Askarteluideoita?

satu50

Jouluaskarteluja on mielestäni liian aikaista aloittaa. Syksyn lehdet on jo kollaaseissa hyödynnetty.
Halloweeniin on pari ideaa, mutta muuten...
Onko jollain hyviä vinkkejä nimenomaan myöhäissyksyyn sopivista lasten askarteluista?

9

1133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öiuy

      lapaset...vaikkapa...piirrätte käsi mallina hansikkaat/sormikkaat/lapaset ja sitten väritätte ne tai liimaatte lankaa niihin ja sitten pyykkipojilla "kuivumaan"...metsän eläimiä pistelemällä...
      http://www.metsavastaa.net/syksyista_askartelua

      • superäippä

        askarrella syyspuun meidän lasten tekemä syyspuu koristaa olohuonettamme:)


    • mutta uudetkin kivat vinkit ovat yhä tervetulleita.
      Miten paljon te muut "satsaatte2 aikaa ja materiaaleja askarteluihin?
      Kiinnostaako se hobbyna vai onko enemmän lasten oma juttu?

      • wilma60

        Minä olen ihminen joka ei osaa tehdä käsillään mitään. Alakoulussa ope sanoi, että sinusta ei tule käsityöihmistä tekemälläkään ja ei ole todella tullut. Kaikki kädellä tekeminen on minusta vaikeaa ja varsinkin askartelu jotain sellaista jota en ymmärrä. Lapset on kuitenkin "taiteellisia" ja heille hankin kaikenlaista askartelumateriaalia. Onneksi ovat päässeet toteuttamaan taitojaan erilaisissa kerhoissa, hoitopaikoissa ja koulussa. Kaksi vanhinta valitsi 3 luokalta lähtien valinnaisen kuviksen kun kolmesta (käsityö, kuvis, liikunta) piti yksi valita. Lukeminen, elokuvat ja lautapelien pelaaminen on osa minua ja näiden parissa vietän aikaa lasten kanssa.


      • wilma60 kirjoitti:

        Minä olen ihminen joka ei osaa tehdä käsillään mitään. Alakoulussa ope sanoi, että sinusta ei tule käsityöihmistä tekemälläkään ja ei ole todella tullut. Kaikki kädellä tekeminen on minusta vaikeaa ja varsinkin askartelu jotain sellaista jota en ymmärrä. Lapset on kuitenkin "taiteellisia" ja heille hankin kaikenlaista askartelumateriaalia. Onneksi ovat päässeet toteuttamaan taitojaan erilaisissa kerhoissa, hoitopaikoissa ja koulussa. Kaksi vanhinta valitsi 3 luokalta lähtien valinnaisen kuviksen kun kolmesta (käsityö, kuvis, liikunta) piti yksi valita. Lukeminen, elokuvat ja lautapelien pelaaminen on osa minua ja näiden parissa vietän aikaa lasten kanssa.

        Noinhan se on. Siis etteivät samat asiat puhuttele kaikkia ja vanhemmuuskaan ei tasapäistä.
        Noissa lautapeleissä on omalla kohdallani jostain syystä niin että ne assosioituvat nimenomaan jouluun; ennen joulua, joulunpyhinä ja välipäivinä aina pelataan paljon lautapelejä.
        Vuoden mittaan ne sitten taas jäävät.
        En tiedä miksi.

        *hymy*


      • wilma60
        satu50 kirjoitti:

        Noinhan se on. Siis etteivät samat asiat puhuttele kaikkia ja vanhemmuuskaan ei tasapäistä.
        Noissa lautapeleissä on omalla kohdallani jostain syystä niin että ne assosioituvat nimenomaan jouluun; ennen joulua, joulunpyhinä ja välipäivinä aina pelataan paljon lautapelejä.
        Vuoden mittaan ne sitten taas jäävät.
        En tiedä miksi.

        *hymy*

        otetaan meillä esiin heti syysiltojen pimennettyä ja jatketaan pelaamista kevääseen saakka. Meillä on iso kasa pelejä sillä lasten ikä ja kehitystaso vaihtelee niin paljon, että pelien on oltava erilaisia. Nyt taas mietin minkälaiset pelit joulupukki tuo lapsille. Viime jouluna toi sellainen pelitalon jossa monta peliä; shakki, tammi ym. ym.


    • Enkä minä ole vielä edes keksinyt millaisia tehdään.
      Mites teillä muilla?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      30
      5759
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      309
      3834
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      37
      2986
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2949
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      164
      2414
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2066
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      122
      1950
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1634
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      5
      1586
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1559
    Aihe