Vauvan pään muoto

Auttakaa...

Oletteko jotenkin ottaneet huomioon vauvan makuuasennoissa tms. sen ettei pään muoto tulisi epäsymmetriseksi? Miten olette tehneet? Auttaako joku tyyny (Ruskovillan?)?

Oon nyt vasta "säikähtänyt" että entä jos vauvan pään muoto muuttuu huonoksi kun nukutan aina selällään... Eilen yritin kyljelleen mutta ei suostu. Jos ei "junttaa" asentoon, niin kääntyy heti selälleen. Jos junttaa huonosti, esim. peitolla, niin silti kääntyy niin paljon kuin mahdollista. Jos junttaa hyvin, niin vauva suuttuu. Ilmeisesti haluaa olla selällään kun silloin jaloilla ja käsillä on vapautta... Vauva nyt runsas 2kk.

Entäs jos jotain epäsymmetrisyyttä tulee, korjaantuuko se? En haluais pysyvää vikaa lapselleni aiheuttaa ja sen myötä mahdollista koulukiusaamista tms. Poika vielä kyseessä niin ei ehkä hirveää hiuspehkoakaan kasvata, tai mistäs sitä tietää. ;)

4

890

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkki mamma

vauvan pää muodostuu lopulta itsestään mutta sen nopeuttamiseksi on keinoja kuten nukuttaa lapsen kyljelleen, vatsalleen yksi hyvä keino on että vaihtelee viikoittain lapsen nukkumis puolta sängyssä ( esim. että ensin pää on sängyn oikeassa päädyssä ja seuraavan viikon pää on sängyn vasemmassa päädyssä [selälleen] ) Lapsi kääntää itse päänsä automaattisesti valoon ja värikäisiin leluihin päin joten olisi hyvä että valot ja lelut ovat samalla puolella, ja jos vauvan sängyn yläpuolella roikkuu jotain ottaa ne pois että vauva ei kiinnitä niihin huomiota .

• kashgpqååååå

että hänen päänsä on muotoutunut semmoseksi kuin on, sen vuoksi, että isomummu nukutti hänet aina selällään. Äidilläni on semmoinen "lättänä" niska ja lyhyt tukka on hassun näköinen. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa... Meillä tyttö kääntelee paljon päätään unissaan, yleensä pää on jommallekummalle sivulle. Leikkiessä vaihdellaan lelujen puolta lattialla, ettei kokoajan ole samassa asennossa.

• ...

nukuttaa kyljellään esim puklailun takia. Sama asento koko yön aikana ei ole hyväksi. Asennon vaihtelu tärkeää.

• minulla...

Annan nukkua yöt selinmakuulla. Kääntyilee itse kyljelleen jos haluaa. Päivisin laitan kyljelleen ja käytän Ruskovillan tyynyä. Kyljelleen laittaminen onnistuu vain jos vauva on todella väsynyt, muuten ei tykkää, vaan kääntyy heti selinmakuulle tai masulleen, ja jos ei onnistu (tuki estää) niin suuttuu eikä nukkumisesta tule mitään. Käytän samaista tyynyä myös lattialla, jos on selinmakuulla, ja vaunuissa. Yöksi ei tyynyjä suositella (tukehtumisriski). Minulla oli myös tuo huoli pään muodosta ja täytyy sanoa, että Ruskovillan tyyny on vienyt suuren osan huolestani pois. Takaraivo vauvalla on ihan pyöreä vaikka on nukkunut yöt selällään ilman tyynyä. Myös kannattaa muistaa, että sylissä ei aina anna pään nojata, ettei takaraivoon tule jatkuvasti painetta. Samoin paljon masuaikaa maassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3212
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2820
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      45
      2574
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1963
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1291
    Aihe