Millainen ns. kansiorakenne kannattaa laittaa, kun tekee kotisivuja. Ja miten kuvat pitää merkitä, että näkyvät?
Minulla on nyt tälläinen tilanne:
Kaikki materiaali on kansiossa kotisivut ja tämän kansion sisällä on kansiot sivuston-kuvat ja html-css.
Ennen minulla oli xhtml tiedostossa kuvilla koko polku merkitty, mutta oli pakko ottaa alku pois, että sivut toimivat kaikissa tietokoneissa.
Sitten kävi niin että yksikään kuva ei näy, vaikka kansiorakenne säilyi samana. Vaan tämä alku osa jäi kuvista pois: G:/kotisivut sitten tämä jäi sivuston-kuvat/kuva.jpg.
Miksi kuvia ei löydy? Pitääkö kaikki tiedostot ja kuvat olla samassa kansiossa?
Välillä tälläisetkin asiat toimii ja välillä ei. Onkohan tämä liian mystistä näinkin tavalliselle ihmiselle?
APUA!
Kansiorakenne
2
668
Vastaukset
- --------------------
Katteles tämän linkin ohjeet, niin pääset mahdollisesti kartalle. http://www.mvnet.fi/index.php?osio=Kotisivun_teko
- bvcxz
Onko siellä "sivuston-kuvat/kuva.jpg" vai "/sivuston-kuvat/kuva.jpg" ? Tuo kauttaviiva alkuun niin voi toimia. Kannattaa tosiaan opiskella perusteet, noita oppaita on netti pullollaan myös suomenkielisiä eikä perusteiden opiskeluun kauaa mene aikaa.
Hakemistorakenne kannattaa miettiä heti alkuun ja tosiaan kuvat pääosin omaan hakemistoon laajemmassa sivustossa muutenkin jakaa sivua vähän osiin eri hakemistoihin. Varsinkin jos joku sivu (tai sivuston osa) sisältää reilusti kuvia niin se kannattaa laitaa kokonaan omaan hakemistoon (esim. kuvagalleria, vaikkapa sen html tiedosto(t) ja pikkukuvat omaan hakemistoon ja sen alle oma hakemisto varsinaisille kuville).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 19311656
- 585509
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462807- 402425
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k142019Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131891Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,441885Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut301803Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61526Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta421498