Miten se tehdään?

Joku ystävällinen sielu tällä saitilla neuvoi miten kesken aloitetun viestin kirjoittamisen voi poiketa googlessa menettämättä viestiä bittiavaruuteen. En tallettanut sitä neuvoa minnee.

Ennen tämä onnistui - nyt pitää näppäillä jotain. Voisiko joku neuvoa; kiitos.

25

572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • capt. cöpenick

Tämäkin neuvottiin. Linkin vetäminen siniseksi, sen kopioiminen koneen muistiin ja sitten palauttaminen haluttuun kohtaan. Eihän se onnistunut, käämini vaan paloi.

Naapuri tuli näyttämään - ja noin yksinkertainen homma! Varmaan joku samanlainen juttu tuossa 'googlevierailussa'.

• näin minulla :)

Yläkulmassa on kome neliöt (ainakin mun koneessa). Niistä vasemmanpuoleisessa on alhaalla yksi viiva. Siitä saat sivun vieritetyksi alapalkkiin goolessa vierailun ajaksi. Sitten alapalkista napsautan sivun siitä merkistä taas näkyviin.

• miten ..

täällä on neuvottu, mutta minä avaan uuden avaussivun, minulla se on Google. Sitä ennen laitan kirjoitussivun oikean yläkulman miinus-merkillä alas.

Kirjoitettu viesti jää talteen edelliseen aloitukseen. Voin googletettuani lopettaa sen sivun, ja palata kirjoittamaan ensimmäiselle.

Jos nyt älysin, mitä tarkoitit.

.

• c c
        näin minulla :) kirjoitti:

Yläkulmassa on kome neliöt (ainakin mun koneessa). Niistä vasemmanpuoleisessa on alhaalla yksi viiva. Siitä saat sivun vieritetyksi alapalkkiin goolessa vierailun ajaksi. Sitten alapalkista napsautan sivun siitä merkistä taas näkyviin.

Kokkeillaan sanos Jopekin.

• 1-katl.
        näin minulla :) kirjoitti:

Minä ottaisin googlen selaimen Firefoxin tai Explorerin välilehdelle. Voihan kerralla olla useampikin välilehti käytettävissä. Sitten voi surfata välilehdeltä toiselle mielin määrin.

• capt. cöpenick
        1-katl. kirjoitti:

Minä ottaisin googlen selaimen Firefoxin tai Explorerin välilehdelle. Voihan kerralla olla useampikin välilehti käytettävissä. Sitten voi surfata välilehdeltä toiselle mielin määrin.

Arvasin tämän ...kele, kele kele. Meni liian vaikeeks.

Olen tekniikasa neandertalilaisen tasolla. Kiitos kuitenkin kaikille.

• capt. cöpenick
        miten .. kirjoitti:

täällä on neuvottu, mutta minä avaan uuden avaussivun, minulla se on Google. Sitä ennen laitan kirjoitussivun oikean yläkulman miinus-merkillä alas.

Kirjoitettu viesti jää talteen edelliseen aloitukseen. Voin googletettuani lopettaa sen sivun, ja palata kirjoittamaan ensimmäiselle.

.

En tietenkään älynny. Enkä mie tälläsessa pelleile. Yläkulman miinusmerkki? Ukkopaha sauhuaa!

Muistikela pyörii takaspäin. No. Aikanaan Aviisissa oli Aapelin kirjoittama juttu.

Opettaja: Aivot on ihmisen tärkein ajattelu-elin.

Pekka, mikä on tärkein ajattelu-elin?

Pekka. en tiedä (pentuparka ulvoo)

• näin minä
        capt. cöpenick kirjoitti:

Arvasin tämän ...kele, kele kele. Meni liian vaikeeks.

Olen tekniikasa neandertalilaisen tasolla. Kiitos kuitenkin kaikille.

Löysit varmaan sen neliön oikealta yläreunasta, jossa on merkkinä yksi viiva. Sitä napsauta, sivu siirtyy alapalkkiin eli alalaitaan. Siellä sivu on tallessa tekstillä 70 suomi24.fi. Voit käydä sitten googlessa ja painaa sitä alalaidan tekstiä, niin alkuperäinen sivu tulee esiin. Kirjoituksesi on tallessa myös, senkun jatkat. Yritäs vielä. :)

• *Kukkahame*
        miten .. kirjoitti:

.

Jos sulla on Mozilla Firefox,

vas yläkulmassa on Tiedosto/klikkaat,,

tulee Uusi ikkuna/klikkaat,

sinulla säilyy se jo esillä oleva kirjoitusarkki ja voit sillä uudella sitten ottaa googleen yhteyttä,

oik ylhäällä on 3 symbolia, pikku viiva sta klikkaamalla vaat alapalkkiin 'talteen' sen googlen jos haluat tarkistella lisää

• nyt minakin
        näin minä kirjoitti:

Löysit varmaan sen neliön oikealta yläreunasta, jossa on merkkinä yksi viiva. Sitä napsauta, sivu siirtyy alapalkkiin eli alalaitaan. Siellä sivu on tallessa tekstillä 70 suomi24.fi. Voit käydä sitten googlessa ja painaa sitä alalaidan tekstiä, niin alkuperäinen sivu tulee esiin. Kirjoituksesi on tallessa myös, senkun jatkat. Yritäs vielä. :)

Minulla ilmeisesti samat asetukset, helposti kävi, en ennen osannut. ISO KIITOS!!!!

• capt. cöpenick
        näin minä kirjoitti:

Niinpä niin. Kun painan siit oikean yläkulman - symbolista, niin pikakuvakesivu tulee näkyviin. Pitäis varmaan mennä työkaluihin ja osata sieltä valita.

Kokeilemalla kuiten jotain löytää. Noista kirjekuori ja mökki symboleista pääsee suoraan sähköpostiin tai s24:lle. Pistänpä viestin netti-tukihenkilölle. Hen tulee näyttämään.

Kiitos vielä ohjeistajille. Eräs viestijöistä sanoo oppineensa. Eden hän.

• näin minulla :) kirjoitti:

Koneeni oli huollossa jonkun teknisen vian takia. Huoltaja laittoi siihen uuden asetuksen.
        Nyt sitten pitäis onnistua teknisesti se googlehaku kesken viestin. Olen kokeillu. Ei onnaa. Lisäneuvoja?

• ei häviä minulta

ja käyn usein google:ssa välillä ja palaan keskeneräiseen viestiin vain painamalla vasenta nuolta yläreunassa kunnes olen takaisin viestini sivulla ja jatkan viestin kirjoittamista.

• 13+7

Sun kannattaa joskus kokeilla kaikkia noita esillä olevia symboleja kokeilla, yleensä kun nuolen vie symbolin päälle se ilmoittaa mitä sillä saa aikaan...se Kukkahame taas

• capt. cöpenick
        13+7 kirjoitti:

Sun kannattaa joskus kokeilla kaikkia noita esillä olevia symboleja kokeilla, yleensä kun nuolen vie symbolin päälle se ilmoittaa mitä sillä saa aikaan...se Kukkahame taas

Nuppi ei halua nähä mitään enää näytöltä. Sanon tätä 'musta aukko' ilmiöksi.

Jatkan huomenna. Kiitän avuliaita nettiauttajia. Naapurin snautseri olisi onkelmani jo ratkaissu.

Hulppeita unia sitten kuin nukkumahan meette. Moi!

cc

• pullaulla*
        capt. cöpenick kirjoitti:

Nuppi ei halua nähä mitään enää näytöltä. Sanon tätä 'musta aukko' ilmiöksi.

Jatkan huomenna. Kiitän avuliaita nettiauttajia. Naapurin snautseri olisi onkelmani jo ratkaissu.

Hulppeita unia sitten kuin nukkumahan meette. Moi!

cc

minunkin Snautserini on tosi älykäs.

• Tosi Toope

Tulinpa karsomaan, ymmärränkö tästä ketjusta sen asian, johon luulin täältä vastauksen löytyvän. Vaan emmää älyä. Haluaisin ymmärtää vastauksen just tähänkin kysymykseen, mutta ei mulla oo mitään neliötä ylhäällä millään puolella. Selaimeni on Firefox, ei Explorer kuten kai useimmilla. Siis:

1. Voisiko joku vastata SELKOKIELELLÄ tuohon capt.cöpenickin kysymykseen? Siis kuinka voin samanaikaisesti pitää auki useita web-sivuja niinku päällekkäin? Voiko siinä puikkelehtia, plarata niitä sivuja menettämättä niitä tuonne taivaalle?

2. Miten kuljeskellaan välilehdeltä toiselle? Joku tuolla jo ketjussa neuvoo, mutta puhuu sellaisin sanoin, etten tajua mitään.

• kai-kai

Olet kai jollain lailla saanut poistettua ylärivin, koska minulla on sinisen ylärivin oikeassa nurkassa punainen ruutu, jossa on valkoinen rasti.
        Siitä vasemmalle on kaksi neliötä päällekkäin, ja siitä vasemmalle on sininen ruutu, jossa pieni poikkiviiva.

Jos vaikka kirjoitan täällä viestiä, ja haluan Googlettaa jotain asiaa, pienennän tämän sivun alas tuolla poikkiviivalla.
        Sitten avaan aloitussivulta uuden Googlen, josta voin asian tarkistaa.
        Napsauttamalla alhaallaolevaa, peitossaolevaa sivua, saan sen uudelleen näkymään, ja voin lisätä tarpeellisen tiedon.

Tätä kai aloittaja kysyi?

.

• Se sama toope
        kai-kai kirjoitti:

Olet kai jollain lailla saanut poistettua ylärivin, koska minulla on sinisen ylärivin oikeassa nurkassa punainen ruutu, jossa on valkoinen rasti.
        Siitä vasemmalle on kaksi neliötä päällekkäin, ja siitä vasemmalle on sininen ruutu, jossa pieni poikkiviiva.

Jos vaikka kirjoitan täällä viestiä, ja haluan Googlettaa jotain asiaa, pienennän tämän sivun alas tuolla poikkiviivalla.
        Napsauttamalla alhaallaolevaa, peitossaolevaa sivua, saan sen uudelleen näkymään, ja voin lisätä tarpeellisen tiedon.

.

Osasit puhua niin että tajusin, kiitos. Tämän konstin kyllä jo tiesinkin, en siis tajunnut muiden selittelijöiden puhetta neliöistä ja viivoista. Mutta

sitten jää vielä nuo muut ongelmat. Jospa joku vielä kertoisi.

• Toope edelleen

Sain jo yhden vastauksen nimmarilta "kai kai", josta kiitollisuuteni jo ilmaisin. MUTTA

1. Miten pidetään useita web-sivuja auki (myös näkyvät näytöllä)? Ne sivut on siinä koko ajan siis näkyvissä ja niita voi hiirellä kuljetella, kurkkia niiden alle, että mikäs se täällä luuraakaan - ei tarttis siis koko ajan sinne alimmaiseen palkkiin osoitteita tiputella.

2. Käykö sama neuvo myös välilehdeltä toiseen kulkemisessa?

• kai-kai kirjoitti:

.

Kun teen kuten nimim. kai kai sanoo, koko ruutu nollautuu aloitussivulle. Onneksi on neuvoja jotka miekii tajuun: tiekkareille enintään puolen kg:n lekaa.

Tosi toopesta kerron esimerkin: Kun kännyköihin tuli tää keskusmokkula, en osaa avata tulleita viestejä. Uusin kännytekniikka löi minutkin ällikällä. Se valikko alkoi pimmeesä välkkymään.
        Painoin sitä valikkoo ja viesti tuli luettavaksi, vaikka laitteessa oli lukitus päällä.

Ennen jouduin salauttamaan viestit koneen myyjäliikkeen henkilöllä. Hän sanoi että hän tuntee toisen (93vuotiaan) joka ei osaa avata viestejä.

• näin minulla!
        Toope edelleen kirjoitti:

Sain jo yhden vastauksen nimmarilta "kai kai", josta kiitollisuuteni jo ilmaisin. MUTTA

1. Miten pidetään useita web-sivuja auki (myös näkyvät näytöllä)? Ne sivut on siinä koko ajan siis näkyvissä ja niita voi hiirellä kuljetella, kurkkia niiden alle, että mikäs se täällä luuraakaan - ei tarttis siis koko ajan sinne alimmaiseen palkkiin osoitteita tiputella.

on aivan yksinkertaista käydä välillä Google:ssa ja tulla takaisin painamalla yläreunassa olevaa vasemmanpuoleista nuolta niin monta kertaa että ole takaisin sivulla jolle olin kirjoittamassa.

• Katleija yks
        Toope edelleen kirjoitti:

Näin saat niitä ikkunoita näytölle; (Mozilla firefoxilla)
        - kun olet esim. Suomi 24:n sivulla, klikkaa vas.yläkulmasta [Tiedosto], siitä klikkaamalla edelleen [Uusi ikkuna].
        - klikkaa sitten oik. yläkulman sulkemisruksin viereistä painiketta, niin ikkuna pienenee. (Samasta
        painikkeesta saat palautettua koon entiselleen.) Nyt sinulla on kaksi ikkunaa.
        - Voit lisätä ikkunoita tarpeen mukaan.
        - Niitä voit siirrella ruudulla viemällä hiiren nuoli ylimmälle siniselle riville ja pitämällä hiiren vas.painiketta alhaalla, saat raahattua ikkunaa. Se ikkuna tulee aina päälimmäiseksi, jonka sinistä yläriviä olet näpännyt.
        - Jokainen ikkuna toimii samalla tavoin. Voit käyttää kirjanmerkkien osoitteita, voit kirjoittaa osoiteriville haluamasi kohteen. Kokeile ja kokeile.

• katl..
        Katleija yks kirjoitti:

Näin saat niitä ikkunoita näytölle; (Mozilla firefoxilla)
        - kun olet esim. Suomi 24:n sivulla, klikkaa vas.yläkulmasta [Tiedosto], siitä klikkaamalla edelleen [Uusi ikkuna].
        - klikkaa sitten oik. yläkulman sulkemisruksin viereistä painiketta, niin ikkuna pienenee. (Samasta
        painikkeesta saat palautettua koon entiselleen.) Nyt sinulla on kaksi ikkunaa.
        - Voit lisätä ikkunoita tarpeen mukaan.
        - Niitä voit siirrella ruudulla viemällä hiiren nuoli ylimmälle siniselle riville ja pitämällä hiiren vas.painiketta alhaalla, saat raahattua ikkunaa. Se ikkuna tulee aina päälimmäiseksi, jonka sinistä yläriviä olet näpännyt.
        - Jokainen ikkuna toimii samalla tavoin. Voit käyttää kirjanmerkkien osoitteita, voit kirjoittaa osoiteriville haluamasi kohteen. Kokeile ja kokeile.

Uusi ikkuna aukeaa aina kotisivuna. Siihen tuot sitten netistä sen sivun jonka haluat.

• Tollotyttö
        katl.. kirjoitti:

Uusi ikkuna aukeaa aina kotisivuna. Siihen tuot sitten netistä sen sivun jonka haluat.

Anteeksi kun en ole muistanut kiittää avusta! Mutta parempi myöhään jne. Siis suurkiitokset (vaikka ei se nyt kuitenkaan onnistunut se, mitä ajoin takaa. Mutta en enää jaksa känytä tään asian kanssa) !!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      103
      2189
    2. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      62
      1334
    3. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      230
      1149
    4. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      97
      1125
    5. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      10
      1066
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      67
      1025
    7. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      949
    8. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      91
      932
    9. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      908
    10. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      43
      888
    Aihe