AALE LINDGREN ROMANI ?

IH M ETTELIJÄ

OTSIKKO SISÄLTÄÄKIN OLENNAISIMMAN,
ELI ONKO TUO EM. TAITEILIJA ROMANI ?

38

4075

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Romano...

      (Google) jos se teitä noin kiinnostaa.

      • Hortto

        mahtako olla vartti?


      • Vaalea Sveitsistä

        ei tunne Aale Lindgren'iä.


      • kuukkaillut
        Vaalea Sveitsistä kirjoitti:

        ei tunne Aale Lindgren'iä.

        varmana tuntee.


      • Vaalea Sveitsistä
        kuukkaillut kirjoitti:

        varmana tuntee.

        Jos kuukkelista tulee, niin ole sitten kiltti ja lähetä tänne linkki. Minä sain vain tietoja Astrid Lingrenistä


      • Vaalea Sveitsistä
        Vaalea Sveitsistä kirjoitti:

        Jos kuukkelista tulee, niin ole sitten kiltti ja lähetä tänne linkki. Minä sain vain tietoja Astrid Lingrenistä

        Tarkoitin tietenkin Astrid LinDgreniä


      • Jouko L
        Vaalea Sveitsistä kirjoitti:

        Tarkoitin tietenkin Astrid LinDgreniä

        Laita nyt hyvä nainen googleen AALE LINDGREN -niin koko sivullisen saat täsät kaalosta tietoja.
        Ei kai sulle linkkejä tarvii erikseen alkaa lähettelemään, samat konneet kai ne on sveittissäkii?

        Hauskaa wapun odotusta


      • Vaalea Sveitsistä
        Jouko L kirjoitti:

        Laita nyt hyvä nainen googleen AALE LINDGREN -niin koko sivullisen saat täsät kaalosta tietoja.
        Ei kai sulle linkkejä tarvii erikseen alkaa lähettelemään, samat konneet kai ne on sveittissäkii?

        Hauskaa wapun odotusta

        Terve Jouko

        Minua ei tippaakaan haittaisi lähettä jollekkin palstanlukijalle linkin, jos täm itse ei tietoja löydä.
        Laitoin nyt aale lindgren.fi ja sain sitten YHDEN lyhyen elämänkerran tästä oboe taiteilijasta. Olisin mielelläni kuunnellut you tub'ssa hänen musiikkiaan. Tämän vuoksi pyyntöni. Ei siksi, että olisin laiska tai niin tyhmä. Kiitos kumminkin avustasi.

        Wappua myö sinulle


      • simasuu)
        Vaalea Sveitsistä kirjoitti:

        Terve Jouko

        Minua ei tippaakaan haittaisi lähettä jollekkin palstanlukijalle linkin, jos täm itse ei tietoja löydä.
        Laitoin nyt aale lindgren.fi ja sain sitten YHDEN lyhyen elämänkerran tästä oboe taiteilijasta. Olisin mielelläni kuunnellut you tub'ssa hänen musiikkiaan. Tämän vuoksi pyyntöni. Ei siksi, että olisin laiska tai niin tyhmä. Kiitos kumminkin avustasi.

        Wappua myö sinulle

        Fuga Musiikki - Mystic Oboe / Aale Lindgren
        Mystic Oboe / Aale Lindgren Levy-yhtiö: Jubal EAN: JCD30 Ilmestymisvuosi: 2004 ... Solisti: Lindgren, Aale, oboe. 2. 7 canciones populaires espanolas , 1. ...
        www.fuga.fi/detail.php?id=JCD30 - Välimuistissa - Samankaltaisia

        Kun laitat googlella pelkästään Aale Lindgren -ei mitään fi tahi comejä niin koko sivu tulee hänestä, tässä ylhäällä yksi esimerkki. Toki et mitään ihmeellisiä elämäntarinoita löydä, mutta lähinnä tietoja menneistä tai tulevista esiinytmisistä yms.
        you tubesta et kyllä häntä kuule, paitsi tietty jostain esim. Pohjolan teoksesta missä hän soittaa oboeta, mutta sitä sietääkin sitten kuunnella korva tarkkana, että erottaa tämän romanitaiteilijan sieltä sinfonioiden keskeltä;))

        Tuo Mystic Oboe levy on todellä hyvä, suosittelen kaikille !


      • N..
        kuukkaillut kirjoitti:

        varmana tuntee.

        niin ketä tuntee??


      • simaton suu
        simasuu) kirjoitti:

        Fuga Musiikki - Mystic Oboe / Aale Lindgren
        Mystic Oboe / Aale Lindgren Levy-yhtiö: Jubal EAN: JCD30 Ilmestymisvuosi: 2004 ... Solisti: Lindgren, Aale, oboe. 2. 7 canciones populaires espanolas , 1. ...
        www.fuga.fi/detail.php?id=JCD30 - Välimuistissa - Samankaltaisia

        Kun laitat googlella pelkästään Aale Lindgren -ei mitään fi tahi comejä niin koko sivu tulee hänestä, tässä ylhäällä yksi esimerkki. Toki et mitään ihmeellisiä elämäntarinoita löydä, mutta lähinnä tietoja menneistä tai tulevista esiinytmisistä yms.
        you tubesta et kyllä häntä kuule, paitsi tietty jostain esim. Pohjolan teoksesta missä hän soittaa oboeta, mutta sitä sietääkin sitten kuunnella korva tarkkana, että erottaa tämän romanitaiteilijan sieltä sinfonioiden keskeltä;))

        Tuo Mystic Oboe levy on todellä hyvä, suosittelen kaikille !

        esiintyykö tuo kaalo missään kaaleitten paikossa? missä hänet voi seuraavan kerran nähhä?


      • MUU-SIKKO
        simaton suu kirjoitti:

        esiintyykö tuo kaalo missään kaaleitten paikossa? missä hänet voi seuraavan kerran nähhä?

        FINLANDIA TALOLLA, HELSINGIN KAUPUNGIN ORKESTERIN KONSERTEISSA.
        KANNATTAA OSTAA IHA KAUSILIPPU, NII SAA YLLIN KYLLIN KATELLA.


    • klassinen nainen

      mix meil keuhkotaa kaikenmaailman tangoprinsseist ja karaoketähdist, ja ollaa ihan hissukseen et klassiselta puolelta löytyy näin nimekkäitä taiteilijoita ?

    • Romani3

      EI KAI TAAS JOTAIN TANGOMARKKINOITA
      EIKS SE VIIME KESÄN HEPPU OO JO TOILAILLU IHAN TARPEEKS?

    • turhuuksien turhuus

      Aale Lindgren on romani.
      Tämä keskustelu voidaan siis siirtää historiaan.

      • draba

        http://www.toonika.fi/esiintyjat.html
        Oboetaiteilija Aale Lindgrenin musiikillinen ura alkoi poikasopraanona kuoroissa ja solistitehtävissä. Hän opiskeli laulua ja pianonsoittoa Antti Kalevan johdolla siirtyen 15-vuotiaana Puolustusvoimain Soittajakouluun.Vuosina 1969-1975 hän jatkoi opintojaan Sibelius-Akatemiassa. Lindgren on täydentänyt opintojaan myös Berliinissä.

        Aale Lindgren toimi Helsingin kaupunginorkesterin soolo-oboistina 1972-2002. Nykyään hän soittaa Helsingin kaupunginorkesterin englannintorven solistina ja toisena oboistina.

        Aale Lindgren on tunnettu kirkkokonserteistaan ja levytyksistään Kari Jussilan kanssa. Lindgren on esiintynyt myös useiden kamariyhtyeiden kanssa. Näitä ovat mm. Crusell-kvintetti, Carusell salonki -yhtye, Meso-trio sekä romanimusiikkiin keskittynyt Zanbona-yhtye. Lukuisat esiintymiset Suomessa ja ulkomailla ovat tehneet Aale Lindgrenistä merkittävän puhallintaiteilijan Skandinaviassa.


      • myös romani
        draba kirjoitti:

        http://www.toonika.fi/esiintyjat.html
        Oboetaiteilija Aale Lindgrenin musiikillinen ura alkoi poikasopraanona kuoroissa ja solistitehtävissä. Hän opiskeli laulua ja pianonsoittoa Antti Kalevan johdolla siirtyen 15-vuotiaana Puolustusvoimain Soittajakouluun.Vuosina 1969-1975 hän jatkoi opintojaan Sibelius-Akatemiassa. Lindgren on täydentänyt opintojaan myös Berliinissä.

        Aale Lindgren toimi Helsingin kaupunginorkesterin soolo-oboistina 1972-2002. Nykyään hän soittaa Helsingin kaupunginorkesterin englannintorven solistina ja toisena oboistina.

        Aale Lindgren on tunnettu kirkkokonserteistaan ja levytyksistään Kari Jussilan kanssa. Lindgren on esiintynyt myös useiden kamariyhtyeiden kanssa. Näitä ovat mm. Crusell-kvintetti, Carusell salonki -yhtye, Meso-trio sekä romanimusiikkiin keskittynyt Zanbona-yhtye. Lukuisat esiintymiset Suomessa ja ulkomailla ovat tehneet Aale Lindgrenistä merkittävän puhallintaiteilijan Skandinaviassa.

        kyllä,aale on hieno taiteilija ja mukava kaveri,ja kyllä hän on myös romani,eikä se tee hänestä yhtään huonompaa taiteilijaa ja oboistia kuin hän nyt on,kiitos sinulle hienosta meriitti esittelystä,ilmeisesti se tuli tieto eikä arvaus pohjalta.olen itse tavannut aalen kerran ja pidin hänestä ,mukava mies ja hyvä keskustelija joten kaikkea hyvää sinulle ja hyvää syksyä ja tulevaisuutta Aalelle,voimme olla ylpeitä hänestä ja siittä että hän on yksi meistä.


      • Tansi
        draba kirjoitti:

        http://www.toonika.fi/esiintyjat.html
        Oboetaiteilija Aale Lindgrenin musiikillinen ura alkoi poikasopraanona kuoroissa ja solistitehtävissä. Hän opiskeli laulua ja pianonsoittoa Antti Kalevan johdolla siirtyen 15-vuotiaana Puolustusvoimain Soittajakouluun.Vuosina 1969-1975 hän jatkoi opintojaan Sibelius-Akatemiassa. Lindgren on täydentänyt opintojaan myös Berliinissä.

        Aale Lindgren toimi Helsingin kaupunginorkesterin soolo-oboistina 1972-2002. Nykyään hän soittaa Helsingin kaupunginorkesterin englannintorven solistina ja toisena oboistina.

        Aale Lindgren on tunnettu kirkkokonserteistaan ja levytyksistään Kari Jussilan kanssa. Lindgren on esiintynyt myös useiden kamariyhtyeiden kanssa. Näitä ovat mm. Crusell-kvintetti, Carusell salonki -yhtye, Meso-trio sekä romanimusiikkiin keskittynyt Zanbona-yhtye. Lukuisat esiintymiset Suomessa ja ulkomailla ovat tehneet Aale Lindgrenistä merkittävän puhallintaiteilijan Skandinaviassa.

        tuossa kuvassa !


      • ksh-h
        draba kirjoitti:

        http://www.toonika.fi/esiintyjat.html
        Oboetaiteilija Aale Lindgrenin musiikillinen ura alkoi poikasopraanona kuoroissa ja solistitehtävissä. Hän opiskeli laulua ja pianonsoittoa Antti Kalevan johdolla siirtyen 15-vuotiaana Puolustusvoimain Soittajakouluun.Vuosina 1969-1975 hän jatkoi opintojaan Sibelius-Akatemiassa. Lindgren on täydentänyt opintojaan myös Berliinissä.

        Aale Lindgren toimi Helsingin kaupunginorkesterin soolo-oboistina 1972-2002. Nykyään hän soittaa Helsingin kaupunginorkesterin englannintorven solistina ja toisena oboistina.

        Aale Lindgren on tunnettu kirkkokonserteistaan ja levytyksistään Kari Jussilan kanssa. Lindgren on esiintynyt myös useiden kamariyhtyeiden kanssa. Näitä ovat mm. Crusell-kvintetti, Carusell salonki -yhtye, Meso-trio sekä romanimusiikkiin keskittynyt Zanbona-yhtye. Lukuisat esiintymiset Suomessa ja ulkomailla ovat tehneet Aale Lindgrenistä merkittävän puhallintaiteilijan Skandinaviassa.

        ku oot fiksu:))


      • Yx Donna vaan :)
        myös romani kirjoitti:

        kyllä,aale on hieno taiteilija ja mukava kaveri,ja kyllä hän on myös romani,eikä se tee hänestä yhtään huonompaa taiteilijaa ja oboistia kuin hän nyt on,kiitos sinulle hienosta meriitti esittelystä,ilmeisesti se tuli tieto eikä arvaus pohjalta.olen itse tavannut aalen kerran ja pidin hänestä ,mukava mies ja hyvä keskustelija joten kaikkea hyvää sinulle ja hyvää syksyä ja tulevaisuutta Aalelle,voimme olla ylpeitä hänestä ja siittä että hän on yksi meistä.

        Olen tässä monesti miettinyt sellasta asiaa että... mikä ihme siinä on että täällä palstoilla saa lukea jatkuvasti näitä että onko joku julkkis tms romani. Mitä väliä sillä on??? Sama kun valtaväestö alkaisi täällä kauheesti hehkuttaa että "jeee...Tarja Halonen on valkolainen", tai et "waudeee, Jari Sillanpää on valkolainen yms yms...näitähän löytyisi kun suomessa ollaan. Mutta minun mielestä se kertoo äärettömän huonosta itsetunnosta jos on kauhea tarve löytää koko ajan kuuluisuuksia ketä on romaneita. Onhan niitä paljonkin ja me kaikki tiedämme sen, miksi siitä
        pitää tehdä niin valtava numero? Sitten koitetaan tehdä Romania sellaisistakin ketä ei ole (tiedän kyllä että Aale on).

        Jos halutaan että kaikki ollaan samalla viivalla ja yhtä arvostettuja omina itsenämme, niin miksi tällaista on koko ajan. Kaaleet toittovat jatkuvaan sitä että ollaan niin ylpeä kansa ja hyvän itsetunnon omaavia...joopa joo...kaikkea muuta osottaa tällanen.
        Muuten esimerkiksi puolikkaita haukutaa jatkuvasti...nehän ei ole kaaleitakaan ollenkaan...saati sitten vartit tms...mutta auta armias jos joku laulaja vaikka on puoli kaaleita tai vaikka siitä löytys pisara romaniverta niin sitä kyllä hehkutetaan ja pidetään että joo se on niin hyvä laulaja kun siinä on romaniverta. Se on niin naurettavaa ja antaa niin tyhmän kuuvan kaalosta.
        JOspa oppisimme arvostamaan toinen toistamme olimmepa mitä hyvänsä ja olipa meissä kaalon verta kokonaan tai vaan pisara tai jotain siltäväliltä...tai ei kenties ollenkaan.

        Jumala siunatkoon teitä kaikkia :)

        PS. Älkääkä pelätkö sikatauti rokotusta...ei siinä ole mikrosirua mukana:)) Mikrosirun ottaminen on vapaaehtoista ja se kyllä kerrotaan ihmisille ja kysytään haluaako sen ottaa vaiko ei. Luultavasti se tulee vasta sitten kun Jeesus on hakenut jo omansa täältä ajasta pois ja sitten ne jotka haluavat sen jälkeen vielä pelastua eivät ota sitä sirua (pedonmerkkiä) ja he eivät voi ostaa eikä myydä mitään kellä ei ole sitä sirua.
        Niin minä olen Sanasta ymmärtänyt.


      • k-a-a-l-o
        Yx Donna vaan :) kirjoitti:

        Olen tässä monesti miettinyt sellasta asiaa että... mikä ihme siinä on että täällä palstoilla saa lukea jatkuvasti näitä että onko joku julkkis tms romani. Mitä väliä sillä on??? Sama kun valtaväestö alkaisi täällä kauheesti hehkuttaa että "jeee...Tarja Halonen on valkolainen", tai et "waudeee, Jari Sillanpää on valkolainen yms yms...näitähän löytyisi kun suomessa ollaan. Mutta minun mielestä se kertoo äärettömän huonosta itsetunnosta jos on kauhea tarve löytää koko ajan kuuluisuuksia ketä on romaneita. Onhan niitä paljonkin ja me kaikki tiedämme sen, miksi siitä
        pitää tehdä niin valtava numero? Sitten koitetaan tehdä Romania sellaisistakin ketä ei ole (tiedän kyllä että Aale on).

        Jos halutaan että kaikki ollaan samalla viivalla ja yhtä arvostettuja omina itsenämme, niin miksi tällaista on koko ajan. Kaaleet toittovat jatkuvaan sitä että ollaan niin ylpeä kansa ja hyvän itsetunnon omaavia...joopa joo...kaikkea muuta osottaa tällanen.
        Muuten esimerkiksi puolikkaita haukutaa jatkuvasti...nehän ei ole kaaleitakaan ollenkaan...saati sitten vartit tms...mutta auta armias jos joku laulaja vaikka on puoli kaaleita tai vaikka siitä löytys pisara romaniverta niin sitä kyllä hehkutetaan ja pidetään että joo se on niin hyvä laulaja kun siinä on romaniverta. Se on niin naurettavaa ja antaa niin tyhmän kuuvan kaalosta.
        JOspa oppisimme arvostamaan toinen toistamme olimmepa mitä hyvänsä ja olipa meissä kaalon verta kokonaan tai vaan pisara tai jotain siltäväliltä...tai ei kenties ollenkaan.

        Jumala siunatkoon teitä kaikkia :)

        PS. Älkääkä pelätkö sikatauti rokotusta...ei siinä ole mikrosirua mukana:)) Mikrosirun ottaminen on vapaaehtoista ja se kyllä kerrotaan ihmisille ja kysytään haluaako sen ottaa vaiko ei. Luultavasti se tulee vasta sitten kun Jeesus on hakenut jo omansa täältä ajasta pois ja sitten ne jotka haluavat sen jälkeen vielä pelastua eivät ota sitä sirua (pedonmerkkiä) ja he eivät voi ostaa eikä myydä mitään kellä ei ole sitä sirua.
        Niin minä olen Sanasta ymmärtänyt.

        kaajeet jotka täällä huutelevat noita kysymyksiään ehkei ne osaa ottaa asiasta muullatavoin selvää


      • trosleitlw
        Tansi kirjoitti:

        tuossa kuvassa !

        nii vaa on


      • Vaalea Sveitsistä
        draba kirjoitti:

        http://www.toonika.fi/esiintyjat.html
        Oboetaiteilija Aale Lindgrenin musiikillinen ura alkoi poikasopraanona kuoroissa ja solistitehtävissä. Hän opiskeli laulua ja pianonsoittoa Antti Kalevan johdolla siirtyen 15-vuotiaana Puolustusvoimain Soittajakouluun.Vuosina 1969-1975 hän jatkoi opintojaan Sibelius-Akatemiassa. Lindgren on täydentänyt opintojaan myös Berliinissä.

        Aale Lindgren toimi Helsingin kaupunginorkesterin soolo-oboistina 1972-2002. Nykyään hän soittaa Helsingin kaupunginorkesterin englannintorven solistina ja toisena oboistina.

        Aale Lindgren on tunnettu kirkkokonserteistaan ja levytyksistään Kari Jussilan kanssa. Lindgren on esiintynyt myös useiden kamariyhtyeiden kanssa. Näitä ovat mm. Crusell-kvintetti, Carusell salonki -yhtye, Meso-trio sekä romanimusiikkiin keskittynyt Zanbona-yhtye. Lukuisat esiintymiset Suomessa ja ulkomailla ovat tehneet Aale Lindgrenistä merkittävän puhallintaiteilijan Skandinaviassa.

        En päässyt tähän linkkiin. Ehkä muistatte, että en asu Suomessa ja useat lähetykset eivät muissa maissa aukea. Niin on myös telkkari keskustelut joita mielelläni katselisin. Olen veljeni kansaa keskustellut puhelimessa näistä asioista. Hän antoi minulle vinkin, että näen täältä Ylen Elävä Arkiston. Aina kun palstalle tulee linkki, niin yritän. Useimminkaan se ei onnistu.

        Mikä sitten on tietämättömyys ja mikä tyhmyys? Minne vedät rajan? Tästä Aalesta en ole Sveitsissä koskaan kuullut.

        Tämä tästä ja piste


      • teillä jo
        Vaalea Sveitsistä kirjoitti:

        En päässyt tähän linkkiin. Ehkä muistatte, että en asu Suomessa ja useat lähetykset eivät muissa maissa aukea. Niin on myös telkkari keskustelut joita mielelläni katselisin. Olen veljeni kansaa keskustellut puhelimessa näistä asioista. Hän antoi minulle vinkin, että näen täältä Ylen Elävä Arkiston. Aina kun palstalle tulee linkki, niin yritän. Useimminkaan se ei onnistu.

        Mikä sitten on tietämättömyys ja mikä tyhmyys? Minne vedät rajan? Tästä Aalesta en ole Sveitsissä koskaan kuullut.

        Tämä tästä ja piste

        sikotauti helpottanu?


      • entinen naapuri
        myös romani kirjoitti:

        kyllä,aale on hieno taiteilija ja mukava kaveri,ja kyllä hän on myös romani,eikä se tee hänestä yhtään huonompaa taiteilijaa ja oboistia kuin hän nyt on,kiitos sinulle hienosta meriitti esittelystä,ilmeisesti se tuli tieto eikä arvaus pohjalta.olen itse tavannut aalen kerran ja pidin hänestä ,mukava mies ja hyvä keskustelija joten kaikkea hyvää sinulle ja hyvää syksyä ja tulevaisuutta Aalelle,voimme olla ylpeitä hänestä ja siittä että hän on yksi meistä.

        Kyllä Aale Lindgren on hieno herrasmies ,asui kaverini yläkerrassa ja joskus kuului veinoa Oboen soittoa mikä oli todella rauhoittavan kuuloista musiikkia . Itse taiteilija on herrasmies viimesen päälle toivonkin Aalelle menestystä tästä eteenpäinkin.


      • Anonyymi
        Yx Donna vaan :) kirjoitti:

        Olen tässä monesti miettinyt sellasta asiaa että... mikä ihme siinä on että täällä palstoilla saa lukea jatkuvasti näitä että onko joku julkkis tms romani. Mitä väliä sillä on??? Sama kun valtaväestö alkaisi täällä kauheesti hehkuttaa että "jeee...Tarja Halonen on valkolainen", tai et "waudeee, Jari Sillanpää on valkolainen yms yms...näitähän löytyisi kun suomessa ollaan. Mutta minun mielestä se kertoo äärettömän huonosta itsetunnosta jos on kauhea tarve löytää koko ajan kuuluisuuksia ketä on romaneita. Onhan niitä paljonkin ja me kaikki tiedämme sen, miksi siitä
        pitää tehdä niin valtava numero? Sitten koitetaan tehdä Romania sellaisistakin ketä ei ole (tiedän kyllä että Aale on).

        Jos halutaan että kaikki ollaan samalla viivalla ja yhtä arvostettuja omina itsenämme, niin miksi tällaista on koko ajan. Kaaleet toittovat jatkuvaan sitä että ollaan niin ylpeä kansa ja hyvän itsetunnon omaavia...joopa joo...kaikkea muuta osottaa tällanen.
        Muuten esimerkiksi puolikkaita haukutaa jatkuvasti...nehän ei ole kaaleitakaan ollenkaan...saati sitten vartit tms...mutta auta armias jos joku laulaja vaikka on puoli kaaleita tai vaikka siitä löytys pisara romaniverta niin sitä kyllä hehkutetaan ja pidetään että joo se on niin hyvä laulaja kun siinä on romaniverta. Se on niin naurettavaa ja antaa niin tyhmän kuuvan kaalosta.
        JOspa oppisimme arvostamaan toinen toistamme olimmepa mitä hyvänsä ja olipa meissä kaalon verta kokonaan tai vaan pisara tai jotain siltäväliltä...tai ei kenties ollenkaan.

        Jumala siunatkoon teitä kaikkia :)

        PS. Älkääkä pelätkö sikatauti rokotusta...ei siinä ole mikrosirua mukana:)) Mikrosirun ottaminen on vapaaehtoista ja se kyllä kerrotaan ihmisille ja kysytään haluaako sen ottaa vaiko ei. Luultavasti se tulee vasta sitten kun Jeesus on hakenut jo omansa täältä ajasta pois ja sitten ne jotka haluavat sen jälkeen vielä pelastua eivät ota sitä sirua (pedonmerkkiä) ja he eivät voi ostaa eikä myydä mitään kellä ei ole sitä sirua.
        Niin minä olen Sanasta ymmärtänyt.

        Näin minäkin sen olen ymmärrtänyt, mutta se miten minä asian ymmärrän ei välttämättä ole se miten asia todellisuudessa on


    • TURHAUTUNUT :(

      AATELKAA ETTÄ MEILLÄ ON MAHOLLISUUS TÄLLASEEN HIENOON KESKUSTELU-PALSTAAN JA SIT VATVOTAAN ESIM. TÄTÄ AALE LINDGREN-KESKUSTELUA KUUKAUSI TOLKULLA.
      IHMETTELEN ALOITTAJAAKIN YLIPÄÄTÄÄN, ETTÄ EIKÖ HÄN TODELLAKAAN OSAA KÄYTTÄÄ GOOGLEA?
      EN YKSINKERTAISESTI YMMÄRRÄ TÄTÄ VATVOMISTA, TÄYSIN TURHAA, TURHAAKIN TURHEMPAA.
      JA TÄMÄ ON SIIS KAIKELLA KUNNIOITUKSELLA TUOTA TAITEILIJAA KOHTAAN,
      MUTTA EI MAHDA HÄNENKÄÄN MIELTÄÄN NOSTATTAA JOS SATTUU HUOMAAMAAN, MINKÄTASOISTA "KESKUSTELUA" TÄÄLLÄ HÄNESTÄ KÄYDÄÄN.
      SAMA LINJA NÄYTTÄÄ KYLLÄ PÄTEVÄN KESKUSTELUUN KUIN KESKUSTELUUN, MIKÄ OSOITTAA MEIDÄN OMAA KYVYTTÖMYYTTÄMME NORMAALIIN KANSSAKÄYMISEEN IHMISTEN KESKEN.

    • tietoja tietoja

      ei ainakkaa näytä siltä

    • Musikantti myös

      Tuo upea ja taitava oboisti todellakin on Romani! Ja tämä tieto pitää!

      • Valko_naama

        Olipa kerran Helsingin kaupunginorkesterin harjoitukset. Lyömäsoitintaiteilijalla ei ollut kyseisessä teoksessa paljonkaan tekemistä, jokunen patarummun pamaus silloin tällöin, joten hän luki samaan aikaan kirjaa. Leif Segerstam huomasi tämän, keskeytti soiton ja sanoi tiukasti: "Romaanit pois!".
        Tällöin Aale Lindgren otti oboensa, purki sen osiin, pani kuljetuslaukkuun ja käveli rauhallisesti pois salista.

        On upeaa, että joku romani osaa nauraa itselleen ja tehdä sen noin tyylikkästi.


      • ?
        Valko_naama kirjoitti:

        Olipa kerran Helsingin kaupunginorkesterin harjoitukset. Lyömäsoitintaiteilijalla ei ollut kyseisessä teoksessa paljonkaan tekemistä, jokunen patarummun pamaus silloin tällöin, joten hän luki samaan aikaan kirjaa. Leif Segerstam huomasi tämän, keskeytti soiton ja sanoi tiukasti: "Romaanit pois!".
        Tällöin Aale Lindgren otti oboensa, purki sen osiin, pani kuljetuslaukkuun ja käveli rauhallisesti pois salista.

        On upeaa, että joku romani osaa nauraa itselleen ja tehdä sen noin tyylikkästi.

        tää Alle kenties Nokialla?


      • Toinen valko-naama
        Valko_naama kirjoitti:

        Olipa kerran Helsingin kaupunginorkesterin harjoitukset. Lyömäsoitintaiteilijalla ei ollut kyseisessä teoksessa paljonkaan tekemistä, jokunen patarummun pamaus silloin tällöin, joten hän luki samaan aikaan kirjaa. Leif Segerstam huomasi tämän, keskeytti soiton ja sanoi tiukasti: "Romaanit pois!".
        Tällöin Aale Lindgren otti oboensa, purki sen osiin, pani kuljetuslaukkuun ja käveli rauhallisesti pois salista.

        On upeaa, että joku romani osaa nauraa itselleen ja tehdä sen noin tyylikkästi.

        Muuten oikein,mutta kapellimestari olikin Ulf Söderblom.


    • ggagag

      on täysiromani

      • Anonyymi

        Äiti on hänellä romani ja isä valtaväestöä


    • Ellikatri

      Aale, toivottaisin sinut ystävällisesti tätini Saaran 90-vuotisjuhliin 28.12. Lohjalle. Olettehan tuttuja jo vuosien takaa. Jos tämä viesti sinut tavoittaa, voisitko olla ystävällinen ja soittaa minulle (puhelimella...oboekin käy) nroon 041-7018958. Järjestelen näitä tätini juhlia ja haluaisin hänelle iloisen yllätyksen. Kaikkea hyvää tähän kaamosaikaan. Terkuin Elli Salakka, Santun ja Petterin äiti, Keijon ex-vaimo.

    • eräsvain

      Aale Lindgren on romani. Luin haastattelun vuosia sitten, jossa hän kertoi kasvaneensa lastenkodissa ja saaneensa siellä tuntuman ja innostuksen klassiseen musiikkiin.

    • Priimavanhempi

      Olen todella ylpeä Aale Lindgrenin taiteesta. Tällaisia Aaleja löytyisi romaniyhteisöstä todella paljon jos lopetettaisiin se sossussa loisiminen tai ainakin laitettaisiin lapset harrastamaan.

      Se kyllä vaatii vanhemmilta hiukan sinnikkyyttä ja ahkeruutta myös mutta lapsi saa siitä paljon mm. mahdollisuuden pärjätä kovassa kisassa parhaista taiteellisen alan työpaikoista.

      Katsokaa peiliin romanivanhemmat! Kuinka moni teistä on pistänyt itsensä likoon lastensa pareman huomisen puolesta?

    • Anonyymi

      Kyllä hän on mustalainen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5841
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2017
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1775
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe