Olisi kiva kuulla kokemuksianne snautserin omistajat! Olen kyllä kolunnut snautseri-aiheiset sivut läpi mutta omakohtaiset kokemukset kiinnostaisivat enemmän.
Onko hankala kouluttaa, millainen luonne, leikkiikö, tuleeko muiden elukoiden kanssa toimeen jne... kiitos jo etukäteen =)
snautseri!
9
6552
Vastaukset
- snaku
on musta keskari, joka kohtapuoliin täyttää 4vee. Koirani on uros ja leikattu sellainen.
Ekat kaksi vuotta oli yhtä hel... (tämä sanonta on yleinen snakujen omistajien keskuudessa). On kuitenkin ilo seurata näin jälkeenpäin kuinka koira kehittyy ajan myötä. Pentuna koirani oli ongelmalapsi, sitten ongelma nuori ja sitten vain suuren suuri ongelma. Nyt on järkeä tullut päähän ja koirani käyttäytyy kuin "normaali" koira.
Oma snakuni on erittäin viisas. Se oppii nopeasti käskyjä, ongelmana on vain, kuinka saada se tottelemaan. Eli voisin sanoa, että koulutettavuus on helppoa (jopa minä, joka en mikään kouluttaja ole, olen opettanut istu, maahan, paikka ja tänne käskyt). Käskytettäessä koira kuitenkin useimmiten harkitsee kannattaako totella. Hyvinä päivinä se käyttäytyy kuin mikäkin koulutettu palveluskoira ja huonoina päivinä sillä ei ole korvia päässä ollenkaan.
Snautserin kanssa elämä ei ole tylsää. Se on myös oiva kumppani, suojelee jos on tarvis ja on lahjomaton. Epäluuloisuus vieraita kohtaan takaa sen ettei se ole jokaisen ohikulkijan lälly koira. Omani ei anna vieraiden koskea itseään.
Vaikka tuo kovin "jurolta" voi ulkopuolisista ihmisistä vaikuttaa, illan pimetessä koirani kömpii kainalooni nukkumaan.
Hyvin tulee toimeen muiden koirien kanssa. Kuitenkin puolustaa omaa egoaan (jonka luulee olevan kovin suuri) mikäli joku sen kyseenalaistaa.
Ihania partasuita joita harmittavan vähän lenkillä vastaan tulee :) - snautserin omistaja
Hei,
Tiedät varmaan, että snautsereita on kääpiö-, keskikokoinen ja suursnautseri. Snautserit ovat snautsereita, mutta olen ymmärtänyt, että koirat ovat luonteeltaan myös erilaisia. Itselläni on kääpiösnautseriuros. Se on vielä pentu, mutta kaikki painajaiseni hermoja riepovasta, tottelemattomasta pikkuriiviöpennusta olivatkin vain unta!! Pentu on mahtava pakkaus. Tosi seurallinen, mutta viihtyy myös itsekseen. Tottelee sanomalla, tykkää lapsista ja on utelias uusia ihmisiä kohtaan, vaikka ei kaikista sitten yhtä paljon välttämättä välitä. Vahtii ja suojelee reviiriään tarkkana, mutta ei ainakaan vielä räksytä. Seuraa laumaansa kaikkialle (suihkuun tai vaikka saunan lauteiden alle, jos päästetään). Tutustu ja haastattele vaikka kasvattajia, mikä "malli" sopisi juuri sinulle. Oma sydämeni sykkii käppänöille!!! - Sofia
Snautseri on ennen kaikkea yksilö. Luonteissa on paljonkin eroja, ainakin näiden kolmen koiran kohdalla. Yhteistä kaikille on aktiivisuus, äly ja tahdonvoima, samoin itsepäisyys. Snautseri ei ole mikään varsinainen sylikoira. Ihana koira joka tapauksessa.
- snautseriherrat
Omat mielipiteeni :)
Kaikki snautserit:
Snautseri tarvitsee paljon tekemistä sekä jaksaa loputtomasti liikkua.
Joskus täytyy käskeä useamman kerran jotta saa tottelemaan mutta
laumahenkisyytensä takia kiintyessään ihmiseen se kuuntelee innolla
ja on uskomattoman uskollinen. Varautunut uusia ihmisiä kohtaan.
Omat huomiot koirista jotka itse tunnen.
Kääpiösnautseri: Hakee kontaktia, rakastaa syliä, hakee turvaa omalta ihmiseltään, jaksaa loputtomiin ja kulkee aina mukana. Vahtii valppaasti ja saattaa käyttää hampaitaan, pääasiassa pelätessään tietää ylireagoivansa ja jättää asian haukkuun.Erittäin uskollinen! Leppyy nopeasti uusille tuttavuuksille.
Keskikokoinen snautseri: Tahtoo oppia, viihtyy omistajansa vierellä, hieman valikoiva kuulo. Reagoi vahvasti pelätessään, pitää mielellään etäisyyden pelottavista asioista.
Suursnautseri: Vahtii omistajaansa, luottaa itseensä enemmän kuin pienemmät snautserit, pahassa tilanteessa puolustaa voimalla. Rakastaa huomiota, tahtoo miellyttää. Ei kuuntele tuntemattomia.
Näin lyhyesti näen koirat jos miettii "vakavasti", Itselläni snautseri ja aivan ihana :) ainut ongelma on pelko. Jota koira ei näytä pelkona vaan eroahdistuksena sekä räksyttämisenä.- aivan mahtavia
Meillä ei tuo käppänä ole koskaan käyttänyt hampaitaan, yleensä jos toinen koira haluaa rähistä, omani väistää tai yrittää väistää. Jos ei edelleen toinen tajua, ettei haluta tapella, jää paikoilleen tuijottaa silmiin ja murisee, toinen hoksaa sitten väistää. Pinna kestää puolisen tuntia. Tosin minua kohti yhtäkkiä juoksemaan lähtevät saavat rähinät ja olen varma ettei epäröi käyttää hampaitaan.
Muuten kyllä hakee turvaa minusta pelottavissa tilanteissa, ja hyvä niin, olen opettanut siihen, ettei pidä itse selvitä vaan se olen minä joka hoitaa. Tulisi kaikkien koirien kanssa toimeen, mutta muut eivät tule eli käyvät päälle, kiltti uros kun sattuu olemaan. Uskollisuus on hyvä puoli, voi pitää irti, vaikka pienriistan perään onkin, lopettaa kun käsken, eli ei lähde jahtaamaan pitkin metiköitä oravaa, jänistä jne.
Yleensä pelkää isoja mustia, kolmelta isoa mustaa tullut päälle (varoittamatta eli suoraan vain). Mutta jotkut mustat menee, jotenkin tunnistaa jo kauempaa, koirista jo kauempaa että toi on kiva ja tuo on rähisijä, vaikkei toinen olisi vielä huomannutkaan. Sitä en tiedä miten siinä onnistuu, mutta aina on osunut oikeaan, täysin vieraiden kohdalla.
On tosin pitkävihainen, kaverinsa kanssa tuli riitaa (kuukausi takaperin) ei ole vieläkään antanut anteeksi, vaikka toinen on hyvitellyt ja aina nuolee kun nähdään. Mutta suostuu tämän kanssa puistoon yhtä aikaa, ei siis pelkää, leikkii muiden kanssa, muttei tämän kaverinsa kanssa. Tiedä sitten milloin menee ohi.
ps. ja haaveilen kaveriksi toista käppänää tai keskikokoista snautseria, mutta odotellaan että tuo jätkä aikuistuu, nyt on vuoden ikäinen.
- josapappa1773
OIS ITTEKKI IHANAA OMISTAA SUURSNAUTSERI. 7 KÄPPÄNÄÄ JA 6 SNAUTSERIA
- ynämö
Mulla on keskikokoinen snautseri, pakko sanoa että olen tykännyt rodusta paljon. Yksilöstä riippuen saattaa olla tietysti enemmän ja vähemmän vaativa.
Suosittelen kouluttamaan, sillä luonnostaan snautseri ei ole miellyttämisenhaluinen. Joidenkin mielestä heikko hermorakenne on snakujen "tyyppivika", mutta meillä tuota ongelmaa ei ole ollut.
On kuitenkin totta, että snautserin kanssa on mahdollista ajatua ongelmiin joita ei muiden rotujen kanssa kohtaa, mutta se riippuu siitä että minkälaisia asioita koiran kanssa puuhaa.
Myös turkin kunnossapito vaatii jonkun verran vaivaa, nyppiminen, ajelu ja siistiminen on tärkeää mikäli haluaa pitää koiran rodunomaisen näköisenä.
Liian usein näkee koiria, joita ei ulkonäöllisesti edes tunnista snautseriksi juuri sen takia kun turkkia ei siistitä. - snautserikannattaa
Tiedän että ketju on vanha mutta jos joku vielä tätä lukee:D
Itsellä on keskari 2 vuotta ikää ja helvetin itsepäinen:D Välillä saattaa olla että vaikka kuinka koskisi niin ei kuule. Sitten taas joskus pelkkä ajatuskin tuntuu riittävän kun koira jo onkin vieressä:D Suosittelen, meillä 2kk ikäinen lapsi, koira vahtii vaunujen vieressä ja ottanut nukkuma paikakseen pinna sängyn vierustan. Snautseri on mahtava rotu. OIS KIVA KU ITELLÄ OIS SUURSNAUTSERI JA KOLME TOLLASTA 2 TUOTUTUNA RUOTSISTA JA 1 TUOTU SAKSASTA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781