Äkillinen vatsakipu

Oceana_

Mulla olis lähtö Turkkiin (Istanbul) viikonloppuna (viikon matka), ja lauantain-sunnuntain välisenä yönä menin amblulanssilla sairaalaan, aivan älytön äkillinen ylävatsakipu, melkein pyörryin kivusta. Verikokeissa ei näkynyt mitään, sain litalgin-lääkettä. Nyt on vatsa edelleen arka ja vähän kipuilee,otin yhden litalginin tänään eikä oikein auttanut mitään. Kannattaako mun lähteä reissuun, onko riskiä saada taas hirveä kipukohtaus? En tiedä mistä vatsavaiva johtuu....

2

929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensin kuntoon

      Ei kun marssit takaisin lääkäriin ja pyydät kunnon tutkimuksia! Ei pelkillä verikokeilla mitään tee jos on noin pahat ylävatsakivut. Pitäisi ainakin ultrata. Voisivatko olla sappikivet syynä?

      Harmi tietysti jos joudut matkan perumaan/siirtämään (Istanbul on mahtava!), mutta vatsakipujen kanssa ei ole leikkimistä. Menet sitten toisen kerran parempivointisena ellei viikon varrella olo helpota.

    • Moi. Tulin juuri itse Turkista Istanbulista, tarkalleen viime perjantaina. En nyt halua pelotella mutta itse sain sieltä pahan suolistobakteerin. Kuumetta oli parhaillaan yli 40 astetta ja vatsa tosi sekaisin. Joutusin siellä lahtemään paikalliseen sairaalaan tiputukseen ja vielä koto Suomessa kolme yötä vietin sairaalassa tippa kädessä. Nyt kotona vahvan antibiootin kanssa...
      Vatsakipuhan voi johtua jostain ihan muusta ja litalgin on hyvä lääke, mutta eikä se voi aiheuttaa ripulia..? Itse miettisin vielä tarkkaan, koska kipeänä oleminen vieraassa maassa, jossa ei oikein englantiakaan osata on todella kurjaa. Toivon kuitenkin että pääset matkaan! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1767
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      72
      1591
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1283
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1121
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      755
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      737
    8. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      718
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      715
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    Aihe