Fuj:tech Video Saver

laatu?

Verkkokauppa myy edullista Fuj:tech Video Saver pakettia, johon kuuluu composite/s-video/audio -> USB -muunnin ja Honestech Vhs to DVD 2.5 -ohjelma.

Mun pitäisi vanhoja Video8 ja Hi8 -kasetteja siirtää koneelle ja tallentaa DVD:lle. Onnistuuko tuolla palikalla siirto yhtä hyvällä laadulla kuin käyttäen DV-kameraa analog/digitaali -muuntimena välissä, Firewireliitännän kanssa? Ajattelin ensi alkuun vetää nuo nauhat ihan vaan AVI:na PC:n 1000GT kovalevylle ja suorittaa editoinnin ja renderöinnin mpeg2:ksi paremmilla ohjelmilla.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=40079

12

9988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo härveli pakkaa videon suoraan MPEG-2:si, DV-kamera tuo videon DV-AVI muodossa, joka on humattavasti parempilaatuista.

      • turhan iso!

        Tuo Fuj:tech -palikka ja siihen liittyvä ohjlelmisto kuormittavat konetta tosi raskaasti, parhaalla laadulla muunnos ei onnistu 3200MHz prossullakaan, koska prossun käyttö makaa lähellä 100%:ia. Mikä tahansa hiiren liike, virusohjleman mainosruutu tai muu vastaava tiputtaa ruutuja. Eikä ohjelmalla voi tallentaa käsittääkseni häviöttömästi eli DV-laadulla. Lisäksi oletussäädöillä kuva on ylikirkas, onneksi löytyy ohjlelmasta säädöt.

        Pinnacle Studion kanssa tuo Fuj:tech "grabber" -muunninpalikka olisi melkein toiminut, mutta S-Videolla oli värit kateissa enkä löytänyt asetuksia tilanteen korjaamiseksi ;-(

        Taitaa kallistua DV-kameran käyttöön muuntimena, sillä ainakin olen saanut erittäin hyviä tuloksia aikaisemminkin - ilman "säätämistä". DVD:lle lopulta siirretty 20 vuotta vanha 8mm nauhoite näyttää paremmalta kuin koskaan!


      • turhan iso! kirjoitti:

        Tuo Fuj:tech -palikka ja siihen liittyvä ohjlelmisto kuormittavat konetta tosi raskaasti, parhaalla laadulla muunnos ei onnistu 3200MHz prossullakaan, koska prossun käyttö makaa lähellä 100%:ia. Mikä tahansa hiiren liike, virusohjleman mainosruutu tai muu vastaava tiputtaa ruutuja. Eikä ohjelmalla voi tallentaa käsittääkseni häviöttömästi eli DV-laadulla. Lisäksi oletussäädöillä kuva on ylikirkas, onneksi löytyy ohjlelmasta säädöt.

        Pinnacle Studion kanssa tuo Fuj:tech "grabber" -muunninpalikka olisi melkein toiminut, mutta S-Videolla oli värit kateissa enkä löytänyt asetuksia tilanteen korjaamiseksi ;-(

        Taitaa kallistua DV-kameran käyttöön muuntimena, sillä ainakin olen saanut erittäin hyviä tuloksia aikaisemminkin - ilman "säätämistä". DVD:lle lopulta siirretty 20 vuotta vanha 8mm nauhoite näyttää paremmalta kuin koskaan!

        Omien kokemusteni mukaan jos analogisen 8mm nauhan digitoidaan toistamalla kasetti suoraan Digital 8 kameralla ja sillä siirretään se myös tietokoneelle firewire liitännän kautta, videon kuvanlaatu on vielä parempi, kuin jos toistaa kasetin vanhalla analokisella kameralla. Ja digitoimiseen käyttää DV kameraa.


      • ?
        turhan iso! kirjoitti:

        Tuo Fuj:tech -palikka ja siihen liittyvä ohjlelmisto kuormittavat konetta tosi raskaasti, parhaalla laadulla muunnos ei onnistu 3200MHz prossullakaan, koska prossun käyttö makaa lähellä 100%:ia. Mikä tahansa hiiren liike, virusohjleman mainosruutu tai muu vastaava tiputtaa ruutuja. Eikä ohjelmalla voi tallentaa käsittääkseni häviöttömästi eli DV-laadulla. Lisäksi oletussäädöillä kuva on ylikirkas, onneksi löytyy ohjlelmasta säädöt.

        Pinnacle Studion kanssa tuo Fuj:tech "grabber" -muunninpalikka olisi melkein toiminut, mutta S-Videolla oli värit kateissa enkä löytänyt asetuksia tilanteen korjaamiseksi ;-(

        Taitaa kallistua DV-kameran käyttöön muuntimena, sillä ainakin olen saanut erittäin hyviä tuloksia aikaisemminkin - ilman "säätämistä". DVD:lle lopulta siirretty 20 vuotta vanha 8mm nauhoite näyttää paremmalta kuin koskaan!

        miten sait toimimaan noi yhessä?


    • naftaa koneeseen

      Suosittelen että teetät työn jollain ulkopuolisella taholla. Jos et vielä kerta vielä omista diditointiaitteistoa? Sillä varmitat raakamateriaalin tasalaatuisuuden. Unohda DV25 jos haluat saada nauhoistasi kaiken talteen. Uncompressed AVI 8/10bit on hyväksi havaittu formaaatti johon kannattaa panostaa. 1h = n.75GB. Jos kuitenkin päädyt kuluttajaformaattiin DV25:een, tarkista että kamerastasi löytyy edes TBC merkintä.

      • TBC-VHS-C

        "Harvassa" kamerassa on TBC (Aikavirhekorjain), tuo oli kai kirjoitusvirhe.
        Joistakin nauhureista sellainen löytyy.
        Formaattivertailu on ikuisuusaihe, ja sitä käydään monilla foorumeilla tälläkin hetkellä.
        Kuluttaja kuitenkin käyttää mieluiten helppoa formaattia, joka tarjoaa samalla helpon katseltavuuden. Millä koodekeilla se on tuotettu, on loppukäyttäjälle yhdentekevää.

        VHS-keskustelupalstalla on vertailua siirtohinnoista, mutta koska mainospoliisit kyttäävät näitä s24:n palstoja, en viitsi linkittää tähän. Sen verran kuitenkin, että tuo TBC löytyy halvalta vaihtoehdolta, josta tuolla puhutaan.


      • naftaa koneeseen
        TBC-VHS-C kirjoitti:

        "Harvassa" kamerassa on TBC (Aikavirhekorjain), tuo oli kai kirjoitusvirhe.
        Joistakin nauhureista sellainen löytyy.
        Formaattivertailu on ikuisuusaihe, ja sitä käydään monilla foorumeilla tälläkin hetkellä.
        Kuluttaja kuitenkin käyttää mieluiten helppoa formaattia, joka tarjoaa samalla helpon katseltavuuden. Millä koodekeilla se on tuotettu, on loppukäyttäjälle yhdentekevää.

        VHS-keskustelupalstalla on vertailua siirtohinnoista, mutta koska mainospoliisit kyttäävät näitä s24:n palstoja, en viitsi linkittää tähän. Sen verran kuitenkin, että tuo TBC löytyy halvalta vaihtoehdolta, josta tuolla puhutaan.

        Ei se mikään kirjoitusvirhe ollut. kaikista paremmista Sonyn kameroista läytyy moinen ihme. Jopa Video8 nauhureista. En tiedä mistä sait TBC-VHS-C otsikon kun puhe oli Video8 ja Hi8 nauhoista. Valitetta on toi sun asenne "ei mitään väliä ,kunhan se on halpaa". Eiköhän jokainen päätä itse mihin panostaa, hintaan vai laatuun?


      • Jarska333
        naftaa koneeseen kirjoitti:

        Ei se mikään kirjoitusvirhe ollut. kaikista paremmista Sonyn kameroista läytyy moinen ihme. Jopa Video8 nauhureista. En tiedä mistä sait TBC-VHS-C otsikon kun puhe oli Video8 ja Hi8 nauhoista. Valitetta on toi sun asenne "ei mitään väliä ,kunhan se on halpaa". Eiköhän jokainen päätä itse mihin panostaa, hintaan vai laatuun?

        Mikähän se tuossa vekottimessa onkin, kun kaikilla inputeilla tulee harmaasävykuvaa, vaikka kuinka sorkkisi PALien ja NTSCien kanssa... Sinällään vaikuttaa extra halvalta rykäisyltä. Ajurit analoogiseen tv-virittimeen, olisivatko käyneet turhiksi analogiset piirit, ja päättäneet tehdä halpoja kuvakaappareita?

        Ääni kohtuu hyvää, voisi kokeilla tehdä LP-"rippejä". :)


      • liekitar
        Jarska333 kirjoitti:

        Mikähän se tuossa vekottimessa onkin, kun kaikilla inputeilla tulee harmaasävykuvaa, vaikka kuinka sorkkisi PALien ja NTSCien kanssa... Sinällään vaikuttaa extra halvalta rykäisyltä. Ajurit analoogiseen tv-virittimeen, olisivatko käyneet turhiksi analogiset piirit, ja päättäneet tehdä halpoja kuvakaappareita?

        Ääni kohtuu hyvää, voisi kokeilla tehdä LP-"rippejä". :)

        Minäkin tässä yritän leikkiä tämän vekottimen kanssa. Minulla kyllä suomalaisissa vhs:ssä säilyy väri, mutta kun yritän NTSC-pohjaista vhs:ää kopioida, värit häviää? onko tähän korjausmahdollisuutta? tietääkö kukaan?


      • ei taas
        Jarska333 kirjoitti:

        Mikähän se tuossa vekottimessa onkin, kun kaikilla inputeilla tulee harmaasävykuvaa, vaikka kuinka sorkkisi PALien ja NTSCien kanssa... Sinällään vaikuttaa extra halvalta rykäisyltä. Ajurit analoogiseen tv-virittimeen, olisivatko käyneet turhiksi analogiset piirit, ja päättäneet tehdä halpoja kuvakaappareita?

        Ääni kohtuu hyvää, voisi kokeilla tehdä LP-"rippejä". :)

        sun nauhuri antaa pal signaalia ei ntsc. revi siitä


    • VeeHooÄssä

      Meillä on hyllyssä metrikaupalla vanhoja ostettuja VHS elokuvia. Kaikissa on luonnollisesti Macrovision kopioinnin estosignaali, mahtaako tällä kapistuksella voida kopioda noita elokuvia vai pitääkö tyytyä siirtämään vain itse nauhoitettuja ohjelmia???

      • taas tuli turpiin

        siinä sulle MV purkulaite


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe