Maali pois?

hinkkaaja

Mustaksi maalatusta ruokailuryhmästä pitäis saada pöydänkansi ja istuimet puupinnalle, lakka päälle. Kampe on puuta ja pikku kolot ainoita virheitä, niihin en aatellu puuttua. Kokeilin ensin hioa ja siklata yhtä, melko toivottomalta tuntui.
Oisko joku löytänyt hyvän aineen maalin poistoon vai auttasko hankkia kuumailmapuhallin? Maalin laadusta ei voi tietää, kun on tehdastekonen.

7

1087

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puuseppänainen

Kuumailmapuhallin on nopea tapa poistaa maalia ja vasta sen jälkeen maalinpoistoaineella ja viimeiseksi hionta. Itse entisöin kaksi valtavankokoista kaappia monta vuotta sitten ja siinä töitä tehdessäni totesin tämän järjestyksen parhaimmaksi kun on monta (6-7) maalikerrosta. Kuumailmapuhaltimen kanssa saa vain olla tarkkana ettei polta sitä käsiteltävää pintaa. Minun kaapeissani olikin työtä kerrakseen mutta tulivat hienot. Tosin toiseen meni työtunteja semmoisen kuukauden normaalit työtunnit eli noin 160. Onnea työhön. Eikähän sininkin ruokailuryhmästä tule oikein hyvä. Terveisin Marja-Leena

K-Rauta myy oliko se jotain Nitro morsea,,,,vihree purkki.Sillä lähtee.

• puuseppänainen

Sillä saa hyvin ne loppujämät maalista kun on ensin ottanut sillä kuumailmapuhaltimella. Jos ei ole montaa kerrosta maalia niin voi tietysti kokeilla pelkästään tällä aineella. hanskat käteen nimittäin jos joutuu iholle niin polttelee kamalasti.

• Melkein entisöijä
        puuseppänainen kirjoitti:

Sillä saa hyvin ne loppujämät maalista kun on ensin ottanut sillä kuumailmapuhaltimella. Jos ei ole montaa kerrosta maalia niin voi tietysti kokeilla pelkästään tällä aineella. hanskat käteen nimittäin jos joutuu iholle niin polttelee kamalasti.

Pitääkö poistoaineen käytön jälkeen pestä tai hioa puupinta, vai voiko uuden pinnoitteen laittaa ilman huolta kiehumisesta tms?

• Maritime1
    • soodamestari

Soodapuhallus...sillä lähtee tehokkaasit maalit irti eikä sooda syö puun pintaa kuten esim hiekkapuhallus.KTS lisätietoja www.soodapuhallusta.fi

• onnistui?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jorma Uotisen ex, julkkis-povipommi, Suomen tunnetuin kauppias... Farmi Suomi -kisaajat julki!

No nyt on aikamoista jengiä! Mitä mieltä olet kisaajista, ovatko mieleesi? Katso tästä, ketkä kaikki julkkikset ovat mukana Farmi Suomi -realityssä:
      Suomalaiset julkkikset
      35
      4217
    2. Suutuitko mulle mies

Nyt lopullisesti?
      Ikävä
      123
      1881
    3. Ikuinen hiljaisuus

On aina parempi kuin kaikki turha draama. Joten kuuntele nainen nyt enää sitä, sillä hiljaisuus vastaa jokaiseen kysymykseesi minusta.
      Tunteet
      173
      1096
    4. Martinan kirja myyntilistan ykkönen!!

Kyllä ostajia löytyy ja taas rahaa kilisee Martinalle.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      921
    5. Sofian vastenmielinen menneisyys ja nykyisyys

Sofia oli jo teininä vastenmielinen jopa omien vanhempiensa mielestä ja lensi kotoa pihalle kuin leppäkeihäs. Sen jälkeen vastenmielisyys miesten hyvä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      881
    6. Mulla on niin ikävä sua mies

taas senki hunajakipon mies. Tai aina :)
      Ikävä
      169
      881
    7. Saanks mä kultanalle

juoda vähän viiniä tänään? Valkkaria? Ei mulla nyt muuta ookaan vaikka yleensä tykkään punasesta enempi. Rakastan.
      Ikävä
      164
      726
    8. Mä niin tarvin sua mies..

Kumpa laittaisit viestiä
      Ikävä
      40
      725
    9. Mies, kun kohtaaminen vihdoinkin tapahtuu

- Mitä odotat/toivot näkeväsi?
      Ikävä
      36
      716
    10. Sellaista........

Nyt tähän puuttuu muutkin🤷‍♀️...mä en kestä.
      Ikävä
      50
      680
    Aihe