Mac virtuaalityöpöydät

Taidoton mac

Onko Macissa (XOS) virtuaalityöpöytiä itsessään, vai vaatiiko lisäpalikan, kuten windows?

10

640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • "Sen lisäksi on ollut vielä kauemmin Exposé, jota ei muualta taida löytyäkään…"

Onhan tuo nykyään melkein joka paikassa ja ollut pitkään. Virtuaalityöpöydät sitten on 80-luvun keksintöjä.

• jeps.
        M-Kar kirjoitti:

"Sen lisäksi on ollut vielä kauemmin Exposé, jota ei muualta taida löytyäkään…"

Onhan tuo nykyään melkein joka paikassa ja ollut pitkään. Virtuaalityöpöydät sitten on 80-luvun keksintöjä.

Miksi sitä sanotaan virtuaalityöpöydäksi? Miks ei työpöydän laajennos tai multityöpöytä? Mitä virtuaalista on virtuaalityöpöydässä?

• jeps. kirjoitti:

Miksi sitä sanotaan virtuaalityöpöydäksi? Miks ei työpöydän laajennos tai multityöpöytä? Mitä virtuaalista on virtuaalityöpöydässä?

Kysy kielitoimistolta. Minä en tiedä.

• vesku_orig
        M-Kar kirjoitti:

Kysy kielitoimistolta. Minä en tiedä.

suora lainaus nimim. M-Karilta:

"Minä en tiedä"

eka kerta kun mies puhui asiaa;)

Vielä kun tämän esim. parilla toimivalla linkillä todennat:

enkä tarkoita tässä tuota virtuaalityöpöytäosaa.

• vesku_orig kirjoitti:

suora lainaus nimim. M-Karilta:

"Minä en tiedä"

eka kerta kun mies puhui asiaa;)

Vielä kun tämän esim. parilla toimivalla linkillä todennat:

enkä tarkoita tässä tuota virtuaalityöpöytäosaa.

"enkä tarkoita tässä tuota virtuaalityöpöytäosaa."

Expose on nimellä Scale Compizissa ja löytyy sitten käyttöjärjestelmistä joissa on Compiz.

• Mäkkihöperö
        M-Kar kirjoitti:

"enkä tarkoita tässä tuota virtuaalityöpöytäosaa."

Expose on nimellä Scale Compizissa ja löytyy sitten käyttöjärjestelmistä joissa on Compiz.

Sanotaan aloittaneen 2006, mutta ei näkynyt mainintaa, koska tuo Scale-plugin on lisätty mukaan. Ilmeisesti tehty Exposén mallin innoittamana, joka julkistettiin Tiikerin mukana…
        Koskee ilmeisesti vain unix-sukuisia käyttöjärjestelmiä eikä taida kuulua perusasennukseen…
        http://en.wikipedia.org/wiki/Compiz

• Mäkkihöperö kirjoitti:

Sanotaan aloittaneen 2006, mutta ei näkynyt mainintaa, koska tuo Scale-plugin on lisätty mukaan. Ilmeisesti tehty Exposén mallin innoittamana, joka julkistettiin Tiikerin mukana…
        Koskee ilmeisesti vain unix-sukuisia käyttöjärjestelmiä eikä taida kuulua perusasennukseen…
        http://en.wikipedia.org/wiki/Compiz

No, melkein kaikki käyttöjärjestelmät on unix-sukuisia ja Compiz on kuulunut moneen perusasennukseen kauan. Mac OS X:n jälkeen seuraava käyttis missä oli vastaava toiminto oli Suse Enterprise Desktop 10, joka on vuodelta 2006. Eli lähes yhtä kauan. Siihen toiminto tuli päivityksenä vuonna 2006.

On se sitten siirretty seuraaviin 6kk välein päivitettäviin käyttiksiin missä on työpöytäkiihdytykset, eli varmaan loppuvuodesta 2006, olisiko joku openSuse ollut seuraava. Itse kun käytän Ubuntua niin tiedän tämän versiohistorian paremmin. 2007 huhtikuussa julkaistussa versiossa työpöytäkiihdytyksiä pidettiin kokeiluasteessa eikä olleet käytössä perusasennuksena, mutta 2v sitten oli valmiina perusasennuksessa.

Että joo, ei ole mitään uutta tuossa toiminnossa.

• 1stMacFinn
        M-Kar kirjoitti:

No, melkein kaikki käyttöjärjestelmät on unix-sukuisia ja Compiz on kuulunut moneen perusasennukseen kauan. Mac OS X:n jälkeen seuraava käyttis missä oli vastaava toiminto oli Suse Enterprise Desktop 10, joka on vuodelta 2006. Eli lähes yhtä kauan. Siihen toiminto tuli päivityksenä vuonna 2006.

On se sitten siirretty seuraaviin 6kk välein päivitettäviin käyttiksiin missä on työpöytäkiihdytykset, eli varmaan loppuvuodesta 2006, olisiko joku openSuse ollut seuraava. Itse kun käytän Ubuntua niin tiedän tämän versiohistorian paremmin. 2007 huhtikuussa julkaistussa versiossa työpöytäkiihdytyksiä pidettiin kokeiluasteessa eikä olleet käytössä perusasennuksena, mutta 2v sitten oli valmiina perusasennuksessa.

Että joo, ei ole mitään uutta tuossa toiminnossa.

Tähän asti oot kehunut käyttämääsi Susea, mutta todellisuudessa siis käytätkin Ubuntua. Eihän täs voi luottaa enää mihinkään!

• 1stMacFinn kirjoitti:

Tähän asti oot kehunut käyttämääsi Susea, mutta todellisuudessa siis käytätkin Ubuntua. Eihän täs voi luottaa enää mihinkään!

Olen kehunut Susea, mutta ykköskäyttikseni on Ubuntu. Käytän kyllä useita käyttöjärjestelmiä, eilen käytin Mac OS X:ää, viikko takaperin Red Hat Enterprisea. Windowsia ei ihme kyllä ole tarvinnut käyttää tämän kuun puolella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä

Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh
      Maailman menoa
      60
      3488
    2. Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?

Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli
      Sinkut
      74
      2819
    3. Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt

Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit
      Maailman menoa
      74
      2616
    4. Mitä muutoksia tekisit

kaivatullesi? Miten on? Muista olla REHELLINEN 📸
      Ikävä
      94
      2444
    5. Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä

Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi
      Kaste
      41
      2204
    6. Seksuaalinen ahdistelu, naisten vähättely ja törkeä käytös naisia kohtaan kukkii rakennustyömailla

Tällainen lienee ihan tavallisista kaikilla "äijävaltaisilla" työpaikoilla. Kaikki miesvaltaiset alat eivät ole toksise
      Maailman menoa
      147
      1861
    7. Kerro minulle

Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö
      Ikävä
      66
      1845
    8. Miten Yxäri iskettiin?

Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j
      Sinkut
      180
      1791
    9. Rakkaalle J miehelle.

Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.
      Ikävä
      90
      1760
    10. Kristinuskossa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä

Jeesuksen kehoitus kastamiseksi Isän ja Pojan ja PH:n nimeen. Matt 28:19: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun
      Kaste
      388
      1739
    Aihe