Kuukautiset e-pillereiden aikana?

Eli syön ehkäisyyn e-pillereitä. Nyt on kolmas liuska putkeen menossa, tämä viikko jäljellä ja sitten taukoviikko.
Viime keskiviikosta asti olen vuotanut. Perjantaihin asti oli rusehtavaa, niinkuin menkkojen alussakin. Ajattelin silloin että se on vaan tiputtelua, kun kerran ennenkin olen syönyt 3 liuskaa putkeen ja silloin tuli tiputtelua. No, tämä vuoto siis muuttui perjantaina kirkkaaksi vereksi ja siitä tummunut, samanlaiseksi kuin kuukautisvuotokin. Eli tämä vuoto on ilmeisesti vain "ennenaikainen" tyhjennysvuoto? Voisiko olla sillein että kroppa ei vaan enää "kestänyt oottaa" taukoviikkoa ja tyhjennysvuoto tulee nyt?

Gyne sanoi kun kysyin että onko ok jos syö 3 liuskaa putkeen että on.
Käsitykseni mukaan kuitenkin kohdun limakalvo jää kohtuun siis kun aloittaa seuraavan liuskan samantien ja se kasvaa siellä vaan. Ja sen takia voi tulla tiputtelua yms. kesken pillereiden.

Ajattelin vain kysellä täältä, ei asia pahemmin vaivaa. Tuota esittämääni syytä epäilen kyllä aika vahvasti.. Onko kellään ollut samanlaista? Jos on, niin kuinka kauan teillä on vuoto kestänyt?

Ainoa mikä mietityttää tässä asiassa on tosiaan se, että kauankohan vuoto kestää.. Kun vkl on menoa ja tapahtumaa, enkä haluaisi että vuodan silloin. Normaalisti tyhjennysvuoto minulla alkaa tiistaina (pilleriliuskan aloitan aina maanantaina ja siis vikan otan sunnuntaina) ja se kestää suunnilleen seuraavan viikon alkuun asti. Toivottavasti saitte selvää tekstistä ja osaatte vastata edes jotain :-)
51240
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Kaikki eivät voi syödä monta liuskaa pillereitä putkeen, vaan tulee tiputtelua ja kunnon vuotoakin. Ilmeisesti tuo kolmas liuska on sinulle liikaa.

Siinä vaiheessa, kun vuoto alkaa, neuvotaan pitämään se tauko. Pidä tauko nyt ja viikonloppuna vuodon pitäisi jo olla loppu. Mikään ei estä jättämästä kolmatta liuskaa kesken. Tauko voi olla max 7 päivää.

Äänestä
  • Onko toi miten luotettavaa? siis lopettaa pillerit nyt? Pysyykö ehkäisyteho samana? Lukisin pakkauksen vihosta, mutta paketti on toisella paikkakunnalla.. Eli jos nyt huomenna en ota pilleriä niin voinko aloittaa uuden liuskan sitten ensi maanantaina, kun tämän liuskan pitäisi loppua? Onko kuinka mahdollista että jos jatkan tämän liuskan loppuun niin vuotoa tulee ainakin loppuviikon?

    Äänestä

  • Eli löysin apteekin sivulta että taukoviikon voi pitää kesken liuskan. Eli jos jätän nyt huomisesta alkaen ottamatta pillerit niin tarviiko käyttää lisäehkäisyä vai pysyykö teho samana? Ja sitten sellainen, että haluaisin kuitenkin että aloituspäivä on aina maanantai, eli voinko aloittaa uuden liuskan ensi maanantaina? Pysyykö ehkäisyteho sittenkin?

    Äänestä

  • aloittaja taas kirjoitti:

    Eli löysin apteekin sivulta että taukoviikon voi pitää kesken liuskan. Eli jos jätän nyt huomisesta alkaen ottamatta pillerit niin tarviiko käyttää lisäehkäisyä vai pysyykö teho samana? Ja sitten sellainen, että haluaisin kuitenkin että aloituspäivä on aina maanantai, eli voinko aloittaa uuden liuskan ensi maanantaina? Pysyykö ehkäisyteho sittenkin?

    Jos syöt jo kolmatta liuskaa putkeen niin totta kai ehkäisyteho säilyy jos jätät sen nyt kesken. Taukoviikkoa voi aina lyhentää ilman, että ehkäisyteho kärsii, muttei koskaan pidentää.

    Äänestä

  • aika selvää kirjoitti:

    Jos syöt jo kolmatta liuskaa putkeen niin totta kai ehkäisyteho säilyy jos jätät sen nyt kesken. Taukoviikkoa voi aina lyhentää ilman, että ehkäisyteho kärsii, muttei koskaan pidentää.

    Eli en ota nyt huomenna pilleriä ja aloitan uuden liuskan sitten maanantaina. Kiitos paljon.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


mietityttää vaan kirjoitti:

Eli syön ehkäisyyn e-pillereitä. Nyt on kolmas liuska putkeen menossa, tämä viikko jäljellä ja sitten taukoviikko.
Viime keskiviikosta asti olen vuotanut. Perjantaihin asti oli rusehtavaa, niinkuin menkkojen alussakin. Ajattelin silloin että se on vaan tiputtelua, kun kerran ennenkin olen syönyt 3 liuskaa putkeen ja silloin tuli tiputtelua. No, tämä vuoto siis muuttui perjantaina kirkkaaksi vereksi ja siitä tummunut, samanlaiseksi kuin kuukautisvuotokin. Eli tämä vuoto on ilmeisesti vain "ennenaikainen" tyhjennysvuoto? Voisiko olla sillein että kroppa ei vaan enää "kestänyt oottaa" taukoviikkoa ja tyhjennysvuoto tulee nyt?

Gyne sanoi kun kysyin että onko ok jos syö 3 liuskaa putkeen että on.
Käsitykseni mukaan kuitenkin kohdun limakalvo jää kohtuun siis kun aloittaa seuraavan liuskan samantien ja se kasvaa siellä vaan. Ja sen takia voi tulla tiputtelua yms. kesken pillereiden.

Ajattelin vain kysellä täältä, ei asia pahemmin vaivaa. Tuota esittämääni syytä epäilen kyllä aika vahvasti.. Onko kellään ollut samanlaista? Jos on, niin kuinka kauan teillä on vuoto kestänyt?

Ainoa mikä mietityttää tässä asiassa on tosiaan se, että kauankohan vuoto kestää.. Kun vkl on menoa ja tapahtumaa, enkä haluaisi että vuodan silloin. Normaalisti tyhjennysvuoto minulla alkaa tiistaina (pilleriliuskan aloitan aina maanantaina ja siis vikan otan sunnuntaina) ja se kestää suunnilleen seuraavan viikon alkuun asti. Toivottavasti saitte selvää tekstistä ja osaatte vastata edes jotain :-)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu