Askarteluideoita?

satu50

Jouluaskarteluja on mielestäni liian aikaista aloittaa. Syksyn lehdet on jo kollaaseissa hyödynnetty.
Halloweeniin on pari ideaa, mutta muuten...
Onko jollain hyviä vinkkejä nimenomaan myöhäissyksyyn sopivista lasten askarteluista?

9

1188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öiuy

lapaset...vaikkapa...piirrätte käsi mallina hansikkaat/sormikkaat/lapaset ja sitten väritätte ne tai liimaatte lankaa niihin ja sitten pyykkipojilla "kuivumaan"...metsän eläimiä pistelemällä...
      http://www.metsavastaa.net/syksyista_askartelua

• mutta uudetkin kivat vinkit ovat yhä tervetulleita.
      Miten paljon te muut "satsaatte2 aikaa ja materiaaleja askarteluihin?
      Kiinnostaako se hobbyna vai onko enemmän lasten oma juttu?

• wilma60

Minä olen ihminen joka ei osaa tehdä käsillään mitään. Alakoulussa ope sanoi, että sinusta ei tule käsityöihmistä tekemälläkään ja ei ole todella tullut. Kaikki kädellä tekeminen on minusta vaikeaa ja varsinkin askartelu jotain sellaista jota en ymmärrä. Lapset on kuitenkin "taiteellisia" ja heille hankin kaikenlaista askartelumateriaalia. Onneksi ovat päässeet toteuttamaan taitojaan erilaisissa kerhoissa, hoitopaikoissa ja koulussa. Kaksi vanhinta valitsi 3 luokalta lähtien valinnaisen kuviksen kun kolmesta (käsityö, kuvis, liikunta) piti yksi valita. Lukeminen, elokuvat ja lautapelien pelaaminen on osa minua ja näiden parissa vietän aikaa lasten kanssa.

• satu50
        wilma60 kirjoitti:

Minä olen ihminen joka ei osaa tehdä käsillään mitään. Alakoulussa ope sanoi, että sinusta ei tule käsityöihmistä tekemälläkään ja ei ole todella tullut. Kaikki kädellä tekeminen on minusta vaikeaa ja varsinkin askartelu jotain sellaista jota en ymmärrä. Lapset on kuitenkin "taiteellisia" ja heille hankin kaikenlaista askartelumateriaalia. Onneksi ovat päässeet toteuttamaan taitojaan erilaisissa kerhoissa, hoitopaikoissa ja koulussa. Kaksi vanhinta valitsi 3 luokalta lähtien valinnaisen kuviksen kun kolmesta (käsityö, kuvis, liikunta) piti yksi valita. Lukeminen, elokuvat ja lautapelien pelaaminen on osa minua ja näiden parissa vietän aikaa lasten kanssa.

Noinhan se on. Siis etteivät samat asiat puhuttele kaikkia ja vanhemmuuskaan ei tasapäistä.
        Noissa lautapeleissä on omalla kohdallani jostain syystä niin että ne assosioituvat nimenomaan jouluun; ennen joulua, joulunpyhinä ja välipäivinä aina pelataan paljon lautapelejä.
        Vuoden mittaan ne sitten taas jäävät.
        En tiedä miksi.

*hymy*

• wilma60
        satu50 kirjoitti:

Noinhan se on. Siis etteivät samat asiat puhuttele kaikkia ja vanhemmuuskaan ei tasapäistä.
        Noissa lautapeleissä on omalla kohdallani jostain syystä niin että ne assosioituvat nimenomaan jouluun; ennen joulua, joulunpyhinä ja välipäivinä aina pelataan paljon lautapelejä.
        Vuoden mittaan ne sitten taas jäävät.
        En tiedä miksi.

*hymy*

otetaan meillä esiin heti syysiltojen pimennettyä ja jatketaan pelaamista kevääseen saakka. Meillä on iso kasa pelejä sillä lasten ikä ja kehitystaso vaihtelee niin paljon, että pelien on oltava erilaisia. Nyt taas mietin minkälaiset pelit joulupukki tuo lapsille. Viime jouluna toi sellainen pelitalon jossa monta peliä; shakki, tammi ym. ym.

• Enkä minä ole vielä edes keksinyt millaisia tehdään.
      Mites teillä muilla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      23
      3113
    2. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      68
      720
    3. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      3
      703
    4. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      32
      581
    5. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      3
      580
    6. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      35
      577
    7. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      19
      510
    8. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      3
      509
    9. Oletko varma

Ettei meistä tule mitään?
      Ikävä
      40
      501
    10. Mitä ajattelet

Meistä nykyään.
      Ikävä
      36