Tosa se nyt tulikin, eli haulikko vai kivääri ?? Peuraa ja kaurista pääasiassa. Entä mitä hirveen tai sorsiin ??
Vastaukset 4
- vastaus sulle
noihin eläimiin vesipyssy!
- haulikko + luodikko
Peuran kyttäämiseen (esim. valkohäntäpeura eli valkohäntäkauris) lienee käytännössä kivääri välttämätön. Metsäkaurista voisi ampua haulikolla aivan lyhyille matkoille tai rihlakon luotipiipulla vähän pitemmille matkoille. Hirveä ei edes ole lupa ampua haulikolla. Sorsia taas on aika turha yrittää ilman haulikkoa.
Hyvä yhdistelmäase voisi auttavasti soveltua näille kaikille. Tuplat luotipiiput hirvelle (isolla kaliiperilla esim. 9,3 mm) ja tuplat haulipiiput sorsalle. Haulipiippu ja luotipiippu (esim .222) kauriille. Peuralle ei kuitenkaan kovin hyvää vaihtoehtoa taida löytyä yhdistelmäaseesta koska matkat voivat olla hiukan yläkantttiin? - 20+2
osta molemmat. Halvemmaksi tulee käytännössä koska yhdistelmäaseet ovat kalliita. Joku käytetty kaksipiipppuinen haulikko ei montaa sataa maksa ja kivääriksi vaikka käytetty kotimainen 308win esimerkiksi.
- SUOMALAINEN SISU
itselläni valmet 412 (12/76) haulikko ja 6,5x55se kivääri. näillä voin metsästää kaikkea mitä lakeuksilta löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791742
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.109913En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58745Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo107734Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset207664- 133628
- 51585
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus51562Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä19558- 37546