Olen tehnyt myyntitöitä lähes 10v Olen myynyt lähinnä printtiä. Nettiäkin on joskus tullu myytyä. Silloin kun aloitin hommat niin nuoruuden innolla lähdin hommia tekemään. Ekassa firmassa paukutin myyntiennätykset rikki jo koeajalla. Siirryin hakemistoalan yritykseen hommiin ja siellä sama juttu. Olin suomen 3 paras myyjä koko organisaatiossa. Sitten kumminkin tapahtui jotain. En tiedä että paloinko loppuun vai mikä tuli. Siirryin hetkeksi sivuun koko alalta ja lähdin opiskelemaan. Jostain syystä sydän veti takaisin myyntiin vaikka olin vannonut että en ikinä tee sitä. Hommat pyöri taas aivan loistavasti. Tein kuukauden myynnit 2 päivässä ja olin selkeä ykkönen. Sitten taas tapahtui sama juttu. Ei vaan innostanut enää ja en jaksanut vääntää asiakkaiden kanssa ollenkaan. Onko tämä nyt se kuuluisa loppuunpalaminen :)?? Olen hakenut töitä muilta aloilta mutta kun ei ole sitä kokemusta muusta kun myynnistä niin työnsaanti on sen takia vaikeaa :) Kultaiset neuvot olisivat kalliita. Mitä tässä kannattais tehdä?
Myyntityöhön sammui palo.
11
804
Vastaukset
- Eräs tarjoaja.
Minulla voisi olla duunia sinulle.
Ei varsinaista puh. myyntiä, tuotetta ei vielä myy kukaan muu. Markkinat on, mutta itse olen väsynyt myyntipuoleen :D
Kerro, jos kiinnostaa. - ex.myyntimies?
Itsellä takana yli 10v. Erilaista b2b / palvelumyyntiä kokoajan, mm. KAM:na, myyntipäällikkönä,
joskus olen onnistunut tosi hyvin, joskus epäonnistunut.
Mutta viimeiset pari vuotta asiakkaiden "perseen nuoleminen" on alkanut kyllästyttää.
Tyrkyttäminen on joskus niin rasittavaa, olla muka kiinnostunut asiakkaiden ongelmista jne jne.
Ei mullakaan muusta ole kokemusta, vaikea muihin juttuihin hakeuta.
Toiseksi, palkkataso ja edut ovat kohtuu hyviä. Monta vuotta tienattu 50-70.000 vuodessa,
muutama vuosi aina uusilla firmojen autoilla, uusimmat vermeet käytössä jne.
Kipinä on sammumassa.... - jaa ei mahdu nimi
1. Teit myyntisi INNOSTA, joka tarttui asiakkaisiin. Niin käy monella jotka ovat sinut itsensä kanssa.
2. Myyntisi sammui INNON PUUTTEESTA. Niin käy monella jotka ovat sinut itsensä kanssa.
3. Myyjästä tulee VAHVA. Hän löytää muun tavan myydä kuin sukkeluudet, nokkeluudet ja kaikki hassun hauskat tokaisut.
4. Myyjä kokee itseinhoa, koska ei etene ansaitsemalleen tasolle.
5. Myyjä hakee haluamansa päämiehen ja perustaa oman konttorin.
6. Myyjä ottaa hyvänä pitämänsä myyjän avukseen ollakseen kesälomalla tai muuten vaan välillä kotonakin...
7. Lue kohta 1. - Hanki ammatti
Printti ym. paskan myyjät ovat historiaa, kuten paperimiehetkin.
- oikeesti...
On kyllä uskomattoman ala-arvoista tämäkin kommentti, kun ei tiedetä mistä puhutaan. Sääliksi käy...
- Näin..
Tuo Kirby-myynti on nyt kovassa kasvussa Suomessa. Pelkästään tänä vuonna aloittaa yli 5 uutta myyntikonttoria maassamme. Yksi jopa Ouluun.
Ura Kirbyssä etenee edustajan työn kautta konttoripäälliköksi ja sitten maahantuojaksi. Tämä voi tapahtua 2 vuoden sisällä sinunlaisellesi aikaansaajalle. Tämä on varmaan mahdotonta muualla. Saada täysi franchise ilman franchise-maksua?
Jo konttoripäällikkönä voit sanoa adios myyntityölle loppuelämäksi. Ja Kirby-myynti on kivaa, asiakkaat ovat kotonaan ja autat heitä ratkaisemaan likaan liittyviä ongelmia. - opopopopopo
Katso itseäsi peiliin ja mieti miksi olet pudonnut. Koet työn raskaaksi, koska et osaa sitä.
- aloittajaa
Osaan kyllä homman todella hyvin mutta kun ei vaan innosta enää. En saa siitä mitään irti että teen jollekin firmalle isot kaupat. Nyt löysin vihdoin kunnon duunia missä ei tarvitse myydä mitään. Hoidan asiakkaiden markkinointia. Eli kartoitan missä heidän kannattaa näkyä. ! Aivan loistoduuni.
- Mistä rahat
aloittajaa kirjoitti:
Osaan kyllä homman todella hyvin mutta kun ei vaan innosta enää. En saa siitä mitään irti että teen jollekin firmalle isot kaupat. Nyt löysin vihdoin kunnon duunia missä ei tarvitse myydä mitään. Hoidan asiakkaiden markkinointia. Eli kartoitan missä heidän kannattaa näkyä. ! Aivan loistoduuni.
Sinä et osaa mitään.
- myyjäitsekin
Hmm, pakko vastata kun luin tuon sun jutun. Itse oon tehnyt myyntitöitä myös useita vuosia, ja minulla on ollut erilaisia kausia myynnissä. Eli välillä olen pitkään Suomen parhaita myyjiä, innostunut, ja välillä homma ei kulje lainkaan, ei innosta, ei kiinnosta, ja se näkyy kyllä myynnissä. Loppuun palaminen on varmaan oikea sana kuvaamaan tätä..? Onkohan tällainen vaihtelu kovinkin yleistä alalla?
En osaa neuvoa sinua, mitä kannattaisi tehdä, mutta voihan olla että myynti taas kulkee tauon jälkeen? :) - ex.myyjäkö
Sama vika,
olen tehnyt yli 10 vuotta myyntitöitä, välillä mennyt paremmin, välillä huonommin.
Välillä on intoa ja energiaa ollut kunnolla, toisinaan ei yhtään.
Oot myös miettinyt muita töitä, ongelma on vaan se että cv:ssä ei ole muutakuin myynti,
vaikka varmaan pystyisin kyllä muihin hommiin helposti. Toinen ongelma on raha.
Kun on tottunut yli 4000e kuukausipalkkoihin ei oikeen huvittaisin tinkiä sitä puoleen.
Esim katsoin yhden kunnallisen työpaikan. Esimiesvastuu 15 alaisesta, budjettivastuu jne
ja palkka...2500 20% henk.koht. lisämahdollisuus, siis noin 3000 liksa osastopäällikkön tehtävästä!!
Ei kiitos....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232