tai raitistua olematta tai tulematta uskoon?
Mielestäni voi, eikä sitä yksi "luojan kiitos" sanonta muuta.
Voiko ihminen olla raitis,
53
408
Vastaukset 53
- Meriläinen
Iloinen ja tyytyväinen raitistunut ihminen on monelle uhka.
Sitä sekä oikeassa elämässä että näköjään täälläkin.
Ei siitä kannata numeroa tehdä,Itse olin 20 vuotta ihan raitis, enkä ollut kenenkään uhka. Nytkin alkoholinkäyttö jää saunakaljaan, harvoin silloinkin. Jos minut täällä joku uhkakseen kokee, voin minä kädestä pidellä, että pahin pelko laantuu:).
No leikki leikkinä, en ymmärrä, mistä olet tuollaisen päähänpiston saanut- Meriläinen
k-kotton kirjoitti:
Itse olin 20 vuotta ihan raitis, enkä ollut kenenkään uhka. Nytkin alkoholinkäyttö jää saunakaljaan, harvoin silloinkin. Jos minut täällä joku uhkakseen kokee, voin minä kädestä pidellä, että pahin pelko laantuu:).
No leikki leikkinä, en ymmärrä, mistä olet tuollaisen päähänpiston saanutverran kokenut kuinka minut on ymmärretty väärin, ja alettu päin hyökkäämään niin kuin tänäänkin.
Silloin tunnen että ihminen kokee minut ja elämäntapani uhkaksi, kenties on itsellä vaikeeta tai jotain, en tiedä.
Minä kirjoittelen minuna ja oman elämäni kautta , annan vastauksia siten kuin tunnen.
Tosin tämän päivän jälkeen jätän erään herran täysin rauhaan.
Rakkauden voi nähdä ja kuulla monella tapaa niinkuin se yhdessä ketjussa tulee näkyviin. Meriläinen kirjoitti:
verran kokenut kuinka minut on ymmärretty väärin, ja alettu päin hyökkäämään niin kuin tänäänkin.
Silloin tunnen että ihminen kokee minut ja elämäntapani uhkaksi, kenties on itsellä vaikeeta tai jotain, en tiedä.
Minä kirjoittelen minuna ja oman elämäni kautta , annan vastauksia siten kuin tunnen.
Tosin tämän päivän jälkeen jätän erään herran täysin rauhaan.
Rakkauden voi nähdä ja kuulla monella tapaa niinkuin se yhdessä ketjussa tulee näkyviin.Mutta Sinä näytät väliin olevan myrskynsilmässä, tai jonkun pahan-olon ukkosenjohdattimena.
Ei minua kohtuu alkoholinkäyttö haittaa, mutta liiallinen käyttö, josta on haittaa itselle käyttäjälle, hänen lähipiirille ja yhteiskunnalle, sitä on Suomessa aivan liian paljon.- Meriläinen
k-kotton kirjoitti:
Mutta Sinä näytät väliin olevan myrskynsilmässä, tai jonkun pahan-olon ukkosenjohdattimena.
Ei minua kohtuu alkoholinkäyttö haittaa, mutta liiallinen käyttö, josta on haittaa itselle käyttäjälle, hänen lähipiirille ja yhteiskunnalle, sitä on Suomessa aivan liian paljon.Niin ei minuakaan haittaa kenenkään toisen elämä.
Tuttavissani on juovia ja juomattomia, monella tapaa raitistuneita. Joku uskon kautta ja joku on rakastunut ja jättänyt viinan, joku muuten vaan.
Kirjoitan elettyä elämääni, enhän voi toisenkaan elämän kautta kirjoittaa.
Ja niin kun olen useasti sanonut yleensä tykkään pitää hauskaa täällä, ja pidänkin. - julku
Itse olen täysin raitis. Aina en ole ollut mutta viimeiset kakskyt vuotta on mennyt ilman mitään miestä väkevämpää. Ja voi kauhea mikä selittely siitä seuraa kun sanoo että ei kiitos, en käytä alkoholia! Ensimmäinen reaktio on että oletko tullut uskoon? Juu en ole ja sitten aletaan selittää että ei tässä ole kuin niin ja niin vähän prosentteja tai kyllä nyt yhden voit ottaa. Mutta kun en ota niin en ota.
Ei itseäni haittaa vaikka muut seurueessa juovat ja minä en. Mutta moni vaivautuu kun yksi porukasta istuu selvinpäin. Tiedän ettei minua joskus ole pyydetty mukaan sen vuoksi kun en juo mitään. Mutta omapahan on asiansa, en kuitenkaan koskaan ole moralisoinut ketään juomisesta. - kilven killotusta
pelkästään, ja se saattaa tympäistä. Ja jatkuva positiivisuuden esiintuonti.
Miksiköhän ?
Totta tosiaan, ei kannattaisi numeroa tehdä.....jatkuvasti !!!
Kumpi puhuu enenmän alkoholista - e n t i n e n alkoholisti vai henkilö, joka k y k e n e e NAUTTIMAAN
alkoholia ? - 55
kilven killotusta kirjoitti:
Miksiköhän ?
Kumpi puhuu enenmän alkoholista - e n t i n e n alkoholisti vai henkilö, joka k y k e n e e NAUTTIMAAN
alkoholia ?mikäli itse haluaisi raitistua, mutta ei pysty, silloin katkeroituu ja tulee kateelliseksi sille, joka
on pystynyt raitistumaan. - Meriläinen
Miksiköhän ?
alkoholia ?"puhuu" sellaisetkin jotka kykenevät ottamaan normaalisti alkoholia, ja jopa siitä nauttimaan. Eikä se ole minusta paha asia.
Jokaiseen alkoholiin liittyvään keskusteluun en ole edes ottanut osaa.
Ja jos olen tuonut esiin positiivisuutta joka kuuluu luonteeseeni, olen myös kertonut vähemmän positiivisia asioita. - olut maistuisi
Miksiköhän ?
alkoholia ?Tällä palstalla ainakin puhuu enemmän sellaiset kotona tissuttelijat, kuin entiset alkoholistit.
- -tiina
olut maistuisi kirjoitti:
Tällä palstalla ainakin puhuu enemmän sellaiset kotona tissuttelijat, kuin entiset alkoholistit.
että tissuttelijat puhuu tai siis kirjoittaa.
- olut maistuisi
-tiina kirjoitti:
että tissuttelijat puhuu tai siis kirjoittaa.
oon vaan lukenut täällä sellaisia juttuja :-).
- viivatiina
oon vaan lukenut täällä sellaisia juttuja :-).
tissuttelemattomien jutuista.
- olut maistuisi
viivatiina kirjoitti:
tissuttelemattomien jutuista.
Jos paljon tissuttelee, niin kai se jo jutuissakin näkyy, mut mä tarkoitin sitä "mainostamisesta", että nyt tässä otan juuri sitä ja tätä promillejuomaa :-).
- viivatiina
Jos paljon tissuttelee, niin kai se jo jutuissakin näkyy, mut mä tarkoitin sitä "mainostamisesta", että nyt tässä otan juuri sitä ja tätä promillejuomaa :-).
mää en oo niitä mainoksia lukenukkaan liekkö jo tähän aikaan illasta ohi mainostus jos pitää autonratissa olla jo aamutuimaan.
- viivatiina
taisin määkin olla yhden punkkupullon kumarassa lauantai iltana mutta se oli kaukana tissuttelusta kun en ollu edes kotona.
- olut maistuisi
viivatiina kirjoitti:
taisin määkin olla yhden punkkupullon kumarassa lauantai iltana mutta se oli kaukana tissuttelusta kun en ollu edes kotona.
Otan sitä minäkin, joskaan en kotona. (yksinasuja)
En silti hyväksy ottamattomien ihmisten arvostelua, oli se ottamattomuuden syy mikä tahansa. - viivatiina
En silti hyväksy ottamattomien ihmisten arvostelua, oli se ottamattomuuden syy mikä tahansa.edes hauskaa syitähän siihen ottamattomuuteen voi löytyä mistä tahansa ei se välttämättä ole se syy että kaikilla jotka ei ota on ollut alkoholiongelma.
- viivatiina
En silti hyväksy ottamattomien ihmisten arvostelua, oli se ottamattomuuden syy mikä tahansa.aamulla poikkeuksellisesti aikainen herätys kurssit kutsuu jos tulis sieltä sit viisaampana takaisin työpaikalle ainakin toiveissa olis että jotain päähän jäis kun mennään oikeen kahden kallon kanssa öitä.
- olut maistuisi
viivatiina kirjoitti:
aamulla poikkeuksellisesti aikainen herätys kurssit kutsuu jos tulis sieltä sit viisaampana takaisin työpaikalle ainakin toiveissa olis että jotain päähän jäis kun mennään oikeen kahden kallon kanssa öitä.
Öitä ja innokasta opiskelua huomiselle.
- viivi-amaldiina
mut raittiina voi olla ilman uskooki, joillekkin taas se usko on vahvana lisänä/tukena.
- puristusssupistuma
Hyvinkii voi ja uskovama voi kännätä!
Ei ne asiat liity toisiinsa!
En myöskää tenuttele,muut saa vetää ku aku piimää kunhan vetävät omaan piikkiinsä.
Raitis on jonkinlainen luopio ilosessa ryyppyporukassa,sitä kattellaan syrjäkarein et mikä toikin luulee olevansa.Me essolaiset olemme pysyneet raittiina ja kaidalla tiellä tulematta silti erityisen ahdasmielisiksi uskovaisiksi. Olemme aina olleet höveleitä miehiä, joten vanhalla provastillammekaan ei ole käytöksemme suhteen mitään huomauttamista. Tämä ehkä johtuu siitä, että huomaavaisina miehinä tarjoamme provastillekin aina Essolla keskarin, eikä hän ole tästä tavasta koskaan pahaa sanaa sanonut, vaan on suorastaan ylistänyt meidän raitista ja höveliä elämäntapaamme.
- henri|
ei ole mennyt kuin pari keskaria, puoli kosaania. Että kyllä sitä pystyy olemaan ilman ottamattakin viikonlopun
- paapuuri
ei kai missään ole määrätty, että raitistuessaan pitää tulla uskoon,
ellei sitä jo ennestään ole.
Luojan kiitos on sanonta siinä kuin herran jestaskin.Iltaa pohojanmaalta!
Paree olla iliman viinoja, tuloo pian teheryksi jotaan hullua. No sellaasta mitä saa katua jälijestäkäsiin.
Ja jos siitä joutuu paholaasen pannuhun paistumahan.
Kalijan juonti alakaa vain pissattamahan ja johonaan jos tienreunaas kuseksii niin kyläntytööt voi nähärä ja sitten lakkaa kasvamasta.
Nua ukoot tualla pajaas tiesi notta on vissihin tullu erimielisyyttäkin kotona akaan kanssa siitä kalijan juonnista johonaan päin. En tierä onko sellaanen erees maharollista, nua äijään jutuut on välihin sellaasia yliampuvia, osiin maharottomiakin.
Sitten vissihin rehelliset pontikankeittäjät on liioon sellaanen häviävä luonnonvara. Kuntatalous on tiukoolla, ei justihin taharo saara erees teollisuustilojakaan tuallaasehen hommahan. Sitten ihimetellähän notta jos porukka rupiaa raitistumahan.
Itte en tykkää yhtään viinan mausta, soon justihin tua herraskaanen kitalaki mikä teköö tuallaasta. Ei vissihin kukaan muukaan tykkää, niin en ihan hulluna kuitenkaan ittiäni täs näin kovin päätä vaivaas asias pirä.
terv.
raitiis juamaton seppä ja Tiitu.- paapuuri
seppäpohojanmaalta kirjoitti:
Iltaa pohojanmaalta!
Paree olla iliman viinoja, tuloo pian teheryksi jotaan hullua. No sellaasta mitä saa katua jälijestäkäsiin.
Kalijan juonti alakaa vain pissattamahan ja johonaan jos tienreunaas kuseksii niin kyläntytööt voi nähärä ja sitten lakkaa kasvamasta.
Nua ukoot tualla pajaas tiesi notta on vissihin tullu erimielisyyttäkin kotona akaan kanssa siitä kalijan juonnista johonaan päin. En tierä onko sellaanen erees maharollista, nua äijään jutuut on välihin sellaasia yliampuvia, osiin maharottomiakin.
Sitten vissihin rehelliset pontikankeittäjät on liioon sellaanen häviävä luonnonvara. Kuntatalous on tiukoolla, ei justihin taharo saara erees teollisuustilojakaan tuallaasehen hommahan. Sitten ihimetellähän notta jos porukka rupiaa raitistumahan.
Itte en tykkää yhtään viinan mausta, soon justihin tua herraskaanen kitalaki mikä teköö tuallaasta. Ei vissihin kukaan muukaan tykkää, niin en ihan hulluna kuitenkaan ittiäni täs näin kovin päätä vaivaas asias pirä.
terv.
raitiis juamaton seppä ja Tiitu.taitaa olla sellainen herraskainen kitalaki, kun ei oikein tahdo viinakset maistua.
Eikä väkisin viitsi ruveta juomaan.
Ei taida Tiitullekaan kelvata, eläimet on vissiin viisaampia kuin ihmiset.
Tuo kuseskelu tien laitaan on tosi sopimatonta, hyvä ettet sitä harrasta ;) - henri>>>
paapuuri kirjoitti:
taitaa olla sellainen herraskainen kitalaki, kun ei oikein tahdo viinakset maistua.
Eikä väkisin viitsi ruveta juomaan.
Ei taida Tiitullekaan kelvata, eläimet on vissiin viisaampia kuin ihmiset.
Tuo kuseskelu tien laitaan on tosi sopimatonta, hyvä ettet sitä harrasta ;)olla suu tuahesta, jos suu on tehty tuohesta, ei viinakset maistu, vaikka ei nitä maun vuoksi juoda.
Pontikankeittely taas taitaa olla nin työlästä, ettei sitä kukaan viitsi tiputella. - Enkeli-trio
seppäpohojanmaalta kirjoitti:
Iltaa pohojanmaalta!
terv.
raitiis juamaton seppä ja Tiitu.nälkä lähtee syämäl,
akka juamal ! - paapuuri
henri>>> kirjoitti:
olla suu tuahesta, jos suu on tehty tuohesta, ei viinakset maistu, vaikka ei nitä maun vuoksi juoda.
Pontikankeittely taas taitaa olla nin työlästä, ettei sitä kukaan viitsi tiputella.mutta jos totta puhutaan, mie en ole koskaan edes kunnolla maistanut viinaksia.
Jäisin vielä koukkuun, siitäkös sotku syntyisi. - Pirre*
Enkeli-trio kirjoitti:
nälkä lähtee syämäl,
akka juamal !, joku viisas lie tuonkin ajatuksen rustannu..
- henri>>
Pirre* kirjoitti:
, joku viisas lie tuonkin ajatuksen rustannu..
ennen kuin nälkä lähtee. Samoin juominen, pikkasen ennemmin kun se akka lähtee.
Kurjaa olla yksin, ilman nälkää.
- nimetön yökkönen
Ollaan kaikkea ja eletään, muille tuskaa tuottamatta, myös itse elämästä nauttien...
- Enkeli-trio
mää ole ollu raitis 57v,eikä se kettää ol haitannu : )
Enkeli-trio kirjoitti:
mää ole ollu raitis 57v,eikä se kettää ol haitannu : )
Sit vanhempan niinku määki on mont tilasuut hairahtu,täyty ol mahtava virkkun ettei jalka lipsahra.
Mut ku oikke tot puhuta nii en ymmär kui joku voi ruvet selvi päi ryyppämä.niil on harva pää,reikäpääkski sanotaa,ei mee pelti kiinni.
Merkiline juttu ko nee suuttu jos sanoo et kännis sää ole.
- Raitistua
Kun "kuppi tulee täyteen" se loppuu ilman uskoakin34
- Pirre*
ole pääasia kun ihminen raitistuu, tapahtui se uskoon tulemalla, ja/tai ilman.
Luulen että alkoholisti saa aivan uuden elämän raitistuttuaan..onnea vaan oikein paljon heille jotka ovat saaneet uuden elämän.
P.s. ainakaan irvailuun ei pitäsi olla aihetta.. - tuli tänään
ohjelma, jossa kerrottiin menneitten vuosien kauhistelusta, vuosikymmeniä sitten, kun viinaa juotiin nuppia kohti 2 litraa/vuosi, nyt määrä on yli kahdeksan litraa.
Mm. baaritiskit piti poistaa ravintoloista, etteivät olisi houkuttaneet naukkailemaan.
.- kallaski
kieltolain aikaan ei maasa myyty lankaan viunaaj trokarit rikastu myyty eri asia kuin juatu
- raitisko,
oli hyvin harvinaista jos nainen joi, hän oli ns. huono nainen.
Ei ihme, että kulutus kasvaa, kun nyt juovat kaikki, eikä kukaan häpeä . - tuli tänään
raitisko, kirjoitti:
oli hyvin harvinaista jos nainen joi, hän oli ns. huono nainen.
Ei ihme, että kulutus kasvaa, kun nyt juovat kaikki, eikä kukaan häpeä .asennekasvatusta, että (lähes) jokaisessa telkkarin suomalaisessakin sarjassa naukkaillaan joka ilta jotain viininlitkua. Ihan kuin se kuuluisi siinä jokapäiväiseen elämään, kuin maito ennen.
Se ohjelma tuli ykköseltä, nut kun tarkistin.
. - Tiinaneiti
Heroiini oli yleinen lääke särkyihin ja ooppiumia oli vatsalääkkeissä, johan tuosta oli keskustelua.
- tuli tänään.
Tiinaneiti kirjoitti:
Heroiini oli yleinen lääke särkyihin ja ooppiumia oli vatsalääkkeissä, johan tuosta oli keskustelua.
laihdutuslääkkeissä. Meilkoisia mömmöjä moni soi, tietämättään.
Ei ihme, että jotkut tarvivat vieroitushoitoakin, niistä päästäkseen.
. - elliivo
tuli tänään kirjoitti:
asennekasvatusta, että (lähes) jokaisessa telkkarin suomalaisessakin sarjassa naukkaillaan joka ilta jotain viininlitkua. Ihan kuin se kuuluisi siinä jokapäiväiseen elämään, kuin maito ennen.
Se ohjelma tuli ykköseltä, nut kun tarkistin.
.Se on kyllä inhottavaa että joka sarjassa on tätä tissuttelua.
Tosin kyllä sitä ennenkin telkusta katsottiin juomista. Englantilaisista ja Amerikkalaisista sarjoista opeteltiin "drinkittelyä". Sehän oli kuin Dallasissa ikään jos naapurin rouvalle tarjottiin iltapäivädrinkki.
Itse olen hurjan nuoruuden elänyt kuppiloita kierrellen ja kotibileissä hilluen.
Nyt viisikymppisenä ei ole viina maistunut enää.
Aluksi ystävät pyytelivät mukaansa kapakkaan. Sanoin että en lähde nyt mutta ilmoitan sitten kun taas alkaa mieli tehdä lähteä. Ei ole vielä alkanut mutta tulevaisuutta en osaa ennustaa.
Yksi ystäväni sanoi muutama vuosi sitten että absolutisteissa on aina jotain epäilyttävää, että eiköhän vietetä reipas tytöjen ilta. No en siihen innostunut silloin enkä vielä nytkään.
Vähemmän on ongelmia ja elämä muutenkin mukavampaa ilman viinaa.
Kuusikymmentäluvulla ei nainen saanut ede kapakkaan mennä ilman miesseuraa.
Se baaritiskien poistaminen tehtiin siksi että "pahamaineiset naiset houkuttelevat miehiä baaritiskillä istuen". :))) - lie ..
elliivo kirjoitti:
Se on kyllä inhottavaa että joka sarjassa on tätä tissuttelua.
Tosin kyllä sitä ennenkin telkusta katsottiin juomista. Englantilaisista ja Amerikkalaisista sarjoista opeteltiin "drinkittelyä". Sehän oli kuin Dallasissa ikään jos naapurin rouvalle tarjottiin iltapäivädrinkki.
Itse olen hurjan nuoruuden elänyt kuppiloita kierrellen ja kotibileissä hilluen.
Nyt viisikymppisenä ei ole viina maistunut enää.
Aluksi ystävät pyytelivät mukaansa kapakkaan. Sanoin että en lähde nyt mutta ilmoitan sitten kun taas alkaa mieli tehdä lähteä. Ei ole vielä alkanut mutta tulevaisuutta en osaa ennustaa.
Yksi ystäväni sanoi muutama vuosi sitten että absolutisteissa on aina jotain epäilyttävää, että eiköhän vietetä reipas tytöjen ilta. No en siihen innostunut silloin enkä vielä nytkään.
Vähemmän on ongelmia ja elämä muutenkin mukavampaa ilman viinaa.
Kuusikymmentäluvulla ei nainen saanut ede kapakkaan mennä ilman miesseuraa.
Se baaritiskien poistaminen tehtiin siksi että "pahamaineiset naiset houkuttelevat miehiä baaritiskillä istuen". :)))kovin mediaseksikästä lipittää vinkkua jalkalasista, tuntee olevansa niin trendikäs, että.
Elokuvathan suurelta osaltaan aikanaan levittivät tupakoinnin ratkiriemua kansaan. Kun sankari/sankaritar sytytti sätkän, ah, kuinka seksikäs/sensuelli hän olikaan.
Tupakkaahan vedettiin rinnat röyhyten, että melkein nytkin ruudun takana köhityttää.
Niin muuten olikin tuo baaritiskihommeli. Muistaakseni ennen Olympialaisia kerrottiin ravintoloille lähetetyn kirjeen, että ne saatiin ottaa taas käyttöön.
. - näinkö on?
lie .. kirjoitti:
kovin mediaseksikästä lipittää vinkkua jalkalasista, tuntee olevansa niin trendikäs, että.
Elokuvathan suurelta osaltaan aikanaan levittivät tupakoinnin ratkiriemua kansaan. Kun sankari/sankaritar sytytti sätkän, ah, kuinka seksikäs/sensuelli hän olikaan.
Tupakkaahan vedettiin rinnat röyhyten, että melkein nytkin ruudun takana köhityttää.
Niin muuten olikin tuo baaritiskihommeli. Muistaakseni ennen Olympialaisia kerrottiin ravintoloille lähetetyn kirjeen, että ne saatiin ottaa taas käyttöön.
.elokuvia ja näin ollen heidän tuotemerkkinsä piti näkyä kuvissa.
Sama on myös alkoholin ja monen muun tuotteen kanssa, rahalla saa mainosaikaa
myös elokuvissa. - kun ..
näinkö on? kirjoitti:
elokuvia ja näin ollen heidän tuotemerkkinsä piti näkyä kuvissa.
Sama on myös alkoholin ja monen muun tuotteen kanssa, rahalla saa mainosaikaa
myös elokuvissa.aikoinaan tupakoijat ja nyt vinkkuilijat ovat kauniita, nuoria, terveitä, se antaa täysin vääristyneen kuvan ko. nautintoaineiden pitkäaikaisista liikakäyttäjistä.
Ketäpä se innostaisi. :|
. - näinkö on?
kun .. kirjoitti:
aikoinaan tupakoijat ja nyt vinkkuilijat ovat kauniita, nuoria, terveitä, se antaa täysin vääristyneen kuvan ko. nautintoaineiden pitkäaikaisista liikakäyttäjistä.
Ketäpä se innostaisi. :|
.miten myyntikäyrät menisivät, jos viinaksia mainostaisivat spurgut ja tupakkaa
keuhkosyöpää viimeisillään sairastavat.
Välittäisikö kukaan mitään kuitenkaan, yleensä oletetaan mikään sairaus ei tule itselle. - se tahtoo
näinkö on? kirjoitti:
miten myyntikäyrät menisivät, jos viinaksia mainostaisivat spurgut ja tupakkaa
keuhkosyöpää viimeisillään sairastavat.
Välittäisikö kukaan mitään kuitenkaan, yleensä oletetaan mikään sairaus ei tule itselle.olla, ainakaan suomalainen ei usko, ennen kuin itse kokee.
- Hellepelle
Usko mitä uskot
- oman ..
paremmuutensa aliarvioimalla toisia. :/ Raitis voi olla uskova tai uskoton.
.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1662203
Naisten liian suuret vaatimukset?
Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta4211602Johanna Tukiainen oli seonut ja hyökännyt ystävänsä kimppuun.
Ollut suora lähetys ja repinyt hiuksista ystäväänsä.1801165Olen Aito Narsisti
Kysykää mitä haluatte liittyen tähän aiheeseen. Joitain kokemuksiani asiaan liittyen voin harkintani mukaan jakaa.279784- 279678
- 33661
Outo liikkuja
Tämä tyyppi josta kirjoitettiin Ähtärin Ilmoitustaululla. Joka yritti varastaa auton meijeritieltä. Hän liikkui koulut12651- 102618
- 191603
Iso käsi pormestarille hyvin hoidetusta työstä
Puolangan kunta on siistinyt Paljakan rinteitä kesän aikana – yksi keskeneräinen lakiasia hidastaa vielä rinnekeskuksen22557