Miten teillä hoituu lastenhoito ja kodinhoito kun jompi kumpi tai molemmat vanhemmista sairastaa?
Onko muita läheisiä apuna?
Kunnallista kotihoitoapua?
Vai sinnittelettekö kipeänäkin perushuollon ja kaikki muu jää rästiin odottamaan toipumista?
Kun äiti/isä sairastaa
4
272
Vastaukset
- wilma60
Kun minä olen sairaana niin ei apua juuri mistään löydy. Tässä kunnassa kodinhoitajan saa vain vanhukset ja omat vanhempani jo niin vanhoja etteivät jaksa auttaa. Tarvitsevat itse mnun apua. Kun jouduin sairaalaan viikoksi niin silloin ex otti lapset "pitkin hampain" ja olenkin saanut kuulla monta kertaa miten hän joutui perumaan monta juttua minun takiani. Tuossa vaiheessa olin varmaan henkisesti niin poikki että se sitten tuli esiin fyysisenä sairautena ja pakotti minut lepäämään. Onneksi nykyään lapset on sen verran isoja että lyhytaikainen sairastaminen ei "elämää kaada".
- manymamma
satu50 kirjoitti:
Hatunnosto sinulle joka jaksat silti pysyä positiivisena ja avoimena elämälle.
Meillä on lomitusoikeus ja kodinhoitajaa tarjotaan usein,muttemme ainakaan vielä ole ottaneet.Jos mies on kipeä(tosi harvoin)niin tekee minkä pystyy samoin kuin minä.Viimeksi olin pedissä 6 vuotta sitten kun oli kuume,flunssaa tms ei oikein voin jäädä potemaan.Eli jos ei tolpillaan pysy niin sitten lepäämään,niin kauan kun pystyssä on niin se on jatkettava: )
- wilma60
satu50 kirjoitti:
Hatunnosto sinulle joka jaksat silti pysyä positiivisena ja avoimena elämälle.
Elämä on rankkaa jos ajattelee että se on sitä. Vaikeina aikoina mietin että onhan tämä taas vähän rankkaa mutta kohta helpottaa. Lapset kasvavat koko ajan ja omalla tavallaan se helpottaa elämää ja arkea. Toki tuo uusia asioita ja onhan se totta että pienet lapset, pienet murheet ja isot lapset, isot murheet. Minulla on ihanat naapurit ja jos oikein tiukka paikka tulee niin sieltä saan kyllä apua. Mutta esim. sairastaessani ei ole tullut pyydettyä sieltä apua vaan olen ajatellut, että tämä ei vielä niin tarpeellinen tilanne. Toista on kun lähden viemään yhtä lasta päivystykseen ja toiset jää kotiin. Silloin apu on tarpeen mutta omalla kohdalla on korkea kynnys kysyä. Nyt olen vähän enemmän naapuriapua pyytänyt siihen että pääsen "vapaalle". Kyllä sitä näköjään tarvitse joskus aikaa jolloin saa olla ilman lapsia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185093MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1112616- 102064
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5801920Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1181670Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja691279Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411269Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31038Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641027Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191019