Näppäimistö ilman numeronäppäimistöä

VelmuViurusilmä

Saako mistään tavallista, normaalikokoista näppäimistöä ilman numeronäppäimistöä? Kursorinäppäimet yms. ovat pakolliset.

Ainoa "normaali" näppäimistö ilman mitään ylimääräisiä härpäkkeitä ja ihmeellistä ergonomiamuotoilua tuntuu olevan Applen näppäimistö. Siinäkin kursorinäppäimet ovat onnettomat ja värivalikoima on vähän yksipuoleinen.

Selitykseksi, numeronäppäimistö on oikeasti vain tiellä kun kättä siirtää näppäimistöltä hiirelle. Jos lukuja pitää syöttää usein, erillinen siirrettävä (esim. usb-)numeronäppäimistö on parempi ratkaisu.

11

1016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rxz
    • outo juttu

      sillä aina kun jossain alan kaupassa näppiksiä olen katsonut niin
      aina osuu silmään joku vähän pienempi näppis josta puuttuvat
      juuri numeronäppäimet sivusta.
      Eilen taisin sellaisen nähdä Biltemassa.
      Ja taisi olla Hong-Kongissakin, atk-alan erikoisliikkeissä nyt
      ainakin on tai tietävät mistä saa.

      • VelmuViurusilmä

        Jep, onhan noita kaikenlaisia mininäppäimistöjä. Mutta tarkoituksena olisi löytää näppäimistöltään ihan normaalikokoinen versio - ja mielellään sellainen josta ei tarvitsisi maksaa tolkuttomasti ylihintaa.


      • oudompi juttu
        VelmuViurusilmä kirjoitti:

        Jep, onhan noita kaikenlaisia mininäppäimistöjä. Mutta tarkoituksena olisi löytää näppäimistöltään ihan normaalikokoinen versio - ja mielellään sellainen josta ei tarvitsisi maksaa tolkuttomasti ylihintaa.

        haluat siis normaalikokoisen näppiksen joka ei
        olekaan normaalikokoinen?
        Ei taida olla ideaa valmistaa.


      • VelmuViurusilmä
        oudompi juttu kirjoitti:

        haluat siis normaalikokoisen näppiksen joka ei
        olekaan normaalikokoinen?
        Ei taida olla ideaa valmistaa.

        Jos selitin huonosti, niin otetaan uudestaan:

        Siis näppis, jonka kirjoitusosa on normaalikokoinen. Kursori- , page up, down, jne. osio on normaali. Ja ilman numeronäppäimiä. Eli tavallinen näppis, josta numeronäppäimet on sahattu pois.

        Kyllä näitä tietysti löytyy, mutta kalliilla ja yleensä us-layoutilla. Kaikkea ei voi näemmä saada:
        http://davidbau.com/archives/2005/05/21/worlds_best_computer_keyboard.html

        Ehkäpä täytynee ottaa projektiksi, ja ottaa saha käteen kun tulee sopiva näppis vastaan.


      • outo juttu
        VelmuViurusilmä kirjoitti:

        Jos selitin huonosti, niin otetaan uudestaan:

        Siis näppis, jonka kirjoitusosa on normaalikokoinen. Kursori- , page up, down, jne. osio on normaali. Ja ilman numeronäppäimiä. Eli tavallinen näppis, josta numeronäppäimet on sahattu pois.

        Kyllä näitä tietysti löytyy, mutta kalliilla ja yleensä us-layoutilla. Kaikkea ei voi näemmä saada:
        http://davidbau.com/archives/2005/05/21/worlds_best_computer_keyboard.html

        Ehkäpä täytynee ottaa projektiksi, ja ottaa saha käteen kun tulee sopiva näppis vastaan.

        menee vähän käsitykset ristiin, kun minun mielestäni
        näppiksestä tulee normaalia pienempi kun siitä "sahataan"
        pätkä pois.


      • VelmuViurusilmä
        outo juttu kirjoitti:

        menee vähän käsitykset ristiin, kun minun mielestäni
        näppiksestä tulee normaalia pienempi kun siitä "sahataan"
        pätkä pois.

        " minun mielestäni näppiksestä tulee normaalia pienempi kun siitä "sahataan" pätkä pois."

        Ok, puhuimme eri asiata. Minä tarkoitin "pienemmällä" sellaista, jossa samat näppäimet on ahdettu pienempään tilaan.


    • M$ "laatua"

      Microsoft Sidewinter X6

      • VelmuViurusilmä

        Joo, on tullut kyllä vastaan.

        Iso rohjake, turhat rannetuet, paljon ylimääräisiä ja isoja nappuloita... ja aivan helvetin ruma.

        Jep, kun näitä nykynäppäimistöjä katselee, tule pakosti mieleen että valmistajat yrittävät lyödä laudalta "Space cadet keyboardin".


    • Näppäimistön etsijä

      Ihan samanlaista näppäimistöä minäkin kaipaisin, normaali näppäimistö-osa ja normaalit kursorinäppäimet, mutta ei lainkaan tilaa vievää ja itselle turhaa numeronäppäimistöä, joka kaiken lisäksi tekee työasennosta huonomman. Eikä tarvitsisi olla mitään multimedia-näppäimiä, valoja tai muita pillejä... Eipä ole vielä tullut vastaan. Ja tietenkin jos jostain maailmalta semmoisen löytäisi, niin eihän sitä saa suomalaisella näppäimistö-asemoinnilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe