Jouluaskarteluja on mielestäni liian aikaista aloittaa. Syksyn lehdet on jo kollaaseissa hyödynnetty.
Halloweeniin on pari ideaa, mutta muuten...
Onko jollain hyviä vinkkejä nimenomaan myöhäissyksyyn sopivista lasten askarteluista?
Askarteluideoita?
9
1141
Vastaukset
- öiuy
lapaset...vaikkapa...piirrätte käsi mallina hansikkaat/sormikkaat/lapaset ja sitten väritätte ne tai liimaatte lankaa niihin ja sitten pyykkipojilla "kuivumaan"...metsän eläimiä pistelemällä...
http://www.metsavastaa.net/syksyista_askartelua Tällaisen kuvan löysin sattumalta itse ja sen innottamana koristeltiin itse tiskirättejä.
http://www.bluebox.se/bilder/varor/a03922_3.jpg- superäippä
askarrella syyspuun meidän lasten tekemä syyspuu koristaa olohuonettamme:)
mutta uudetkin kivat vinkit ovat yhä tervetulleita.
Miten paljon te muut "satsaatte2 aikaa ja materiaaleja askarteluihin?
Kiinnostaako se hobbyna vai onko enemmän lasten oma juttu?- wilma60
Minä olen ihminen joka ei osaa tehdä käsillään mitään. Alakoulussa ope sanoi, että sinusta ei tule käsityöihmistä tekemälläkään ja ei ole todella tullut. Kaikki kädellä tekeminen on minusta vaikeaa ja varsinkin askartelu jotain sellaista jota en ymmärrä. Lapset on kuitenkin "taiteellisia" ja heille hankin kaikenlaista askartelumateriaalia. Onneksi ovat päässeet toteuttamaan taitojaan erilaisissa kerhoissa, hoitopaikoissa ja koulussa. Kaksi vanhinta valitsi 3 luokalta lähtien valinnaisen kuviksen kun kolmesta (käsityö, kuvis, liikunta) piti yksi valita. Lukeminen, elokuvat ja lautapelien pelaaminen on osa minua ja näiden parissa vietän aikaa lasten kanssa.
wilma60 kirjoitti:
Minä olen ihminen joka ei osaa tehdä käsillään mitään. Alakoulussa ope sanoi, että sinusta ei tule käsityöihmistä tekemälläkään ja ei ole todella tullut. Kaikki kädellä tekeminen on minusta vaikeaa ja varsinkin askartelu jotain sellaista jota en ymmärrä. Lapset on kuitenkin "taiteellisia" ja heille hankin kaikenlaista askartelumateriaalia. Onneksi ovat päässeet toteuttamaan taitojaan erilaisissa kerhoissa, hoitopaikoissa ja koulussa. Kaksi vanhinta valitsi 3 luokalta lähtien valinnaisen kuviksen kun kolmesta (käsityö, kuvis, liikunta) piti yksi valita. Lukeminen, elokuvat ja lautapelien pelaaminen on osa minua ja näiden parissa vietän aikaa lasten kanssa.
Noinhan se on. Siis etteivät samat asiat puhuttele kaikkia ja vanhemmuuskaan ei tasapäistä.
Noissa lautapeleissä on omalla kohdallani jostain syystä niin että ne assosioituvat nimenomaan jouluun; ennen joulua, joulunpyhinä ja välipäivinä aina pelataan paljon lautapelejä.
Vuoden mittaan ne sitten taas jäävät.
En tiedä miksi.
*hymy*- wilma60
satu50 kirjoitti:
Noinhan se on. Siis etteivät samat asiat puhuttele kaikkia ja vanhemmuuskaan ei tasapäistä.
Noissa lautapeleissä on omalla kohdallani jostain syystä niin että ne assosioituvat nimenomaan jouluun; ennen joulua, joulunpyhinä ja välipäivinä aina pelataan paljon lautapelejä.
Vuoden mittaan ne sitten taas jäävät.
En tiedä miksi.
*hymy*otetaan meillä esiin heti syysiltojen pimennettyä ja jatketaan pelaamista kevääseen saakka. Meillä on iso kasa pelejä sillä lasten ikä ja kehitystaso vaihtelee niin paljon, että pelien on oltava erilaisia. Nyt taas mietin minkälaiset pelit joulupukki tuo lapsille. Viime jouluna toi sellainen pelitalon jossa monta peliä; shakki, tammi ym. ym.
Enkä minä ole vielä edes keksinyt millaisia tehdään.
Mites teillä muilla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124390MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar862240Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5571734Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011461Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671167Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331098- 51008
Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt218971Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60913Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3898