Montako kotiloa saa laittaa..?

Dippisieni

Minulla on itsetehty 76L terra, jonka ajattelin jakaa keskeltä väliseinällä, yhden puolen litramäärä olisi siis suunnilleen 38L. Minulla on 5 kotiloa ja kuudes tulossa. Voinko laittaa niin, että kolme kotiloa per puoli? Kotiloideni kuoret ovat ovat väliltä 7-11cm.

Olen jostain lukenut tällaista, että yhdellä kotilolla pitäisi olla väh. 15L, kaksi voi olla jo 25L jne.. Ja olen lukenut myös, että kotiloille tila ei ole tärkeintä, vaan että jos muut olosuhteet ovat kunnossa, niin ne melkein pitävät enemmän hieman pienemmästä terrasta. En tarkoita tällä, että kannattaisin sitä että vaikkapa viisi kotiloa voisi olla 15L kunhan muut olosuhteet on hyvin, EI, vaan että saa olla _vähän_ noista maximeista poikkeava, kunhan jokaisella olisi silti riittävästi omaakin tilaa.

Olisinko ihan hirviö, jos siis asuttaisin kolme akaattikotiloa 38L terraan?

4

456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juupsa

      Jos mielestäsi terraario näyttää ahtaalta, hanki vaikka parille kotilolle smartboxit. Litramäärät eivät ole tärkeimpiä, vaan terran mitat. Tuo kuullostaa kuitenkin aika pieneltä.

    • randomsnail

      Mitä suurempi, sen parempi.
      Kukahan tuonkin ohjeen on kirjoittanut. Saa olla kyllä aika tumpelo jos ei saa jotain muoviboksia isommassa terraariossa olosuhteita pysymään kohdillaan.
      Mutta joka tapauksessa, älä puolita tuota terraariota koska siinä ei ole järkeä. kotiloilla on vain enemmän tilaa kun ET puolita sitä :) Ei saa tuijotella liikaa niitä kuinka paljon on litroja per. yksilö.

      komppaan kuitenkin edellistä vastaajaa.

      • Averia

        En tiiä kuuluuko tähän mutta kun samaan aiheeseen liittyy niin tungen omankin kysymyksen tänne. Niin että montako aksua voi ottaa noin 80L terraan? Jos kerran minimi yhdelle aksulle on 20L, niin tuohonhan saisi periaatteessa neljä, mutta tuleeko silloin liian ahdasta? En haluaisi sulloa terraa täyteen, vaan niin että kaikilla on sopivasti omaa tilaa.


      • sdsdsdsdsdsdsd
        Averia kirjoitti:

        En tiiä kuuluuko tähän mutta kun samaan aiheeseen liittyy niin tungen omankin kysymyksen tänne. Niin että montako aksua voi ottaa noin 80L terraan? Jos kerran minimi yhdelle aksulle on 20L, niin tuohonhan saisi periaatteessa neljä, mutta tuleeko silloin liian ahdasta? En haluaisi sulloa terraa täyteen, vaan niin että kaikilla on sopivasti omaa tilaa.

        "En tiiä kuuluuko tähän mutta kun samaan aiheeseen liittyy niin tungen omankin kysymyksen tänne. Niin että montako aksua voi ottaa noin 80L terraan? Jos kerran minimi yhdelle aksulle on 20L, niin tuohonhan saisi periaatteessa neljä, mutta tuleeko silloin liian ahdasta? En haluaisi sulloa terraa täyteen, vaan niin että kaikilla on sopivasti omaa tilaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe