Mikähän lienee vialla, kun toinen ajovalo polttaa lamppua jatkuvasti? Joutuu vaihtamaan koko ajan. Löytyisikö hyviä vinkkejä ennenkuin ajan korjaamoon?
Ajovalo
6
383
Vastaukset
- frangrabba
saa varmaankin liikaa virtaa,lattaako laturi liikaa,rele vika.Mittaa paljonko virtaa tulee lampulle,ei sitä tälleen oikeen osaa sanoa mikä mättää,pitäis tutkia
Lampun ottamaan virtaan et voi vaikuttaa muuten kuin
laskemalla jännitettä. Kysymyksessä ei voi olla valoja
kytkevä relevika, vaan laturin jännitteensäätäjä syöttää
liian korkeata jännitettä.
Moottorin käydessä jännite ei saisi olla yli 14 V akun
navoissa. Vaihtovirtalaturi antaa jo tyhjäkäynnillä liki
14 V. Tuskin Sinulla on tasavirtalaturi, paitsi museo-
autossa.
Jos olet paksuntanut valojen johdot, niin silloin lamppu
saa hiukan suuremman jännitteen ja se lyhymemmällä
johdolla varustettu lamppu palaa tiheämpään.
Nuo "valovahvistimet" lyhentävät lampun ikää. Toisaalta
jännitteen lasku 5%:lla kasvattaa polttoiän kaksinkertaiseksi.
Sinulla lienee edessä laturin diodisillan vaihto.- yksisilmä
ok, kiitokset vinkeistä.
- Auto Masentaja 2
yksisilmä kirjoitti:
ok, kiitokset vinkeistä.
Täpinä kirjoittaa pelkkää paskaa.
Jännite akun navoissa PITÄÄ olla 14,1-14,5 V moottorin käydessä. Kirjoitus laturin diodisillan vaihdosta on täysin perusteeton ja vain teinipojan mielikuvitukseen perustuva väite. ÄLÄ usko näitä osaamattomien valeita!!! Auto Masentaja 2 kirjoitti:
Täpinä kirjoittaa pelkkää paskaa.
Jännite akun navoissa PITÄÄ olla 14,1-14,5 V moottorin käydessä. Kirjoitus laturin diodisillan vaihdosta on täysin perusteeton ja vain teinipojan mielikuvitukseen perustuva väite. ÄLÄ usko näitä osaamattomien valeita!!!Diodisiltaa ei pysty vaihtamaan mikä'li se kärähtää..
Itse epäilen oikosulkua.- vilts
KandyKing kirjoitti:
Diodisiltaa ei pysty vaihtamaan mikä'li se kärähtää..
Itse epäilen oikosulkua.hahahahah ei näin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131135
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18679Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat275642- 77608
- 62600
- 104584
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49523- 26522
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet90453