Peruskarjalainen sukunimi Hiiri esiintyy myös suvussani. Jos sinulla on tietoa 1700- 1850 luvulla eläneistä Hiiri nimisistä ihmisistä Jääsken, Ruokolahden tai Karjalan alueeltaa, haluaisin keskustella kanssasi.
Onko kukaan tutkinut HIIRI-nimisiä?
31
5049
Vastaukset
- haapsaaria tutkinutHeip 
 pitkään mietin mistä suku tuttu, ja muistin että tutkiessani karjalan sukuhaaroja, löysin yhden sukukirjan, jossa hiiri-sukunimi esiintynyt. Kyseiseltä kirjailijalta (Aulis Koivusalo) on ilmestynyt kirjanen: "Vpl Pyhäjärvellä eläneiden Hiirien suku- ja perhetaulut ajalta 1680-1980" Opus löytyy eduskunnan kirjastosta helsingistä. Sen voi myös tietääkseni tilata oman kunnan kirjastoon (maksua vastaan tietty). Kannattaa lukea jos kuulostaa tutulta :)- SelkoaHyvä vinkki! 

- TipsMinä olen törmännyt tutkimuksessani Hiiri-sukuun, esiäitini kuului siihen, kotoisin Karjalasta Kivennavalta. - Ei HiiriHiiriä on ollut 1800-luvulla Inkerin puolella mm. Lempaalassa. 

- thei! minun mummuni oli tyttönimeltään hiiri,kotoisin kivennavalta.. hän kuoli tänä syksynä,85-vuotiaana.ei ole kyllä tietoa muista hiiri-nimisistä.. 
- Karjalan mummoTässä tehtyjä nimenmuutoksia. 
 http://web.genealogia.fi/asp/nimivastaus.asp?lang=fi
 Hiskistä löytyi Karjalan kannakselta 17 kunnasta Hiiri-nimisiä vuoteen 1906-1908 asti.- AnonyymiHiski oli muusikko. 

- >Ei Hiiri itse<Katsoppas Lempäälän isänta-ja talonhaltija luetteloissa /tekijä Iso-Iivari Lauri! 
 Hiiri on siis jo 1600-luvun puolivälin jälk. isännöimässä Meimolan Hiiren taloa! Ollos hyvä_ Linkki>
 http://users.utu.fi/~isoi/talot/lempaala.htm
- vh"Säkkijärvi kautta aikojen" pitäjänhistoriikissa on mainituu paljonkin Hiiristä. Sukuhan oin niinltä nurkin ja Ylämäältä (mikä jäi Suomelle) kotoisin, - 10+7=17Löytyykö Pyhäjärvi/Vpl:n Hiirien sukulaisia eksyneenä tälle palstalle. 
 Yläjärven kylässä oli asunut isoisäni. Tiedän, että siellä oli monta Juho Hiirtä.
- Alkemisti012310+7=17 kirjoitti:Löytyykö Pyhäjärvi/Vpl:n Hiirien sukulaisia eksyneenä tälle palstalle. 
 Yläjärven kylässä oli asunut isoisäni. Tiedän, että siellä oli monta Juho Hiirtä.Hei, 
 Minun mummoni mummon äiti on Pyhäjärvi/Vpl Helena Hiiri synt. 1835. Minusta sukunimi oli niin mukava, joten päätin katsoa mitä täällä on sukunimi Hiirestä.
- Jorma195510+7=17 kirjoitti:Löytyykö Pyhäjärvi/Vpl:n Hiirien sukulaisia eksyneenä tälle palstalle. 
 Yläjärven kylässä oli asunut isoisäni. Tiedän, että siellä oli monta Juho Hiirtä.Viipurin läänin Pyhäjärven Hiirien tietoa löytyy sivuiltani www.vpl-pyhajarvi.net. Äitini oli omaa sukua Hiiri, ja hän oli syntynyt Vpl Pyhäjärven Yläjärven kylsääs vuonn 1927. 

- pallokorvansukuaIsomummo oli omaa sukua Hiiri. 
- veikkohSäkkijärvi kautta aikain -teoksessa kerrotaan Hiiren suvun historiasta. Siiis Kannaksen sukuhaaran. Teos on harvinaisuus, mutta kirjastosta tai Karjalan liiton kautta sitä ainakin saa lainaksi. - AnonyymiYouTube säkkijärven polkka 

- lumikukkainenKirja on myös Suomen Sukututkimusseuran kirjastossa. 
- KATJUSKA2"ÄIJÄ " ON SYNTYNYT TERIJOELLA 8. 11.1911 JA ON NIMELTÄÄN HIIRI JA JA MUUTTI VIIPURIN TUOMIOKIRKKOSEURAKUNTAAN 5.7.1935. ÄIJÄ OLI ISOISÄNI,JA TÄLLÄ HETKELLÄ ELOSSA OLEVAT SUKULAISET ASUVAT HELSINGISSÄ, PAITSI MINÄ JOKA ASUN UUDESSAKAUPUNGISSA JA PERTTI,MUMMIN JA ÄIJÄN VIIDES LAPSI JOKA LÄHETETTIIN RUOTSIIN SODAN AIKANA.EN AINAKAAN TIEDÄ MUITA.EI TÄMÄ VASTAA 1700-1850 LUKUA MUTTA HIIRI ON MEIDÄN ISOISÄN SUKUNIMI 
- exHiiriMinä olen VPL Pyhäjärven Hiirien jälkeläisiä. Aiemmin mainitun Koivusalon sukututkimuksen olen lukenut. Jos joku on tutkinut lisää, niin kuulisin mielelläni. - Jorma1955Äitini on Hiiri Vpl Pyhäjärveltä olis mielenkiintoista tutustua samaan sukkuun kuuluviin. Minut löydät sivujeni kautta www.vpl-pyhajarvi.net. 

- HauholtaMinä olen omaa sukua Hiiri. Isäni Kauko Hiiri (1926-2014) on syntynyt Kivennavan Pihlaisissa. T. Irmeli Ahola Tuusula 
- AnneMuukkonenHei. Isäni isoäidin nimi oli Aino Hiiri, hän oli naimisissa Juhana Muukkosen kanssa. Lapsia hänellä oli 4. Oma sukuni asuu Pellossa Lapissa. Olisin kovinkin kiinnostunut Ainon ja Juhanan vaiheista luovutetussa Karjalassa. 
- Hiiri13Mun sukunimi on hiiri Ja asun keskisuomessa 
 13v
- KeskusteluaseuraavKontiolahdella oli myös Hiiri sukuisia mutta he muuttivat nimensä Männikköläksi. 
- HiirunainenÄitini on omaa sukua Hiiri ja tuota yllä mainittua Pyhäjärven Hiiristä tehtyä kirjaa olen mielenkiinnolla selannut. Matti Hiiren (ukkini) jälkeläiset Äänekosken seudulta. 
- VirheetMainitussa kirjassa on virheitä 
- Anonyymi045 2847744 
 Soita
- AnonyymiSoittele mulle, oon ehkä serkkusi. 
- Anonyymi045-2487744 kotka 
- AnonyymiUkkini oli Heikki Hiiri ja hän oli kotoisin Viipurista. 
- AnonyymiSääli etteivät sivut enää toimi. Mahtaako Hiiren suvulla olla jokin foorumi? Facebook? T. Sukulainen 
- AnonyymiKoittakaa hiukan nyt puolustautua. 
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset8410461
- Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu1348724
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti906037
- Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueitanäin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään604208
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut484195
- Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueitasillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi804040
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät503699
- Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntäKriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi673139
- Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliinja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali73087
- IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k602917