Askarteluideoita?

satu50

Jouluaskarteluja on mielestäni liian aikaista aloittaa. Syksyn lehdet on jo kollaaseissa hyödynnetty.
Halloweeniin on pari ideaa, mutta muuten...
Onko jollain hyviä vinkkejä nimenomaan myöhäissyksyyn sopivista lasten askarteluista?

9

1212

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öiuy

lapaset...vaikkapa...piirrätte käsi mallina hansikkaat/sormikkaat/lapaset ja sitten väritätte ne tai liimaatte lankaa niihin ja sitten pyykkipojilla "kuivumaan"...metsän eläimiä pistelemällä...
      http://www.metsavastaa.net/syksyista_askartelua

• superäippä

askarrella syyspuun meidän lasten tekemä syyspuu koristaa olohuonettamme:)

• mutta uudetkin kivat vinkit ovat yhä tervetulleita.
      Miten paljon te muut "satsaatte2 aikaa ja materiaaleja askarteluihin?
      Kiinnostaako se hobbyna vai onko enemmän lasten oma juttu?

• wilma60

Minä olen ihminen joka ei osaa tehdä käsillään mitään. Alakoulussa ope sanoi, että sinusta ei tule käsityöihmistä tekemälläkään ja ei ole todella tullut. Kaikki kädellä tekeminen on minusta vaikeaa ja varsinkin askartelu jotain sellaista jota en ymmärrä. Lapset on kuitenkin "taiteellisia" ja heille hankin kaikenlaista askartelumateriaalia. Onneksi ovat päässeet toteuttamaan taitojaan erilaisissa kerhoissa, hoitopaikoissa ja koulussa. Kaksi vanhinta valitsi 3 luokalta lähtien valinnaisen kuviksen kun kolmesta (käsityö, kuvis, liikunta) piti yksi valita. Lukeminen, elokuvat ja lautapelien pelaaminen on osa minua ja näiden parissa vietän aikaa lasten kanssa.

• wilma60 kirjoitti:

Minä olen ihminen joka ei osaa tehdä käsillään mitään. Alakoulussa ope sanoi, että sinusta ei tule käsityöihmistä tekemälläkään ja ei ole todella tullut. Kaikki kädellä tekeminen on minusta vaikeaa ja varsinkin askartelu jotain sellaista jota en ymmärrä. Lapset on kuitenkin "taiteellisia" ja heille hankin kaikenlaista askartelumateriaalia. Onneksi ovat päässeet toteuttamaan taitojaan erilaisissa kerhoissa, hoitopaikoissa ja koulussa. Kaksi vanhinta valitsi 3 luokalta lähtien valinnaisen kuviksen kun kolmesta (käsityö, kuvis, liikunta) piti yksi valita. Lukeminen, elokuvat ja lautapelien pelaaminen on osa minua ja näiden parissa vietän aikaa lasten kanssa.

Noinhan se on. Siis etteivät samat asiat puhuttele kaikkia ja vanhemmuuskaan ei tasapäistä.
        Noissa lautapeleissä on omalla kohdallani jostain syystä niin että ne assosioituvat nimenomaan jouluun; ennen joulua, joulunpyhinä ja välipäivinä aina pelataan paljon lautapelejä.
        Vuoden mittaan ne sitten taas jäävät.
        En tiedä miksi.

*hymy*

• wilma60
        satu50 kirjoitti:

Noinhan se on. Siis etteivät samat asiat puhuttele kaikkia ja vanhemmuuskaan ei tasapäistä.
        Noissa lautapeleissä on omalla kohdallani jostain syystä niin että ne assosioituvat nimenomaan jouluun; ennen joulua, joulunpyhinä ja välipäivinä aina pelataan paljon lautapelejä.
        Vuoden mittaan ne sitten taas jäävät.
        En tiedä miksi.

*hymy*

otetaan meillä esiin heti syysiltojen pimennettyä ja jatketaan pelaamista kevääseen saakka. Meillä on iso kasa pelejä sillä lasten ikä ja kehitystaso vaihtelee niin paljon, että pelien on oltava erilaisia. Nyt taas mietin minkälaiset pelit joulupukki tuo lapsille. Viime jouluna toi sellainen pelitalon jossa monta peliä; shakki, tammi ym. ym.

• Enkä minä ole vielä edes keksinyt millaisia tehdään.
      Mites teillä muilla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2290
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      25
      920
    3. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    4. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      892
    5. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      845
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      564
      823
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      82
      728
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      660
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      24
      612
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      60
      581
    Aihe