Alanyan lomaromanssi ei ota unohtuakseen...

Etelän Elli

Kävipä niin, että tänä kesänä elokuussa koin elämäni toisen lomaromanssin. Ensimmäinen oli parikymppisenä Portugalissa ja saman verran aikaa on ehtinyt kulua ilman lomarakkauksia - olen nyt nelikymppinen sinkkunainen. Ja jotta olisi mahdollisimman klisee koko juttu, paikka oli tietysti Turkin Alanya, jossa kävin muuten elämäni ensimmäistä kertaa. Minua varoiteltiin jo etukäteen paikallisten miesten huomiosta, mutta olin jo salaa mielessäni altis ihastumiselle ja valmis treffeille, koska viimeisin suhteeni Suomessa oli sammunut ja olo oli yksinäinen, kaipasin huomiota ja hemmottelua.

Niinpä tapojeni vastaisesti annoin kahdelle suloiselle miehelle puhelinnumeroni. Toinen osoittautui liian nuoreksi, mutta toinen oli iältään, luonteenominaisuuksiltaan ja ulkonäöltäänkin sopiva ;). Yhteisen ravintolaillan jälkeen päädyttiin jatkoille hänen luokseen ja kuuma lomaromanssi sai alkunsa ja jatkui koko viikon. Siis yhden ainoan viikon... Ja toki olen realisti: annoin lähtiessä playboy-tippiä (jäljelle jääneet liirani, eikä niitä hirveästi ollut) ja nauroin, sillä aavistin, että minun jälkeeni tulee seuraava...

No, tarina jatkuu: Tyyppi alkoi lähetellä romanttisia viestejä puhelimen ja sähköpostin välityksellä. Ikävöi kuulemma minua kovasti, halusi vakavan suhteen jne. Naureskelin kyyniseen tapaani, että taitaa mennä joukkoviesti aina samalla kertaa kaikille Suomen hoidoille, mutta olin kuitenkin onnellinen aina viestien tullessa. Soiteltiin pari kertaa, chattailtiin. En päässyt lyhyen syyslomani vuoksi käymään Alanyassa uudelleen, saituuttani ja realistisuuttanikaan - ei kai tällaisella suhteella mitään tulevaisuutta voi oikeasti olla? Ehdotin miehelle, että hän tulisi Suomeen vieraakseni. Viisumin hakeminen tuntuikin sitten vaikealta ja monimutkaiselta ja kun hän ilmoitti yrittävänsä tulla kolmeksi kuukaudeksi, peruin kauhistuneena koko jutun ja yritin jäähdytellä häntä ja omia tunteitani. Ehdotin suoraan, että hän etsisi naisystävän Turkista ja unohtaisi minut ja muut turistinaiset. Hän loukkaantui - mutta yhteydenpitomme ei vieläkään loppunut.

Nyt suunnittelen matkaa sekä jouluksi että ensi kesäksi, vaikka varma en ole vieläkään. Koska sitä olisi. Ihastus mikä ihastus, rakkaushan tunnetusti saa ihmisen pään sekaisin. Ehkä minulla on myös ikäkriisi ja jonkinlainen elämänkriisi, kyllästyminen. Erään samanikäisen ystäväni äskettäinen kuolema sai taas ajattelemaan elämän päättymistä - mitä elämä on ilman seikkailua, riskejä ja rakastamista? Entä sitten, jos kaikki meneekin pieleen, mitä se muuttaa? Tämän onnettomammaksi kuin yksin olen, en voi tulla. Tähänastiset suhteeni ovat aina olleet suomalaisiin miehiin ja kyllä heihinkin on saanut pettyä. Tekisi mieli muuttaa Turkkiin, jos rahaa olisi, mutta kyllähän se arki koittaisi sielläkin. Eikä Alanyassakaan taida olla häävi sää talviaikaan.

Tällainen hullu. Onko joku kokenut samanlaista? Onko paljon kokemuksia ”jatkuneista lomaromansseista”? Entä kulttuurien välisistä suhteista/liitoista?

23

1615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvää tekstiä

      Haiskahtaa jonkun harjoitustyöltä...

    • BleedingHearted

      Näin se menee, että jos et ota riskejä, et mitään voitakaan jos et häviäkään.

      Tosirakkaus on sellaista, mikä ei unohdu vaikka välissä olisi vuosia ja kumppaneitakin erilaisia siinä välissä. Kun luottaa rakkauden syvimpään voimaan ja siihen että elämä kuljettaa juuri sinne minne pitääkin, tulet varmasti löytämään uusia ulottuvuuksia tästä olemisesta ja saat sen mikä lopulta sinulle on tarkoitettu.

      Koskaan ei saa luovuttaa!

      • valuutta ei ole

        koskaan ollut liira ja siks päättelen tän olevan provo.


      • no jaa..
        valuutta ei ole kirjoitti:

        koskaan ollut liira ja siks päättelen tän olevan provo.

        On Turkissa liira.
        "Uusi Turkin Liira (YTL) on käytössä Turkissa. Talousuudistusten vakiinnuttamiseksi ja epävakaan talouden perinnön poispyyhkimiseksi maassa laskettiin liikkeelle uusi rahayksikkö. 1. tammikuuta 2005 Turkin liiran korvasi Uusi Turkin liira, kun vanhasta rahasta pudotettiin pois kuusi nollaa (1 UTL=1 000 000 TL)."

        Itselläni lähes samanlainen kokemus, parin kuukauden suhde tässä nyt takana. Viikon lomalla kävin äskettäin, rahahommiksi meni sitten. Ennen viimeisintä reissua oli kyllä viestit täynnä rakkautta ja aikaa minulle riitti. Kotiinpaluun jälkeen kummasti väheni kaikki.
        Väärinymmärrysten määrä on käsittämätön ja turkkilaisen osapuolen kärsivällisyys ei riitä mihinkään. Tällä hetkellä olen epäluottamuksellani raha-asioissa loukannut häntä niin että suhteen tila on täysin harkinnassa. Juu eihän sitä rahaa olisi tarvinnut lainata kuin 10 tonni. Toki jos hänen suunnitelmansa ovat totta ja toteutuisivat ja saisin rahani takasin olisihan se loistava juttu. Mutta eipä hänelle tullut mieleen että juuri tuollaisilla jutuilla viilataan linssiin ihan urkalla.
        Itse olen täysin kahden vaiheilla, löysin ihanan ihmisen jonka kanssa haluaisin vakavan suhteen ja voisin muuttaa Turkkiin... mutta toisaalta kun tämä jo tässä vaiheessa meni tälläiseksi pelleilyksi, helpommalla pääsen kun etsin itselleni omalta maankamaralta jonkun hieman vähemmän temperamenttisen ihmisen.

        Mutta anna mennä jos siltä tuntuu, eläminen on kokemuksia. Ja varaudu teatteriesityksiin, en itse tiedä itkeäkkö vai nauraa kun toinen saa kohtauksen kun ei sille mitään järkevää perustetta edes ole. Itsekin turkkilainen myönsi, että älä ota sit niin tosissaan kun 15 min päästä jo unohdan asian.
        Suosittelen aloittamaan varovasti, vaikka aivan varmasti painostus nopeaan etenemiseen on kova. Jopa saatat kuulla ettet ole tosissasi tai mitään kun ei kerran asiat etene tarpeeksi nopeasti. Kärsivällisyyttä ja ymmärtämystä tarvitaan molemmilta hurjasti erilaisten kulttuurien vuoksi.

        Onnea mahdolliselle suhteelle!


      • Buhahahahahahaa
        no jaa.. kirjoitti:

        On Turkissa liira.
        "Uusi Turkin Liira (YTL) on käytössä Turkissa. Talousuudistusten vakiinnuttamiseksi ja epävakaan talouden perinnön poispyyhkimiseksi maassa laskettiin liikkeelle uusi rahayksikkö. 1. tammikuuta 2005 Turkin liiran korvasi Uusi Turkin liira, kun vanhasta rahasta pudotettiin pois kuusi nollaa (1 UTL=1 000 000 TL)."

        Itselläni lähes samanlainen kokemus, parin kuukauden suhde tässä nyt takana. Viikon lomalla kävin äskettäin, rahahommiksi meni sitten. Ennen viimeisintä reissua oli kyllä viestit täynnä rakkautta ja aikaa minulle riitti. Kotiinpaluun jälkeen kummasti väheni kaikki.
        Väärinymmärrysten määrä on käsittämätön ja turkkilaisen osapuolen kärsivällisyys ei riitä mihinkään. Tällä hetkellä olen epäluottamuksellani raha-asioissa loukannut häntä niin että suhteen tila on täysin harkinnassa. Juu eihän sitä rahaa olisi tarvinnut lainata kuin 10 tonni. Toki jos hänen suunnitelmansa ovat totta ja toteutuisivat ja saisin rahani takasin olisihan se loistava juttu. Mutta eipä hänelle tullut mieleen että juuri tuollaisilla jutuilla viilataan linssiin ihan urkalla.
        Itse olen täysin kahden vaiheilla, löysin ihanan ihmisen jonka kanssa haluaisin vakavan suhteen ja voisin muuttaa Turkkiin... mutta toisaalta kun tämä jo tässä vaiheessa meni tälläiseksi pelleilyksi, helpommalla pääsen kun etsin itselleni omalta maankamaralta jonkun hieman vähemmän temperamenttisen ihmisen.

        Mutta anna mennä jos siltä tuntuu, eläminen on kokemuksia. Ja varaudu teatteriesityksiin, en itse tiedä itkeäkkö vai nauraa kun toinen saa kohtauksen kun ei sille mitään järkevää perustetta edes ole. Itsekin turkkilainen myönsi, että älä ota sit niin tosissaan kun 15 min päästä jo unohdan asian.
        Suosittelen aloittamaan varovasti, vaikka aivan varmasti painostus nopeaan etenemiseen on kova. Jopa saatat kuulla ettet ole tosissasi tai mitään kun ei kerran asiat etene tarpeeksi nopeasti. Kärsivällisyyttä ja ymmärtämystä tarvitaan molemmilta hurjasti erilaisten kulttuurien vuoksi.

        Onnea mahdolliselle suhteelle!

        "Juu eihän sitä rahaa olisi tarvinnut lainata kuin 10 tonni"

        Tuon verranhan saa vaikka pikavippeinä otettua. Ei muuta kuin tekstiviestejä eteenpäin.

        Täytyy olla kyllä todella ihana mies kun pyytää naiselta 10 000 lainaksi. Mikähän siinä on kun täällä tasa-arvon kehdossa Suomessakin tuo kuulostaa omituiselta, saati patriarkaarisemmissa (olipas vaikea sana) maissa, joissa miehille (siis oikeille miehille) on kunnia-asia että ansaitsee vaimoaan paremmin ja elättää ja huolehtii...


      • kadın
        no jaa.. kirjoitti:

        On Turkissa liira.
        "Uusi Turkin Liira (YTL) on käytössä Turkissa. Talousuudistusten vakiinnuttamiseksi ja epävakaan talouden perinnön poispyyhkimiseksi maassa laskettiin liikkeelle uusi rahayksikkö. 1. tammikuuta 2005 Turkin liiran korvasi Uusi Turkin liira, kun vanhasta rahasta pudotettiin pois kuusi nollaa (1 UTL=1 000 000 TL)."

        Itselläni lähes samanlainen kokemus, parin kuukauden suhde tässä nyt takana. Viikon lomalla kävin äskettäin, rahahommiksi meni sitten. Ennen viimeisintä reissua oli kyllä viestit täynnä rakkautta ja aikaa minulle riitti. Kotiinpaluun jälkeen kummasti väheni kaikki.
        Väärinymmärrysten määrä on käsittämätön ja turkkilaisen osapuolen kärsivällisyys ei riitä mihinkään. Tällä hetkellä olen epäluottamuksellani raha-asioissa loukannut häntä niin että suhteen tila on täysin harkinnassa. Juu eihän sitä rahaa olisi tarvinnut lainata kuin 10 tonni. Toki jos hänen suunnitelmansa ovat totta ja toteutuisivat ja saisin rahani takasin olisihan se loistava juttu. Mutta eipä hänelle tullut mieleen että juuri tuollaisilla jutuilla viilataan linssiin ihan urkalla.
        Itse olen täysin kahden vaiheilla, löysin ihanan ihmisen jonka kanssa haluaisin vakavan suhteen ja voisin muuttaa Turkkiin... mutta toisaalta kun tämä jo tässä vaiheessa meni tälläiseksi pelleilyksi, helpommalla pääsen kun etsin itselleni omalta maankamaralta jonkun hieman vähemmän temperamenttisen ihmisen.

        Mutta anna mennä jos siltä tuntuu, eläminen on kokemuksia. Ja varaudu teatteriesityksiin, en itse tiedä itkeäkkö vai nauraa kun toinen saa kohtauksen kun ei sille mitään järkevää perustetta edes ole. Itsekin turkkilainen myönsi, että älä ota sit niin tosissaan kun 15 min päästä jo unohdan asian.
        Suosittelen aloittamaan varovasti, vaikka aivan varmasti painostus nopeaan etenemiseen on kova. Jopa saatat kuulla ettet ole tosissasi tai mitään kun ei kerran asiat etene tarpeeksi nopeasti. Kärsivällisyyttä ja ymmärtämystä tarvitaan molemmilta hurjasti erilaisten kulttuurien vuoksi.

        Onnea mahdolliselle suhteelle!

        No hui helvetti sentään, tutulta kuulostaa vaikkei ihan noin törkeää yritystä ole omalle kohdalle osunutkaan. Kaikenlaista tavaraa ja pienempiä rahasummia kyllä pyydettiin, mutta enpä ole suostunut lähettämään vaan lopettanut suhteen siltä seisomalta. Kyllä kannattaa olla tarkkana, jos ihana turkkilainen on tavallista kiinnostuneempi materiasta, se yleensä tarkoittaa että jossain vaiheessa alkaa yllättäviäkin rahan liikutteluehdotuksia tulemaan, ties minkälaisten "todella kannattavien yritysideoitten" toteuttamiseen. No eipä kuulosta ihmseltä, jonka kanssa mä haluaisin vakavan suhteen...älä helvetissä edes mieti ton rahasumman toimittamista!


      • E. Elli
        no jaa.. kirjoitti:

        On Turkissa liira.
        "Uusi Turkin Liira (YTL) on käytössä Turkissa. Talousuudistusten vakiinnuttamiseksi ja epävakaan talouden perinnön poispyyhkimiseksi maassa laskettiin liikkeelle uusi rahayksikkö. 1. tammikuuta 2005 Turkin liiran korvasi Uusi Turkin liira, kun vanhasta rahasta pudotettiin pois kuusi nollaa (1 UTL=1 000 000 TL)."

        Itselläni lähes samanlainen kokemus, parin kuukauden suhde tässä nyt takana. Viikon lomalla kävin äskettäin, rahahommiksi meni sitten. Ennen viimeisintä reissua oli kyllä viestit täynnä rakkautta ja aikaa minulle riitti. Kotiinpaluun jälkeen kummasti väheni kaikki.
        Väärinymmärrysten määrä on käsittämätön ja turkkilaisen osapuolen kärsivällisyys ei riitä mihinkään. Tällä hetkellä olen epäluottamuksellani raha-asioissa loukannut häntä niin että suhteen tila on täysin harkinnassa. Juu eihän sitä rahaa olisi tarvinnut lainata kuin 10 tonni. Toki jos hänen suunnitelmansa ovat totta ja toteutuisivat ja saisin rahani takasin olisihan se loistava juttu. Mutta eipä hänelle tullut mieleen että juuri tuollaisilla jutuilla viilataan linssiin ihan urkalla.
        Itse olen täysin kahden vaiheilla, löysin ihanan ihmisen jonka kanssa haluaisin vakavan suhteen ja voisin muuttaa Turkkiin... mutta toisaalta kun tämä jo tässä vaiheessa meni tälläiseksi pelleilyksi, helpommalla pääsen kun etsin itselleni omalta maankamaralta jonkun hieman vähemmän temperamenttisen ihmisen.

        Mutta anna mennä jos siltä tuntuu, eläminen on kokemuksia. Ja varaudu teatteriesityksiin, en itse tiedä itkeäkkö vai nauraa kun toinen saa kohtauksen kun ei sille mitään järkevää perustetta edes ole. Itsekin turkkilainen myönsi, että älä ota sit niin tosissaan kun 15 min päästä jo unohdan asian.
        Suosittelen aloittamaan varovasti, vaikka aivan varmasti painostus nopeaan etenemiseen on kova. Jopa saatat kuulla ettet ole tosissasi tai mitään kun ei kerran asiat etene tarpeeksi nopeasti. Kärsivällisyyttä ja ymmärtämystä tarvitaan molemmilta hurjasti erilaisten kulttuurien vuoksi.

        Onnea mahdolliselle suhteelle!

        ...jopa näitä rahajuttuja myöten, pakko nyt sekin tunnustaa. Ei sentään ole kymppitonnia minulta pyytänyt, mutta todella rikkaana tuntuu raukka mua pitävän. Uuden puhelimen olisi tarvinnut (vain Nokian uutuus, hinta 350e olisi kelvannut!) ja Suomen viisumia, sen hakumatkaa ja matkalippuja varten olisi tarvinnut joitakin satoja euroja. Itsestään selvää tuntui myös olevan, että Suomen reissun lisäksi minä elätän häntä täällä kolmen kuukauden ajan. Kummasti sen rahan pyyntö on sellainen kylmä suihku, joka jäähdyttää tunteita pikaisesti! Lisäksi tuntuu loukkaavalta, että mies on niin valmis ottamaan naiselta rahaa ja maksattamaan kaiken. Tiedän köyhiä ihmisiä, jotka eivät kunniallisuuttaan suostu ottamaan rahaa vierailta vastaan. - Kun muuten kyselin mitä hän täällä sitten 3 kk tekee, oli vastaus että "Make sex to you every day". Hah. Ei tosiaan tiedä, itkisikö vai nauraisiko.

        Myöskin noita väärinymmärryksiä on koettu jatkuavasti. Pelkästään mesessä chattailu tuntuu joskus hankalalta, kun kunnollisen englannin kielitaidon puute aiheuttaa kinastelua tyhjästä. Esimerkiksi, kun kysyin häneltä juuri englanniksi, että olisiko joku maa muu kuin Turkki johon hän pääsisi ilman viisumia, vastasi hän "ärtyneesti" että i'm not stupid, i don't need visa in Turkey! Ja mehän ei edes tunneta kunnolla todellakaan, kauhealla vauhdilla haluaisi tosiaan edetä. Naimisiin, lapsia yms. - kaikesta on puhuttu.

        Nyt tämäkin ymmärtääkseni suunnittelee jotain autoinvestointia tuleviua bisneksiä varten, saa nähdä keksiikö pyytää minulta rahoitusta. Turha pyytää, kun ei onneksi ole tonnikaupalla ylimääräistä rahaa. Joo, kyllä tämä töihin paluu tänään taas sai oman todellisuudentajun palaamaan, eikä olo olekaan enää niin auvoinen tai ihastunut. Lisäksi tällä turkkilaisella ihastuksella taitaa oikeasti olla näitä muitakin hoitoja, koska vihjasi mulle vähän siihen tyyliin, että jos en nyt sitten häntä Suomeen kutsu, niin voi olla että kutsu tulee kesäksi joltain toiselta...


      • Shite
        E. Elli kirjoitti:

        ...jopa näitä rahajuttuja myöten, pakko nyt sekin tunnustaa. Ei sentään ole kymppitonnia minulta pyytänyt, mutta todella rikkaana tuntuu raukka mua pitävän. Uuden puhelimen olisi tarvinnut (vain Nokian uutuus, hinta 350e olisi kelvannut!) ja Suomen viisumia, sen hakumatkaa ja matkalippuja varten olisi tarvinnut joitakin satoja euroja. Itsestään selvää tuntui myös olevan, että Suomen reissun lisäksi minä elätän häntä täällä kolmen kuukauden ajan. Kummasti sen rahan pyyntö on sellainen kylmä suihku, joka jäähdyttää tunteita pikaisesti! Lisäksi tuntuu loukkaavalta, että mies on niin valmis ottamaan naiselta rahaa ja maksattamaan kaiken. Tiedän köyhiä ihmisiä, jotka eivät kunniallisuuttaan suostu ottamaan rahaa vierailta vastaan. - Kun muuten kyselin mitä hän täällä sitten 3 kk tekee, oli vastaus että "Make sex to you every day". Hah. Ei tosiaan tiedä, itkisikö vai nauraisiko.

        Myöskin noita väärinymmärryksiä on koettu jatkuavasti. Pelkästään mesessä chattailu tuntuu joskus hankalalta, kun kunnollisen englannin kielitaidon puute aiheuttaa kinastelua tyhjästä. Esimerkiksi, kun kysyin häneltä juuri englanniksi, että olisiko joku maa muu kuin Turkki johon hän pääsisi ilman viisumia, vastasi hän "ärtyneesti" että i'm not stupid, i don't need visa in Turkey! Ja mehän ei edes tunneta kunnolla todellakaan, kauhealla vauhdilla haluaisi tosiaan edetä. Naimisiin, lapsia yms. - kaikesta on puhuttu.

        Nyt tämäkin ymmärtääkseni suunnittelee jotain autoinvestointia tuleviua bisneksiä varten, saa nähdä keksiikö pyytää minulta rahoitusta. Turha pyytää, kun ei onneksi ole tonnikaupalla ylimääräistä rahaa. Joo, kyllä tämä töihin paluu tänään taas sai oman todellisuudentajun palaamaan, eikä olo olekaan enää niin auvoinen tai ihastunut. Lisäksi tällä turkkilaisella ihastuksella taitaa oikeasti olla näitä muitakin hoitoja, koska vihjasi mulle vähän siihen tyyliin, että jos en nyt sitten häntä Suomeen kutsu, niin voi olla että kutsu tulee kesäksi joltain toiselta...

        Kirjailijan alut (onko yhdyssana?) täällä tarinoi, ei noin tyhmiä naisia ole edes Suomessa...


      • Vakka kantensa...
        E. Elli kirjoitti:

        ...jopa näitä rahajuttuja myöten, pakko nyt sekin tunnustaa. Ei sentään ole kymppitonnia minulta pyytänyt, mutta todella rikkaana tuntuu raukka mua pitävän. Uuden puhelimen olisi tarvinnut (vain Nokian uutuus, hinta 350e olisi kelvannut!) ja Suomen viisumia, sen hakumatkaa ja matkalippuja varten olisi tarvinnut joitakin satoja euroja. Itsestään selvää tuntui myös olevan, että Suomen reissun lisäksi minä elätän häntä täällä kolmen kuukauden ajan. Kummasti sen rahan pyyntö on sellainen kylmä suihku, joka jäähdyttää tunteita pikaisesti! Lisäksi tuntuu loukkaavalta, että mies on niin valmis ottamaan naiselta rahaa ja maksattamaan kaiken. Tiedän köyhiä ihmisiä, jotka eivät kunniallisuuttaan suostu ottamaan rahaa vierailta vastaan. - Kun muuten kyselin mitä hän täällä sitten 3 kk tekee, oli vastaus että "Make sex to you every day". Hah. Ei tosiaan tiedä, itkisikö vai nauraisiko.

        Myöskin noita väärinymmärryksiä on koettu jatkuavasti. Pelkästään mesessä chattailu tuntuu joskus hankalalta, kun kunnollisen englannin kielitaidon puute aiheuttaa kinastelua tyhjästä. Esimerkiksi, kun kysyin häneltä juuri englanniksi, että olisiko joku maa muu kuin Turkki johon hän pääsisi ilman viisumia, vastasi hän "ärtyneesti" että i'm not stupid, i don't need visa in Turkey! Ja mehän ei edes tunneta kunnolla todellakaan, kauhealla vauhdilla haluaisi tosiaan edetä. Naimisiin, lapsia yms. - kaikesta on puhuttu.

        Nyt tämäkin ymmärtääkseni suunnittelee jotain autoinvestointia tuleviua bisneksiä varten, saa nähdä keksiikö pyytää minulta rahoitusta. Turha pyytää, kun ei onneksi ole tonnikaupalla ylimääräistä rahaa. Joo, kyllä tämä töihin paluu tänään taas sai oman todellisuudentajun palaamaan, eikä olo olekaan enää niin auvoinen tai ihastunut. Lisäksi tällä turkkilaisella ihastuksella taitaa oikeasti olla näitä muitakin hoitoja, koska vihjasi mulle vähän siihen tyyliin, että jos en nyt sitten häntä Suomeen kutsu, niin voi olla että kutsu tulee kesäksi joltain toiselta...

        Kyllä rahanahneus ja materialismi paljastuu aika piankin, ellei ole typerä romantikko. Kertoo selkeästi ettei ole rahaa, eikä ole tulossa perintöjä. Vaikka valehdellen sitten. Miksi kerskailla rahoillaan ja autoillaan, sanoo että on köyhä suomalainen ja että raha ei olekaan itselle tärkeintä.

        Sanoo myös ettei halua asua Suomessa vaan Turkissa hänen luonaan. Ei sillä väliä jos muutatkin myöhemmin mielesi. Et myöskään halua heti lapsia (koska lapset turvaisivat tälle oleskeluluvan Suomesta).

        Näillä konsteilla kuka tahansa materiaalin perässä juokseva häntäheikki ottaa jalat alle, oli sitten turkkilainen tai minkämaalainen vaan.


    • jepsalex

      tapahtuneesta jo aikaa. ihastus oli molemmin puolin kova. hän soitti jokaikinen päivä kun olin suomessa, eikä kyse ole mistään viikosta. jossain vaiheessa asuin hänen minua varten vuokraamassaan, maksamassaan asunnossa alanyassa (3h k 2 parveketta). itse en maksanut koskaan mistään penniäkään, eikä hän koskaan pyytänyt rahaa mihinkään. SEN SIJAAN hän teki töitä 14h/pvä ja oli minulle aina erittäin kiltti, mm. tauolla joskus haki/toi ruokaa ja tunsin, että hän todella välitti minusta. tylsäähän mulla tietenkin oli, kun hän oli aina töissä.
      jätin hänet kulttuurieron ja omien ennakkoluulojeni takia sekä hänen pakkomielteisyytensä vuoksi.
      en ole katunut, että kokeilin. olen myös varma, että oma kokemukseni on sieltä parhaimmasta päästä. tapasin mm. hollantilaisen naisen, joka oli matkustanut turkkiin huomatakseen, että nk. poikaystävällä on jo uusi.
      tämä ei ole mikään provo, vaan yksi kokemus muiden joukossa.

      • White chicks are

        Hollantilaiset on aika tyhmiä myös.


      • nojaa jatkaa...
        White chicks are kirjoitti:

        Hollantilaiset on aika tyhmiä myös.

        Kyllä siis näin vaan on kuten lapsillakin niin uusista kokemuksista opitaan ja siksi virheitä tehdään. Eihän se ole ikinä ollut se avain että ulkopuolinen kertoo kuinka toimia. Jokainen tekee päätöksensä itse ja joskus niistä jopa seuraa hyviä asioita.
        Sen takia itsekin annoin mahdollisuuden vaikka paljon kuulin ja luin pahaa turkkilaisista. Luin myös hyvää jonka vuoksi en edellenkään tuomitse KAIKKIA turkkilaisia. En edes tätä jonka kanssa olin tekemisissä. Totta kai loukkaa, mutta itsepähän päätin lähteä mukaan.
        Ikävä lukea täältäkin siitä kuinka vain rumat, lihavat ja vanhat lähtevät Turkkiin hakemaan "rakkautta". Ihmisiä me kaikki ollaan ja mistä sitä tietää mistä maasta sitä sen omansa löytäisi jos ei edes anna mahdollisuutta.
        Mutta tosiaan Turkin kysyntä rahalle ja paremmille olosuhteille vastaa esim. Suomen tarjontaa. "Markkina"rakohan sekin on :) vaikka kyse onkin jo ihmisistä eikä bisneksistä.


      • Sirke_s
        nojaa jatkaa... kirjoitti:

        Kyllä siis näin vaan on kuten lapsillakin niin uusista kokemuksista opitaan ja siksi virheitä tehdään. Eihän se ole ikinä ollut se avain että ulkopuolinen kertoo kuinka toimia. Jokainen tekee päätöksensä itse ja joskus niistä jopa seuraa hyviä asioita.
        Sen takia itsekin annoin mahdollisuuden vaikka paljon kuulin ja luin pahaa turkkilaisista. Luin myös hyvää jonka vuoksi en edellenkään tuomitse KAIKKIA turkkilaisia. En edes tätä jonka kanssa olin tekemisissä. Totta kai loukkaa, mutta itsepähän päätin lähteä mukaan.
        Ikävä lukea täältäkin siitä kuinka vain rumat, lihavat ja vanhat lähtevät Turkkiin hakemaan "rakkautta". Ihmisiä me kaikki ollaan ja mistä sitä tietää mistä maasta sitä sen omansa löytäisi jos ei edes anna mahdollisuutta.
        Mutta tosiaan Turkin kysyntä rahalle ja paremmille olosuhteille vastaa esim. Suomen tarjontaa. "Markkina"rakohan sekin on :) vaikka kyse onkin jo ihmisistä eikä bisneksistä.

        Hei, kuulostaa niin tutulta että voitko ottaa yhteyttä, vaihdetaan vähän ajatuksia: [email protected]


      • Allah akbar
        nojaa jatkaa... kirjoitti:

        Kyllä siis näin vaan on kuten lapsillakin niin uusista kokemuksista opitaan ja siksi virheitä tehdään. Eihän se ole ikinä ollut se avain että ulkopuolinen kertoo kuinka toimia. Jokainen tekee päätöksensä itse ja joskus niistä jopa seuraa hyviä asioita.
        Sen takia itsekin annoin mahdollisuuden vaikka paljon kuulin ja luin pahaa turkkilaisista. Luin myös hyvää jonka vuoksi en edellenkään tuomitse KAIKKIA turkkilaisia. En edes tätä jonka kanssa olin tekemisissä. Totta kai loukkaa, mutta itsepähän päätin lähteä mukaan.
        Ikävä lukea täältäkin siitä kuinka vain rumat, lihavat ja vanhat lähtevät Turkkiin hakemaan "rakkautta". Ihmisiä me kaikki ollaan ja mistä sitä tietää mistä maasta sitä sen omansa löytäisi jos ei edes anna mahdollisuutta.
        Mutta tosiaan Turkin kysyntä rahalle ja paremmille olosuhteille vastaa esim. Suomen tarjontaa. "Markkina"rakohan sekin on :) vaikka kyse onkin jo ihmisistä eikä bisneksistä.

        luulisi lapsellakin raksuttavan sen verran ettei muslimimaahan mennä perse pystyssä kulkemaan.

        Siellä kun on eri meininki ja tasa-arvosta ei tietoakaan.

        Minkälaisista kodeista tekin olette, ei voi kuin ihmetellä. Eikö siellä opetettu edes perusasioita?


      • tahtoo tietää

        hänen nimensä ja ikänsä ja missä oli töissä.
        Mikä oli hänen pakkomielteensä?
        Ja kerrotko vielä milloin tämä tapahtui ja miten hän otti sen kun lopetit suhteen.


      • 473448+98425
        tahtoo tietää kirjoitti:

        hänen nimensä ja ikänsä ja missä oli töissä.
        Mikä oli hänen pakkomielteensä?
        Ja kerrotko vielä milloin tämä tapahtui ja miten hän otti sen kun lopetit suhteen.

        Antakaa palaa vaan, kerran täällä eletään. Tehkää niinkuin oikealta tuntuu,-on sitten mitä mummona muistella

        t äijä lapista


      • Lapin mies on lady
        473448+98425 kirjoitti:

        Antakaa palaa vaan, kerran täällä eletään. Tehkää niinkuin oikealta tuntuu,-on sitten mitä mummona muistella

        t äijä lapista

        Olka kotona

        t, äijä Alanyasta


    • elämä on

      Mene hänen luokseen asumaan kolmeksi kuukaudeksi sinne, niin se voisi antaa varmuutta tilanteeseen.
      Olin siellä itse viime joulu- tammi- ja helmikuun. Sää hakkaa menen tullen Suomen kylmyyden, tosin tarkasta ensin että asunnossa on lämmitys, muutoin voi sisätiloissa oleskelu muuttua valjuksi.
      Siellä Alanyassa palkat on tosi huonot varsinkin ravintola-alalla, joten ei ole mikään ihme, että he pyytävät avustusta saadakseen vierailla Suomessa. Tosin heidän on kyllä tiliotteellaan todistettava, että omaa rahaa on lentoon, vakuutukseen ja oleskeluun Suomessa.
      Kun käyt kokeilemassa pidempää oleskelua siellä, niin voit huomata suuret kulttuurierot ja näet selviätkö niiden aiheuttamista yhteentörmäyksistä. Rakkaus kun ei aina riitä ihan kaikkeen.

      • utelias xx

        millaista elämäsi oli kolmen kuukauden aikana Alanyassa? Teitkö siellä töitä?
        Vielä kerro millaisia kulttuurista johtuvia yhteentörmäyksiä koit ja oliko sinun helppo tehdä päätös palata Suomeen?
        Mitä mies sanoi kun palasit Suomeen? (mikäli olit siellä miehen vuoksi)


    • toinen Elli

      Moi!! Kyllä tutulta kuulostaa, nimittäin tuo lomalla rakastuminen! Seuraukset tietysti oli, että minun täytyi muuttaa ihan omasta tahdostani Alanyaan 3 kuukaudeksi mutta se sitten vierähtikin 1,5- vuodeksi. Ensimmänen lapsemme sai alkunsa siellä ja myöskin syntyi siellä. Nyt asumme suomessa koko perhe. Perheen koko on tosin lisääntynyt vielä kahdella. Ja olemme onnellisia! Käymme vuosittain lomalla Turkissa anopin luona ja yleensä lähden sinne lasten kanssa edellä kun mieheni jää töihin hankkimaan "lomarahaa" ja hän sitten tulee hakemaan meitä takaisin Suomeen. Kulttuurit ovat erilaisia mutta niistä selvitään joustavuudella ja toisen kunnioittamisella puolin ja toisin. Säännöt teimme selviksi alkuvaiheessa (joita nyt en edes muista mitä ne oli), eikä niissäkään ole sen kummemmin tullut ongelmaa. Ollaan kasvettu ns.yhteen ja ajatellaan asioista melko samallalailla. Yhteistä taivalta meillä on nyt 8-9 vuotta.
      Tsemppiä vaan uudellee suhteelle ja joskus kannattaa ottaa riskejä elämässä.

    • love is everything

      Hei. Itse tein matkan Turkkiin,en mennyt etsimään lomaromanssia, mutta tapasin siellä ihanan miehen. Tiesin varoitukset turkin miehistä . . .Hän vaikutti alusta asti mukavalle,rauhalliselle,tietysti hän oli ( On) komea, nuorempikin. Tapailimme sen pari viikkoa joka ikinen ilta. Ihastuin. Päätimme pitää yhteytta ,ja pidimmekin, puhelimitse. Ikävä vaivasi,mutta Rakkaus antaa voimaa jaksaa,suunnittelin tulevaa lomaa, se oli viikkojen ,päivien laskemista kunnes tapaisimme taas.

      Ja niin se päivä koitti,tapasin hänet kentällä,siinä hän oli . . .Loma meni nopeasti.Elämäni ihanimmat viikot, keskustelimme paljon ,mitä elämälta haluamme. Olen vapaa, myös seurustellut suomalaisten miesten kanssa, mulle ei väliä mistä maasta mies on ,vaan millainen on ihmisenä. Ja olen sitä mieltä että elämässä pitää ottaa riskejä, jos et uskalla ottaa riskejä et uskalla elää. Elämä on lyhyt, siitä pitää nauttia.Elää päivä kerrallaa,huomisesta emme tiedä.

      Nyt olemme naimisissa ja elämme yhdessä, voin sanoa että elän elämäni parasta aikaa . . .Mieheni on se sama ihana, rauhallinen mies jonka tapasin, eikä kulttuurierotkaan vaikuta suuresti elämäämme,päinvastoin mieheni einrajoita eläämääni, meikaan, pukeudun naaisellisesti,käyn ulkona . . . Kaikkea hyvää sulle !

      • realisti*

        ja uutta kännykkää? Ja ensitapaamisen jälkeen ehdotti naimisiin menoa ja lasten hankintaa?? Tuskin. Minusta ap:ta EI pitäisi kannustaa suhteeseen, sillä tuo on ihan 100% varmuudella huijaus. Mies haluaa oleskeluluvan Suomeen ja hyötyä taloudellisesti ap:sta. Minusta tuossa ei ole mitään epäselvää, todella typerä täytyy olla, jos uskoo kaiken ja "ottaa riskin".

        Kyllä lomaromanssista voi poikiakin jotain, mutta niissä tapauksissa tuskin kinutaan rahaa ja uhkaillaan uusilla tyttöystävillä.

        AP, jäitä hattuun vaan.


    • ndsb

      Älä nyt ihmeessä usko sitä miestä. Todennäköisesti haluaa vaan tulla Suomeen.
      Mä tapasin Suomessa yhden Turkkilaisen miehen. Noin 5 kk seurustelun jälkeen menin naimisiin, ja kaksi viikoa sen jälkeen mies muutti toisen naisen luoksen ja meni saman tien kihloihin!
      Minä olin miehen takia jättänyt kotikaupunkini ja työni..ja jouduin ihan tyhjän päälle!
      Älä ihmeessä suostu ottamaan miestä Suomeen. Tänne päästyään haluaa naimisiin, ja sitte aloittaakin toisten naisten valloittamisen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      277
      2943
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1552
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1320
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1208
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      261
      1152
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1001
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      951
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      814
    Aihe