Superkotiloita? Minäkö?!

Kumpi väärässä?

Haluan vain tietää erään asian. Kasvattaisinko superkotilon, jos annan sille lihaa? Ja vesiastian? Olin ostamassa eräältä myyjältä akaattikotiloita. Sanoin, että minulla oli terraario valmiina kotona, vesiastiat sekä ruokakipot sekä kalkinlähde myös. Sanoin vielä antavani joskus myös hieman turvotettuja koirannaksuja aksuille. Myyjä käytti itse joitain vitamiinilisiä kotiloilleen, ja kysyin vain, että mistä hän osti ne. Yhtäkkiä hän ei sitten halunnutkaan myydä kotiloita minulle, koska sanoi minun kasvattavan muka superkotiloita. Sitten hän myös sanoi, ettei vesiastiaa tai muovikasveja kannata laittaa terraan. Laittaisin vain sinne lautasen, jossa olisi aivan vähän vettä... En myöskään ole kuullut monen kotilon syöneen muovikasveja, ja kuollut siinä, miten hän myös väittää....

7

655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Growlyn

      Mistä superkotiloista hän muka puhui? Kyllä todella monet kotiloharrastajat (minä mukaan lukien) antavat kotiloilleen vesikipon ja terraan muovikasveja.. Ja kyllä turvotettuja koirannaksuja saa antaa. Vitamiinilisiä en itse ole antanut, pelkkä seepia josta saa kalkkia, mutta kukin tamplaa tyylillään.

      Olipas uppo-outo myyjä sinulla. ô_o Eiköhän jostain löydy parempi. Esim. tiedätkö kultakotilo-foorumin? Jos et, niin googletappa se. Siellä on paljon asiantuntevia kotilonkasvattajia, joilta voit ostaa omat aksusi.

      • Aloittaja

        Olen käynyt pari kertaa kultakotilotfoorumilla. En siis ole tyhmä, kun aijon antaa niille muovi kasveja ja vesikipon? Hän sanoi, ettei kannata antaa kissan, koiran tai kalan ruokaa, sillä siitä tulee jtn. suolisto vaivoja (?)


      • Geowlyn
        Aloittaja kirjoitti:

        Olen käynyt pari kertaa kultakotilotfoorumilla. En siis ole tyhmä, kun aijon antaa niille muovi kasveja ja vesikipon? Hän sanoi, ettei kannata antaa kissan, koiran tai kalan ruokaa, sillä siitä tulee jtn. suolisto vaivoja (?)

        Itse en ole törmännyt mihinkään suolistovaivoihin, mutta tuosta en ole ihan varma. Luulisi kyllä, ettei kotiloille syötettäisi koirien, kissojen ja kalojen ruokia jos ne olisivat niille todella vaarallisia.. Ja kun ottaa huomioon että lähes kaikki tietämäni kotiloharrastajat syöttävät noita kotiloilleen, eikä niistä ole tainnut mitään oireita tulla, niin kyllä sen pitäisi olla ihan turvallista. :)


      • katariina666
        Geowlyn kirjoitti:

        Itse en ole törmännyt mihinkään suolistovaivoihin, mutta tuosta en ole ihan varma. Luulisi kyllä, ettei kotiloille syötettäisi koirien, kissojen ja kalojen ruokia jos ne olisivat niille todella vaarallisia.. Ja kun ottaa huomioon että lähes kaikki tietämäni kotiloharrastajat syöttävät noita kotiloilleen, eikä niistä ole tainnut mitään oireita tulla, niin kyllä sen pitäisi olla ihan turvallista. :)

        Ne pitää turvottaa hyvin ettei ne turpoa kotilon vatsassa ne koiran raksut.Sama on kissan raksuilla.
        Ja jauhotuotteilla.Puuroja kotilot syö kanssa mutta ilman suolaa.


      • weewweew
        Geowlyn kirjoitti:

        Itse en ole törmännyt mihinkään suolistovaivoihin, mutta tuosta en ole ihan varma. Luulisi kyllä, ettei kotiloille syötettäisi koirien, kissojen ja kalojen ruokia jos ne olisivat niille todella vaarallisia.. Ja kun ottaa huomioon että lähes kaikki tietämäni kotiloharrastajat syöttävät noita kotiloilleen, eikä niistä ole tainnut mitään oireita tulla, niin kyllä sen pitäisi olla ihan turvallista. :)

        Ei ne kotilot mitään muovikasveja syö, ja vesikipon voi laittaa.

        Kissan kalan ja koiranruokaa saa antaa, ei niistä mitään tule.

        Ikävä kyllä monet eläinkauppojen myyjät tuntuvat olevan idiootteja jotka esittävät tietävänsäkin jotain vaikka eivät oikeasti tiedä juuri mitään siitä eläimestä.

        Faunattaressa on aina ollut asiallinen palvelu, tuolla myyjällä kuulostaisi olevan jokin sairaus.

        Vai superkotiloita :DDD


        Millähän perusteella lihaa ei saisi antaa kun kotilot luonnossakin Afrikassa syövät sitä?


      • tsihih..
        weewweew kirjoitti:

        Ei ne kotilot mitään muovikasveja syö, ja vesikipon voi laittaa.

        Kissan kalan ja koiranruokaa saa antaa, ei niistä mitään tule.

        Ikävä kyllä monet eläinkauppojen myyjät tuntuvat olevan idiootteja jotka esittävät tietävänsäkin jotain vaikka eivät oikeasti tiedä juuri mitään siitä eläimestä.

        Faunattaressa on aina ollut asiallinen palvelu, tuolla myyjällä kuulostaisi olevan jokin sairaus.

        Vai superkotiloita :DDD


        Millähän perusteella lihaa ei saisi antaa kun kotilot luonnossakin Afrikassa syövät sitä?

        missä lie huurteissa nuo superkotilo jututkin kirjoitettu.


    • White Jade

      Oikeesti, repesin ihan täysin tolle "superkotilo" jutulle, nauran vieläkin täälä x'''DD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2255
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      68
      1897
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1705
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1631
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1594
    6. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      145
      1563
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1504
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1311
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1208
    Aihe