Sinä paljon matkustellut...

matkailija..

Kerro suosikkikohteesi ja miksi valitsit sen :)

21

696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pallonkiertäjä

      On Filippiinit,halpa,tuhansia kilometrejä hiekkarantaa.Bantayan,Palawan,Boracay,poisluettuna,joulu,kiinalaisten uusivuosi ja pääsiäinen,jolloin Boracaylla on porukkaa.

      • Sissanen

        Edellisistä kohteista olen Kuubasta samaa mieltä, ainutlaatuinen maa, mutta tosi on, että yksi tykkää yhdestä, toinen toisesta. Itselleni tärkeää on luonnonnähtävyydet ja uudet kokemukset. En juuri makoile rannoilla enkä shoppaile.
        Gambiassakin on tullut käytyä ja kyllä siellä nuo hihassaroikkujat todella ärsyttivät. Kiva paikka muuten, mutta ei ehkä niin kovasti nähtävää. Thaimaassa on valtavasti näkemistä ja koettavaa, mutta hulina ja kuumuus on mulle ehkä liikaa. Japani on yksi suosikkikohteistani ja perustelut vähän samanlaiset kuin Kuubassakin: ainutlaatuinen maa.
        Nautin myös ehdottomasti jenkkilomista. Siellä on paljon vierailunarvoisia paikkoja ja lisäksi lomailu on yksinkertaista ja helppoa. Florida ei kuitenkaan siellä kuulu suosikkeihini. Toinen hyvä lomailumaa on mielestäni UK. Vaikka britit joskus ärsyttävät lomakohteissa, omalla maaperällään he osoittautuvat ystävällisiksi ja mukaviksi.
        Keväällä kävin Maltalla ja se oli uskomaton paikka pienestä koostaan huolimatta. Kreikka on tunnelmallinen ja leppoisa lomamaa. Kanarian saarilla on uskomaton luonto, jos uskaltautuu sitä etsimään. Aina ei tarvitse etsiä uusia ja eksoottisilta tuntuvia maita, vaan kannattaa katsastaa myös tutut kohteet uudella tavalla.


      • "Kreikka vähän tylsä" tuota minäkin itsekseni ihmettelin. Jos on mitenkään mahdollista päästä lähelle paikallisten elämää, niin siitä on tylsyys kaukana. Ei ole mikään pakko luuhata niissä turistirysissä.

        Joten Euroopastakin löytyy verrattomia paikkoja (myös kaupunkikohteita). Esim. Irlanti, Kroatia ja Puola. Kaukokohteista minä ihastuin Indonesiaan, sieltä löytyy loputtomasti nähtävää ja koettavaa. Vasta seitsemän saarta koluttu, toivottavasti pääsen jatkamaan reppureissaamista siellä.


    • Juuso juu

      Todella ainutlaatuinen paikka. Upeat rannat ja ystävälliset ihmiset. Kannattaa kokea niin kauan kuin on omanlaisensa.

      • matkailu avartaa.

        olin toisen kerran viime jouluna kuubassa, eri paikassa kuin ensimäisellä kerralla , ja ei valitamista , siellä vielä palvelaan turisteja, on lämintä , ja kaunis luonto , ja ystävälisiä ihmisiä , ja ihanat rannat. sinne vielä joskus uudestaan. vaikka nyt talvella menenkin taimaaseen.


    • taas lomasta haaveil

      On paljon kiinni matkailijan luonteesta, mikä on hyvä paikka...toisille ei kelpaa mikään ja kaikki on huonosti, toiset taas lähtevät avoimella mielellä ja sopeutuen kyseisen maan tasoon ja tapoihin! Suosittelen myös Kuubaa, loistava lomanviettopaikka, voi liikkua omatoimisesti. Gambia on talvella edullinen ja lämmin, lyhyellä lentomatkalla, joskin siellä on "yliystävällisiä" ihmisiä, joihin täytyy suhtautua vain ystävällisesti ja jaksaa jutustella niitä näitä, joka taas voi monelle suomalaiselle olla vaikeaa. Suosittelen paikallista opasta, jos lähtee tutustumaan kaupunkiin ja turistialueen ulkopuolelle. Oppaita saatavilla lähes joka hotellin edustalta, eivät ole kovin kalliita, mutta luotettavia ja "lähes välttämättömiä" jos haluaa liikkua turvallisesti. Kanaria on mielestäni aika tylsä, mutta joskus ihan paikallaan jos haluaa vain aurinkoa ja hyvin tavallisen lomapaikan. Sama koskee Kreikan saaria. Turkki on kyllä lähellä olevista maista suosikkini, maineestaan huolimatta. Edulliset hotellit aika vaatimattomia, mutta kuka siellä huoneessaan on kun aurinko paistaa. Sieltä löytyy paljon kaikennäköistä ohjelmaa, ruoka on hyvää ja ihmiset ystävällisiä. Sään puolesta parasta aikaa kevät ja syksy, koska keskikesä on liian kuumaa... Intia on myös näkemisen arvoinen maa, Thaimaassa paljon nähtävää ja Afrikka taas aivan oma lukunsa. Kaikki matkat ovat olleet antoisia ja mukavia ja vielä on paljon näkemättä...

      • Ja missähän

        Noista olet oikeasti vieraillut? Kanaria ja Kreikan saaret ovat tylsiä mutta Gambia ei ? Intia on näkemisen arvoinen ja Afrikka on oma lukunsa? Ainakin silloin kuin itse Gambiassa kävin se oli Afrikkaa...

        Alkuperäiselle: Ei ole mitään suosikkikohdetta vaan matkat suuntautuvat aina uuteen paikkaan. Vain Kyproksella ja Turkissa olen vieraillut samassa kohteessa useamman kerran jos puhutaan lomamatkoista. Tunisiaan lukuunottamatta kaikki kohteet ovat olleet kiehtovia ja maita käytynä 41.


      • taas...
        Ja missähän kirjoitti:

        Noista olet oikeasti vieraillut? Kanaria ja Kreikan saaret ovat tylsiä mutta Gambia ei ? Intia on näkemisen arvoinen ja Afrikka on oma lukunsa? Ainakin silloin kuin itse Gambiassa kävin se oli Afrikkaa...

        Alkuperäiselle: Ei ole mitään suosikkikohdetta vaan matkat suuntautuvat aina uuteen paikkaan. Vain Kyproksella ja Turkissa olen vieraillut samassa kohteessa useamman kerran jos puhutaan lomamatkoista. Tunisiaan lukuunottamatta kaikki kohteet ovat olleet kiehtovia ja maita käytynä 41.

        Hei, anteeksi...en tarkkoittanut mitenkään pahalla mainintaa tylsästä, oikea sanavalinta olisi varmaan ollut lähellä länsimaista kulttuuria tai jotain... Ja oikeasti olen ollut monessa muussakin maassa ja kaupunkikohteissa yms. mutta kun ei tiedä kysyjästä enempää, on vaikea vastata tarkkaan ja kukaan ei jaksaisi lukea, jos kävisin kaikki maat ja kaupungit läpi, joissa olen ehtinyt käydä. Jos pitäisi mainita maa joka on miellyttänyt vähiten, niin se on Tunisia. Mutta sitten tullaan taas siihen, mitä lomaltaan hakee? Itsekin joskus haluaa vain aurinkoa ja joskus taas nähdä hyvin erilaisia kulttuureja. Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että matka kuin matka, se avartaa aina ihmistä! Ja kun käy katsomassa välillä tuolla todella köyhissä maissa, ei itse rutise enää pikku asioista!


      • travelgirl.
        taas... kirjoitti:

        Hei, anteeksi...en tarkkoittanut mitenkään pahalla mainintaa tylsästä, oikea sanavalinta olisi varmaan ollut lähellä länsimaista kulttuuria tai jotain... Ja oikeasti olen ollut monessa muussakin maassa ja kaupunkikohteissa yms. mutta kun ei tiedä kysyjästä enempää, on vaikea vastata tarkkaan ja kukaan ei jaksaisi lukea, jos kävisin kaikki maat ja kaupungit läpi, joissa olen ehtinyt käydä. Jos pitäisi mainita maa joka on miellyttänyt vähiten, niin se on Tunisia. Mutta sitten tullaan taas siihen, mitä lomaltaan hakee? Itsekin joskus haluaa vain aurinkoa ja joskus taas nähdä hyvin erilaisia kulttuureja. Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että matka kuin matka, se avartaa aina ihmistä! Ja kun käy katsomassa välillä tuolla todella köyhissä maissa, ei itse rutise enää pikku asioista!

        Mita maata suosittelisit minulle? Intia ja Ita-Afrikka koettu. Eli mika muu tahansa eksootinen kohde jossa voi marras-joulukuussa on lammin ja voi kokea mahdollisimman paljon. Olen seikkailun haluinen ja pidan tutustumisesta paikallisiin kulttuureihin. Lammin maa, jossa kaunis ranta ja ystavallisiset ihmiset viehattavat. Haluan kayda retkilla ja nahda kulttuuria. Kiitos.


    • Mulkukka

      Turku on kiva talvella

    • pojuwpkr

      matkailuni on rajoittunut eurooppaan. suosikkimaaksi on noussut portugali. suurin syy lienee ihmisten ystävällisyys ja muutenkin rento meininki. toki matkojen edullisuus ja sopiva ilmasto ovat plussaa.

    • Intia on in

      Oma suosikki kohteeni on Intia, siellä riittää näkemistä. Edullinen maa matkustaa ja lämmintä riittää. Missään turistipaikoissa en tykkää matkustaa, joten en ole edes käynnyt Goalla taikka muissa suomalaisten suosimissa paikoissa.

      • Missä päin liikuit?

        Joissakin paikoissa Intiaa kohtelevat naisia niin huonosti että se oli minusta tosi hankala kohde, en tykännyt Delhin seuduista yhtään.


      • ei ikinä enää

        Mulle tuli paha olo siitä köyhyydestä, likaisuudesta ja hajuista.


      • Intia on in
        Missä päin liikuit? kirjoitti:

        Joissakin paikoissa Intiaa kohtelevat naisia niin huonosti että se oli minusta tosi hankala kohde, en tykännyt Delhin seuduista yhtään.

        Olen matkustanut Intiassa perheeni kanssa monena talvena omatoimisesti ja olemme tosiaan välttäneet turistipaikkoja. Halvat lennot Mumbaihin ja siitä sitten vaikka autolla määränpäähän. Olemme olleeet useammassa paikassa ja retkeilleet autolla. Moottoripyörällä olen ajanut vuoristossa.
        Intiastahan löytyy paikkoja joka lähtöön, on sottaista ja köyhää, jos sitten puhdasta ja rikkaita. Olemme kyllä olleet enempi viimeksi mainituissa paikoissa. Puhdasta merenrantaa löytyy kilometrikaupalla ja kunnollisia asumuksia.
        Mitä tulee naisten huonoon kohteluun, sitä en/emme ole havainneet, ellei oteta erästä episodia huomioon, jossa kotiapulainen joutui lopettamaan työt miehensä käskystä. Hieman keljutti tuon rouvan puolesta, kun hän hankki lisäansioita perheelleen työskentelemällä kotiapulaisena ja hankki omaa rahaa.


      • Tosi in ...
        Intia on in kirjoitti:

        Olen matkustanut Intiassa perheeni kanssa monena talvena omatoimisesti ja olemme tosiaan välttäneet turistipaikkoja. Halvat lennot Mumbaihin ja siitä sitten vaikka autolla määränpäähän. Olemme olleeet useammassa paikassa ja retkeilleet autolla. Moottoripyörällä olen ajanut vuoristossa.
        Intiastahan löytyy paikkoja joka lähtöön, on sottaista ja köyhää, jos sitten puhdasta ja rikkaita. Olemme kyllä olleet enempi viimeksi mainituissa paikoissa. Puhdasta merenrantaa löytyy kilometrikaupalla ja kunnollisia asumuksia.
        Mitä tulee naisten huonoon kohteluun, sitä en/emme ole havainneet, ellei oteta erästä episodia huomioon, jossa kotiapulainen joutui lopettamaan työt miehensä käskystä. Hieman keljutti tuon rouvan puolesta, kun hän hankki lisäansioita perheelleen työskentelemällä kotiapulaisena ja hankki omaa rahaa.

        Olen nähnyt Intiassa kun raiskatun näköinen nainen makasi katuojassa kuolleen näköisenä, pienet lapset kiersivät ympärillä itkien. Kukaan ei välittänyt, kulkivat ohi ja sylkivät päälle. Parin metrin päässä saman tien varressa mies paskansi kylänraitilla tien vieressä olevalle viherkaistalle. Paikka oli likainen Noida, Uddar Pradeshissa. http://en.wikipedia.org/wiki/Rape_in_India


      • Intia on in
        Tosi in ... kirjoitti:

        Olen nähnyt Intiassa kun raiskatun näköinen nainen makasi katuojassa kuolleen näköisenä, pienet lapset kiersivät ympärillä itkien. Kukaan ei välittänyt, kulkivat ohi ja sylkivät päälle. Parin metrin päässä saman tien varressa mies paskansi kylänraitilla tien vieressä olevalle viherkaistalle. Paikka oli likainen Noida, Uddar Pradeshissa. http://en.wikipedia.org/wiki/Rape_in_India

        No ainoan tälläisen ikävän raiskaustapauksen olen nähnyt Suomessa vastaavalla lailla nuoren naisen heitettynä ojaan, tosin pienet lapset puuttuivat ympäriltä, mutta eipä muita kulkijoita tuntunut naisen kohtalo kiinnostavan, olin ensimmäinen kun pysähtyi hänen kohdalleen. Nainen ei sentään ollut kuollut.
        En väitä. että Intiassa ei tapahtuisi raiskauksia, mutta niitä tapahtuu ikävä kyllä Suomessakin aivan liikaa.


      • hyi olkoon
        Intia on in kirjoitti:

        No ainoan tälläisen ikävän raiskaustapauksen olen nähnyt Suomessa vastaavalla lailla nuoren naisen heitettynä ojaan, tosin pienet lapset puuttuivat ympäriltä, mutta eipä muita kulkijoita tuntunut naisen kohtalo kiinnostavan, olin ensimmäinen kun pysähtyi hänen kohdalleen. Nainen ei sentään ollut kuollut.
        En väitä. että Intiassa ei tapahtuisi raiskauksia, mutta niitä tapahtuu ikävä kyllä Suomessakin aivan liikaa.

        Intia on köyhä ja pas-kanen hajuhelvetti yök...


      • Intia on in
        hyi olkoon kirjoitti:

        Intia on köyhä ja pas-kanen hajuhelvetti yök...

        Riippuu ihan siitä, että missä matkustaa Intiassa ja miten. Intiassa voit matkata siististi ja ilman hajuhelvettiä. Ihan itsestä kiinni! Jos ostaa matkan pas-kaiseen hajuhelvettiin, jossa on vielä köyhyyttä, niin silloin se on sitä.


      • muualle matkalla
        ei ikinä enää kirjoitti:

        Mulle tuli paha olo siitä köyhyydestä, likaisuudesta ja hajuista.

        sama mulekin tuli joka paikassa melkein kauhee haju , ja likisuus , olen monessa maassa matkaillut, mutta missään muuallaen en ole voinut pahoin hajun vuuoksi. en kas ikänä enää intiaan.


      • Kävit sitte Goalla?
        muualle matkalla kirjoitti:

        sama mulekin tuli joka paikassa melkein kauhee haju , ja likisuus , olen monessa maassa matkaillut, mutta missään muuallaen en ole voinut pahoin hajun vuuoksi. en kas ikänä enää intiaan.

        Intiassa on siistejäkin paikkoja, eikä haise. Jos käy pelkästään Goalla, ei välttämättä ihastu lainkaan koko maahan. Olen itse ollut useampana talvena ihan siistissä paikassa perheen kanssa ja kierrellyt autolla monessa paikkaa. Toki slummeja näkee monessa paikkaa, mutta niitä on muuallakin maailmassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7598
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      116
      2139
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1414
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1341
    Aihe