Onko kukaan tutkinut HIIRI-nimisiä?

Selkoa

Peruskarjalainen sukunimi Hiiri esiintyy myös suvussani. Jos sinulla on tietoa 1700- 1850 luvulla eläneistä Hiiri nimisistä ihmisistä Jääsken, Ruokolahden tai Karjalan alueeltaa, haluaisin keskustella kanssasi.

31

4146

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haapsaaria tutkinut

      Heip
      pitkään mietin mistä suku tuttu, ja muistin että tutkiessani karjalan sukuhaaroja, löysin yhden sukukirjan, jossa hiiri-sukunimi esiintynyt. Kyseiseltä kirjailijalta (Aulis Koivusalo) on ilmestynyt kirjanen: "Vpl Pyhäjärvellä eläneiden Hiirien suku- ja perhetaulut ajalta 1680-1980" Opus löytyy eduskunnan kirjastosta helsingistä. Sen voi myös tietääkseni tilata oman kunnan kirjastoon (maksua vastaan tietty). Kannattaa lukea jos kuulostaa tutulta :)

      • Selkoa

        Hyvä vinkki!


    • Tips

      Minä olen törmännyt tutkimuksessani Hiiri-sukuun, esiäitini kuului siihen, kotoisin Karjalasta Kivennavalta.

      • Ei Hiiri

        Hiiriä on ollut 1800-luvulla Inkerin puolella mm. Lempaalassa.


    • t

      hei! minun mummuni oli tyttönimeltään hiiri,kotoisin kivennavalta.. hän kuoli tänä syksynä,85-vuotiaana.ei ole kyllä tietoa muista hiiri-nimisistä..

    • Karjalan mummo
      • Anonyymi

        Hiski oli muusikko.


    • >Ei Hiiri itse<

      Katsoppas Lempäälän isänta-ja talonhaltija luetteloissa /tekijä Iso-Iivari Lauri!
      Hiiri on siis jo 1600-luvun puolivälin jälk. isännöimässä Meimolan Hiiren taloa! Ollos hyvä_ Linkki>
      http://users.utu.fi/~isoi/talot/lempaala.htm

    • vh

      "Säkkijärvi kautta aikojen" pitäjänhistoriikissa on mainituu paljonkin Hiiristä. Sukuhan oin niinltä nurkin ja Ylämäältä (mikä jäi Suomelle) kotoisin,

      • 10+7=17

        Löytyykö Pyhäjärvi/Vpl:n Hiirien sukulaisia eksyneenä tälle palstalle.
        Yläjärven kylässä oli asunut isoisäni. Tiedän, että siellä oli monta Juho Hiirtä.


      • Alkemisti0123
        10+7=17 kirjoitti:

        Löytyykö Pyhäjärvi/Vpl:n Hiirien sukulaisia eksyneenä tälle palstalle.
        Yläjärven kylässä oli asunut isoisäni. Tiedän, että siellä oli monta Juho Hiirtä.

        Hei,

        Minun mummoni mummon äiti on Pyhäjärvi/Vpl Helena Hiiri synt. 1835. Minusta sukunimi oli niin mukava, joten päätin katsoa mitä täällä on sukunimi Hiirestä.


      • Jorma1955
        10+7=17 kirjoitti:

        Löytyykö Pyhäjärvi/Vpl:n Hiirien sukulaisia eksyneenä tälle palstalle.
        Yläjärven kylässä oli asunut isoisäni. Tiedän, että siellä oli monta Juho Hiirtä.

        Viipurin läänin Pyhäjärven Hiirien tietoa löytyy sivuiltani www.vpl-pyhajarvi.net. Äitini oli omaa sukua Hiiri, ja hän oli syntynyt Vpl Pyhäjärven Yläjärven kylsääs vuonn 1927.


    • pallokorvansukua

      Isomummo oli omaa sukua Hiiri.

    • veikkoh

      Säkkijärvi kautta aikain -teoksessa kerrotaan Hiiren suvun historiasta. Siiis Kannaksen sukuhaaran. Teos on harvinaisuus, mutta kirjastosta tai Karjalan liiton kautta sitä ainakin saa lainaksi.

      • Anonyymi

        YouTube säkkijärven polkka


    • lumikukkainen

      Kirja on myös Suomen Sukututkimusseuran kirjastossa.

    • KATJUSKA2

      "ÄIJÄ " ON SYNTYNYT TERIJOELLA 8. 11.1911 JA ON NIMELTÄÄN HIIRI JA JA MUUTTI VIIPURIN TUOMIOKIRKKOSEURAKUNTAAN 5.7.1935. ÄIJÄ OLI ISOISÄNI,JA TÄLLÄ HETKELLÄ ELOSSA OLEVAT SUKULAISET ASUVAT HELSINGISSÄ, PAITSI MINÄ JOKA ASUN UUDESSAKAUPUNGISSA JA PERTTI,MUMMIN JA ÄIJÄN VIIDES LAPSI JOKA LÄHETETTIIN RUOTSIIN SODAN AIKANA.EN AINAKAAN TIEDÄ MUITA.EI TÄMÄ VASTAA 1700-1850 LUKUA MUTTA HIIRI ON MEIDÄN ISOISÄN SUKUNIMI

    • exHiiri

      Minä olen VPL Pyhäjärven Hiirien jälkeläisiä. Aiemmin mainitun Koivusalon sukututkimuksen olen lukenut. Jos joku on tutkinut lisää, niin kuulisin mielelläni.

      • Jorma1955

        Äitini on Hiiri Vpl Pyhäjärveltä olis mielenkiintoista tutustua samaan sukkuun kuuluviin. Minut löydät sivujeni kautta www.vpl-pyhajarvi.net.


    • Hauholta

      Minä olen omaa sukua Hiiri. Isäni Kauko Hiiri (1926-2014) on syntynyt Kivennavan Pihlaisissa. T. Irmeli Ahola Tuusula

    • AnneMuukkonen

      Hei. Isäni isoäidin nimi oli Aino Hiiri, hän oli naimisissa Juhana Muukkosen kanssa. Lapsia hänellä oli 4. Oma sukuni asuu Pellossa Lapissa. Olisin kovinkin kiinnostunut Ainon ja Juhanan vaiheista luovutetussa Karjalassa.

    • Hiiri13

      Mun sukunimi on hiiri Ja asun keskisuomessa
      13v

    • Keskusteluaseuraav

      Kontiolahdella oli myös Hiiri sukuisia mutta he muuttivat nimensä Männikköläksi.

    • Hiirunainen

      Äitini on omaa sukua Hiiri ja tuota yllä mainittua Pyhäjärven Hiiristä tehtyä kirjaa olen mielenkiinnolla selannut. Matti Hiiren (ukkini) jälkeläiset Äänekosken seudulta.

    • Virheet

      Mainitussa kirjassa on virheitä

    • Anonyymi

      045 2847744

      Soita

    • Anonyymi

      Soittele mulle, oon ehkä serkkusi.

    • Anonyymi

      045-2487744 kotka

    • Anonyymi

      Ukkini oli Heikki Hiiri ja hän oli kotoisin Viipurista.

    • Anonyymi

      Sääli etteivät sivut enää toimi. Mahtaako Hiiren suvulla olla jokin foorumi? Facebook? T. Sukulainen

    • Anonyymi

      Koittakaa hiukan nyt puolustautua.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe