Collien "uskottavuus"

nahkis

Miten te collienomistajat koette sen miten ihmiset suhtautuvat rotuunne?

Olen tuore nahkannomistaja ja ikävä kyllä ihmiset kun kuulevat (eivät edes tunnista nahkaa) että koirani onkin lyhytkarvainen COLLIE, mielenkiinto lopahtaa vaikka alkuun ollaan ihmetelty ja pysähdytty juttelemaan kanssani koirasta. Onkohan heillä edelleen mielikuvajäänne Lassiesta.

Minun mielestäni nahassa on "asennetta". Syy miksi hankin nahan oli koiran terveys, uskomaton luonne, monipuolisuus, turkin helppohoitoisuus... listaa voisi jatkaa vaikka kuinka.

Syy miksi aloitin tämän keskustelun on se, että haluaisin kartottaa teidän omistajien kokemuksia ja todeta, että asuuko naapurissani vain idiootteja :)

Kaunista syksynjatkoa!

4

373

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • smooth is brilliant

ONNEA UUDEN KOIRAN JOHDOSTA!

HIENOA ETTÄ SINULLA ON NAHKA!

Olen itse onnellinen pehkojen omistaja ja suuri nahkojen ihailija.
      Miksikö: aivan samoista syistä jotka sinä mainitset!

Sitäpaitsi Suominahkat ovat maailman huippuja eikä suotta!!

Valitettavasti vain kaikki eivät tiedä nahkoista tarpeeksi....:(

Toivottavasti sinulla on tilaisuus tavata vaikkapa toisia nahkojen omistajia?
      (Voisiko collieyhdistyksen kautta löytyä kaveri/harrastusseuraa? Tai muuten?)

Joka tapauksessa oikein hyvää syksyä sinulle ja uudelle perheenjäsenelle - paras on vielä edessä!

• Jessess

Aijon hankkia nahkiksen seuraavaksi lemmikikseni, kunhan aika ja opiskelu sallii. En välitä pätkän vertaa, jos joillakin on colliesta pilkka sanoja, koska collie on kaikin puolin erinomainen kumppani. Ei väsy helposti ja elämäniloa ei puutu.

Itsellä kokemuksena on, hassua kyllä pehko collie, joka oli luonnevikainen. erittäin agressiivinen, jos joku osoitti sitä kädellä tai koski siihen. Tämä eli 13 vuotiaaksi, kunnes lonkat petti. Vaikka koira oli mikä oli, en koskaan pelännyt sitä. Se totteli heti, ei koskaan hyökännyt oma-aloitteisesti minkään kimppuun. leikki naapurin kissan kanssa ja älykäs kuin mikä. Pystyin käyttämään sitä lenkillä ja leikkimään pallopelejä sen kanssa. Ainuut, jotka saivat koskea siihen, olivan minun vanhempani, mummo ja naapurin naishenkilö.

Minusta naapurisi ovat vain hassuja. Ehkäpä pettyvät, kun koirasi onkin niin yleinen kuin collie.

• Lk merle

Meilläkin on nahka merle. Tämä yhdistelmä ei ole kovin tuttu ihmisille, olen saanut sen huomata..
      Kerrankin eräs nainen tuli kysymään, että mitäs kaikkee tässä sun koirassas nyt sit on..?!?! =D
      Hän ei ollut ikinä kuullutkaan lyhytkarvaisesta "lassiesta". Mikä ei yllätä oikeestaan enää.. =)
      Joten kyllä naapurissasi asuu idiootteja.. =)

• Aiheen aloittaja

vastauksista, hymyssä suin niitä luin :)

Häntä pystyssä kohti talven tuulia ja tuiskuja, kaikkea hyvää teille collien omistajille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1894
    2. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      127
      1492
    3. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      93
      1356
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      63
      1224
    5. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1095
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      11
      1086
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      223
      902
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      151
      849
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      57
      793
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      748
    Aihe