Tärykalvon jännittäjälihas

wenkoilija

Onko jollakin diagnosoitu korvassa kuuluvan hurinan aiheuttajaksi tärykalvon jännittäjälihaksen kramppia?
Tensor tympani syndrome lienee vaivan englannin kielinen nimi. Asiaa aiheesta löytyy runsaasti googlettamalla.

Jos joku tuntee asiaa niin voisiko kertoa kokemuksistaan.

10

4473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sammitus

Lääkäri sanoi että on vähän niinkuin elohiiro korvassa. Kun lihas aktivoituu niin taustalla on usein ollut jokin pitkäaikainen stressi tai jännitys tila. On sellainen matalataajuinen humina kuin diesel moottorissa. Välillä kone sitten pysähtyy kokonaan tai pätkii. Joskun hierominen auttaa. Välillä tuo vaiva on poissa useita kuukausia mutta sitten taas aktivoituu.

• wenkoilija

Miten korvalääkäri selvitti, että hurinan aiheuttaja on nimenomaan ko. lihas?

• Jytäkorva

Hei, olen itse diagnosoinut itselleni kyseisen vaivan🙄 Edellisen kerran vaiva helpotti n vuosi sitten kestettyään puolisen vuotta . Ja nyt alkoi taas viime viikolla helvetillinen jumputus ja nyintä korvassa. Kiinnostaisikin tietää, että onkohan suomen maassa yksikään korvalääkäri tunnustanut kyseistä tilaa tai osannut antaa hoitoa siihen. Edellisen kerran vaivan aikana kävin usealla lääkärillä, kahdella oikein korvalääkärilläkin ja kaikki vaan levittelivät käsiään kun kuvailin oireita. Kolmesti kävin kuulotestissä josta sain aina huipputuloksen (yritin sanoa että ihan v*tun sama vaikka lähtisi kuulo, kunhan loppuisi jyskytys), fysioterapiassa ja akupunktiossa kävin myös, kaikki yhtä tyhjän kanssa 😥

• Anonyymi

Kenelläkään tähän vaivaan uutta tietoa?

• Anonyymi

Täällä kans yksi jumputusta kuunteleva. Vaiva kestänyt nyt puoli vuotta ja vasta jonossa korvapolille. Epätoivo alkaa iskeä! Elohiiri tuntuu olevan pahimmillaan illasta/alkuyöstä ja estää nukkumisen. Jos ei stressiä oo muusta, niin tämä sen tekee kyllä.

• Anonyymi

Minulla myös korvalääkäri diagnosoi korvan pulputuksen johtuvan tensor tympani lihaksesta. Reilu kuukauden pulputti joka päivä jatkuvasti, jonka jälkeen vähän rauhoittui. Ei tietoa mistä saanut alkunsa. Mitään hoitoa en korvalle saanu. Raivostuttava vaiva. Pitää vaan kärsiä.

• Anonyymi

Minullakin on hurinaa korvassa lieneeköhän tätä

• Anonyymi

Kyllä sen aiheuttaa yleensä pitkäkestoinen altistuminen infraäänelle.

• Anonyymi

Ymmärtääkseni johtuu stressistä. Onko joku saanut tähän vaivaan helpotusta? Onko Suomessa yhtäkään lääkäriä, joka osaa hoitaa kyseistä vaivaa? Kertokaa teidän kokemuksista. Onko helpottanut jossain kohtaa?

• Anonyymi

Mulle sanottiin et on magnesiumia puute.korvalääkäri sanoi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      23
      2473
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      53
      1763
    3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      11
      1094
    4. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      298
      1044
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259
      982
    6. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      893
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      56
      864
    8. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      110
      759
    9. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      46
      745
    10. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      8
      728
    Aihe