Mitä teen?

muvvinssiliitos

Meganessani pitäisi seuraavaksi vaihtaa etuiskarit ja ehkä kaikki etujousituksen osat, mikä tulisi maksamaan 150-300 euroa. Työn tekisin itse. Siten varmaan pitäisi remontoida jarrut edestä ja takaa. Vaihdelaatikko vuotaa öljyä. venttiilivälykset pitäisi säädättää. Moottori vuotaa / hikoilee öljyä jostain. Pakoputki alkaa olla vaihdon tarpeessa. Ja kohta varmaan laakeritkin poksahtaa jossain pyörässä. Jakohihna-vesipumppu-kiristinrullat vaihdatin melko kalliiseen hintaan 500 euroa vuosi sitten. Ruostetta ei näyttäisi olevan, vielä.

Entä jos myisin koslan pois ja saisin siitä korkeintaan 1800 euroa ja sillä ostaisin jonkun ruosteisen riisikupin, joku Tojo tai Nissani, joissa tekniikka aina ok ja aina katsastuksessa läpi, mutta hitsata saisi uutta läkkiä joka kevät ilmojen parannuttua. Olisiko se parempi ratkaisu kuin melko kalliiksi käyvä Rellun huoltaminen? Kuitenkin auto on toiminut kohtuullisesti ja mittarissa vielä vasta 150 tkm.

5

511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on 2000 - 2002?

    • J. Orma

      Korjaile se rellu,sittenpähän ainakin tiedät auton olevan kunnossa.

    • Meksu ykkönen

      Tarinasi näyttää äkikseltään kauhukertomukselta, mutta noihin luettelemiisi vikoihin törmää lähes kaikissa autoissa, tuntuu että hieman paisuttelet ongelmia. Ei nuo korjaukset nyt kovin kalliiksi tule jos kerran itse pystyt korjaamaan.

      Oikeastaan ainoat viat joita luettelit ovat nuo öljyvuodot. Vaihteisto vuotaa todennäköisesti vaihteensiirtäjästä, jos vuoto ei ole runsasta niin ajoa vaan ja pidä huoli että laatikossa on öljyä. Aina siinä pieni tippa siirtäjässä on lähes kaikissa meganeissa. Tutki ensin mistä se kone vuotaa ja mieti sitten onko hankala korjata, vuotaa/hikoilee jostain on aika laaja käsite.

      Kyllä kaikissa autoissa, varsinkin vanhemmissa joutuu kuluvia osia vaihtamaan, myös japseissa.

      Voisitko hieman tarkentaa mitä vikaa on etuiskunvaimennuksessa, vuotaako iskarit onko jousi poikki?

      Ja kohta varmaan laakeritkin poksahtaa, miten niin? Jos ei kuulu ylimääräisiä ääniä eikä ole välystä, niin ei nyt ihan heti poksahda.

      Mitä vikaa on jarruissa, jos ei muuta kuin palat tai levyt kuluneet niin eihän ne ole vikoja, vaan normaaleja huoltotoimia joita joutuu kaikkiin autoihin tekemään.

      Onko pakoputkessa tai vaimentimissa ruostereikiä, vai miksi se putki pitäisi vaihtaa?

      Vanhakin auto kannattaa pitää kunnossa, muttei kannata alkaa ylikorjaamaan ja vaihtelemaan osia turhaan varmuuden vuoksi. Selvitä mitkä osat oikeasti pitää korjata heti ja minkä korjausta voit siirtää hieman. Näin ei kaikki kustannukset kaadu yhtäaikaa päälle. Tuon hintaluokan autossa tuskin pääset remontista eroon vaikka japsiin vaihtaisitkin, tosin hitsaus hommia voisi tulla lisäksi. Ota huomioon että 1800€:lla saat vain vanhemman ja enemmän ajetun japsin.

      • pellit vs. tekniikka

        Lähdin siis tähän kirteeseen että korjaan meksun kuntoon- ja valitsin mielestäni väärin. Menny aikaa ja vaivaa ja rahaa - ja auto ollu liian kauan pois ajosta. Itse tilanteessasi kattelisin japsia, jossa pidetty PELLEISTÄ huolta! Löysin kakkosautoksi -89 mallisen japsin- jossa tosiaan on peltejä suojattu säännöllisesti. Hyvä löytö- ja edullista menoa. Näitä omistajia ei kuitenkaan paljoa ole jotka säännöllisesti ruostesuojaa kotelot ja pohjan ym.
        Mutta kumpaa arvostaa enemmän- sitä että auto on telakalla korjattavana tekniikkamurheiden vuoksi-- vai pellit ruostuu- mikä lähinnä kosmeettinen haitta- mutta menoon se ei vaikuta..


      • Meksu ykkönen
        pellit vs. tekniikka kirjoitti:

        Lähdin siis tähän kirteeseen että korjaan meksun kuntoon- ja valitsin mielestäni väärin. Menny aikaa ja vaivaa ja rahaa - ja auto ollu liian kauan pois ajosta. Itse tilanteessasi kattelisin japsia, jossa pidetty PELLEISTÄ huolta! Löysin kakkosautoksi -89 mallisen japsin- jossa tosiaan on peltejä suojattu säännöllisesti. Hyvä löytö- ja edullista menoa. Näitä omistajia ei kuitenkaan paljoa ole jotka säännöllisesti ruostesuojaa kotelot ja pohjan ym.
        Mutta kumpaa arvostaa enemmän- sitä että auto on telakalla korjattavana tekniikkamurheiden vuoksi-- vai pellit ruostuu- mikä lähinnä kosmeettinen haitta- mutta menoon se ei vaikuta..

        Itse arvostan aika paljon sitä että auto vastustaa ruostetta hyvin. Kun lisäksi auto on toiminut paljon luotettavammin, kuin olisin uskaltanut odottaa miltään merkiltä, niin tyytyväinen täytyy olla. Onneksi valintaa ei aina tarvitse tehdä luotettavuuden ja ruostumisherkkyyden välillä. Kyllähän auton ruostuminen on kolaritilanteessa todellinen riski, ei siis pelkkää kosmetiikkaa.

        Tänään Meganen kanssa yhteistä taivalta tasan 8 vuotta ja rapiat 141tkm ja matka jatkuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe