Miten teillä hoituu lastenhoito ja kodinhoito kun jompi kumpi tai molemmat vanhemmista sairastaa?
Onko muita läheisiä apuna?
Kunnallista kotihoitoapua?
Vai sinnittelettekö kipeänäkin perushuollon ja kaikki muu jää rästiin odottamaan toipumista?
Kun äiti/isä sairastaa
4
270
Vastaukset
- wilma60
Kun minä olen sairaana niin ei apua juuri mistään löydy. Tässä kunnassa kodinhoitajan saa vain vanhukset ja omat vanhempani jo niin vanhoja etteivät jaksa auttaa. Tarvitsevat itse mnun apua. Kun jouduin sairaalaan viikoksi niin silloin ex otti lapset "pitkin hampain" ja olenkin saanut kuulla monta kertaa miten hän joutui perumaan monta juttua minun takiani. Tuossa vaiheessa olin varmaan henkisesti niin poikki että se sitten tuli esiin fyysisenä sairautena ja pakotti minut lepäämään. Onneksi nykyään lapset on sen verran isoja että lyhytaikainen sairastaminen ei "elämää kaada".
- manymamma
satu50 kirjoitti:
Hatunnosto sinulle joka jaksat silti pysyä positiivisena ja avoimena elämälle.
Meillä on lomitusoikeus ja kodinhoitajaa tarjotaan usein,muttemme ainakaan vielä ole ottaneet.Jos mies on kipeä(tosi harvoin)niin tekee minkä pystyy samoin kuin minä.Viimeksi olin pedissä 6 vuotta sitten kun oli kuume,flunssaa tms ei oikein voin jäädä potemaan.Eli jos ei tolpillaan pysy niin sitten lepäämään,niin kauan kun pystyssä on niin se on jatkettava: )
- wilma60
satu50 kirjoitti:
Hatunnosto sinulle joka jaksat silti pysyä positiivisena ja avoimena elämälle.
Elämä on rankkaa jos ajattelee että se on sitä. Vaikeina aikoina mietin että onhan tämä taas vähän rankkaa mutta kohta helpottaa. Lapset kasvavat koko ajan ja omalla tavallaan se helpottaa elämää ja arkea. Toki tuo uusia asioita ja onhan se totta että pienet lapset, pienet murheet ja isot lapset, isot murheet. Minulla on ihanat naapurit ja jos oikein tiukka paikka tulee niin sieltä saan kyllä apua. Mutta esim. sairastaessani ei ole tullut pyydettyä sieltä apua vaan olen ajatellut, että tämä ei vielä niin tarpeellinen tilanne. Toista on kun lähden viemään yhtä lasta päivystykseen ja toiset jää kotiin. Silloin apu on tarpeen mutta omalla kohdalla on korkea kynnys kysyä. Nyt olen vähän enemmän naapuriapua pyytänyt siihen että pääsen "vapaalle". Kyllä sitä näköjään tarvitse joskus aikaa jolloin saa olla ilman lapsia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S373860Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3901561Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll711421Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun2841310- 211238
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.71231Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n1961106- 741032
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o581019- 521016