Rotikalle kaveriksi?

rottis1v

Mikä olisi ihanteellisin rotu rottis-urokselle kaveriksi? Olen ihastunut ranskanbulldoggiin, kuinka hyvin luulette että rottisuros ja ranskisnarttu tulisi toimeen? Ja mikä olisi ihanteellisin ajankohta toisen koiran hankkimiselle, nyt meidän poika on vuoden ikäinen.

2

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ennaakkoon on vaikeaa sanoa koiraa yhtään tuntematta millainen kaveri olisi passeli. Periaate, että urokselle kaveriksi narttu ja päinvastoin on hyvä lähtökohta, mutta on poikkeuksiakin. Kun talossa on sitten uros ja narttu joutuu tietenkin pohtimaan sterilointi/kastrointi-asiat kuntoon, samassa asunnossa nimittäin juoksuinen narttu ja uros on kyllä aika mahdotonta. Kaverin valintaa kannattaa pohtia niin, että millainen tämän nykyisen luonne on ja miettiä sitten millainen luonne uudella tulisi olla, jotta ei tulisi turhia tappeluita. Esim. kaksi todella dominoivaa koiraa ei ole samassa huushollissa toimiva yhdistelmä.

      Tuo urosrotikka on nyt todellakin vasta "pentu". Vuoden ikäisen rotikan luonne ei todellakaan ole valmis, vaan se vasta kypsyy ja kehittyy. Noin kolmen ikävuoden tienoilla voisi ajatella, että roto uros olisi jo miltei aikuinen ja sen luonne vakiintunut. Siksi toisen koiran hankinnalla ei saa nyt olla mikään hätä. Antakaa tämän koiran nyt rauhassa kasvaa aikuiseksi, kouluttakaa se kunnolla (suorittakaa BH), harrastakaa paljon sen kanssa. Ja muutaman vuoden kuluttua pohtikaa sitä kaveria, kun teillä on jo yksi kunnolla koulutettu aikuinen koira. Silloin uuden tulokkaan saapuminenkin menee helpoimmin ja yhteiselo alkaa sujumaan, kun toinen on selkeästi konkari talossa ja tavoilla.

      • rottis1v

        Kiitos paljon vastauksestasi!! Jotakin tämmöistä olin ajatellutkin ja tosissaan ei ole toisella koiralla vielä mikään hoppu! Ihan ajatuksen tasolla vielä..Mutta kiitos juu ja mukavaa syksyn jatkoa sinulle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe