Miksi kukaan haluaa asua pikku taajamissa?

tyhjäntoimittaja1234

En nyt tiedä meneekö tämä aivan väärään kohtaan täällä keskusteluissa, mutta joka tapauksessa olen pikku taajamissa seikkaillessani pohtinut sellaista , että miksi ihmiset asuvat pikku taajamissa, joissa on alko, ruokakauppa, kirjasto ja terveysasema? Mitä nämä ihmiset tekevät kaiken vapaa-aikansa, mikä niissä taajamissa oikein viehättää?
Enkä tarkoita tätä nyt pahalla, mutta en vain oikein itse ymmärrä, joten olisi mukava kuulla taajamissa asuvien omia näkemyksiä :)

4

381

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+14

      mutta onhan sekin parempi kuin asua suuressa taajamassa, jos ei ole mahdollisuutta asua taajamien ulkopuolella.

    • ENDAKSI

      On oltu naimisissa 45 vuotta.AsuttiinTurussa koko ajan,tai oikeastaan koko elämämme ajan.Asuttiin Varissuolla yli 11 vuotta.2006 muodostui V-suolle rotujengejä.2008 keväällä myytiin asunto ja häivyttiin.Oli 2 mahdollisuutta.Kesämökkikunta Taivassalo tai U:ki.Arvaas kumpi voitti.U:kissa on Alko,sairaala,2 isoa Prismaa,iso ja pieni K-Market,ja pirusti krääsäkauppoja.Rakentamisen vauhti on kauhia.Täällä on satama joka on yks valttikortti.U:ki toipu ensimmäisenä viime lamasta eikä ihme.Turussa oli hienoja vanhoja rakennuksia.Otetaan 1 esimerkki,Yo:kadun vanha yliopiston rakennus.Nurin vaan ja monta muuta perässä.Täällä U:kissa on vanha säilytetty ja uutta rakennettu varoen.Ainoa on keltainen talo.Se on kuin lokinpaska mustan auton konepellillä.

    • taajama-asukki

      Asuttiin monta vuotta maalla. Tekemistä oli niin paljon, että ei enää jaksanut, palvelutkin oli 25-60km päässä, lähin naapuri 1km.
      Muutettiin taajamaan, missä on 2km säteellä kaikki palvelut. Eikä täälläkään aika pitkäksi tule. Nyt on aikaa pientilan hommilta ja mahdollisuuksia enemmän: tehdä käsitöitä, käydä elokuvissa ja ulkona syömässä, lenkkeillä valaistuilla kaduilla, käydä kirjastossa, talvisin luistelemassa kävelymatkan päässä valaistulla kentällä, piipahdella shoppailemassa.... kyllä tekemsitä löytyy ja perheen kanssa tehdään kaikkea enemmän yhdessä, kun ennen isäntä oli töissä tai tilan hommissa, minä kuokkimassa milloin missäkin.

      Silloin, kun asuin maalla, pidin taajamaelämää ihan kummallisena. Mutta ei tämä kyllä hullumpaa ole kuitenkaan.

    • Täälläkin eletään

      Kyllä pienessä hyvin varustetussa taajamassa on mukavampaa kuin jossa kivikorttelissa. itsellä on 400 m ja 3 ruokakauppaa viinakauppa r kioski kirjakauppa terveyskekus ym kaikki kävelymatkan päässä.
      jäähalli, hotelli, uimahalli ,peräti 600m, kesämökille 6 km. Konsertit ja teatteri kyllä vaativat jo auton 20 km.
      Mitä helsinki voi tarjota muuuta kuin kalliita kustannuksia. Mutta on se hyvä että keräävät meille eläkerahoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6618
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2652
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2233
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1894
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe