Äkillinen vatsakipu

Oceana_

Mulla olis lähtö Turkkiin (Istanbul) viikonloppuna (viikon matka), ja lauantain-sunnuntain välisenä yönä menin amblulanssilla sairaalaan, aivan älytön äkillinen ylävatsakipu, melkein pyörryin kivusta. Verikokeissa ei näkynyt mitään, sain litalgin-lääkettä. Nyt on vatsa edelleen arka ja vähän kipuilee,otin yhden litalginin tänään eikä oikein auttanut mitään. Kannattaako mun lähteä reissuun, onko riskiä saada taas hirveä kipukohtaus? En tiedä mistä vatsavaiva johtuu....

2

1006

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensin kuntoon

Ei kun marssit takaisin lääkäriin ja pyydät kunnon tutkimuksia! Ei pelkillä verikokeilla mitään tee jos on noin pahat ylävatsakivut. Pitäisi ainakin ultrata. Voisivatko olla sappikivet syynä?

Harmi tietysti jos joudut matkan perumaan/siirtämään (Istanbul on mahtava!), mutta vatsakipujen kanssa ei ole leikkimistä. Menet sitten toisen kerran parempivointisena ellei viikon varrella olo helpota.

• Moi. Tulin juuri itse Turkista Istanbulista, tarkalleen viime perjantaina. En nyt halua pelotella mutta itse sain sieltä pahan suolistobakteerin. Kuumetta oli parhaillaan yli 40 astetta ja vatsa tosi sekaisin. Joutusin siellä lahtemään paikalliseen sairaalaan tiputukseen ja vielä koto Suomessa kolme yötä vietin sairaalassa tippa kädessä. Nyt kotona vahvan antibiootin kanssa...
      Vatsakipuhan voi johtua jostain ihan muusta ja litalgin on hyvä lääke, mutta eikä se voi aiheuttaa ripulia..? Itse miettisin vielä tarkkaan, koska kipeänä oleminen vieraassa maassa, jossa ei oikein englantiakaan osata on todella kurjaa. Toivon kuitenkin että pääset matkaan! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      157
      7721
    2. Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?

Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam
      Maailman menoa
      227
      5759
    3. Eduskunnan setämiehet eivät häiritse

Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.
      Maailman menoa
      39
      4638
    4. KL - Sähköautoilu aiheuttaa lisäkustannuksia muille tehopiikkimaksujen muodossa!

Kauppalehti 15.1.2026 Kommentti / Sähköautoista tuli ongelma – Uusi ”vero” uhkaa Kun perhe ostaa sähköauton ja laittaa
      Hybridi- ja sähköautot
      10
      4246
    5. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      77
      3968
    6. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      32
      3918
    7. Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on
      Hybridi- ja sähköautot
      12
      3001
    8. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      109
      2936
    9. Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto

Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,
      Maailman menoa
      73
      2433
    10. Silminnäkijät kertovat IS:lle useista törkeistä SDP:ssä tapahtuneista häirintätapauksista.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011749874.html Silminnäkijöiden Iltasanomille kertomusten mukaan SDP:ssä on tapahtu
      Maailman menoa
      120
      2370
    Aihe