Häämeikki sallittu?

ruma morsian

Sattuu, kun katselee valokuvausliikkeen ikkunasta, kuinka kauniilta ihmiset näyttävät elämänsä tärkeimpänä päivänä. Jopa miehet ovat kauniin siloposkisia.

Itsestäni sen verran, että minulle ei ole sitä ulkoista kauneutta siunaantunut. Sisäistä ehkä jonkin verran, koska olen onnistunut kivan miehen itselleni hankkimaan. Olen isonenäinen, ihoni on aknen vuoksi surkeassa kunnossa, hilseileekin. Hiukset kuivakat, silmänaluset mustaakin mustemmat.

Haluaisin pientä kaunista ehostusta elämäni tärkeimpänä päivänä, mutta pelkää reaktioita. Sukuni on todella konservatiivinen pohjalainen vanhoillislestadiolainen perhe. Olen jo muutenkin ollut aina perheen musta lammas opiskelemalla pitkään, kun en onnistunut rumuuteni vuoksi nuorena sulhasta itselleni hankkimaan. Mitä mieltä olette?

Ja tiedän, että sisäinen kauneus on tärkeintä. Olen vain pienestä pitäen joutunut seuroissakin kuulemaan aikuisten kommentteja siitä, kuinka "erikoisennäköinen" lapsi olen. Olkoonkin sisäisyys keskeisintä, mutta harva rumaa naista jaksaa katsella, jos tarjolla on kauniimpiakin.

32

1078

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • morsiametkin!

Ainakin omien siskojeni häissä olen tämän joutunut havaitsemaan. Muulloinhan puuteri on ehdottomasti kiellettyä.

• tietäjätekiä

Hei, muistelisin siskoni värjänneen ripsiä jollan jähmeällä askarteluvärillä. Myös värillisiä huulirasvoja on nykyään olemassa.

• entinen olen

Ja se jähmeä askarteluväri oli synnittömämpi kuin ripsiväri? Ei hyvää päivää... ehkä askarteluvärejä ei ole tarkoitettu ihmisen silmiripsiin... varmaan kyynelehti koko päivän sen takia :/ Onko tuolla värillisellä huulirasvalla ja huulikiillolla nyt niin suurta eroa? Ehkä joku voi huomata kun tarkkaan katselee.. mutta tottakai kannattaa laittaa meikkivoide ja puuteri päälle, mutta kantsii kokeilla niitä ennen hääpäivää, sopiiko väri ja miten levittyy iholle jne.

• 16+4

Hauskaa? Kun ripsiväri on ehdottomasti kielletty, voi värjätä sitten askarteluvärillä, kunhan väri ei ole ripsiväriputkilossa ja harjalla ripsiin harjattavissa. Tämä meikkaamattomuus on mielestäni ihan KAAMEETA!! En tajua, että ei ole soveliasta ehostaa nätisti, ilman että vetää kovin räikeitä värejä naamaansa. Miksi ei voisi hyvällä omallatunnolla käyttää erilaisia meikkivoiteita ja hentoa huulipunaa, sekä ripsien hentoa värjäystä ? Hiusten värissäkin lähellä omaa väriä oleva sävy toimisi luonnollisen näköisesti tekemällä kuitenkaan minkään väripaletin näköistä ihmistä.

Naturelli-ellinä on niin hauska olla. Väritön kasvoiltaan ja hiuksiltaan, mutta upeat korkokengät ja pöyhkeät kiharat! Hirveä määrä koruja! Niillä voi pröystäillä, KUNHAN ei mitään väriä. VÄRILLISET on niin syntiä.

• sallittua,

koska se ei ole HUULIPUNAA, joka on meikkisyntinä kielletty ja jumalanlapsilta yhteisen ymmärryksen kautta pois suljettu.

• maalaaminen
        16+4 kirjoitti:

Hauskaa? Kun ripsiväri on ehdottomasti kielletty, voi värjätä sitten askarteluvärillä, kunhan väri ei ole ripsiväriputkilossa ja harjalla ripsiin harjattavissa. Tämä meikkaamattomuus on mielestäni ihan KAAMEETA!! En tajua, että ei ole soveliasta ehostaa nätisti, ilman että vetää kovin räikeitä värejä naamaansa. Miksi ei voisi hyvällä omallatunnolla käyttää erilaisia meikkivoiteita ja hentoa huulipunaa, sekä ripsien hentoa värjäystä ? Hiusten värissäkin lähellä omaa väriä oleva sävy toimisi luonnollisen näköisesti tekemällä kuitenkaan minkään väripaletin näköistä ihmistä.

Naturelli-ellinä on niin hauska olla. Väritön kasvoiltaan ja hiuksiltaan, mutta upeat korkokengät ja pöyhkeät kiharat! Hirveä määrä koruja! Niillä voi pröystäillä, KUNHAN ei mitään väriä. VÄRILLISET on niin syntiä.

on tyhmää. Ihan sama, että oliko kysymyksessä epäuskoinen tai uskovainen ihminen. Mutta SRK ei näe mitään eroa. Kunhan ei käytetä MEIKKI-nimisiä aineita.

• kaasotar
        16+4 kirjoitti:

Voi että sulla on ankeaa, morsian! Älä yhtään hätäile. Sulhollesi olet kelvannut aivan naturellina ja sellaisena ovat kaikki muutkin sinut nähneet. Voisipa olla ällistyneet ilmeet jos häissäsi olisit sotamaalauksessa. Lisäksi on niin, että kuvaa korjaillaan kuvaamossa niin, että sinunkin poskesi ovat silkinsiloiset sitten, kun niitä valmiita kuvia katselet.

Mikään meikki ei nenää pienennä. Hiukset saa hoidettua kuntoon ja ihon samoin, ei muuta kuin tilaat ajan kosmetologille. Sieltä saat ohjeet ja myös tarvikkeet, joita sipaiset ihollesi tärkeänä päivänä, mutta huomaathan, että mitään vahvaa kerrosta ei ole kaunista laittaa morsiuspukua ja huntua vasten.

Hymy huulille ja katse tulevaan onneen! Rumaa morsianta ei ole koskaan nähty.

• Meikatkaa naiset
        kaasotar kirjoitti:

Voi että sulla on ankeaa, morsian! Älä yhtään hätäile. Sulhollesi olet kelvannut aivan naturellina ja sellaisena ovat kaikki muutkin sinut nähneet. Voisipa olla ällistyneet ilmeet jos häissäsi olisit sotamaalauksessa. Lisäksi on niin, että kuvaa korjaillaan kuvaamossa niin, että sinunkin poskesi ovat silkinsiloiset sitten, kun niitä valmiita kuvia katselet.

Mikään meikki ei nenää pienennä. Hiukset saa hoidettua kuntoon ja ihon samoin, ei muuta kuin tilaat ajan kosmetologille. Sieltä saat ohjeet ja myös tarvikkeet, joita sipaiset ihollesi tärkeänä päivänä, mutta huomaathan, että mitään vahvaa kerrosta ei ole kaunista laittaa morsiuspukua ja huntua vasten.

Hymy huulille ja katse tulevaan onneen! Rumaa morsianta ei ole koskaan nähty.

Pitää kaunistua miehelleen seon naisen velvollisuus ja raamatullinen ohje tätä tukee.

• Saar.synnit anteeksi
        16+4 kirjoitti:

ja se kestää parivuotta ainakin, kukaan ei huomaa jos ei laita liian tummaksi.
        Ihon voi meikata nykyisillä mekeillä luonnollisen tuntuiseksi. Tosiaan nykyisin on niin luonnollisia voiteita.
        Olen laittanut tuollaisia neikkejä ja kukaan ei ole ainakaan huomauttanut.
        Toiseksi kannattaa hankia hyvä itsetunto, ettei välitä muista!

Minä olen ja sinäkin olet se sama ihminen kevyesti meikattunakin. Ja kannattaa kokeilla ihan kurillaaan, että '
        vaikka pääsis hoitoon, sekin olis uusi kokemus.Minusta on tullut viimeakoina mitään pelkäämätön.
        otan vastaan mitä tuleman pitää?

i

• eimen

En julkeaisi siinä alttarilla Jumalan kasvojen edessä olla huoramaisessa meikissä, oli naama sitten kuinka ruma hyvänsä.

• toinen huora

näkee sinussa nyt vain sen huorasi.

Ilman meikkä sinua ei sinne kukaan vie.

• Huorakiharaa pukkaa

Kiharat kuitenkin otat! ja hurahtavat korut huora juhlakengät.
        Siinä sitä olet sitten niin uskovainen ja omahyväisyytesi kanssa, kelpuutat itsesi
        jumalalle vaikka oikeesti Jumala hylkää vl. Leikkiuskovaiset.

• hengessä!

Ilman muuta sinä kaunistadut häitäsi varten! Ostat ihan muutenkin arkikäyttöäsi varten laadukkaan meikkivoiteen (pyydä asiantuntevalta myyjältä apua hanintaasi). Ohut voide ei näytä pakkelimaiselta iholla, vaan antaa luonnollisen ilmeen. Lisäksi peität pahimmat arvet peitevoiteella (osta suosiolla laadukas tämänkin kohdalla). Päälle väritöntä puuteria (ts. valkoista puuteria, Joe Blascolla hyvä, maksaa noin 50e), jolla saat ihon mattaantumaan ja pysymään siistin näköisenä. Aurinkopuuteria sipaiset pensselillä poskiluiden alapuolelle ja hiean poskipäihin. Ripsentaivuttimilla ripset kauniisti kaarelle. Näillä konsteilla jo saat kauniin ja luonnollisen lookin itsellesi ilman, että olisit meikatun näköinen. Ihosi tasoittuu ja epäpuhtaudet jäävät piiloon.

Jos intoa riittää, osta vielä valokynä (Lumene) ja kysy myyjältä ohjeet, miten sitä käytetään. Käy nypityttämässä kulmakarvat kosmetologilla (hinta 5-10 euroa) ja osta nyppimet itsellesi kotikäyttöön.

Ennen juhlapäivää teet luonnollisestikin perusteellisen kasvojen puhdistuksen kuorintavoiteella naamiolla. Ja harjoittelet aineiden laittoa muutamaan kertaan. Esim. youtubesta saa hyviä videovinkkejä, kun haet enkunkielisillä hakusanoilla ohjeita. Hyvät aineet tulevat maksamaan sinulle 100-200 euroa (vrt. Joe Blasco, Dior, Clinique jne). Jos et raski niin paljon laittaa, Lumenen tuotteetkin käyvät oikein hyvin. Mutta meikkivoiteen laatuun kannattaa erityisesti satsata!

Nämä neuvot sinulle antaa ihka aito vl-nainen, joka itse ja jonka kaikki ystävät ovat aina käsittäneet vapauden kaunistaa itseään luonnollisuutta arvostaen. Älä ihmeessä jää epäröimään tässä asiassa noinkin tärkeänä päivänä! Itsensä hoito ja kaunistaminen ovat eri asioita kuin "huoramainen meikki" (hah, mikä ilmisu!!)

• JoonaMi

Sääliksi käy miestäsi kun rumaan naiseen joutuu tyytymään. Sekö on sitä siunausta?

• Olen usein ihmetellyt VL ihmistä. Miehet sen aiheuttavat mustasukkaisuudellaan, peläten omien vammojensa kauneuden saavan muissa miehissä ihastusta aikaiseksi.
      Syytä on kyllä pelätäkin, sillä kaikesta näkee palstalla, että harva VL mies on rakastava, ihan oikeasti. Elävässä elämässä sen kuulee jo usein.
      Aamulla eräs avaaja kirjoittaa jo kuuden jälkeen, ja ihmettelee sitä, kun vaimo on penseä kun Hän keksittää yhdynnän? Normaali vaimo tässä tapauksessa ei kovin pitkään katselisi, yhdyntä on normaalimpaa normaalimpaa. se kuuluu asiaan, ilman pelkoja.
      Sama on naisen kaunistuksen. Raamattu kehottaa kaunistumaan ja olla miehelle kaunistukseksi sekä iloksi. En voisi ajatella omalle kohdalleni puolisoa, jolla on hiukset hoitamattomia, kun urheilijalla treenin jälkeen, päätä myöten, ja kaikki valuvirheet näkyvissä. Ei, ei sytytä. Onneksi muutamat Vl naiset ovat asian huomanneet, he sytyttävät, kauneutta on sielläkin.
      1 Kun 13.
      He etsivät kaunista tyttöä kautta koko Israelin ja löysivät sunemilaisen Abisagin. He toivat hänet kuninkaan luo.

• piparinmuru

Kukapa ei olisi penseä jos mies vain keksittää

• Luterismies

On autuuden ehtoja joita kiltisti noudattamalla ne menee omaan vl taivaaseen.
        Me muut mennään oikeaan taivaaseen.

• Normaali ihminen

ihan pimeitä vl-ohjeita morsiamelle.

Vl-herätysliike = sairas lahko

• Nilkku kirppu

Pierut suvullesi ja ehosta lieväti ja maukkaasti juhlapäivänäsi; uskaltaudun sen sinulle lupaamaan !!!

• reikiä.

Värillistä huulipunaa ja -huulikiiltoa huulipunasynnin kiertämiseksi.. Näytelmiä teatteriesityksen kielrämiseksi.. Väritön kynsilakka puolestaan kiertää jotenkin ihmeellisesti kynsilakkasynnin, kulmakarvojen nyppimistähän SRK ei ehtinyt synniksi julistaakaan ennen sen yleistymistä.

Kyllä naiset kaunistuakseen kaikenlaista keksivät, vaikka SRK mitä tekisi!

• erotkaa ihmiset

ole myös samaa sarjaa peitellään/korjaillaan "omia" tuoksuja, meikillä tehdään samaa eli korjaillaan
      Että osaa olla erikoine höpö usko lahko.

• Trim Cat

"Haluaisin pientä kaunista ehostusta elämäni tärkeimpänä päivänä"

Jes. 61:10
      Minä riemuitsen Herrasta, minä iloitsen Jumalastani! Hän pukee minun ylleni pelastuksen vaatteet, hän kietoo minut vanhurskauden viittaan, niin että olen kuin sulhanen, joka laskee hiuksilleen juhlapäähineen, tai kuin morsian, joka koristautuu kauneimpiinsa.

Morsian "kaunistautuu" sulhaselle, ei suvulle tai muille konservatiiveille!

• etsivä-xx

Morsian on morsian vain yhden päivän elämässään. Sinä päivänä hänen on lupa olla kaunis. Ei morsian varmaankaan halua näyttää huoralta, mutta aika paljon hillittyä kaunistautumista on kerrottu ketjussa jo aiemmin. Jostain hämärältä 60-luvulta on ilmeisesti käsitys, että meikki tarkoittaa valkoiseksi vetyperoksidilla värjättyjä hiuksia, kirkaan punaista huulipunaa, mustia silmien rajauksia ja mahdollisesti tekoripsiä tai massoittain maskaraa. Enpä tuntisi itseäni kotoisaksi niissä varusteissa, mutta omana hääpäivänäni, minä meikitön nainen kuitenkin laitoin hieman ripsiväriä, huulipunaa ja peitin silloiset finnitkin. En tosin ollut vl-morsian. Minusta vain tuntuu, että kovat on arvot, jos nainen ei saa olla unelmien morsian yhtenä päivänä elämässään yhtä miestä rakastaessaan. Kautta aikojen, kautta kaikkien kulttuurien on morsian nauttinut hääväen kunnioitusta ja naiset koko yhteistön voimin ovat osallistuneet morsiamen kaunistamiseen. Onko jollakin uskon sisarella todellakin sydäntä lähteä morsianta tuomitsemaan sellaisena päviänä, asiasta joka ei ole kymmenen käskyn vaan enemmänkin sopivaisuussääntöjen rajoittamana pidettyä.

Kyllä se arki sitten koittaa aikanaan. Eikö arvostelun voisi kohdistaa siihen, jos silloin sopimattomaksi katsotaan.

• Vapauteen Kristus va
        etsivä-xx kirjoitti:

Morsian on morsian vain yhden päivän elämässään. Sinä päivänä hänen on lupa olla kaunis. Ei morsian varmaankaan halua näyttää huoralta, mutta aika paljon hillittyä kaunistautumista on kerrottu ketjussa jo aiemmin. Jostain hämärältä 60-luvulta on ilmeisesti käsitys, että meikki tarkoittaa valkoiseksi vetyperoksidilla värjättyjä hiuksia, kirkaan punaista huulipunaa, mustia silmien rajauksia ja mahdollisesti tekoripsiä tai massoittain maskaraa. Enpä tuntisi itseäni kotoisaksi niissä varusteissa, mutta omana hääpäivänäni, minä meikitön nainen kuitenkin laitoin hieman ripsiväriä, huulipunaa ja peitin silloiset finnitkin. En tosin ollut vl-morsian. Minusta vain tuntuu, että kovat on arvot, jos nainen ei saa olla unelmien morsian yhtenä päivänä elämässään yhtä miestä rakastaessaan. Kautta aikojen, kautta kaikkien kulttuurien on morsian nauttinut hääväen kunnioitusta ja naiset koko yhteistön voimin ovat osallistuneet morsiamen kaunistamiseen. Onko jollakin uskon sisarella todellakin sydäntä lähteä morsianta tuomitsemaan sellaisena päviänä, asiasta joka ei ole kymmenen käskyn vaan enemmänkin sopivaisuussääntöjen rajoittamana pidettyä.

Kyllä se arki sitten koittaa aikanaan. Eikö arvostelun voisi kohdistaa siihen, jos silloin sopimattomaksi katsotaan.

Aivan oikeasti , luuletko että joku puuteri voi viedä ihmiseltä taivaspaikan?
        Minä käytän usein epäsiistin ihon tähden meikkivoidetta ja sen päällä puuteria.
        Ja jos joku tajuaisi huomauttaa mulle "sulla on puuteria" olisi meikkaus epäonnistunut, ei luonnollinen
        ihon siistiminen . Meikata voi monella tavalla, ns.huorameikki on tod.näk.mallia Tikkurilan värikartta,
        Mutta ei TAATUSTI ole syntiä laittaa puuteria, jos se on taivaaseen pääsysi este, niin sitten vannon että et pääse sinne Pepsodentin käytönkään takia.Puhumattakaan saippuasta, etkai muuta ihosi väriä käyttämällä pesuaineita ???
        Lueppa raamatusta miten vanhassa testamentissa jo naiset kaunisti itseään, Jobin tytärkin sai isältään jopa nimekseen "ihomaaliputki" vaikka Jobia ei sanottu epähurskaaksi, vai mitä?
        Jumalan valittu kansa jo ammoin huolehti itsestään ja ulkonäöstään, eivätkä taatusti olleet sen vähemmän Jumalan arvostamia kuin sinä sisko rakas.

• etsivä-xx
        Vapauteen Kristus va kirjoitti:

Aivan oikeasti , luuletko että joku puuteri voi viedä ihmiseltä taivaspaikan?
        Minä käytän usein epäsiistin ihon tähden meikkivoidetta ja sen päällä puuteria.
        Ja jos joku tajuaisi huomauttaa mulle "sulla on puuteria" olisi meikkaus epäonnistunut, ei luonnollinen
        ihon siistiminen . Meikata voi monella tavalla, ns.huorameikki on tod.näk.mallia Tikkurilan värikartta,
        Mutta ei TAATUSTI ole syntiä laittaa puuteria, jos se on taivaaseen pääsysi este, niin sitten vannon että et pääse sinne Pepsodentin käytönkään takia.Puhumattakaan saippuasta, etkai muuta ihosi väriä käyttämällä pesuaineita ???
        Lueppa raamatusta miten vanhassa testamentissa jo naiset kaunisti itseään, Jobin tytärkin sai isältään jopa nimekseen "ihomaaliputki" vaikka Jobia ei sanottu epähurskaaksi, vai mitä?
        Jumalan valittu kansa jo ammoin huolehti itsestään ja ulkonäöstään, eivätkä taatusti olleet sen vähemmän Jumalan arvostamia kuin sinä sisko rakas.

En minä luule puuterista yhtään mitään autuuden kannalta. Kun olen ollut koko ikäni tavallinen luterilaisen kirkon luterilainen tyttö/nainen olen voinut meikata, juhlia, käyvä teattereissa, tanssia, pukeutua ja koristautua ihan niin kuin haluan ilman että kukaan olisi tuominnut sitä synniksi. En vain ole meikannut arkena, harvoin edes juhlatilaisuuksissa. Minusta jokainen nainen on hääjuhlassaan juhlan kaunein nainen, koristatuu ja laittautuu kauniiksi. Huoraksi en haluaisi itseäni meikata. Tiedän kyllä kuinka meikataan oikeasti, tuli joskus nuoruudessa lukioiässä käytyä joku kurssikin "tytöstä tyylikäs" Elannon järjestämä ja vetäjänä Anneli Cederberg (entinen miss Suomi), mutta kun ei oikein tuntunut omalle jutulle. Onhan se vapaus ollut periaatteesa olemassa. On joskus vuosikymmeniä sitten, kun tekoripset oli muodissa jopa tullut ostettuakin sellaiset, vaan ovat edelleen jossakin laatiskossa varmaankin muun roinnan joukossa, enemmänkin muistona siitä mitä oli markkinointimuoti 60-luvulla, vaan ei minulle. Finnipuuteri onkin sitten oma juttunsa, se kun oli lääkepuuteria. Lääkepuuteri on sitten niin paksua, että sen huomaa kaikki ja siitä varmaankin saisi huonon puuterimaineen molempien keskuudessa sekä paheksujien keskuudessa että huonon meikkaajan maineen meikkauksen asiantuntijoiden keskuudessa, täysin epäoikeutetusti. Lääkepuutereina on kaikenlaista muutoinkin mm sieni-infektioihin (varpaisiin tosin, samoin kynsilakkaa sienikyntiin ym.

• Vanha venäläinen viisaus sanoo ettei ole rumia naisia, vaan liian vähän vodkaa.

Hommaa hääväelle viinaa tarpeeksi, niin et tarvi meikkiä olleskaan ;)

• kauneus katoavaista

Sananlaskut:
      31:30 Pettävä on sulous, kauneus katoavainen; ylistetty se vaimo, joka Herraa pelkää!

Jesaja:
      40:6 Ääni sanoo: "Julista!" Toinen vastaa: "Mitä minun pitää julistaman?" Kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin kedon kukkanen:

1.Pietarin kirje:
      1:24 Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee,

• etsivä-xx

Löytyi 7 jaetta Raamattu 1992 tekstistä.

Sananl. 11:16
        Naiselle tuo kauneus kunniaa, miehelle voima rikkautta.

Sananl. 31:30
        Kauneus katoaa, viehätys haihtuu, ylivertainen se vaimo, joka pelkää Herraa!

Jes. 40:6
        Ääni sanoo: -- Julista! Ja minä kysyn: -- Mitä minun pitää julistaa? -- Ihminen on kuin ruoho, ihmisen kauneus kuin kedon kukka!

Hes. 27:3
        Sano Tyrokselle, tuolle suurelle kauppiaalle, joka asuu meriteiden portilla ja käy kauppaa meren rantojen ja saarien kanssa: Näin sanoo Herra Jumala: -- Tyros, sinä sanot: "Minä olen itse kauneus!"

Hes. 28:12
        "Ihminen, viritä valitusvirsi Tyroksen kuninkaasta, sano hänelle: Näin sanoo Herra Jumala: -- Sinä olit täydellisistä täydellisin, täynnä viisautta, itse kauneus.

Jaak. 1:11
        Aurinko nousee, ja helle kuivattaa ruohon. Kukka putoaa maahan, ja sen kauneus on mennyttä. Samoin on rikas lakastuva kesken kukoistavien toimiensa.

1. Piet. 1:24
        Sillä ihminen on kuin ruoho, ihmisen kauneus kuin kedon kukka. Ruoho kuivuu, kukka lakastuu,

Kun näitä lauseita lainataan jostain syystä suhtaudutaan naisten arkeen eri lailla kuin miesten toimiin. Pitäsi suhtauta samoin kuin tässä rikaiden elinkeinotoimitaan. Sitähän ei synniksi lueta. Kohtuus kaikessa lienee oike tapa, kauenus ei saa hallita ihmistä mutta pieni arjen ilo hääjuhlasta puhumattakaan, mitä seon rikkauksien tavoittelun rinnalla. Alla siis se lause uudestaan. Kaiken maallisen (siis aivan kaiken) katoavaisuudesta Raamatussa on kyse, ei ripsiväristä.

Kaiken maallisen katoavaisuudesta
        Jaak. 1:11
        Aurinko nousee, ja helle kuivattaa ruohon. Kukka putoaa maahan, ja sen kauneus on mennyttä. Samoin on rikas lakastuva kesken kukoistavien toimiensa.

• 12345689

Saa sitä olla siistin näköinen. On terveellisempää laittaa värivoidetta tai puuteria, kuin käydä solariumissa että näyttäisi vähän fiksummalta.

Mutta on tämä niin tautista meikäläis naisten elämä.. Aina kuin haudasta nousseita. On tietenki poikkeuksia, jotkut ovat luontaisesti tummia, upeat silmäripset ja kulmakarvat, mutta voi sääli jos on kuin joku albiino, niinkuin minäkin.

Ja onhan se typerän näköistä jos hienoissa vaatteissa ja punaiset finnit helottaa naamassa!! Sama kun laittaisi suorat housut ja paskaset kumisaappaat;-))

• hurlum hei

On se kumma, että morsian ei saisi itseään kohtuudella kaunistaa. Jossain Raamatun kohdassakin lukee, suunnilleen niin, että "kuin morsian miehellensä kaunistettu".

Jos vl naiset yhteisvoimin pistäisivät vähän järkeä ukkojen päähän, niin he eivät voisi mitään. Mutta ongelmana ovat vanhat naiset, jotka kyllä yrittävät pitää huolta siitä, että nuoremmilla pitää olla yhtä kurjaa kuin heillä itselläänkin.

• hurlum hei

Raamattu.uskonkirjat.net

Vuoden 1992 käännös:
        Katsahda ympärillesi, Siion, niin näet: he kokoontuvat yhteen, he tulevat luoksesi kaikki! Niin totta kuin elän -- näin sanoo Herra -- sinä saat pukea heidät yllesi kuin korun, kuin morsian saat kietoa heidät käädyiksesi. [Jes. 60:4]
        Minä riemuitsen Herrasta, minä iloitsen Jumalastani! Hän pukee minun ylleni pelastuksen vaatteet, hän kietoo minut vanhurskauden viittaan, niin että olen kuin sulhanen, joka laskee hiuksilleen juhlapäähineen, tai kuin morsian, joka koristautuu kauneimpiinsa. [Sak. 3:4; Ilm. 3:5]
        Ilm. 21:2
        Näin, kuinka pyhä kaupunki, uusi Jerusalem, laskeutui taivaasta Jumalan luota juhla- asuisena, niin kuin morsian, joka on kaunistettu sulhasta varten. [Jes. 52:1; Gal. 4:26; Hepr. 12:22; Ilm. 3:12 | 2. Kor. 11:2; Ilm. 19:7]

Niin mutta tämähän olikin väärin käännetty. Otetaan seuraavaksi v. 1776 Bibliasta kohtia:

Ps. 45:9
        Sinun kaunistuksessas käyvät kuningasten tyttäret: morsian seisoo oikialla kädelläs sulassa kalliimmassa kullassa.
        Jes. 49:18
        Nosta silmäs ympäri ja katso, kaikki nämät kootut tulevat sinun tykös. Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, sinun pitää kaikilla näillä niinkuin kaunistuksella itses puettaman, ja sinä käärit ne ympärilles niinkuin morsian;
        Minä iloitsen suuresti Herrassa, ja minun sieluni riemuitsee minun Jumalassani; sillä hän puetti minun autuuden vaatteilla, ja verhoitti minun vanhurskauden hameella: niinkuin ylkä kaunistettu papillisella kaunistuksella, ja niinkuin morsian kaunistettu kaunistuksessansa.

Vaikuttaa siltä, että Raamatun mukaan morsiamen vieläpä täytyy olla kaunistettu.

• lyyleri

näitä huviksensa näpertellöö !!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      66
      4241
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      50
      4014
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3512
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3013
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2749
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2542
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2234
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      13
      1337
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      155
      1230
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1026
    Aihe