Mitä mieltä olette tästä nimestä, jota ollaan ajateltu kuusiviikkoiselle nuorimmaisellemme? Emme haluaisi lapselle mitään kovin tavallista nimeä ja tykkäämme suomalaisista. Tuo nimi täyttäisi ainakin ne kriteerit. Ainut murhe on tässä se, että tuleeko tuosta nyt muka mieleen vain lounas? Toinen nimi eikä sukunimikään ala S-kirjaimella, sitä ei siis tarvitse pelätä. Kokonimeksi ajateltiin Louna Lumiaa/Violaa.
Meillä on ennestään viisi lasta, joilla on suomalaiset, lyhyehköt ja tavallisuudesta poikkeavat nimet.
Louna?
12
636
Vastaukset
- pruuttus
jos kertoisit muitten lastesi koko nimet.
- Kaisa-Liina
isommat lapset on
Kauri Kaspian (7v)
Niila Augustus (5v)
Seela Helmiina (3v)
Alva Lilja-Maria (2v)
Kaisla Aurelia (1v).
Toivottavasti oli apua :) ? - Täti
Kaisa-Liina kirjoitti:
isommat lapset on
Kauri Kaspian (7v)
Niila Augustus (5v)
Seela Helmiina (3v)
Alva Lilja-Maria (2v)
Kaisla Aurelia (1v).
Toivottavasti oli apua :) ?Louna sopii hyvin joukkoonne, samoin Liana on kiva. Viola sopisi myös etunimeksi.
Yksi ehdotus vielä: Usva
- yksi ajatus
En tykkää Louna nimestä, ennemmin Liana tai Linnea. Se Louna nimen taivutus kait ongelmallisin mielestäni.
- Eräs lukija
Yksi suosikkinimistäni, jota olen itsekin harkinnut vaikka lapsi ei tähän talouteen aivan heti olekaan tulossa. :> Enkä myöskään ymmärrä mitä ongelmallista Louna-nimen taivutuksessa voi olla (kun joku tuota kommentoi). Lumia ja Viola ovat molemmat mukavia nimiä, mutta en ole niin varma niistä tuohon yhdistettynä...
- 98765
Ihan kauhee järkky nimi.
- sibyllavon
pidän enemmän Louna Violasta. Melko harvinainen olisi myös Milha Maaria.
- kiva idea
Koilli ja Kaako jos poikia ja Luot, Etel ja Pohjo jos tyttöjä
- lisää kivoja
kiva idea kirjoitti:
Koilli ja Kaako jos poikia ja Luot, Etel ja Pohjo jos tyttöjä
Tai Muona, Ateri, Eine, Eväs, Prunssi ja Lunssi
- vii.
Minulle tulee Lounasta mieleen ilmansuunta (lounatuuli eli etelätuuli) eikä lounas. Tuo ilmansuunta assosiaatio on mielestäni myös positiivinen, joten nimikin on hyvä. Louna Lumia ja Louna Viola ovat molemmat kauniita ja sointuvia yhdistelmiä. Myös aiempi ehdotus Liana olisi kaunis! Tai miten olisi Fiona?
- NimiTäti
Louna Violetta. Minusta soinnikkaampi näin kuin Louna Viola -nimisenä.
- pullenah
Eikä tuo mieleen lounasta vaan niin kuin joku jo mainitsi, se muistuttaa lämmintä lounatuulta... Ihana!! Ja sarjaan sopiva :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1201038
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36792
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713