Superkotiloita? Minäkö?!

Kumpi väärässä?

Haluan vain tietää erään asian. Kasvattaisinko superkotilon, jos annan sille lihaa? Ja vesiastian? Olin ostamassa eräältä myyjältä akaattikotiloita. Sanoin, että minulla oli terraario valmiina kotona, vesiastiat sekä ruokakipot sekä kalkinlähde myös. Sanoin vielä antavani joskus myös hieman turvotettuja koirannaksuja aksuille. Myyjä käytti itse joitain vitamiinilisiä kotiloilleen, ja kysyin vain, että mistä hän osti ne. Yhtäkkiä hän ei sitten halunnutkaan myydä kotiloita minulle, koska sanoi minun kasvattavan muka superkotiloita. Sitten hän myös sanoi, ettei vesiastiaa tai muovikasveja kannata laittaa terraan. Laittaisin vain sinne lautasen, jossa olisi aivan vähän vettä... En myöskään ole kuullut monen kotilon syöneen muovikasveja, ja kuollut siinä, miten hän myös väittää....

7

771

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Growlyn

Mistä superkotiloista hän muka puhui? Kyllä todella monet kotiloharrastajat (minä mukaan lukien) antavat kotiloilleen vesikipon ja terraan muovikasveja.. Ja kyllä turvotettuja koirannaksuja saa antaa. Vitamiinilisiä en itse ole antanut, pelkkä seepia josta saa kalkkia, mutta kukin tamplaa tyylillään.

Olipas uppo-outo myyjä sinulla. ô_o Eiköhän jostain löydy parempi. Esim. tiedätkö kultakotilo-foorumin? Jos et, niin googletappa se. Siellä on paljon asiantuntevia kotilonkasvattajia, joilta voit ostaa omat aksusi.

• Aloittaja

Olen käynyt pari kertaa kultakotilotfoorumilla. En siis ole tyhmä, kun aijon antaa niille muovi kasveja ja vesikipon? Hän sanoi, ettei kannata antaa kissan, koiran tai kalan ruokaa, sillä siitä tulee jtn. suolisto vaivoja (?)

• Geowlyn
        Aloittaja kirjoitti:

Olen käynyt pari kertaa kultakotilotfoorumilla. En siis ole tyhmä, kun aijon antaa niille muovi kasveja ja vesikipon? Hän sanoi, ettei kannata antaa kissan, koiran tai kalan ruokaa, sillä siitä tulee jtn. suolisto vaivoja (?)

Itse en ole törmännyt mihinkään suolistovaivoihin, mutta tuosta en ole ihan varma. Luulisi kyllä, ettei kotiloille syötettäisi koirien, kissojen ja kalojen ruokia jos ne olisivat niille todella vaarallisia.. Ja kun ottaa huomioon että lähes kaikki tietämäni kotiloharrastajat syöttävät noita kotiloilleen, eikä niistä ole tainnut mitään oireita tulla, niin kyllä sen pitäisi olla ihan turvallista. :)

• katariina666
        Geowlyn kirjoitti:

Itse en ole törmännyt mihinkään suolistovaivoihin, mutta tuosta en ole ihan varma. Luulisi kyllä, ettei kotiloille syötettäisi koirien, kissojen ja kalojen ruokia jos ne olisivat niille todella vaarallisia.. Ja kun ottaa huomioon että lähes kaikki tietämäni kotiloharrastajat syöttävät noita kotiloilleen, eikä niistä ole tainnut mitään oireita tulla, niin kyllä sen pitäisi olla ihan turvallista. :)

Ne pitää turvottaa hyvin ettei ne turpoa kotilon vatsassa ne koiran raksut.Sama on kissan raksuilla.
        Ja jauhotuotteilla.Puuroja kotilot syö kanssa mutta ilman suolaa.

• weewweew
        Geowlyn kirjoitti:

Ei ne kotilot mitään muovikasveja syö, ja vesikipon voi laittaa.

Kissan kalan ja koiranruokaa saa antaa, ei niistä mitään tule.

Ikävä kyllä monet eläinkauppojen myyjät tuntuvat olevan idiootteja jotka esittävät tietävänsäkin jotain vaikka eivät oikeasti tiedä juuri mitään siitä eläimestä.

Faunattaressa on aina ollut asiallinen palvelu, tuolla myyjällä kuulostaisi olevan jokin sairaus.

Vai superkotiloita :DDD

Millähän perusteella lihaa ei saisi antaa kun kotilot luonnossakin Afrikassa syövät sitä?

• tsihih..
        weewweew kirjoitti:

Ei ne kotilot mitään muovikasveja syö, ja vesikipon voi laittaa.

Kissan kalan ja koiranruokaa saa antaa, ei niistä mitään tule.

Ikävä kyllä monet eläinkauppojen myyjät tuntuvat olevan idiootteja jotka esittävät tietävänsäkin jotain vaikka eivät oikeasti tiedä juuri mitään siitä eläimestä.

Faunattaressa on aina ollut asiallinen palvelu, tuolla myyjällä kuulostaisi olevan jokin sairaus.

Vai superkotiloita :DDD

Millähän perusteella lihaa ei saisi antaa kun kotilot luonnossakin Afrikassa syövät sitä?

missä lie huurteissa nuo superkotilo jututkin kirjoitettu.

• White Jade

Oikeesti, repesin ihan täysin tolle "superkotilo" jutulle, nauran vieläkin täälä x'''DD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      223
      5901
    2. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      112
      5754
    3. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
      Maailman menoa
      214
      4821
    4. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      58
      4123
    5. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      68
      4047
    6. Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin

ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali
      Maailman menoa
      32
      3628
    7. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      11
      3263
    8. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      16
      3092
    9. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      39
      1687
    10. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      130
      1490
    Aihe