Phtoshop 5.0 Limited edition

vanhaa vuosikertaa

Huh! Vanha versio minulla (saatu), mutta nyt ei kannata uudempaa hankkia. Työkalupaletissa on joissain työkalauissa pikkukomio alanurkassa eli sen välineen takaa läytyy lisää työkaluja. Olen lainannut oppaita kirjastosta ja katsonut mitä netistä löytyy tästä versiosta ja sen perusteella tiedän missä tämän version työkaluissa pitäisi tuo kolmio olla.
Kysymys kuuluu: miksi minulta puutuu noita kolmioita (se on vain parissa työkalussa). Voiko olla, että asennuksessa on ollut vikaa, vai olenko tiedoissani aivan pielessä????
Toivon asiallisia vastauksia, kun en ole mikään asiantuntija tällä saralla (yleensäkään tietotekniika), kun ikää on jo niin paljon ettei vuosimallia kertoa kehtaa.

17

730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukenut PhotoShop-oppaita, jotka kertovat täysversiosta 5.0. Minulla ei tuota LE:tä ole, joten en osaa tarkemmin kertoa/arvata.

    • Minun PS5 LE:ssa on seuraavat työkaluvalintakolmiot: Lasso/Polygon/Magnetic, Marquee (4)/Crop, Sharpen/Blur ja Burn/Dodge/Sponge. En ole näitä neljää enempiä osannut kaivata.

    • -----------

      on limited edition. Vastaa vähän elementsiä nykyisistä. Siitä puuttu paljonkin tavaraa täysversioon verrattuna. Sitä tuli aikoinaan skannereitten tms kylkiäisenä. Pahin puute on cmykin puuttuminen. Olet varmaan lueskellut täysversion oppaita, en muista edes nähneeni LE:stä opaskirjoja.

      Fotarin vitosen täysversio oli muuten vasta huuto.netissä kaupan, ei maksanut montaa kymppiä....

      • ällee

        varmaankaan puutu mitään mitä siinä versiossa pitäisi olla. Ohjelmassa ei ole niin paljon piilotyökaluja eli noita kolmioiden takana olevia kuin uusissa versioissa eikä niissäkään ole joka työkalun alla lisää työkaluja.


    • Jäi vähän epäselväksi, että mitä noin vanhalla ohjelmalla oikein tekee kun ilmaiseksi saa parempiakin.

      Eriasia jos on Photoshop CS2 vaikka.

      • Pertti-Pekka 1936

        Kerroppas typy tai poju, mikä ilmainen on muka papempi kuin legendaarinen PS5 LE? Ja kerro mitä on muuttunut niin fundamentaalisti Photoshopin toiminnassa versioiden 5 ja 9 välillä, että se tekee 5:sta kaatopaikkakamaa ja CS2 vielä nippa nappa hengittää nenä vedenpinnan yläpuolella?

        Veikkaan, etteivät keskimääräiset teknologia- ja kehitysuskovaiset kuvantekijät ehdi omaksua yhtä PS-versiota ennen seuraavan, sitä seuraavan tai sitä seuraavankaan markkinoille tuloa. Jos näin olisi, koko maailman kuvakulttuuri olisi jo aikoja sitten muuttunut nykyisestä kirpputoritaiteesta taivaalliseksi.


      • Pertti-Pekka 1936 kirjoitti:

        Kerroppas typy tai poju, mikä ilmainen on muka papempi kuin legendaarinen PS5 LE? Ja kerro mitä on muuttunut niin fundamentaalisti Photoshopin toiminnassa versioiden 5 ja 9 välillä, että se tekee 5:sta kaatopaikkakamaa ja CS2 vielä nippa nappa hengittää nenä vedenpinnan yläpuolella?

        Veikkaan, etteivät keskimääräiset teknologia- ja kehitysuskovaiset kuvantekijät ehdi omaksua yhtä PS-versiota ennen seuraavan, sitä seuraavan tai sitä seuraavankaan markkinoille tuloa. Jos näin olisi, koko maailman kuvakulttuuri olisi jo aikoja sitten muuttunut nykyisestä kirpputoritaiteesta taivaalliseksi.

        Pertti-Pekkaa; Juuri noin se menee. Kuvaan ja käsittelen kuvia ammatikseni.


      • Pertti-Pekka 1936 kirjoitti:

        Kerroppas typy tai poju, mikä ilmainen on muka papempi kuin legendaarinen PS5 LE? Ja kerro mitä on muuttunut niin fundamentaalisti Photoshopin toiminnassa versioiden 5 ja 9 välillä, että se tekee 5:sta kaatopaikkakamaa ja CS2 vielä nippa nappa hengittää nenä vedenpinnan yläpuolella?

        Veikkaan, etteivät keskimääräiset teknologia- ja kehitysuskovaiset kuvantekijät ehdi omaksua yhtä PS-versiota ennen seuraavan, sitä seuraavan tai sitä seuraavankaan markkinoille tuloa. Jos näin olisi, koko maailman kuvakulttuuri olisi jo aikoja sitten muuttunut nykyisestä kirpputoritaiteesta taivaalliseksi.

        "Kerroppas typy tai poju, mikä ilmainen on muka papempi kuin legendaarinen PS5 LE?"

        Vaikkapa GIMP. 2.4 tai 2.6 sarjalainen. Riippuu nyt vähän käyttiksestä että kumpi. Ei ole Photoshop 5:llä mitään jakoa sitä vastaan, häviää GIMP:lle joka asiassa.

        Ja olen sitten itse käyttänyt Photoshop 5:n täysversiota ehkä enemmän kuin mitään muuta versiota Photoshopista ja varmaan eniten käyttämäni kuvankäsittelyohjelman versio mitä olen ikinä käyttänyt, että tiedän mistä puhun.

        "Veikkaan, etteivät keskimääräiset teknologia- ja kehitysuskovaiset kuvantekijät ehdi omaksua yhtä PS-versiota ennen seuraavan, sitä seuraavan tai sitä seuraavankaan markkinoille tuloa."

        Sitä suuremmalla syyllä GIMP on parempi. Katsos kun sillä ei ole sitä riskiä, että hajoaa lopullisesti kun päivittää käyttistä kun sattuu olemaan sellainen lisensointi, että lähdekoodit saa vapaasti niin siitä sitten käännetään uusi versio. Photoshop 5:n et uusia binäärejä saa, että sitten kun yhteensopivuus käyttiksen kanssa hajoaa niin on pakko vaihtaa ohjelmaa.

        Olisi sitten helpompi opetella suoraan käyttämään sellaista ohjelmaa mikä ei hajoa niin ei opettele asioita turhaan. Sen lisäksi GIMP toimii jokaisessa käyttöjärjestelmämerkissä, että ei sitten ole siitä kiinni jos seuraavassa koneessa on eri merkkinen käyttis. Tietysti jos nyt on jotain Photoshopin 5:sta koittanut opetella ja vaihtaa GIMP:n niin sitten on kuitenkin heti hurja valitus "yhyy ei osaa". Se taas johtuu siitä, että on tullu opeteltua turhia asioita ja vaihto uuteen ohjelmaan on väistämättä edessä jos PS5:sta alkaa nyt käyttämään.


      • --------
        M-Kar kirjoitti:

        "Kerroppas typy tai poju, mikä ilmainen on muka papempi kuin legendaarinen PS5 LE?"

        Vaikkapa GIMP. 2.4 tai 2.6 sarjalainen. Riippuu nyt vähän käyttiksestä että kumpi. Ei ole Photoshop 5:llä mitään jakoa sitä vastaan, häviää GIMP:lle joka asiassa.

        Ja olen sitten itse käyttänyt Photoshop 5:n täysversiota ehkä enemmän kuin mitään muuta versiota Photoshopista ja varmaan eniten käyttämäni kuvankäsittelyohjelman versio mitä olen ikinä käyttänyt, että tiedän mistä puhun.

        "Veikkaan, etteivät keskimääräiset teknologia- ja kehitysuskovaiset kuvantekijät ehdi omaksua yhtä PS-versiota ennen seuraavan, sitä seuraavan tai sitä seuraavankaan markkinoille tuloa."

        Sitä suuremmalla syyllä GIMP on parempi. Katsos kun sillä ei ole sitä riskiä, että hajoaa lopullisesti kun päivittää käyttistä kun sattuu olemaan sellainen lisensointi, että lähdekoodit saa vapaasti niin siitä sitten käännetään uusi versio. Photoshop 5:n et uusia binäärejä saa, että sitten kun yhteensopivuus käyttiksen kanssa hajoaa niin on pakko vaihtaa ohjelmaa.

        Olisi sitten helpompi opetella suoraan käyttämään sellaista ohjelmaa mikä ei hajoa niin ei opettele asioita turhaan. Sen lisäksi GIMP toimii jokaisessa käyttöjärjestelmämerkissä, että ei sitten ole siitä kiinni jos seuraavassa koneessa on eri merkkinen käyttis. Tietysti jos nyt on jotain Photoshopin 5:sta koittanut opetella ja vaihtaa GIMP:n niin sitten on kuitenkin heti hurja valitus "yhyy ei osaa". Se taas johtuu siitä, että on tullu opeteltua turhia asioita ja vaihto uuteen ohjelmaan on väistämättä edessä jos PS5:sta alkaa nyt käyttämään.

        Alkuperäisessä kysymyksessä oli puhe nimenomaan LE:stä. Se on vaillinaisempi paljonkin kuin täysversio. Noit ohjelmaversiot on hauskoja. Tiesit kai, että ainakin vanhemmat Elementsit oli itseasiassa täysversioita. Niitä vaan piti kräkätä. Joku oli hiffannut, että elements ja täysversio olivat kokolailla yhtä suuria rompulla...

        Vaa tää iänikuinen jaarittelu eri ohjelmien paremmuudesta on suunnilleen samaa, kuin änkyttäisi kumpi parempi, Tojota vaiko Tatsuni. Käytännössä kaikissa nykyajan kuvankäsittelysoftissa on kaikki tarpeellinen melkein kaikkeen. Oon ite kans pyörittänyt fotaria pitkään, nelosesta asti. Tutuin on 5,5. Sen jälkeen fotariin on tullut valtavasti täysin tarpeettomia toimintoja, sekä välttämättömiä RAW.juttuja jne. Mutta melkein kaiken, mitä teen nyt, pystyisin tekemään vitosellakin.

        Toi päivityksen pakonomaisuus oikeasti tympäsee. Tutkailin just, että nykyiseen koneeseen ei enää saa mäkin uusinta käyttistä, eikä kohta uusinta fotariakaan siis. On mulla Gimbshop parissa koneessa. Ei niissä mitään niin erikoista ole ettei niitä osais käyttää. Ongelma vaan just on niillä, jotka eivät ole paljoa pulanneet koneitten ja ohjelmistojen kanssa. Joku nappula on eri paikassa ja eri nimellä, voivoi.

        Itellä CS2, ei oikein tarvetta uusia, riittää mulle oikein hyvin. Mutta tän mäkkisäätämisen takia olen ajatellut pikkuhiljaa siirtyä enenpi Gimppiin. Siirtymäkauden ajaksi. Tässä nyt kuitenkin on käytössä neljä eri käyttistä, ei kellään riitä rahat ostamaan kaikkiin koneisiin ohjelmistoja. Mutta työkoneessa tulee vastakin olemaan fotari, se on senverran selkäytimessä, että kelloa vastaan tehdessä ei kompuroi.

        Niin, taisin itsekin eksyä aiheesta. Jos jollakin on fotarin LE, en voi tajuta noita trolleja, jotka ovat heti viisastelemassa ja "neuvomassa". Ja aivan asian ohi. Alkuperäisellä kysyjällä oli täsmällinen kysymys. Ja toi vakitrolli alkoi taas säätämään. Ilmiötä on pitkin nettiä, sääli. Kirkko on muuten kouluttanut 3000 lähetyssaarnaajaa netin sosiaalisiin medioihin, mitähän "hyvää" siitäkin sitten seuraa?


      • M-Kar kirjoitti:

        "Kerroppas typy tai poju, mikä ilmainen on muka papempi kuin legendaarinen PS5 LE?"

        Vaikkapa GIMP. 2.4 tai 2.6 sarjalainen. Riippuu nyt vähän käyttiksestä että kumpi. Ei ole Photoshop 5:llä mitään jakoa sitä vastaan, häviää GIMP:lle joka asiassa.

        Ja olen sitten itse käyttänyt Photoshop 5:n täysversiota ehkä enemmän kuin mitään muuta versiota Photoshopista ja varmaan eniten käyttämäni kuvankäsittelyohjelman versio mitä olen ikinä käyttänyt, että tiedän mistä puhun.

        "Veikkaan, etteivät keskimääräiset teknologia- ja kehitysuskovaiset kuvantekijät ehdi omaksua yhtä PS-versiota ennen seuraavan, sitä seuraavan tai sitä seuraavankaan markkinoille tuloa."

        Sitä suuremmalla syyllä GIMP on parempi. Katsos kun sillä ei ole sitä riskiä, että hajoaa lopullisesti kun päivittää käyttistä kun sattuu olemaan sellainen lisensointi, että lähdekoodit saa vapaasti niin siitä sitten käännetään uusi versio. Photoshop 5:n et uusia binäärejä saa, että sitten kun yhteensopivuus käyttiksen kanssa hajoaa niin on pakko vaihtaa ohjelmaa.

        Olisi sitten helpompi opetella suoraan käyttämään sellaista ohjelmaa mikä ei hajoa niin ei opettele asioita turhaan. Sen lisäksi GIMP toimii jokaisessa käyttöjärjestelmämerkissä, että ei sitten ole siitä kiinni jos seuraavassa koneessa on eri merkkinen käyttis. Tietysti jos nyt on jotain Photoshopin 5:sta koittanut opetella ja vaihtaa GIMP:n niin sitten on kuitenkin heti hurja valitus "yhyy ei osaa". Se taas johtuu siitä, että on tullu opeteltua turhia asioita ja vaihto uuteen ohjelmaan on väistämättä edessä jos PS5:sta alkaa nyt käyttämään.

        Hienoa, että nuorissa tytöissä on vielä uhkarohkeaa potkua! Maila-Karoliina (M-Kar) on julistanut sodan GIMPin puolesta Photoshopia vastaan.

        Roskiin vaan kalliit Photarit, koska tilttaavat käyttistä vaihdettaessa, hajoavat, opettavat turhia asioita... Tyttö GIMPin takana taitaa tietää mistä puhuu!!!

        Vapaa Lähdekoodi ei ole saanut yhtäkään käyttökelpoista kuvaa aikaan. Jos osaa, piirtää vaikka sormella hiekkaan. Kymppitonnin maalarinvehkeet tai PS CS100 Windows 666 Deluxessa (tai GIMP 007 Linux Genesiksessä) ei kenestäkään poropeukalosta tee artesaania saati taiteilijaa.

        Relevantimpaa olisi keskustella siitä kannattaako naperolle hankkia PS CS4 aloituspakkaukseksi haparoivalle tutustumisretkelle kuvankäsittelyn ihmeelliseen maailmaan vai piisaisiko keskustelupolun otsikosta ja vaarin vanhasta harjoittelukoneesta löytyvä PS5 LE...

        Keskustella voisi myös ohjelmien ja käyttöjärjestelmien uusiutumisvauhdin ja -tarpeen suhteesta... Ovatko useimmat Photaristit kuten entinen kitaristi, joka omisti Gibsonin, tiesi sen hinnan, tiesi kuuluisuuksia, jotka soittivat kyseisellä mallilla, muttei osannut itse soittaa sillä nuottia saati sointuakaan...


      • -------- kirjoitti:

        Alkuperäisessä kysymyksessä oli puhe nimenomaan LE:stä. Se on vaillinaisempi paljonkin kuin täysversio. Noit ohjelmaversiot on hauskoja. Tiesit kai, että ainakin vanhemmat Elementsit oli itseasiassa täysversioita. Niitä vaan piti kräkätä. Joku oli hiffannut, että elements ja täysversio olivat kokolailla yhtä suuria rompulla...

        Vaa tää iänikuinen jaarittelu eri ohjelmien paremmuudesta on suunnilleen samaa, kuin änkyttäisi kumpi parempi, Tojota vaiko Tatsuni. Käytännössä kaikissa nykyajan kuvankäsittelysoftissa on kaikki tarpeellinen melkein kaikkeen. Oon ite kans pyörittänyt fotaria pitkään, nelosesta asti. Tutuin on 5,5. Sen jälkeen fotariin on tullut valtavasti täysin tarpeettomia toimintoja, sekä välttämättömiä RAW.juttuja jne. Mutta melkein kaiken, mitä teen nyt, pystyisin tekemään vitosellakin.

        Toi päivityksen pakonomaisuus oikeasti tympäsee. Tutkailin just, että nykyiseen koneeseen ei enää saa mäkin uusinta käyttistä, eikä kohta uusinta fotariakaan siis. On mulla Gimbshop parissa koneessa. Ei niissä mitään niin erikoista ole ettei niitä osais käyttää. Ongelma vaan just on niillä, jotka eivät ole paljoa pulanneet koneitten ja ohjelmistojen kanssa. Joku nappula on eri paikassa ja eri nimellä, voivoi.

        Itellä CS2, ei oikein tarvetta uusia, riittää mulle oikein hyvin. Mutta tän mäkkisäätämisen takia olen ajatellut pikkuhiljaa siirtyä enenpi Gimppiin. Siirtymäkauden ajaksi. Tässä nyt kuitenkin on käytössä neljä eri käyttistä, ei kellään riitä rahat ostamaan kaikkiin koneisiin ohjelmistoja. Mutta työkoneessa tulee vastakin olemaan fotari, se on senverran selkäytimessä, että kelloa vastaan tehdessä ei kompuroi.

        Niin, taisin itsekin eksyä aiheesta. Jos jollakin on fotarin LE, en voi tajuta noita trolleja, jotka ovat heti viisastelemassa ja "neuvomassa". Ja aivan asian ohi. Alkuperäisellä kysyjällä oli täsmällinen kysymys. Ja toi vakitrolli alkoi taas säätämään. Ilmiötä on pitkin nettiä, sääli. Kirkko on muuten kouluttanut 3000 lähetyssaarnaajaa netin sosiaalisiin medioihin, mitähän "hyvää" siitäkin sitten seuraa?

        "Alkuperäisessä kysymyksessä oli puhe nimenomaan LE:stä. Se on vaillinaisempi paljonkin kuin täysversio."

        Sitä suuremmalla syyllä. Sillä vaan ei yksinkertaisesti tee yhtään mitään. Photoshopin täysversio tuolta ajalta on jo köyhä. Ei minulla Photoshopia vastaan ole mitään, se on hyvä softa, mutta aataminaikuiset versiot sitä varten että opetellaan käyttämään on kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa. Photoshop on hyvä niille jotka tietää mitä tarvitsee ja on varaa käyttää riittävän uutta versiota ettei ilmaiseksi saa joka asiassa parempaa.

        "Itellä CS2, ei oikein tarvetta uusia, riittää mulle oikein hyvin."

        Se on oikein hyvä. Minä kritisoin vanhoja versioita tai jotain rampautettuja versiota, ne on Photoshopista turhia.


      • M-Kar kirjoitti:

        "Alkuperäisessä kysymyksessä oli puhe nimenomaan LE:stä. Se on vaillinaisempi paljonkin kuin täysversio."

        Sitä suuremmalla syyllä. Sillä vaan ei yksinkertaisesti tee yhtään mitään. Photoshopin täysversio tuolta ajalta on jo köyhä. Ei minulla Photoshopia vastaan ole mitään, se on hyvä softa, mutta aataminaikuiset versiot sitä varten että opetellaan käyttämään on kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa. Photoshop on hyvä niille jotka tietää mitä tarvitsee ja on varaa käyttää riittävän uutta versiota ettei ilmaiseksi saa joka asiassa parempaa.

        "Itellä CS2, ei oikein tarvetta uusia, riittää mulle oikein hyvin."

        Se on oikein hyvä. Minä kritisoin vanhoja versioita tai jotain rampautettuja versiota, ne on Photoshopista turhia.

        ilmaseks, sano renki kun rikkaan leskiemännän nai.


      • Honeygirl-91 kirjoitti:

        Hienoa, että nuorissa tytöissä on vielä uhkarohkeaa potkua! Maila-Karoliina (M-Kar) on julistanut sodan GIMPin puolesta Photoshopia vastaan.

        Roskiin vaan kalliit Photarit, koska tilttaavat käyttistä vaihdettaessa, hajoavat, opettavat turhia asioita... Tyttö GIMPin takana taitaa tietää mistä puhuu!!!

        Vapaa Lähdekoodi ei ole saanut yhtäkään käyttökelpoista kuvaa aikaan. Jos osaa, piirtää vaikka sormella hiekkaan. Kymppitonnin maalarinvehkeet tai PS CS100 Windows 666 Deluxessa (tai GIMP 007 Linux Genesiksessä) ei kenestäkään poropeukalosta tee artesaania saati taiteilijaa.

        Relevantimpaa olisi keskustella siitä kannattaako naperolle hankkia PS CS4 aloituspakkaukseksi haparoivalle tutustumisretkelle kuvankäsittelyn ihmeelliseen maailmaan vai piisaisiko keskustelupolun otsikosta ja vaarin vanhasta harjoittelukoneesta löytyvä PS5 LE...

        Keskustella voisi myös ohjelmien ja käyttöjärjestelmien uusiutumisvauhdin ja -tarpeen suhteesta... Ovatko useimmat Photaristit kuten entinen kitaristi, joka omisti Gibsonin, tiesi sen hinnan, tiesi kuuluisuuksia, jotka soittivat kyseisellä mallilla, muttei osannut itse soittaa sillä nuottia saati sointuakaan...

        "Keskustella voisi myös ohjelmien ja käyttöjärjestelmien uusiutumisvauhdin ja -tarpeen suhteesta... Ovatko useimmat Photaristit kuten entinen kitaristi, joka omisti Gibsonin, tiesi sen hinnan, tiesi kuuluisuuksia, jotka soittivat kyseisellä mallilla, muttei osannut itse soittaa sillä nuottia saati sointuakaan..."

        Ohjelmistot muuttuvat kokoajan, sille ei voi mitään. Ongelma on se, että kun alusta jonka päällä softat asuu muuttuu, ohjelma voi hajota ja sitten on pakko hankkia uusi ohjelma. Näin siis jos on suljettu ohjelma. Avoimella ohjelmalla saa uudet binäärit.

        Jos niitä kaikkia miljoonaa uutta ominaisuutta ei kaipaa, ei ole järkeä opetella sitä suljettua softaa koska se on täysin varmaa että se hajoaa. Ei tiedä milloin hajoaa, mutta se hajoaa varmasti. Nopeimmillaan on hajonnut vuodessa. Mutta ei ole tavatonta sekään, että toimii 10v. Riippuu vähän siitä mihin asioihin softalla on riippuvuuksia.

        Käyttöjärjestelmien uusiutumisvauhti ja elinkaari taas on käyttöjärjestelmäkohtaista, ja se on ihan hyvä että on vaihtelua ja valinnan varaa. Yleensä on niin, että uusiutuu joko nopeasti ja elinkaari on lyhyt, mutta on paremmat ominaisuudet ja on tuoreemmat softat ja edullisempi, tai sitten on pitkä elinkaari, hidas uusiutumistahti, huonommat ominaisuudet, vanhemmat softat ja maksaa enemmän. Usein on myös enemmän luotettavuutta.

        Tarpeista riippuu mikä sopii. Ohjelmistoilla sitten avoimissa osaaminen kumuloituu eikä tarvitse pahemmin opetella uusia juttuja koska softat voi olla hyvinkin pitkäikäisiä, suljetuissa voi sitten olla jotain sellaisia ominaisuuksia mitä avoimissa ei ole, tai vaikka pidemmälle vietyä käyttöliittymää. Suljetun softan saa usein saanut myös nopeammin jos tulee joku uusi juttu, mutta se on kyllä tasaantunu viime vuosina ja kääntynyt myös päinvastaiseksi.

        Pidän itse Photoshopista, mutta GIMP menee vanhojen versioiden tapauksessa aina ohitse.


      • Honeygirl-91 kirjoitti:

        ilmaseks, sano renki kun rikkaan leskiemännän nai.

        En ole ikinä maksanut GIMP:stä. Voisin, mutta ei tarvitse. Ilmaiseksi saa ihan hyvän.


    • Koulutusneuvoja

      Hei!
      uusilta www.koulutus.fi sivuilta löytyy koulutusta photoshopin käyttöön! käy katsomassa!

      • Hyvänen aika

        Kymmeneen vuoteen ei ole ollut kursseja fotarin vitoselle. Paljonko on iloa oppia käyttämään "hienoja ominaisuuksia", joita ei sitten omassa ohjelmassa ole?

        Etsi sinä jostain jokin "looginen ajattelu"-kurssi. Siihen kun ei sinulla sitten kotona ole olemassa käyttöalustaa.


    • vanhaa vuosikertaa

      No herättipä kysymykseni keskustelun. Täällä on mainittu tuo Gimp ja se on varmaan omaa luokkaansa varsinkin ilmaisten ohjelmien piirissä ja uskon, että se on monipuolisempi kuin tuo Photoshopin Limited edition vitonen. Mutta siihen on jotenkin tosi vaikea päästä sisälle. Se asennettiin pyynnöstäni, kun hankin uuden koneen. Vähän olen sillä kuvia muokkaillut. Sitten löysin sellaisen kuin Paintnet. Minulle aivan hyvä ohjelma ja mukavalla tavalla samanlainen kuin Paintshop pro. Tosi hyvä käsikirja ja suomenkielen paketti, keskustelufoorumi (tämä ei suomalainen). Te joilla on osto-ohjelmia, kannattaisi ladata kyllä sekä Gimp että tämä viimeisin Paintnet (olikohan se 3.5) koneillenne ja vähän katsoa, mitä niillä saa aikaan. Ei ainakaan ennen kokeiluja lyödä ilmaisohjelmia lyttyyn. Minä oli tosi iloinen tuosta Paintnetistä.
      Kiitos kaikille vastanneille!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5098
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3347
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1482
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1317
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1016
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      918
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe