Ihastunut 2 vuotta nuorempaan

HEllo :)

Ajatellaan että joku kaverinne (tyttö) on 17, ja seurustelisi 15 vuotiaan pojan kanssa.
Mitä ajattelette tästä ? Meinaan kun nykyään kuulee niin helposti että se on sulle liian nuori jos on vuosikin ikäeroa..

24

3893

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole

      väliä, mitä kuulee muilta, vaan sillä, mitä mieltä itse on. Mielestäni ihan normaalia, hyväksyttävää, mitä adjektiivia tuosta sitten pitäisikin käyttää. Kunhan ajatusmaailmat synkkaavat noin yleisesti ottaen ja molemmat ovat onnellisia yhdessä niin minkään ei pitäisi olla este.
      Tuossa vaiheessa kun parinkaan vuoden ero ei ole enää mikään hirviä. (-----:

      • nekrofilia on saira

        Turhaan strrrressaat neiti, toi vuosi ikäeroa oli kova sana silloin ku kasilla ja tykättiin seiskaluokkalaisesta....siitä edespäin kaikki on alkanu jo hiukkasen tajuamaan ettei iällä niinkään ole merkitystä.

        15 poitsu 17 tytön kans...no big deal, don't u worry about it


    • :)

      1-3 vuoden ikä ero ei haittaa

    • TYTTÖ14 :)

      Ei toi haittaa! oon ite 14w tyttö ja oon ihastunu 16w poikaan :) eli ikä eroa voi olla n.1-5 vuotta mun mielestä :)

    • honey-

      Vielä noin nuorena 2 vuodenkin ikäero voi tuntua suurelta, kun taas vanhempana 10 vuodenkin ikäero ei tunnu välttämättä paljon missään. Itse olen ihastunut noin 2 vuotta nuorempaan mieheen (olen melkein 20, hän täytti juuri 18) ja ei se kahden vuoden ikäero tunnu itsestäni mitenkään pahalta, jos henilöillä synkkaa ja he ovat muutenkin samalla aaltopituudella.

      • djup

        Ikääni en tässä halua kertoa, mutta voin sanoa että olen nuori, ja seurustelen itseäni n.20 vuotta vanhemman kanssa :D Mitään ongelmia ei ole ilmaantunut. Sama aallonpituus on tärkeä.


      • Nimimerkillä SPP
        djup kirjoitti:

        Ikääni en tässä halua kertoa, mutta voin sanoa että olen nuori, ja seurustelen itseäni n.20 vuotta vanhemman kanssa :D Mitään ongelmia ei ole ilmaantunut. Sama aallonpituus on tärkeä.

        Djup, taidatkin olla Jenni Haukio, Salen puoliso.


    • siirabbi

      Olen myöskin ihastunut minua 2 vuotta nuorempaan poikaan. Mielestäni ikäeron ei pitäisi olla kovin merkittävä asia, vaikka se tuntuu nopeasti ajatellen melko "kamalalta".. En haluaisi itse ainakaan ajatella ikäeroa, sillä tiedän etten koskaan edes voisi seurustella tämän pojan kanssa. Onneksi poika ei (ainakaan toivottavasti) tiedä minun olevan ihastunut häneen. Hänkään ei ole suoranaisesti sanonut ihastuneensa minuun, mutta olen kuullut siitä omalta äidiltäni, ja poika ns. "vihjailee" usein minulle, jotta huomaisin hänen olevan kiinnostunut minusta. Mielestäni hän on melko varmasti ihastunut minuun... Pystyn puhumaan pojan kanssa asioista melko avoimesti, mutta en kuitenkaan uskalla kertoa hänelle tunteistani..

    • ....

      No ei oo ollenkaa paha. Miettii ny et jos ois just toistenpäi (jätkä 17 ja tyttö 15) ni olis ns. normaalimpaa useamman mielestä (ja toki hyväksyttävämpää ku useimmilla pareilla just noinpäi toi ikäero etc) mutta nii, ihan ok. Ei kannata liikaa kuunnella muitten mielipiteitä, jos ite tuntee olevansa oikeessa suhteessa nuoremman jätkän kanssa. Mut jos ite ois tommosessa suhteessa ja itteää tollane ikäero haittais ni ehk sit kantsis kysyy itteltää että onko se suhde mitä haluu jos täytyy ikäeroa (noi pientä juttua) epäroöidä? Ja sitte on vielä se legenda siitä henkisestä iästä että _kaikki_ jätkät on 2vuotta tyttöjä jälessä mutta voin kertoo ettei kaikkien jätkien suhteen näin asia ole. Niinku sanottu, ei toi ikäero vanhempana tunnu missään enään, ja nytki jos maailmat synkkaa ja yhteys syntyy (samoilla taajuuksilla, ajatusmaailma suht sama tms ) ni antaa sitte mennä vaan... :) Toki alle 16w on sakkolihaa blaablaa mutta vuoden ku oottaa ni ei pitäis olla mtn ongelmaa senkää suhteen....

    • jkjkjkljkjk

      ei sil oo välii ite oon 16 ja seurustelen 21 vuotiaan kaa. ja ollaa oltu yhes koht 2.5 vuot. et se menee niin että rakkaus ei kato ikää

      • Anonyymi

        Bro toi on laitonta kai


    • adsada

      no ei todellakaan ole mitään haittaa jos se teistä tuntuu hyvältä (: ajetteleppa nyt aikuisiakin kaikilla on melkeen ikäeroa jopa 2-6 vuotta?

    • Ammudii

      Eihän sillä ole väliä, jos kemiat kohtaa.:)
      Itekki olen 13v ja seurustelen 1v 8kk mua nuoremman jäbän kanssa, ja silti tuntuu että kyseinen köriläs olis mua ainakin 3v vanhempi, käyttäytyy paljon mua aikuismaisemmin yms.
      Eli unoha tuo ikä. :)

    • ei oo paljon

      Ei nyt tuollanen ikäero mitään haittaa. Yks mun kamu, joka on 20-vuotias (syntynyt 1989) seurustelee 17-vuotiaan kanssa (syntynyt 1992). Ovat seurustelleet jo pitemmän aikaa ja niillä menee tosi hyvin, eikä se ikäero näy haittaavan niitä pätkääkään. Jos ikäero on alle 5 vuotta, niin ei se oo ees paljoo mun mielestä. Jos se on sen tasan 5 vuotta niin kyllähän se näin nuorella iällä on aika paljon, mut jos alkaa seurusteleen sillä perusteella, että haluu olla sen kanssa koko elämän (ja eiköhän kaikki järkevät ihmiset juuri tällä tavalla ala seurusteleen), niin ei se sitten vanhemmalla iällä oo paljon mitään.

    • Kristulivei

      Mie olen -95 tyttö ja haluaisin kans tietää, onko se muka iso ikäero, jos on oikeasti rakastunut ensimmäistä kertaa elämässään -98 syntyiseen poikaan, joka vaikuttaa ja näyttää kuitenkin paljon fiksummalta. Ei siinä oo vaan ku 2 vuotta ja jotain pari kuukautta eroa. Mie tiedän, että seki tykkää musta ja meillä on sama harrastus ja hankkiudutaan koko ajan toistemme seuraan ja katotaan toisia silmiin pitkään. Kumpikaan ei vaan vitti myöntää sitä, kun poika lopettelee kuudetta luokkaa ja tyttö ysiä. Onko tämä aivan naurettavaa, mielipiteitä kiitos!? :))))

      • nou hätä..

        Ei ole yhtään naurettavaa, mielestäni tuo on suloista :)
        Itsekin olen ihastunut 2 vuotta nuorempaan, ja joskus se tuntui tyhmältä ja nololta, mutta nyt olen oppinut sen, että rakkaus tai ihastuminen EI katso ikään! Ikä on vain numero!!!


    • myös 17v tyttö

      Mää sanoisin et jos poika on vanhempi niin se olis ookoo mutta tässä tapaukses ku sää (tyttö) oot kaks vuotta vanhempi on se aika outoo.... eiks se oo sillon vielä tosi lyhyt? mulla on kanssa kaveri joka tykkää just about 2 vuotta nuoremmista niin ne o jotain mun pitusii... ja eiks ne oo muutenki mun kokemukse mukaan aika lapsellisia?

      sanompa loppuun vielä että jos ihmisten mielipiteet vaikuttaa sun seurusteluun tietyn henkilön kanssa (oletan että sää mietit jotain tiettyä 15 vuotiasta) niin mietippä tuleeko se suhde oleen kuinka vankka/pitkä/järkevä...

    • Lahtelainen

      Oon 15v (kohta 16), enkä vois kuvitellakkaa seurustelevani jonku 13v kanssa. Mutta 17 voisin helpostikin. 14-17v ikä raja, jos ettisin tyttöystävää.

      • 14v tytsy

        Oon miettiny jo pitkään että onko normaalia rakastua 01 poikaan ku ite oon 99 ?


    • 14v poika

      yleensä kun POIKA on TYTTÖÄ vanhempi on kyseessä SEKSUAALINENHYVÄKSIKÄYTTÖ mutta kun tyttö on vanhempi suhde on todennäköisesti vakavempi koska kypsä tyttö osaa valita ikäistään kypsemmän pojan jolloin suhde toimii, tämä on vain harvinaista mutta parempi vaihtoehto kun esim 16v poika ja 13v tyttö, se on joko hyväksikäyttöä tai poika on paskassa maineessa ikäistensä kesken.

      • rtyh65ryh65

        Perustelepo miksi nuori poika tulisi vähemmän helposti hyväksi käytetyksi kuin tyttö samassa suhteessa.
        En ole feministi mutta mollaat nyt nuorten naisten älyä ja väität että he tulevat helposti hyväksi käytetyiksi. Samalla mollaat miehiä hyväksikäyttäjäsioiksi.

        Taas niin perusvanhaa stereotypiaa!


    • karoliina1998

      poika saa olla parivuotta vanhempi, mutta tyttö ei, koska pojat tulevat kehityksessä jäljessä, niin on ihan hyvä, jos se on vähän vanhempi ja fiksumpi

      • rsgfe

        Näkökulma tuokin, tosin pitää muistaa että ihmiset ovat yksilöitä. On myös "kypsiä" poikia ja pentuja tyttöjä.


    • 15v

      Olen siis 15 vuotias tyttö (syntynyt 2000). Olen ihastunut itseäni 2 vuotta nuorempaan jätkään (syntynyt 2002) joka on samassa koulussa. Olen kertonut tästä kyllä parhaalle ystävälleni, mutta hän sanoo, että ikä on vaan numeroita. Onhan tuo totta. Paras kaverini väittää, että ihastukseni olisi ihastunut minuun, koska kaverini mukaan ihastukseni katsoo minua aina pitkään kun kävelen hänen ohitseen.

      ELI VASTAUKSENI ON SIIS ETTÄ IKÄ ON VAAN NUMEROITA JOS SE TUNTUU OIKEELTA

      P.S. Minulla ja ihastuksellani todellisuudessa on alle puolitoista vuotta ikäeroa sillä hän on syntynyt 4.1.02 ja minä 5.8.00

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4519
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe