Ford Focus bensamittarin jumiminen

Tiipa

Minulla on vm.2003 farmari Ford Focus, ja siinä bensamittari jumii aina välillä. Etenkin jos tankki on kovin täysi. Mittari siis näyttää nollaa ja bensavalo palaa, vaikka tankki olisi täynnä. Uudelleen käynnistäminen ei auta ongelmaan, vaan mittari saattaa sitten kesken ajon pompsahtaa näyttämään oikeaa määrää. Aika ärsyttävää, koska ikinä ei liikkeelle lähtiessä tiedä, onko tankki oikeasti tyhjä vai ei. Muilla foordisteilla samanlaisia onkelmia?

14

6298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • svante

      Kyseessä Focus 5D 1.6 Ghia 04/2003. Pari kertaa teki viime vuoden aikana samaa jos tankkasi piripintaan, samalla ajotietokone sekoili keskikulutuksen & läljellä olevien ajokilometrien kanssa. Kyseessä oli leasing-auto joten en viitsinyt käyttää sitä pikahuollossa.

    • fuurdi

      annoin olla loppu itekseen ei ole sittemmin temppuillu

    • Tri

      Sama juttu vaivaa joskus mun mondeota. Kyseessä mondeo farmari vm-03. Käväsin huoltokorjaamolla kun oire ensi kertaa ilmaantui. Korjaamolla sanoivat että joihinkin on jouduttu vaihtamaan uusi anturi. Sovittiin että jos alkaa useammin vaivaamaan niin vaihdetaan. Kun kahdenkympin huolto oli käsillä, niin sama oire oli toistunut kaksi kertaa, ja mainitsin asiasta.Huollon päällikkö sanoi että vaihdetuissa antureissa on ollut samaa vikaa, ja minä totesin että ei kannata alkaa turhaan hommaan.Tosin jos vaiva alkaisi olla oikeasti vaivaksi asti niin vaihto oisi varma, nyt odotellaan.Mutta vika on anturissa.

    • Limited

      Ei kertaakaan ole ollut tuollaista vikaa.
      Focus vm.2001 ajettu 57tkm ja tankattu joka kerta täyteen.
      Ei muuta kuin Ford-huoltoon niin laittavat takuuseen kuntoon.

    • drof

      03 farkku Focus .Paritankillista sitten alkoi "jäätyä". Täyteen tankatessa tosi hitaasti nousee näyttään täyttä , vasta noin 50km jälkeen oikein . Ei ajotietokonetta !

    • ffwg

      Samantyyppistä oireilua täällä. Olen pitkän aikaa ostellut vajaita tankillisia ja nyt pari kertaa täyden tankillisen. Bensamittari näyttelee suht' oikein, mutta ajotietsikan jäljellä olevat kilometrit ovat vain kolme viivaa. Luulen, että tankin anturissa on hieman hapettumaa tai vastaavaa. Seuraillaan tilannetta....jos jatkaa täysillä tankeilla niin vika voi vaikka poistua...

    • TNE

      Ostin vuonna 2000 Focuksen, jossa ilmeni samaista bensamittarin jumiutumista. Mittaristo vaihdettiin takuuseen. Sitten vikaa ei ilmennyt.

    • Kurko

      muutaman kerran on käynyt kun olen tankannut täyteen. Noin 200 km:n ajon jälkeen loppuu. Auto on -01 1.6 STW

    • Jaska

      Minulla oli aikanaan vm 2000 farkussa sama vika uutena. Siihen vaihdettiin polttoainemittarin anturi. Sen jälkeen vika ei vaivannut enää.

    • FFcus

      2002 focus löytyy täältä, bensamittari näyttää nollaa jatkuvasti, ekaksi sekoili hieman ja nyt jähmettynyt paikoilleen

    • mondeotrouble

      Minulla Mondeo -03 farkku Ghia. tankkasin täyteen ja nyt mitari näyttää et se olisi vieläkin täynnä vaikka olen ajanut jo 250km.. jäljellä olevat km näyttää kans että tankki olisi täynnä, mikä vikana ja voinko itse korjata

      • Anonyymi

        Sama 00. Mallin Ghia Mondeossa Bensa Mittari näyttää täyttä vaikka Aja 300.Km. Bensa Anturi on vaihdettu ei Auttanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama 00. Mallin Ghia Mondeossa Bensa Mittari näyttää täyttä vaikka Aja 300.Km. Bensa Anturi on vaihdettu ei Auttanut.

        Sama vika mun 00 Ghia mondeossa vaihdoin anturin ei toimi mittari vieläkään


    • Ksamex

      Mulla ittellä on -00 ja mun bensa mittari ei toimi ei edes värähä. Koittanu 3pv aikana etsiä vikaa mutta mistään ei ole löytynyt jos joku viisaampi osais auttaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      57
      2996
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      543
      2838
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      36
      1999
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1932
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1788
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      303
      1735
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1452
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      94
      1214
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1178
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1142
    Aihe