Meganessani pitäisi seuraavaksi vaihtaa etuiskarit ja ehkä kaikki etujousituksen osat, mikä tulisi maksamaan 150-300 euroa. Työn tekisin itse. Siten varmaan pitäisi remontoida jarrut edestä ja takaa. Vaihdelaatikko vuotaa öljyä. venttiilivälykset pitäisi säädättää. Moottori vuotaa / hikoilee öljyä jostain. Pakoputki alkaa olla vaihdon tarpeessa. Ja kohta varmaan laakeritkin poksahtaa jossain pyörässä. Jakohihna-vesipumppu-kiristinrullat vaihdatin melko kalliiseen hintaan 500 euroa vuosi sitten. Ruostetta ei näyttäisi olevan, vielä.
Entä jos myisin koslan pois ja saisin siitä korkeintaan 1800 euroa ja sillä ostaisin jonkun ruosteisen riisikupin, joku Tojo tai Nissani, joissa tekniikka aina ok ja aina katsastuksessa läpi, mutta hitsata saisi uutta läkkiä joka kevät ilmojen parannuttua. Olisiko se parempi ratkaisu kuin melko kalliiksi käyvä Rellun huoltaminen? Kuitenkin auto on toiminut kohtuullisesti ja mittarissa vielä vasta 150 tkm.
Mitä teen?
5
534
Vastaukset
on 2000 - 2002?
- J. Orma
Korjaile se rellu,sittenpähän ainakin tiedät auton olevan kunnossa.
- Meksu ykkönen
Tarinasi näyttää äkikseltään kauhukertomukselta, mutta noihin luettelemiisi vikoihin törmää lähes kaikissa autoissa, tuntuu että hieman paisuttelet ongelmia. Ei nuo korjaukset nyt kovin kalliiksi tule jos kerran itse pystyt korjaamaan.
Oikeastaan ainoat viat joita luettelit ovat nuo öljyvuodot. Vaihteisto vuotaa todennäköisesti vaihteensiirtäjästä, jos vuoto ei ole runsasta niin ajoa vaan ja pidä huoli että laatikossa on öljyä. Aina siinä pieni tippa siirtäjässä on lähes kaikissa meganeissa. Tutki ensin mistä se kone vuotaa ja mieti sitten onko hankala korjata, vuotaa/hikoilee jostain on aika laaja käsite.
Kyllä kaikissa autoissa, varsinkin vanhemmissa joutuu kuluvia osia vaihtamaan, myös japseissa.
Voisitko hieman tarkentaa mitä vikaa on etuiskunvaimennuksessa, vuotaako iskarit onko jousi poikki?
Ja kohta varmaan laakeritkin poksahtaa, miten niin? Jos ei kuulu ylimääräisiä ääniä eikä ole välystä, niin ei nyt ihan heti poksahda.
Mitä vikaa on jarruissa, jos ei muuta kuin palat tai levyt kuluneet niin eihän ne ole vikoja, vaan normaaleja huoltotoimia joita joutuu kaikkiin autoihin tekemään.
Onko pakoputkessa tai vaimentimissa ruostereikiä, vai miksi se putki pitäisi vaihtaa?
Vanhakin auto kannattaa pitää kunnossa, muttei kannata alkaa ylikorjaamaan ja vaihtelemaan osia turhaan varmuuden vuoksi. Selvitä mitkä osat oikeasti pitää korjata heti ja minkä korjausta voit siirtää hieman. Näin ei kaikki kustannukset kaadu yhtäaikaa päälle. Tuon hintaluokan autossa tuskin pääset remontista eroon vaikka japsiin vaihtaisitkin, tosin hitsaus hommia voisi tulla lisäksi. Ota huomioon että 1800€:lla saat vain vanhemman ja enemmän ajetun japsin.- pellit vs. tekniikka
Lähdin siis tähän kirteeseen että korjaan meksun kuntoon- ja valitsin mielestäni väärin. Menny aikaa ja vaivaa ja rahaa - ja auto ollu liian kauan pois ajosta. Itse tilanteessasi kattelisin japsia, jossa pidetty PELLEISTÄ huolta! Löysin kakkosautoksi -89 mallisen japsin- jossa tosiaan on peltejä suojattu säännöllisesti. Hyvä löytö- ja edullista menoa. Näitä omistajia ei kuitenkaan paljoa ole jotka säännöllisesti ruostesuojaa kotelot ja pohjan ym.
Mutta kumpaa arvostaa enemmän- sitä että auto on telakalla korjattavana tekniikkamurheiden vuoksi-- vai pellit ruostuu- mikä lähinnä kosmeettinen haitta- mutta menoon se ei vaikuta.. - Meksu ykkönen
pellit vs. tekniikka kirjoitti:
Lähdin siis tähän kirteeseen että korjaan meksun kuntoon- ja valitsin mielestäni väärin. Menny aikaa ja vaivaa ja rahaa - ja auto ollu liian kauan pois ajosta. Itse tilanteessasi kattelisin japsia, jossa pidetty PELLEISTÄ huolta! Löysin kakkosautoksi -89 mallisen japsin- jossa tosiaan on peltejä suojattu säännöllisesti. Hyvä löytö- ja edullista menoa. Näitä omistajia ei kuitenkaan paljoa ole jotka säännöllisesti ruostesuojaa kotelot ja pohjan ym.
Mutta kumpaa arvostaa enemmän- sitä että auto on telakalla korjattavana tekniikkamurheiden vuoksi-- vai pellit ruostuu- mikä lähinnä kosmeettinen haitta- mutta menoon se ei vaikuta..Itse arvostan aika paljon sitä että auto vastustaa ruostetta hyvin. Kun lisäksi auto on toiminut paljon luotettavammin, kuin olisin uskaltanut odottaa miltään merkiltä, niin tyytyväinen täytyy olla. Onneksi valintaa ei aina tarvitse tehdä luotettavuuden ja ruostumisherkkyyden välillä. Kyllähän auton ruostuminen on kolaritilanteessa todellinen riski, ei siis pelkkää kosmetiikkaa.
Tänään Meganen kanssa yhteistä taivalta tasan 8 vuotta ja rapiat 141tkm ja matka jatkuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851