Tietokonetta päivittämässä...

TÄH?

Moi!

Olen aatellut hieman piristää tätä minun tietokonetta, jolla ei paljon mitää muuta tee kuin pelaa pasianssia tai miinaharavaa... Olen ajatellut ostaa ainakin näytönohjaimen sekä lisää keskusmuistia.
Nykynen emo: AsRock K7S41GX
Prosessori: AMD Sempron 2400 , 1.7 GHz
Muisti: 704 mb
Ja koneessa ei ole muuta näytönohjainta kun tuo emon integroitu.

Sellaset osat pitää hankkia, että source pyörisi kunnolla ja jos prosessori jää pullonkaulaksi niin voi senkin sitten hankkia. Ehdotelkaa reippaasti osia. Ei mitään yyber kalliita, mutta ei mitään turhiankaan osia :D
Tiedän, että kone on pas*a, mutta katsotaan jos nyt saisi päivittettyä halvalla. Jos ei saa niin ostetaan uusi.
Kiitos!

3

506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mää vaan

      AGP-näytönohjaimia myydään vielä uusiakin, mutta esim. HD3850 maksaa satasen pintaan ja taitaa olla hiukan liian raju päivitys kun ottaa huomioon prosessorisi tehot. Parempi vaihtoehto on nVidian 7600 -sarjan ohjaimet, mutta niistäkin saa uutena maksaa eikä ainakaan verkkokaupassa ollut heti saatavilla. Emolevyysi sopivia prossuja ei enää uutena myydä ja paras jonka voit käytettynäkään saada on Athlon XP 3200 @ 2.2 GHz.

      Noiden parhaiden päivitysten sijaan suosittelisin uutta konetta, jossa on sitten jonkin verran päivitysvaraa tulevaisuuteenkin. Jos tota sun konetta lähtee päivittämään niin itse katsoisin mieluiten käytettynä jotain AGP-näyttistä. Prossua en jaksaisi päivittää ellei ihan parilla eurolla irtoa.

      • asdasdasgqrqa

      • CamFan

        Tämä on toki vain minun mielipiteeni, mutta itse ainakin olen tullut siihen tulokseen, että ihan uuden koneen sijaan monesti on ihan kannattavaa vaihtaa emolevy ja prosessori.

        Joskus se riittää, ja vaikka vanhasta koneesta jäisikin jäljelle osia jotka eivät ihan vastaa uuden suorituskykyä, niin sitten on kuitenkin päivitysvaraa.

        Toki muistit ovat sen verran halpoja, että niissä ei varmaan kannata paljon pihistellä.

        Itsekin tässä jokin aika sitten päivitin konetta, tosin minulla motiivina oli konerikko, mutta siitä huolimatta vaihdoin vain emon ja prossun, maksoi muistaakseni jotain ~300 euroa, ja nyt minulla on neliytiminen AMD. Tosin mainittakoot, että minulla oli ennestään jo mm. aika hyvä virtalähde, ja muistiakin oli jo valmiiksi kun edellinen kone oli vielä melko tuore. Tuolla budjetilla ei tahdo saada edes halvimpiakaan pakettikoneita, neliytimisistä numeronmurskaimista puhumattakaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1325
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1076
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      74
      869
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      797
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      691
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      678
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      655
    Aihe