koiran yskä?

laura

voiko koirallani olla yskää, kun monta kertaa päivässä (nyt noin viikon ajan) alkaa yhtä äkkiä hönkiä kamalasti ja tulee oksennusrefleksi, kakoo, mutta mitään ei tule. makuultaan ei höngi, mutta seisaaltaan kyllä...

16

53692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuija

      Mun koiralla oli sama juttu, ja vein sen lekuriin, niin sillä oli nielutulehdus.
      Kys:kuuluu haiseeko sun koiras suu pahalle?

      • Sara04

        No sehän voi olla nenäpunkki.. mutta omalla koirallamme oli viruksen aiheuttamaa yskää. Se kakoi ja meni niin rajuksi, että oksensi ruuat ulos, kun niin yskitti. Siihenpä auttoi kortisoni piikki8 ja antibiootit.


      • laura

        ei haise henkikään, ainahan se on joskus vähän haiskahdellut, mutta ei se taida nyt haista edes senkään vertaa


    • tiina

      Onko koirasi vanha? Oma koiramme yskii ja kakoo sydänvian takia (nestettä kerääntyy keuhkoihin). Usein ainakin pikkukoirilla sydänvika ilmestyy vanhemmalla iällä. Oman koiran sydänvika todettiin kun se oli 8-vuotias.

    • laura

      siis se koirani köhiminen, kun sitä kesti noin viikon ja nyt ei ole yskinyt/kakonut pariin päivään enää ollenkaan. onkohan/olikohan kyseessä joku allerginen reaktio? koirani saa kotiruokaa enimmäkseen, jossa seassa vähän koiranruokaakin. kahdeksan vuotias hauveli on kyseessä (hui onko se jo noin vanha). seurailen vielä tuota yskimisen jatkumista, jos ei viikon kuluessa ole parantunut, vien lääkäriin

    • sydänvika

      Se on yksi sydänvika oire mun koiralla eli cavalier kingcharles spanielilla todettiin sydänvika muutamia vuosia sitten ja vasta nytten on tullut tällasta yskän tapasta onsennusta mutta koirani ei oksenna..Läkkeet ei auta vaivaan se on kyllä harmillista mutta sivuäänet on hävinneet lähes kokonaan sekä läähätys(kuumalla ilmalla ja sydämmen tykytys)

      • Kääpiösnautserin omistaja

        Meidän koiralla sydänoireet alkoivat yskällä, joka huipentui pakonomaiseen oksennusreflektiin. Koira siis koetti oksentamalle saada limaa keuhkoistaan pois. Olemme syöttäneet noista oireista lähtien sydänlääkettä, joka on onnistuneesti antanut koiralle elinvuosia lisää. Yskäkin loppui lääkkeiden ansiosta. Pikkukoirilla tuo sydänvika taitaa olla yleinen ja harmillinen vanhuuden sairaus. Meidän haukku aloitti sydänlääkityksen siinä kymmenvuotiaana. Nyt mennään yhdettätoistavuotta.


      • Katri___
        Kääpiösnautserin omistaja kirjoitti:

        Meidän koiralla sydänoireet alkoivat yskällä, joka huipentui pakonomaiseen oksennusreflektiin. Koira siis koetti oksentamalle saada limaa keuhkoistaan pois. Olemme syöttäneet noista oireista lähtien sydänlääkettä, joka on onnistuneesti antanut koiralle elinvuosia lisää. Yskäkin loppui lääkkeiden ansiosta. Pikkukoirilla tuo sydänvika taitaa olla yleinen ja harmillinen vanhuuden sairaus. Meidän haukku aloitti sydänlääkityksen siinä kymmenvuotiaana. Nyt mennään yhdettätoistavuotta.

        Meidän koiralla oli samanlaisia oireita ja menimme eläinlääkäriin.Lääkäri kuunteli sydäntä ja totesi sivuääniä kuuluvan sydämestä.Koiralle annettiin piikillä ensimmäiset lääkkeet ja yskiminen loppui heti. Nyt hauvamme syö sydänlääkkeitä ja nesteenpoisto lääkkeitä päivittäin.Pissaamisen ja juomisen lisääntyminen alkaa heti johtuen nesteenpoisto lääkkeistä.Lääkkeillä saa elinikää koiralle muutamanvuoden.


    • _vili

      koirani on 9 kk ja se saattaa alkaa kakomaan yhtäkkiä . Aamuisin se yleensä oksentaa. Tätä on jatkunut jo viikon emmekä tiedä mitä se on. Voisiko sillä olla joku luunsiru kurkussa? vai voiko se johtua jostakin sairaudesta?

    • Marsmars

      Etkö ole vienyt koiraasi lääkäriin, jos se aamuisin yleensä oksentaa ja tuo kakominenkin kuulostaa pahalta. Ei täällä voida arvioida, mikä koiraasi vaivaa.

    • tyhjää mahaa?

      Onko se ns tyhjänmahanoksennusta vai mitä? Jos edell mainittua, niin alat ruokkimaan useammin. Millaista se oksennus siis on????????

    • Scarlet.

      omalla koirallani oli samoja oireita joskus vuosi sitten ja sillä sitten todettiin kennelyskä. Eli onko koirasi kennelyskä rokotus kunnossa? Itse en älynnyt rokotuskortista katsoa, että se olis pitänyt vuoden välein rokottaa, vaan automaattisesti ajattelin, että seuraava rokotus kahden vuoden päästä..

      Eläinlääkäri määräs sillon koiralle yskänlääkettä ja lepoa viikon verran.

    • 33.

      Voi ny ton pahoja lentsuja liikkeellä, yskitään ja kaotaan että räät lentää.

      • _vili

        Eilen illalla se oksensi mm. puunpalasia ja rautanaulan ulos...Ajattelimme mennä heti lääkäriin tarkistamaan asia..Kiitos neuvoista kaikille:D


      • _vili
        _vili kirjoitti:

        Eilen illalla se oksensi mm. puunpalasia ja rautanaulan ulos...Ajattelimme mennä heti lääkäriin tarkistamaan asia..Kiitos neuvoista kaikille:D

        Eikä koira ole kakonut tänään ollenkaan:D :D


    • Kennelyskää veikkaan ja pelkään, että omalla 8viikosella se olisi myös. Köhii ja kakoo, aivan kuin kurkussa olisi jotain. Ajattelin rimpsauttaa eläintohtorille maanantaina ja kysyä että katsellaanko vai tuodaanko pöydälle tutkittavaksi.
      Olen nyt aika hysteerinen, ensimmäinen pentu joka taloon tullut. Koirat ylensä olleet jo teini-ikäisiä ainakin kun saapuneet tänne.

      Pentuni kakominen alkoi sen jälkeen kun kävimme tallilla, mietin että voiko olla mahdollista että saanut tallilta jotain purua henkeensä tai jotain, mutta katsellaan. Pirteä tuo on ja jaksaa leikkiä =) Suolisto toimii ja ruoka maistuu!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe