulupukkilistaa !
Toivottavasti hyvä kanakoppi. - Trakker
Vulleri kirjoitti:
Joo o
Kyl 500heppaa ois olltava mut vääntöä olis olltava minimissään jotain 2500Nm huitteissa,
eli olltava jokin muu kattila ku Sisu Powerin.Mihinköhän tämä väätövaatimuksesi perustuu? Oletko kenties itse joku sorakuski? Ennen vanhaan mentiin pienemmillä hevosvoimilla ja väännöillä. Kyllä tuo 1800Nm on mukavasti kun sen 5-akselilla valjastaa maahan. ja saahan vääntöäkin aina kasvatettua. Kyllä ennenvanhaan kasetteja vedettiin mäkeä ylös pienemmillä väännöillä. :P Opiskele asiasi ennekuin tulet pätemään.
- Vulleri
Trakker kirjoitti:
Mihinköhän tämä väätövaatimuksesi perustuu? Oletko kenties itse joku sorakuski? Ennen vanhaan mentiin pienemmillä hevosvoimilla ja väännöillä. Kyllä tuo 1800Nm on mukavasti kun sen 5-akselilla valjastaa maahan. ja saahan vääntöäkin aina kasvatettua. Kyllä ennenvanhaan kasetteja vedettiin mäkeä ylös pienemmillä väännöillä. :P Opiskele asiasi ennekuin tulet pätemään.
Ennen oli miehet rautaa ja autot oli puuta hii-o hoi.
- mersu2640
Vulleri kirjoitti:
Ennen oli miehet rautaa ja autot oli puuta hii-o hoi.
ikä todeta mutta kyllä se sisu vaan on parhaita puutavara ja sora autoja.useta merkkejä kokeiltu mutta sisuun pitäny palata.autossa ei vikaa vaan tehtaan omistajissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101631- 1671571
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671472Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231288Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901174Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70951Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su146943- 89819
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr184782Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud207759