Askarteluideoita?

satu50

Jouluaskarteluja on mielestäni liian aikaista aloittaa. Syksyn lehdet on jo kollaaseissa hyödynnetty.
Halloweeniin on pari ideaa, mutta muuten...
Onko jollain hyviä vinkkejä nimenomaan myöhäissyksyyn sopivista lasten askarteluista?

9

1212

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öiuy

lapaset...vaikkapa...piirrätte käsi mallina hansikkaat/sormikkaat/lapaset ja sitten väritätte ne tai liimaatte lankaa niihin ja sitten pyykkipojilla "kuivumaan"...metsän eläimiä pistelemällä...
      http://www.metsavastaa.net/syksyista_askartelua

• superäippä

askarrella syyspuun meidän lasten tekemä syyspuu koristaa olohuonettamme:)

• mutta uudetkin kivat vinkit ovat yhä tervetulleita.
      Miten paljon te muut "satsaatte2 aikaa ja materiaaleja askarteluihin?
      Kiinnostaako se hobbyna vai onko enemmän lasten oma juttu?

• wilma60

Minä olen ihminen joka ei osaa tehdä käsillään mitään. Alakoulussa ope sanoi, että sinusta ei tule käsityöihmistä tekemälläkään ja ei ole todella tullut. Kaikki kädellä tekeminen on minusta vaikeaa ja varsinkin askartelu jotain sellaista jota en ymmärrä. Lapset on kuitenkin "taiteellisia" ja heille hankin kaikenlaista askartelumateriaalia. Onneksi ovat päässeet toteuttamaan taitojaan erilaisissa kerhoissa, hoitopaikoissa ja koulussa. Kaksi vanhinta valitsi 3 luokalta lähtien valinnaisen kuviksen kun kolmesta (käsityö, kuvis, liikunta) piti yksi valita. Lukeminen, elokuvat ja lautapelien pelaaminen on osa minua ja näiden parissa vietän aikaa lasten kanssa.

• wilma60 kirjoitti:

Minä olen ihminen joka ei osaa tehdä käsillään mitään. Alakoulussa ope sanoi, että sinusta ei tule käsityöihmistä tekemälläkään ja ei ole todella tullut. Kaikki kädellä tekeminen on minusta vaikeaa ja varsinkin askartelu jotain sellaista jota en ymmärrä. Lapset on kuitenkin "taiteellisia" ja heille hankin kaikenlaista askartelumateriaalia. Onneksi ovat päässeet toteuttamaan taitojaan erilaisissa kerhoissa, hoitopaikoissa ja koulussa. Kaksi vanhinta valitsi 3 luokalta lähtien valinnaisen kuviksen kun kolmesta (käsityö, kuvis, liikunta) piti yksi valita. Lukeminen, elokuvat ja lautapelien pelaaminen on osa minua ja näiden parissa vietän aikaa lasten kanssa.

Noinhan se on. Siis etteivät samat asiat puhuttele kaikkia ja vanhemmuuskaan ei tasapäistä.
        Noissa lautapeleissä on omalla kohdallani jostain syystä niin että ne assosioituvat nimenomaan jouluun; ennen joulua, joulunpyhinä ja välipäivinä aina pelataan paljon lautapelejä.
        Vuoden mittaan ne sitten taas jäävät.
        En tiedä miksi.

*hymy*

• wilma60
        satu50 kirjoitti:

Noinhan se on. Siis etteivät samat asiat puhuttele kaikkia ja vanhemmuuskaan ei tasapäistä.
        Noissa lautapeleissä on omalla kohdallani jostain syystä niin että ne assosioituvat nimenomaan jouluun; ennen joulua, joulunpyhinä ja välipäivinä aina pelataan paljon lautapelejä.
        Vuoden mittaan ne sitten taas jäävät.
        En tiedä miksi.

*hymy*

otetaan meillä esiin heti syysiltojen pimennettyä ja jatketaan pelaamista kevääseen saakka. Meillä on iso kasa pelejä sillä lasten ikä ja kehitystaso vaihtelee niin paljon, että pelien on oltava erilaisia. Nyt taas mietin minkälaiset pelit joulupukki tuo lapsille. Viime jouluna toi sellainen pelitalon jossa monta peliä; shakki, tammi ym. ym.

• Enkä minä ole vielä edes keksinyt millaisia tehdään.
      Mites teillä muilla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      73
      1959
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      366
      1229
    3. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      141
      1018
    4. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      24
      1003
    5. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      90
      714
    6. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      109
      686
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      44
      675
    8. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      652
    9. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      59
      645
    10. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      58
      590
    Aihe