Break -00 takapää liian alhaalla

perä alhaalla

Tosiaan breakin takapää roikkuu liian alhaalla, eikä mitään näyttäs silmämääräisesti olevan pielessä. Jousitangot näyttää ihan normaaleilta, toinen on jo joskus vaihdettu. Mistä ihmeestä perä voi laskea? Vai väsyykö jousitangot ajan myötä ja niitä pitää kiristää.. siis kääntää booreistaan tiukemmalle esim. yhden loven? Voi olla aika työläs homma kun ruostunu kuitenkin tiukkaan.? Onko jollakin ollu sama vika-ja korjattu? Kiinnostais tietää miten korjattiin?

7

1224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monamuuri

      Omasta meganesta meni toinen takavääntösauva poikki sillä seurauksella että koko perä viisti maata pitkin. Vaihdatin varmuuden vuoksi molemmat sauvat uusiin kun koko taka-akseli oli joka tapauksessa irrotettava.
      Kerro toki jos oli kyse jostain muusta viasta.

    • fleurdelysbis

      Olen kuullut, että joku otti mitat ja asensi jokin toisen merkkisen auton kierrejousivahvisteiset iskarit, oliskohan ollut Bemari tai Mersu. Joku lisäsi itse ylimääräisiä kierrejousia iskarin ympärille, mutta sanoi viritystään vaaralliseksi ja laittomaksi, mutta sai perän jotenkuten pysymään ylhäällä. Autowikissä on ohje vääntövarsien säätämisestä Renault 19 -malliin, joten se sopinee myös Meganeen. Sitten tietysti Varaosahausta tai Relluosasta voi ostaa koko taka-akseliston, mutta se tulee maksamaan 300-500 euroa. Joku firma tekee myös mittatilaustyönä lisäkierrejousia karavaanareille, mutta sekin maksaa kaiketi jotain. Sun pitää nyt selvittää, onko vika vain pelkästään iskarissa tai molemmissa, kuluvaa lajia, varsinkin jos ne on asennettu väärin, elikkä kiristetty kiinni vielä kun auton perä on ollut ylhäällä, jolloin iskarit ovat väärässä kulmassa ja kuluvat alle aikayksikössä ja alkavat vuotamaan. Ensin kirrataan sormitiukkuudelle ja sitten vasta auto renkaittensa varaan ja lopullinen kiristäminen.

      Vääntötangot katkeavat, koska ne eivät kerta kaikkiaan kestä (suunnitteluvirhe) ja tähän kun vielä lisätään Suomen olosuhteet, kuten talvisuolaus niin siinä sitä sitten ollaan. Ilmeisesti vääntötangot pitäisi omatekoisesti suojata kosteudelta, suolalta ja ruosteelta jonkinlaisella pohjalevyllä tai kannella.

      • öylä

        Onko myös kierrejousissa suunnitteluvirhe, kun niitä katkeilee ihmisten autoista? Kyllä se on vanhuutta, kun ne katkee.


    • ööäät

      Meidän rellusta katkesi oikenpuolen vääntösauva, jolloin auto oli hieman kallellaan. Kaiken lisäksi se oli takimmainen, jolloin sen katkeaminen oli vaikeasti todettavissa, kun se oli katkennut viistosti. Lisäksi siinä oli alkuperäisenä kutistesukka päällä, jota ei varaosassa ole. Hintaa väntösauvalla oli merkkiliikkeessä 160 euroa. Itse vaihdoin ja hommana se oli aika iisi. Niille jotka moittivat kyseistä systeemiä, niin voin sanoa, että katkeilee ne kierrejousetkin. Mielummin vaihdan vää'ntösauvan. Kun ostat kierretangon, niin ota kovuudeltaan vähintään 8,8 tai viellä parempi on 12,9. (älä osta halpahallista 4,8)

      • perä alhaalla

        En jaksa kyllä uskoa että jousitangot olisi nin paljon antanu perää- pakko olla vika puslissa joitten sisällä on booritus mihin jousitangot tulee kiinni. Mahtaako joku olla vaihtanu ko. puslat? onnistuukohan kotikonstein? vai onko parempi luovuttaa ja ostaa koko taka-akseli romuttamolta?


    • eco men

      on vieläjotakin arvoa romuna,käytöarvon taitaa olla jo 0...

    • hencc

      Puslathan sieltä mm. hajoaa.
      Korjattu taka-akseli: www.x-parts.fi/taka-akselit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      89
      9299
    2. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      164
      5829
    3. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      147
      5172
    4. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

      "Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      12
      5013
    5. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      38
      4198
    6. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      86
      3509
    7. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      58
      3444
    8. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      110
      2831
    9. En tiedä ymmärrätkö

      Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      2811
    10. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

      Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      44
      2790
    Aihe