En nyt tiedä meneekö tämä aivan väärään kohtaan täällä keskusteluissa, mutta joka tapauksessa olen pikku taajamissa seikkaillessani pohtinut sellaista , että miksi ihmiset asuvat pikku taajamissa, joissa on alko, ruokakauppa, kirjasto ja terveysasema? Mitä nämä ihmiset tekevät kaiken vapaa-aikansa, mikä niissä taajamissa oikein viehättää?
Enkä tarkoita tätä nyt pahalla, mutta en vain oikein itse ymmärrä, joten olisi mukava kuulla taajamissa asuvien omia näkemyksiä :)
Miksi kukaan haluaa asua pikku taajamissa?
4
393
Vastaukset
- 7+14
mutta onhan sekin parempi kuin asua suuressa taajamassa, jos ei ole mahdollisuutta asua taajamien ulkopuolella.
- ENDAKSI
On oltu naimisissa 45 vuotta.AsuttiinTurussa koko ajan,tai oikeastaan koko elämämme ajan.Asuttiin Varissuolla yli 11 vuotta.2006 muodostui V-suolle rotujengejä.2008 keväällä myytiin asunto ja häivyttiin.Oli 2 mahdollisuutta.Kesämökkikunta Taivassalo tai U:ki.Arvaas kumpi voitti.U:kissa on Alko,sairaala,2 isoa Prismaa,iso ja pieni K-Market,ja pirusti krääsäkauppoja.Rakentamisen vauhti on kauhia.Täällä on satama joka on yks valttikortti.U:ki toipu ensimmäisenä viime lamasta eikä ihme.Turussa oli hienoja vanhoja rakennuksia.Otetaan 1 esimerkki,Yo:kadun vanha yliopiston rakennus.Nurin vaan ja monta muuta perässä.Täällä U:kissa on vanha säilytetty ja uutta rakennettu varoen.Ainoa on keltainen talo.Se on kuin lokinpaska mustan auton konepellillä.
- taajama-asukki
Asuttiin monta vuotta maalla. Tekemistä oli niin paljon, että ei enää jaksanut, palvelutkin oli 25-60km päässä, lähin naapuri 1km.
Muutettiin taajamaan, missä on 2km säteellä kaikki palvelut. Eikä täälläkään aika pitkäksi tule. Nyt on aikaa pientilan hommilta ja mahdollisuuksia enemmän: tehdä käsitöitä, käydä elokuvissa ja ulkona syömässä, lenkkeillä valaistuilla kaduilla, käydä kirjastossa, talvisin luistelemassa kävelymatkan päässä valaistulla kentällä, piipahdella shoppailemassa.... kyllä tekemsitä löytyy ja perheen kanssa tehdään kaikkea enemmän yhdessä, kun ennen isäntä oli töissä tai tilan hommissa, minä kuokkimassa milloin missäkin.
Silloin, kun asuin maalla, pidin taajamaelämää ihan kummallisena. Mutta ei tämä kyllä hullumpaa ole kuitenkaan. - Täälläkin eletään
Kyllä pienessä hyvin varustetussa taajamassa on mukavampaa kuin jossa kivikorttelissa. itsellä on 400 m ja 3 ruokakauppaa viinakauppa r kioski kirjakauppa terveyskekus ym kaikki kävelymatkan päässä.
jäähalli, hotelli, uimahalli ,peräti 600m, kesämökille 6 km. Konsertit ja teatteri kyllä vaativat jo auton 20 km.
Mitä helsinki voi tarjota muuuta kuin kalliita kustannuksia. Mutta on se hyvä että keräävät meille eläkerahoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356