Miten teillä hoituu lastenhoito ja kodinhoito kun jompi kumpi tai molemmat vanhemmista sairastaa?
Onko muita läheisiä apuna?
Kunnallista kotihoitoapua?
Vai sinnittelettekö kipeänäkin perushuollon ja kaikki muu jää rästiin odottamaan toipumista?
Kun äiti/isä sairastaa
4
303
Vastaukset
- wilma60
Kun minä olen sairaana niin ei apua juuri mistään löydy. Tässä kunnassa kodinhoitajan saa vain vanhukset ja omat vanhempani jo niin vanhoja etteivät jaksa auttaa. Tarvitsevat itse mnun apua. Kun jouduin sairaalaan viikoksi niin silloin ex otti lapset "pitkin hampain" ja olenkin saanut kuulla monta kertaa miten hän joutui perumaan monta juttua minun takiani. Tuossa vaiheessa olin varmaan henkisesti niin poikki että se sitten tuli esiin fyysisenä sairautena ja pakotti minut lepäämään. Onneksi nykyään lapset on sen verran isoja että lyhytaikainen sairastaminen ei "elämää kaada".
- manymamma
satu50 kirjoitti:
Hatunnosto sinulle joka jaksat silti pysyä positiivisena ja avoimena elämälle.
Meillä on lomitusoikeus ja kodinhoitajaa tarjotaan usein,muttemme ainakaan vielä ole ottaneet.Jos mies on kipeä(tosi harvoin)niin tekee minkä pystyy samoin kuin minä.Viimeksi olin pedissä 6 vuotta sitten kun oli kuume,flunssaa tms ei oikein voin jäädä potemaan.Eli jos ei tolpillaan pysy niin sitten lepäämään,niin kauan kun pystyssä on niin se on jatkettava: )
- wilma60
satu50 kirjoitti:
Hatunnosto sinulle joka jaksat silti pysyä positiivisena ja avoimena elämälle.
Elämä on rankkaa jos ajattelee että se on sitä. Vaikeina aikoina mietin että onhan tämä taas vähän rankkaa mutta kohta helpottaa. Lapset kasvavat koko ajan ja omalla tavallaan se helpottaa elämää ja arkea. Toki tuo uusia asioita ja onhan se totta että pienet lapset, pienet murheet ja isot lapset, isot murheet. Minulla on ihanat naapurit ja jos oikein tiukka paikka tulee niin sieltä saan kyllä apua. Mutta esim. sairastaessani ei ole tullut pyydettyä sieltä apua vaan olen ajatellut, että tämä ei vielä niin tarpeellinen tilanne. Toista on kun lähden viemään yhtä lasta päivystykseen ja toiset jää kotiin. Silloin apu on tarpeen mutta omalla kohdalla on korkea kynnys kysyä. Nyt olen vähän enemmän naapuriapua pyytänyt siihen että pääsen "vapaalle". Kyllä sitä näköjään tarvitse joskus aikaa jolloin saa olla ilman lapsia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 694303
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺674137Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363552Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163133Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342802En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142572Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102344IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm251471Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1571282Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli751069