Kaaleen naiset!

Täti ihminen -59

Kirjoitan teille muutaman neuvon. Te itkette tuolla alempaa sitä että kaalo pettää ja käy kaajeissaki. Minulla on hyvä ja uskollinen mies.Ei petä ei käy kaajeen eikä kaaleen naisissa. Luottamus ja uskollisuus, ne pitää ansaita.Jos mies pettää syy on teissä naisissa! Jos kotona rakastetaan ja kotoa saa kaiken( ymmärrätte) mies ei lähde irtosuhteita metsästään. Sen ei tarvi.Tiedän monta huonoa kaaleennaista käytökseltään, sanon tämän itsekkin naisena että: Älkää huutako ja haukkuko niitä miehiänne varsinkaa muiden kuullen.Arvostakaa niitä, arvostelun sijaan.Olkaa rohkaisijoita ja kannustavia. Rakastakaa, muutenkin kuin sanalla. Monesti se että mies lyö naistaan onkin sen naisen syy.Haukkuva, kiroileva ja kaikesta moittiva nainen kun käy kaikkien hermoon.En puollusta lyömistä, se on väärin, mutta joskus kun nainen niinkuin kerjää turpaansa. Kun vanhaks elää oppii elämässä jotain. Ja se on :toisen ihmisen kunnioitus. Se puoliso ei ole itsestään selvä, eikä suhde. Niiden eteen on nähtävä vaivaa.Minun mies on minun paras kaverini ja rakkain ihmiseni. Ja jos joskus onkii niin että sukset menee ristiin, kyllä ne puhumalla oikee.Siunausta avioliitoillenne! Pitäkää kiinni.

56

5191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anita vaan

      hinkseleitä kun on asijat hyvin.Mitäs jos on juoppuhullu mies ja narsisti luonteeltaan, pitääkö vaan rakastaa, ottaa turpiin ja kannustaa????

    • Veronika 70

      Hienoja ajatuksia.Nyt saimme palstalle keskustelu aiheen. Joku aijemmin sitä jo kaipasikin. Mutta ei haukuta miehiä kuitenkaan.

      • Ver....70

        HYVÄÄ NIMIPÄIVÄÄ: Satu ja Säde!


      • hyvääpäiväävaa
        Ver....70 kirjoitti:

        HYVÄÄ NIMIPÄIVÄÄ: Satu ja Säde!

        sopii hyvi aiheesee satu ja säde varsinnii jäläkimmäine


    • vanhus m

      Sanon lyhyesti, noin se on. Kaverini se ajoi minutkin itse vieraisiin, ja sitten syyttää minua. Eikä ymmrrä mistä se johtui ! Olet fiksu ihminen, sekä viisas. Mikä tollaisen kansa olisi ollut eläkäseen.

    • tamara 3:16

      Minulla on täti jolta olen saannu hyviä elämän ohjeita ja neuvoja. omiltaan vanhemmilta ei voi kysellä häpijän asioista, mutta tätiltä voi.Oma lapsuus olis ollu toisellainen jos vanhemmat olis toisijaansa rakastannut. Meillä ei ikinä halattu, sanottu rakastan ei osoitettu hellyyttä.Mutta anna olla kun rakas ihminen kuoli sitte itkettiin ja kovasti kerrottiin rakastavan VAINAALLE. Se on tää kulttuuri joka ajaa joskus hulluudenpartaalle, kun pitää olla niin kaaloa että.Minä olen päättänny että minun syliin saa lapset aina tulla ja minua ei tarvi lapsen hävetä että ei uskalla kysyä. En tee samoja virheitä mitä minu vanhemmat teki.

      • * % " # % *

        oli ennen vanhaan paljon siksi että kaikki miehen ja naisen välinen oli häpiä tabu vaijettu asija ja niin meni nuori tyttö miehelle eikä ollu kummallakaan tietoa mitä seuraa. Kun nyt on tietoa ja terveyskeskus asiaa edistää niin meillä yhä vaan vaijetaan. Kehitys on pysähtänyt ja polkee paikoillaa ei eelleenkää saa puhua. On asioita mistä ei voi puhua.Jos on väkivaltanen ja paha mies, sängyssä, ei voi nainen omalle vanhemmalleen puhua.Jos on muuten vaan tytöllä tain pojalla jotain häpijän ongelmaa, ei voi puhua.Ja kaikki me ollaan vaa alastomia ihmisiä vaatteittemme alla.Mutta ei voi puhua.Mutta kiitos taivahan Jumalalle! Tässä voidaan puhua, kun ei ketään tunne jos ei halua nimijään kertoa varsinaisesti. Esimerkiksi kun naisella on kerran kuukaudessa juttunsa ja on kipeänä pitäis sillon miehen ymmärtää naistaan. Kaikki ei ymmärrä.


      • o--------------o
        * % " # % * kirjoitti:

        oli ennen vanhaan paljon siksi että kaikki miehen ja naisen välinen oli häpiä tabu vaijettu asija ja niin meni nuori tyttö miehelle eikä ollu kummallakaan tietoa mitä seuraa. Kun nyt on tietoa ja terveyskeskus asiaa edistää niin meillä yhä vaan vaijetaan. Kehitys on pysähtänyt ja polkee paikoillaa ei eelleenkää saa puhua. On asioita mistä ei voi puhua.Jos on väkivaltanen ja paha mies, sängyssä, ei voi nainen omalle vanhemmalleen puhua.Jos on muuten vaan tytöllä tain pojalla jotain häpijän ongelmaa, ei voi puhua.Ja kaikki me ollaan vaa alastomia ihmisiä vaatteittemme alla.Mutta ei voi puhua.Mutta kiitos taivahan Jumalalle! Tässä voidaan puhua, kun ei ketään tunne jos ei halua nimijään kertoa varsinaisesti. Esimerkiksi kun naisella on kerran kuukaudessa juttunsa ja on kipeänä pitäis sillon miehen ymmärtää naistaan. Kaikki ei ymmärrä.

        Kaikkea sitä saakii lukea. Esimerkiksi naisella kerran kuukauvessa, häpiä sie, etkö käsitä vanhempi väki voi lukea?????? TIK TIK


      • M41
        o--------------o kirjoitti:

        Kaikkea sitä saakii lukea. Esimerkiksi naisella kerran kuukauvessa, häpiä sie, etkö käsitä vanhempi väki voi lukea?????? TIK TIK

        niin kovin hävetään? Osaatko ees sanoa?
        Ei nää asiat varmaan tuu uusina vanhemmallekaan väelle. Ei niitä tarvii suojella kuin jotain viattomia pikkulapsia.


      • MIES.
        M41 kirjoitti:

        niin kovin hävetään? Osaatko ees sanoa?
        Ei nää asiat varmaan tuu uusina vanhemmallekaan väelle. Ei niitä tarvii suojella kuin jotain viattomia pikkulapsia.

        oikeen kovasti kaikki koko historiansa aikaa ois hävennyt ei minuakaa eikä sinua ois olemaskaan. En tarkoita kummiskaa sitä että omat vanhemmat alkas vaikka seksi asioista puhuun lapsilleen. ei niistä tarvii puhua, kyllä kouluissa jo opetetaan ja pojille oli terveystunnilla näytetty kondoomeja ja tytöille niitten vastaavia.Vanhemmat voisi kyllä varoittaa nuoriansa että ei menisi liika pitkälle kun ovat kuitenki vielä nuoria ja elämä eessä.Tää nyt ei ole aloituksen kanssa mitään tekoa,mutta sanompa vaan


      • JuuliaM
        o--------------o kirjoitti:

        Kaikkea sitä saakii lukea. Esimerkiksi naisella kerran kuukauvessa, häpiä sie, etkö käsitä vanhempi väki voi lukea?????? TIK TIK

        Näistä asioista puhutaan jopa Raamatussa, ihan Jumalan suulla, mutta meikäläiset on pienestä pitäen vaiennettu sellasella häpiällä, jolla ei oo mitään virkaa. Minun osalta asija loppu sillon, kun sain jalkani oman pöyvän alle. Mun lasten ei tarvi elää niinku mun piti. Jos kaaleitten kulttuuri ei koskaan uuvistu vaikka muu maalima uuvistuu niin kyllon asijat meillä huonosti.


      • draba

        Hyvää jatkoa!


      • kultuuri ei liity

        miksi annatte ihan tunne vammasen kuvan yleisesti. jos teillä teijän perheessä ei oo osoitettu rakkautta niin ikävää mut se on teillä. Mä tulen ite isosta suvusta ja jokainen kertoo toisileen miten ollaan kaivattu ja miten rakkaita olemme toisilemme. Mä ooon jo nelikymppinen nainen ja vieläkin kun meen kotia äitini luokse niin äiti halailee ja kertoo miten rakas ja maailman paras tyttö oon .ite en mene koskaan nukumaan jollen sano kahdelle teiniikäisilleni lapsilleni hyvää yötä äiti rakastaa teitä.Ei näihin asiohin liity KULTUURI oot käsittänyt ihan väärin ja sitä paitsi yleensä mustalainen on muuten tunne rikas ihminen ja omastaan välittävä.


      • bfnhmuk,
        * % " # % * kirjoitti:

        oli ennen vanhaan paljon siksi että kaikki miehen ja naisen välinen oli häpiä tabu vaijettu asija ja niin meni nuori tyttö miehelle eikä ollu kummallakaan tietoa mitä seuraa. Kun nyt on tietoa ja terveyskeskus asiaa edistää niin meillä yhä vaan vaijetaan. Kehitys on pysähtänyt ja polkee paikoillaa ei eelleenkää saa puhua. On asioita mistä ei voi puhua.Jos on väkivaltanen ja paha mies, sängyssä, ei voi nainen omalle vanhemmalleen puhua.Jos on muuten vaan tytöllä tain pojalla jotain häpijän ongelmaa, ei voi puhua.Ja kaikki me ollaan vaa alastomia ihmisiä vaatteittemme alla.Mutta ei voi puhua.Mutta kiitos taivahan Jumalalle! Tässä voidaan puhua, kun ei ketään tunne jos ei halua nimijään kertoa varsinaisesti. Esimerkiksi kun naisella on kerran kuukaudessa juttunsa ja on kipeänä pitäis sillon miehen ymmärtää naistaan. Kaikki ei ymmärrä.

        Jos nuoret olisivat olleet koulussa, asiat olisivat tiedossa.


      • Anonyymi
        * % " # % * kirjoitti:

        oli ennen vanhaan paljon siksi että kaikki miehen ja naisen välinen oli häpiä tabu vaijettu asija ja niin meni nuori tyttö miehelle eikä ollu kummallakaan tietoa mitä seuraa. Kun nyt on tietoa ja terveyskeskus asiaa edistää niin meillä yhä vaan vaijetaan. Kehitys on pysähtänyt ja polkee paikoillaa ei eelleenkää saa puhua. On asioita mistä ei voi puhua.Jos on väkivaltanen ja paha mies, sängyssä, ei voi nainen omalle vanhemmalleen puhua.Jos on muuten vaan tytöllä tain pojalla jotain häpijän ongelmaa, ei voi puhua.Ja kaikki me ollaan vaa alastomia ihmisiä vaatteittemme alla.Mutta ei voi puhua.Mutta kiitos taivahan Jumalalle! Tässä voidaan puhua, kun ei ketään tunne jos ei halua nimijään kertoa varsinaisesti. Esimerkiksi kun naisella on kerran kuukaudessa juttunsa ja on kipeänä pitäis sillon miehen ymmärtää naistaan. Kaikki ei ymmärrä.

        Kyllä miehen pitää ymmärtää jos akalla on hytskat monella naisella on mahas kovat kivut poltot ja säryt oon ite tätä mieltä yks kAaleen jeeno kommentoikaa muuteki kaaleet tätä juttua


      • Anonyymi
        JuuliaM kirjoitti:

        Näistä asioista puhutaan jopa Raamatussa, ihan Jumalan suulla, mutta meikäläiset on pienestä pitäen vaiennettu sellasella häpiällä, jolla ei oo mitään virkaa. Minun osalta asija loppu sillon, kun sain jalkani oman pöyvän alle. Mun lasten ei tarvi elää niinku mun piti. Jos kaaleitten kulttuuri ei koskaan uuvistu vaikka muu maalima uuvistuu niin kyllon asijat meillä huonosti.

        Nyt puhut asiaa. Onnittelut ja kaikkea hyvää sinulle.


      • Anonyymi
        o--------------o kirjoitti:

        Kaikkea sitä saakii lukea. Esimerkiksi naisella kerran kuukauvessa, häpiä sie, etkö käsitä vanhempi väki voi lukea?????? TIK TIK

        Eikö valepoliiseja hävetä ryöstää vanhuksia? MITÄ!


    • kuhan kysyn: ))

      täti ihminen kirjoittaa hyvin.Mitäs muuta Mankkaalle kuuluu?

      • Mankkaan Mirkku

        kaikenlaiset ääliöt. Vaikka Täti-ihminen ja minä ollaankin samaa ikäluokkaa, ei hän ole minä enkä minä ole hän. Saa ihan rauhassa vihaksi pistää, elele vaan rauhassa ja samaa toivon itsellenikin. Luuletko, ettei tällä palstalla muut saa konettaan auki ja tekstiä tulemaan?

        t. Mirkku


      • mie täälä
        Mankkaan Mirkku kirjoitti:

        kaikenlaiset ääliöt. Vaikka Täti-ihminen ja minä ollaankin samaa ikäluokkaa, ei hän ole minä enkä minä ole hän. Saa ihan rauhassa vihaksi pistää, elele vaan rauhassa ja samaa toivon itsellenikin. Luuletko, ettei tällä palstalla muut saa konettaan auki ja tekstiä tulemaan?

        t. Mirkku

        noista välitä. Sun juttujas kaivataan täällä ja piste. Nostat keskustelun tasoa tällä palstalla samoin kuin helge ja grillaajakin. Elekää kenenkään mutinoita ottako nii sytämmelle että jättäsitta kirjottelemasta


      • Mankkaan Mirkku
        mie täälä kirjoitti:

        noista välitä. Sun juttujas kaivataan täällä ja piste. Nostat keskustelun tasoa tällä palstalla samoin kuin helge ja grillaajakin. Elekää kenenkään mutinoita ottako nii sytämmelle että jättäsitta kirjottelemasta

        ei kukaan jaksa olla jatkuvasti sylkykuppina. Se syö sielua ja nostattaa itsessäkin negatiivisia tunteita. Niitä yritän välttää, ettei saasta tarttuisi. Mutta kiitos Sinulle ystävällisistä sanoista. Yksi mukava sana päivässä pelastaa elämän. Yritetään kaikki muistaa se.

        t. Mirkku


    • mini mee

      Eikö ketään kiinnosta keskustella isoistahameista.Nyt ne on hyvä olla ku on kylmä.Saapi painaa vaikka 19 kiloo.

    • Tamara . .. . ..

      Erittäin hyvä kirjoitus ja hyvä aihe. Noinhaa se menee.

      • pasthun

        ilman että pyrkisin mitenkään luokkitelemaan ihmisiä - on pakko usean ja toistuvien esimerkkien ja kokemusen valossa sanottava, että niin kovasti täälläkin ylläpidetty arvo ja hyve täysverisyydestä on jo aika nakatta secunda arvojen koppaan, sillä tosiasia on, että puliveriset ovat henkiseseltä rakenteeltaa ja luontetaan elastisempia ja ennen kaikkea, selvästi älykkääpiä joka on kenen vaan helppo havaita.


    • draba

      On tainnut olla kovaakin kovempi suhde-elämä sinulla, kun vallan käyt lyövää miestäki puolustamaan ja naisen syyksi laittamaan vaikka sanotkin että et tee sitä, mutta teet sanomalla "mutta joskus kun nainen niinkuin kerjää turpaansa". Säälittävää ongelman karttelua. Lyöminen EI OLE KOSKAAN HYVÄSYTTÄVÄÄ! Vain munaton, aivoton ja sydämetön mies hakkaa!!

      Mitä tulee sitten tuohon pettämisasiaan, uskon, että lähes jokainen mies on käynyt vieraissa - mies ei ole luotu olemaan vain yhden kanssa, vaan levittämään solujaan pitkin poikin välittämättä tuloksista.

      Niin ja sitten liian moni mustalaismies, jolla ei usein ole oikein mitään muuta virkaa kuin syö, juo, nukkuu ja käy p.......a, koittaa edes jollain lailla tehdä itsestään miestä jos ei muuten onnistumalla kaatamaan naisia ja saamaan lapsia aikaiseksi. Olen pahoillani, jos viestini loukkaa jotakin, mutta totuus kirpaisee aina kaikkein eniten sen lisäksi, että mielestäni liian monessa romaniperheessä miehen nostaminen jalustalle on silkkaa paskaa.

    • RudusIO

      Tuskin mustalaisten kakaratkaan housun puntista tulevat?
      Luonnollisia asioita ei tarvitse hävetä.
      Tiedätkö, ihan kaikki käymme wc:ssä kin!

    • Täti ihminen edellee

      Ehkä tahallaan. En minä ole väittänytkää että oma liitto ois aina ruusuilla tanssimista. En vain halua kertoa julkisesti omasta elämästä. Mutta oppia on elämä. Ja jos haluaa voi jokainen oppia ja muuttaa niitä tapoja mitkä on huonot.Aina sanotaan että puhumalla asijat paranee. Ei se niin mee. Oon kuullu niin monen pariskunnan puhumalla välejään selvittävän ja siinä saa piellä korviaan, huuto käy ihan mahdottomaksi.Sama meno oli kaajeita tai kaaleita.Se on hyvä neuvo että laskee 10 ennenkun avaa suutaan ja huomaa että on rauhoittunu.Meillä siis kyllä puhutaan asiat ja pussataan päälle. En hyväksy väkivaltaa koska se tappaa sen kokeneen sielua.Joka kerta. Mutta kun minä tunnen naisen joka antaa hakata ja se sanoo että mies rakastaa häntä niin kovin.Sairasta. Ja sitten vielä, en ole Mankkaa Mirkku, kiitoks kohtelijaisuudesta harmi että en ole.Osaispa sitä asetella sanansa.Minun mielestä seksiasiat ei kuulu tälle palstalle. On häpiä. Pitää osata myös käyttäytyä vaikka onkin nimimerkki.Mutta jos jollain nuorella ei ole ketään keltä pyytää neuvoa näissä aroissa asioissa, voi kysyä vaikka minulta. Kirjoitusten perusteella on täällä muutama ihan viksu ihminen.Nyt keitän aamu kahvin ja sitte päivä alkaa. Nähdään.

      • Mankkaan Mirkku

        Täällä kirjoittaa toinen täti-ikäinen ihminen, joka suurella mielihyvällä lukee fiksua ja asiaa täynnä olevaa tekstiäsi. Olet oikeassa siinä, että vaikka nykyisin korostetaan sitä puhumisen tärkeyttä parisuhteessa, ei se asioiden jatkuva jauhaminen ja vatkaaminen ole aina paras mahdollinen vaihtoehto. Miehet varsinkin eivät kestä jatkuvaa "analysointia" ja menevät helposti lukkoon, jos heidät ahdistetaan seinää vasten ja vaaditaan tunteiden selvittelyä ja pohtimista. Silloin täytyy puhua, jos itsellä on jostain jatkuva paha olo, koska muuten se "möykky" voi purkautua ennalta-arvaamattomalla tavalla ja huonoin seurauksin.

        Lyöminen on ehdottomasti väärin. Mutta itse seurasin vuosikausia erästä tuttavapariskuntaa (kaajeita), jotka varsinkin iltaa istuttaessa ja tullessaan hiprakkaan alkoivat pelata selkeää teatteria, jossa vuorosanat olivat tuttuja. Nainen nalkutti ja ärsytti miestä, joka sitten viimeistään ulko-oven sulkeuduttua takanaan tirvaisi naista turpaan. Tässä tapauksessa voi kyllä sanoa, että nainen "kerjäsi turpaansa". Sanoin naiselle monta kertaa, että kun kerta tiedät, miten miehesi tulee agressiiviseksi humalassa, niin miksi et vältä aiheita, jotka ärsyttävät häntä? Mutta en tietenkään hyväksynyt lyömistä millään tavoin.

        Yhtä pahaa kuin selkeä ruumiillinen väkivalta on henkinen väkivalta: toisen nälviminen, alistaminen, mitätöiminen sekä sairaalloinen mustasukkaisuus. Parisuhteessakin pitäisi antaa tilaa toiselle, mahdollisuus omiin ystäviin ja harrastuksiin. Ne eivät ole keneltäkään pois, päinvastoin antavat virkeyttä ja sillä tavoin se kaveruus oman kumppaninkin kanssa sujuu paremmin. Omissa menoissa pitää kuitenkin osoittautua luottamuksen arvoiseksi, koska luottamuksen menetys on pahinta, mitä voi tapahtua. Kestää vuosikausia, ennen kuin se palautuu, jos koskaan.

        Luin kerran seuraavanlaisen tarinan: nuori tyttö kysyi äitivanhemmaltaan, miten miehen saa parhaiten pidettyä itsellään. He olivat hiekkarannalla, ja äiti ei vastannut mitään, mutta otti kourallisen hiekkaa käteensä, puristi käden tiukasti nyrkkiin, jolloin hiekka valui molemmilta puolilta maahan, kunnes käsi oli tyhjä. Sitten hän otti uuden kourallisen, mutta piti käden avoinna, jolloin hiekka pysyi paikallaan, ja kysyi tytöltä: ymmärsitkö?

        Minusta se oli hieno opetus. Myös miehet voivat ottaa siitä oppia.

        Kaikkea hyvää Sinulle! Nautitaan näistä naisen parhaista vuosista.

        t. Mirkku


      • Anonyymi

        On totta monet naiset tekee ite tappelun että pääsevät menoilleen ja se on haipi miehen vika ei kukaan mies laita naistaan tapaamaan torneihin ja oo sit niikun ei ois mitään ollutkaan monet vaihtaa pareja kyllä kaalo on mennyt pilalle ja kyllä se on koti tärkeä kaikille mut ei naisen tarvis viikko tai kuukaus tolkulla olla äitin kanssa reissuisaa ja äiti todistaa miten hyvä tyttö on tälläiset naiset ne on turvakodit ja peikot tulee kyllä tutuksi ja kun vaan kukaan ei polttas kun on tehty vaikka ja mitä jotka tahallisesti tekee miehille ne pitää laittaa kieroon ja jättää omaan arvoon miehen ei kannata jatkaa että ei sattua mitään ikävää kun sanonta itku pitkästä ilosta


    • kaaleenmies 46

      olipa aitosti sanottu se asia on juuri noin kun kirjoitit ottakaa muutkin naiset oppia noista elämän viisauksista

    • ZZi

      Huomenta! Silmät on auki ja avasin koneen. Olipas hienoo ketä lie kirjottanut ja vanha juttu viellä. Me kaaleet emme ole menneet mihinkää suuntaan edelleenkään. Yhä on asioita mitä ei saa sanoo jos sanoo pitää kattella ettei vanhoja ole lähistöllä. Ja ne vanhatkin ovat olleet nuoria joskus ja häpenneet omia vanhoja jne. Niin aattelen josko nyky nuorista nousee uusi polvi,tietokone ajan ihmiset ketä nostaa muutaman vanhan tavan nykyaikaan vähän kuin päivittää?Meillon monia hyviä ja pidettäviä tapoja,mutta muutama huonokin. En sano mitä ne on,jokainen tykönääsä tietää. Suokoon Jumala hyvän päivän meille kaikille. Keitän aamukahvin,pullaakin on.

      • kasvattaja

        Minun lapset ei tarvitse orjailla ja ne tulee kysymään minulta jos on jotain mitä eivät ymmärrä tällä elämän kiertoteillä. Se on vanhaa mikä on eilistä, vapaus elää lapsilla normaali lapsuus, ei mitään nappas kenkiä vaan aditas ja nike kengät ne on hyvät jaloille eikä niijen tarte kulúkija kuin jotkun körttiläiset kuumissa vaateissa kesällä. Normaalit tavat oonn opettanut mutta ei mitään liijottelua, antakaa lasten olla lapsia ja sanokaa useasti "olet minulle tärkeä ihmisen alku ja vaikka tulet vanhemmaksi ja mitä tyhmyyksiä teetkin niin siitä huolimatta olet minulle Rakas lapsi.


      • Lucrezia Borgia
        kasvattaja kirjoitti:

        Minun lapset ei tarvitse orjailla ja ne tulee kysymään minulta jos on jotain mitä eivät ymmärrä tällä elämän kiertoteillä. Se on vanhaa mikä on eilistä, vapaus elää lapsilla normaali lapsuus, ei mitään nappas kenkiä vaan aditas ja nike kengät ne on hyvät jaloille eikä niijen tarte kulúkija kuin jotkun körttiläiset kuumissa vaateissa kesällä. Normaalit tavat oonn opettanut mutta ei mitään liijottelua, antakaa lasten olla lapsia ja sanokaa useasti "olet minulle tärkeä ihmisen alku ja vaikka tulet vanhemmaksi ja mitä tyhmyyksiä teetkin niin siitä huolimatta olet minulle Rakas lapsi.

        Ihanasti sanottu.


    • malla ja riitta

      melko kummallista puhetta tältä ketjun aloittajalta..ja vielä kun hän on valkolainen.hän hyväksyy väkivallan ja naisessa on vika jos mies lyö?? merkillistä melko ristiriidassa täti hyvä sun kirjoituksesi tajuatkohan poloinen itsekkään mitä kirjoitat? lehdet on tulvillaan nää kesksutelu palstat ympäriinsä täällä suomi24 palstoilla on keskusteluja,kun naisia hakataan pahoinpidellään alistetaan. joko mies on narsisti tai muuten äkkipikainen. ja sinä olet siis näide miesten puolta.no toivottavasti saisit tälläisen miehen itsellesi mielenkiinolla katsastaisin miten kesytät sellaisen vajakin.nyt käänsit asiat aivan nurin perin nuo piirteet joita luettelit tuossa kuuluu yleensä teille valkolais naisille. esim: rafla ilta mies ja nainen juhlimassa kaveri porukallaan ei tartte miehen tehdä yhtikäs mitään ku jo naisella suu käy ja nolataan mies kaiken kansan kesken sen rogi lasin sisällönkin voi vielä tyhjentää miehensä kasvoille/päähän..mitä ei tee ikinä mustalais nainen. joo riitoja on joka suhteessa puhe siitä pois,mutta mustalais naiset ratkovat yleensä kotona riitansa miehensä kanssa miten sitten kukakin sen ikinä ratkookaan huutamalla,puhumalla jne..ja tässä taannoin kuulin valkolais miehen suusta tälläistä,että mustalais naiset kun ovat miehen kanssa niin he yleensä ovat ja pysyvät ikuisesti yhdessä kun taas heikäläisten naiset(valkolkaiset) jakaa itseään menne tullen vieraille miehille vaikka olisikin oma ukko.tuo hämmästytti minua kovasti tuo mitä hän kertoi ja melko pitkälti mies olikin oikeassa sen suhteen,että romani nainen on uskollisesti miehensä rinnalla elämässä. ja se kyllä näkyy koti oloissakin, nainen siivoaa aina,laittaa ruokaa pitää kodin ja perheensä puhtaudesta vaatetuksesta huolen.melko pitkälti tumman miehen ei tarvitse kuin olla vain ei tartte tiskailla siivoilla ym..ja sinä kehtaat tänne tulla sanomaan romani naisille ARVOSTAKAA MIEHIÄNNE.. jos miehiä pidetään kuin kuninkaita niin kuin tuosta kirjoitamasta se jo selvisi niin miten niin ei arvosteta miehiä? sulla on itselläki ollu tumma mies tai on sellainen,koska sä tuommoista puhut täällä,mutta se vain sun kirjoituksesi on selvä PROVO...joka ei mennyt ainakaan minulle läpi olet tummien kanssa tekemisissä niin silloin tiedät kyllä tämän,että romani naiset ovat ykkös luokkaa miehillensä..ja tuosta selkään saannista. eivät kaikki,mutta niin kuin varmasti tiedätkin jo löytyy myös niitä herroja jotka antavat selkää siltikin vaikka teet kaiken sen joka naiselle/vaimolle kuuluu ja vaikka tekisit enemmänkin sekään ei riitä. jospa täti ihminen-59 pysyisit tästä lähtien yhdellä samalla nimimerkillä täällä romano palstalla niin tulisi muillekin ihmisille täällä selväksi se,että yksi ja ainut ihminen on täällä pää asiassa se joka täällä romaneita provosoi ei tulisi muiden romaneiden taholta myöskään sekaannusta ja sitä kautta syyttelyitä provoilusta alentuvasta kirjoituksesta niitä valkolaisia kohtaan jotka myös tänne kirjoittavat,koska sinä olet nyt hiljan tässä jo monen kertaa eri keskusteluja aloitellut ottanut osaa niihin.luokittelua,haukuntaa,jne nimimerkit vain sulla vaihtunut,mutta vaikka kuinka koetat niitä vaihdella ni arvaas mikä sut aina kitjoituksestasi paljastaa et se olet juuri sinä sama ihminen joka sitä teet? tuo sun tuntemuksesi kun tiedät jotain romaneista,mutta et kuitenkaan tiedä ja katkerasti puhut heistä ja koettaen saada jonkin riidan väittelyn täällä aikaiseksi.siis jos sulla on jotain huonoa makua jäänyt romani naisesta/miehestä niin älä pura sitä tänne meihin viattomiin okei? me naiset olemme syyttömiä siihen jos sua on ukkosi pettänyt ja antanut selkää(mut sähä olit kyllä sen selkään saannin puolella ni ei kai se pitäis haitata sua) ym..sä et voi sille mitään et me romanit olemme mitä olemme meissä on kaikenlaisia, ja vaikka kuin koetat tuota peliä pelata niin se ei muuta meistä yhtään mitään tajua se.meitä ei ole kukaan koettanut muuttaa niin emme me sinunkaan mieleiseksi muutu usko pois ennemmin helvetti jäätyy kun näin tapahtuu..ja sitäpaitsi ei valkolais miehet eikä ainakaa mua ole tummatkaan miehet moittinu päinvastoin moni poika ottaisi kun vain saisi..sen sijaan teistä jotka olette mustalaisten keskuudesta "pois potkittuja" koetatte olla näppärää teistä sellaisista naisista kyllä miehet juttelee paljonkin ja se puhe ei todella ole mitään miellyttävää,mutta kyllä sä tiedät olethan ollut koulutettavana niin kuin koira konsanaan.

      • Merja oulusta.

        Sulle: Malla ja Riitta. Olen samaa mieltä kanssasi/kanssanne. Aika läpinäkyvää tiettyjen nimimerkkien jutut. Mulle tulee mieleen,että yksi ja sama persoona mesoaa ja liian monessa ketjussa,nimmarit vaan vaihtuu. No,jos se on hänen hupinsa,siitä vaan,mutta lapsellista kylläkin.


    • "'Ramona'"

      Itse olen 38 vuotta ja mies 41 meillä menee hyin.olen tehnny selväksi miehelle että mehtä vastaa ku sinne huuetaan.jos kuulen että on ollu vieraissa niin mulkii on oikeus tehä sammoin.kun aloimme porukoimaan niin tuo periaate joutu käytäntöön muutamankii kerran.mies tykkäs käydä kaajeissa vieraissa enkä miäkään ollu siinä pekkaa pahempi.paha juttu siinä oli että niissä kaajeen miehissä oli ainakin pari semmosta huomaavaista tyyppiä joihin suoraan jopa ihastuin.harvemmin ainakaan tuo mieheni minua niin imartelee ja pitää hyänä että tunnen ihteni prinsessaksi.voi kun nämä meiänkin miehet joskus näyttäis niitä omia tunteitaan ja hellisivät sillä tavalla.

      • Anonyymi

        No oli valkolainen kun mustalainen .ja mitä sun mies kun kävit vieraissa


    • zyk

      no minulla on romani mies ja itse olen valkolainen ja meillä menee tosi hyvin naimisissa ollaan ja onnellisia. mieheni todella kunnioittaa minua ja myös näyttää sen saan todella olla itseni me emme sido toisiamme kyttää pakota tai nöyryytä ja mieheni sanoo että on nyt todella vapaa ja saa elää kuin mies. mikä on ihanaa kuultavaa. kait nämä on luonne asioita myös meillä toimii tämä toisen kunnioitus ja arvostus ja on hieno avioliitto. elämäni ensimmäistä kertaa voin sano olevani onnellinen.

      • Ettei vaan....

        ...tuo "romanimies" ollu kahtomassa siun olkaisi ylitte kun kirjootit tuon edellisen "zyk"!? On muuten vaikeeta uskoa tota! Nimittäin ihelläni on myös samanlainen tilanne. Tää minun mies nimittäin juuri kyttää, pakottaa ja nöyryyttää minua aina kun on mahdollista. Pahinta tässä on että hänellä on nainen- lastensa äiti kotonaan minne hän aina menee. Lankesin piruvie häneen yhdessä karaokepaikassa. Hän kyllä osasi leperrellä ja näytti kunnioittavan minua niin kauan kun erehdyin rakastumaan häneen ja onneton vielä sanoin sen hänelle.
        Nyt tuntuu että minulla on koko ajan veitsi kurkulla enkä enää uskalla irtautua tästä suhteesta. Hän ei kyllä vielä ole ollut väkivaltainen mutta on antanut ymmärtää- ja esittää paljon esimerkkejä mihin kaaleen miehet ovat valmiita jos heidän naisensa heitä pettävät.
        Minä suoraan sanottuna pelkään ja niin myös minun uskottu tyttöystävänikin jolle olen vannottanut että ei edes hiiskahda tästä suhteesta sillä tuo mies on varoittanut "katastrofaalisista" seurauksista.
        Mitä minä teen!!???


      • Näin se on .
        Ettei vaan.... kirjoitti:

        ...tuo "romanimies" ollu kahtomassa siun olkaisi ylitte kun kirjootit tuon edellisen "zyk"!? On muuten vaikeeta uskoa tota! Nimittäin ihelläni on myös samanlainen tilanne. Tää minun mies nimittäin juuri kyttää, pakottaa ja nöyryyttää minua aina kun on mahdollista. Pahinta tässä on että hänellä on nainen- lastensa äiti kotonaan minne hän aina menee. Lankesin piruvie häneen yhdessä karaokepaikassa. Hän kyllä osasi leperrellä ja näytti kunnioittavan minua niin kauan kun erehdyin rakastumaan häneen ja onneton vielä sanoin sen hänelle.
        Nyt tuntuu että minulla on koko ajan veitsi kurkulla enkä enää uskalla irtautua tästä suhteesta. Hän ei kyllä vielä ole ollut väkivaltainen mutta on antanut ymmärtää- ja esittää paljon esimerkkejä mihin kaaleen miehet ovat valmiita jos heidän naisensa heitä pettävät.
        Minä suoraan sanottuna pelkään ja niin myös minun uskottu tyttöystävänikin jolle olen vannottanut että ei edes hiiskahda tästä suhteesta sillä tuo mies on varoittanut "katastrofaalisista" seurauksista.
        Mitä minä teen!!???

        Mee turvakotiin,kerro sosiaalivirannomaisille tain sitten vedät naaman kii ja hyväksyt tilanteen. Jos nainen on nainen,ei mies lähde hakemaan muuta naista. On tietenkin poikkeuksia,tyrannimiehet ja koti-ajatollahit.


    • rf9erf9e..17

      no erottaudu miehestä. samanlaisen hullun voit saada "perääsi" myös valkolais miehistä ja seurakusket voi olla katastrofaalisia jopa niinki et naiset on menettänyt henkensä mustasukkaisen miehen kädestä..tee niin kuin tekist valkolaisenkin kanssa..ei kai toss aeroa ole mies kuin mies rotuun katsottuna joko herrasmies tai sitten jotain aivan muuta..kuitenkin uskon,että olet provo koska kun ja jos tuollainen tilanne ni tajuat sen ettei täällä palstalla kukaan sua voi muutoin autaa ku kirjoittamalla, joten oikeesti jos pelkäisit henkeäsi ni tuksin täällä lepertelisit vaan olisit jo ottanut poliisiin yhteyttä tietenkin,että asia on totta.

    • zyk

      en minä tajua että on noin vaikeaa ymmärtää et todella on hyviäkin avioliittoja olemassa. eikä minun mies kyttää minun olan yli ei tarvi. uskot tai et minulla on hyvä mies ja hyvä olla. perhe toimii ja kuten joku tos sano ni minun mies on sanonu että jos nainen on nainen ei tarvi lähtee hakeen muuta naista siis hän on samaa mieltä. meillä yksinkertasesti ollaan rehellisiä ja minun mies tulee aina töistä kotiin luoksemme ja pitää perheestään huolta : )

    • rnla

      :D mihiköhä mä joudun ku romanimiehen kans seurustelen.... no ei

    • HUOMAAVAINEN

      täti ihminen asija on asijaa mitä kirjotat mutta rivijen välistä luen ,että et ole kaaleita ja.

    • Valtaväestön nainen

      Minulla oli romanimies 21 vuotta, hän nukkui pois vaikean sairauden takia. Hän oli paras mitä voi olla ja komiakin,mutta ei käynyt vieraissa eikä ollut paha, ikävä jäi jäljelle.

    • vaalea nainen <3

      Minullakin oli romanimies 31 vuotta ja hänkin valitettavasti nukkui pois :( Mutta rakkautta riitti loppuun saakka, eikä hän koskaan ollut minua kohtaan väkivaltainen tms. Rakas ja hyvä mies oli

    • "Sande"

      Mikään syy ei ole lyödä naista, jos lyö niin silloin mies osoittaa olevansa raukka ja pelkuri.

    • arvosteltu

      Jaa. Olishan se lempeetä arvostaa miestänsä, sitä kovasti yritän. Vaikeeksi sen tekee mies itte, kun alentaa, solvaa, huomauttelee turhista, ei kehtaa yhessä ulkona näyttäytyä vaikkei minussa mitään vikaa ole. Vaikee on kunnioittaa miestä joka lyö minut maahan katseellansa ja solvaten. Metsä vastaa kuin sinne huudetaan, kai naisestakii nariseva tulee jos siin ei hyviä asioita osata nähdä.

    • kurkiLaura

      Jo oli täti-imisellä kauhea neuvo.

      Ei pettämistä voi millään oikeuttaa, eikä etnisellä taustalla ole tässä mitään merkitystä.

      Uskollisuus on oletus numero yksi. Vasta sen päälle voi rakentaa luottamusta, arvostusta, kunnioitusta ja rakkautta. Ilman uskollisuutta ei ole mitään.

      Lyömättömyys on myös tälläinmen lähtöoletus. Toista ei saa lyödä. Ikinä. Ei kaaleet eikä kaajeet, ei somalit eikä kinkit. Jos lyö, ei ansaitse tulla kutsutuksi edes ihmiseksi, eikä ansaitse parisuhdetta. Jos olet joskus lyönyt, pyydä anteeksi ja hyvitä loppuelämäsi eläkä enää ikinä lyö!

    • SB26

      Asiaahan tämä täti tässä puhuu olipa nyt mustalainen tai valkolainen. Kaikilla ei vaan satu oleen yhtä hyvä tuuri että löytää samanlaisen kaverin itelleen. Tuo on molemminpuolista niin naisilla ku miehillä et jos oikeesti tykkää kaveristaa ni sille on valamis antaa kaikkesa ja elää tämän tätin puheen mukaisesti, sitten on taas niitä jotka käyttävät hyväksi toisen ihmisen hyvyyttä ja sitä että kaveri seisoo rinnalla hyvässä ku pahassa. Totta seki että mies käyttäytyy naista kohtaan ihan eritavalla jos nainen ei aina nalakuta ja moiti miestä. Nyt oon ite vasta oppinu monien vuosien jäläkeen että eihän mies voinu kunnioittaa ja pitää hyvänä mua kun ikinä ei ollu mitää hyvää sanottavaa aina nalakutin ja näin joka asiasta vaivaa. Omalla asenteen muutoksella oon saanu paljon hyvää aikaa ainaki omassa elämässä. Olen ollu erikseen miehestäni jo monia vuosia mutta kaikkien tapahtumien jälkeenkin niin mies ku minä ollaan yksin ja mies on mulle tärkee ihminen ja tuki mihin pystyn ja haluankin nojata. Siks sanonki teteille kaikille jokka lukee tätä et äläkää aina moittiko ja haukkuko kaverianne vaikka siltä tuntuuki et mitä sille vois muuta sanoa. Yrittäkää oikeesti muuttaa sitä omaa asennetta kaveriin niin tuutte huomaamaan puolin ja toisin miten se kannattaa. Naisilla monestikki menee hermot jos mies on autokaupoilla me menee pitkää ja se ei siltikkää tuota tulosta ni älä ali arvioi kaveriis se kumminki yrittää rohkase sitä ennemmi ja puhukaa siittä asiasta että sää et halua olla liikaa yksin ja että kaipaat kaveriis. Tuo on paljon rakantavampaa.

    • k

      Mulla on kaaleenmies joka ei petä, ei juo,ei polta, ei ole väkivaltainen koskaan, ei varasta, käy töissä. Ei se rodusta ole kiinni. Ei tietenkään. Ja auttaa kotitöissä, teemme molemmat NIINSANOTTUJA miesten- ja naistentöitä. On heidän suvusaan ihan normi, ei mikään poikkeus.

      Kokemusta on muunkinlaisista miehstä, onneksi olen löytänyt miehen jolle rakkaus, ihmisyys ja toisen kunnioittaminen on kaikki kaikessa. Ihan kirjaimellisesti.

    • Anneli

      Minulla on myös hyvä mies, siitä kiitän Luojaa Jehovaa. Rukous autaa meitä kaikkia naisia kaikeissa olosuhteissa. Minä ja mieheni käymme kokouksissa ja rukoilemme yhdessä.Osaan olla onnellinen ja nautin kaikesta mieheni kanssa. Muistakaa naiset että aina voi tehdä asian hyväksi jotakin,ei omassa voimassa vaan Jumalan voimassa!

      • 1230

        Ai Deevel... vai Jehovaa


    • Aito Kaaleen nainen

      Kyllä mun mies ainakin pessee , leipooo,siivoa hommaa elannon,silittää muuten verhotkin ja mun röijytkin,aatelkaa talavella se kuttoo sukkiakin.Tälläsen se kaalon miehen pittää olla.

    • Anonyymi

      No on sulla puheet ! Kyllä se vaan niin on että miehet oppii jo nuoresta että niillä on oikeus käydä vieraissa. Sanontatapa: hevonen syö heiniä sieltä mistä löytää, on tullu itellekkin tutuksi. Mulla mustalaismies yli 40 vuotta ja kyllä se hevonen niitä heiniä söi. Niin pitkään kun tuli uskoon. Sen jälkeen, viimiset 30 vuotta ihan uskollinen. Sen verran jumalan pelkoa pitää olla. Ja kyllä niitä turpatällejäkin joskus sateli, mutta aina niistä sovittiin.
      Muuten kiltti mies. No riidassa on aina kaksi osapuolta, en silti hyväksy väkivaltaa.
      Esimerkiksi jos saisin kuulla että vävypojat hakkaa tyttöjäni, niin erottasin ne. Sillä selvä ! Ikävä kyllä semmoset asiat ei useinkaan tule vanhempien korviin. Ja vielä, niitä narsisteja ja mielipuoleja lahtareita on ihan joka heimossa ja ilman että nainen on " ansainnut"
      saada turpiin !

      • Anonyymi

        Kyllä se munki ukko söi kovasti heinää. Kalliiksi tuli kun jatkuvasti piti olla heinäpaaleja ostamassa. Eikä se mitään kunnollista asiaa sanonu hirnu vaan ja laukkas. Oli pakko jättää se ukko laitumelle


    Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe