Collien "uskottavuus"

nahkis

Miten te collienomistajat koette sen miten ihmiset suhtautuvat rotuunne?

Olen tuore nahkannomistaja ja ikävä kyllä ihmiset kun kuulevat (eivät edes tunnista nahkaa) että koirani onkin lyhytkarvainen COLLIE, mielenkiinto lopahtaa vaikka alkuun ollaan ihmetelty ja pysähdytty juttelemaan kanssani koirasta. Onkohan heillä edelleen mielikuvajäänne Lassiesta.

Minun mielestäni nahassa on "asennetta". Syy miksi hankin nahan oli koiran terveys, uskomaton luonne, monipuolisuus, turkin helppohoitoisuus... listaa voisi jatkaa vaikka kuinka.

Syy miksi aloitin tämän keskustelun on se, että haluaisin kartottaa teidän omistajien kokemuksia ja todeta, että asuuko naapurissani vain idiootteja :)

Kaunista syksynjatkoa!

4

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • smooth is brilliant

      ONNEA UUDEN KOIRAN JOHDOSTA!

      HIENOA ETTÄ SINULLA ON NAHKA!

      Olen itse onnellinen pehkojen omistaja ja suuri nahkojen ihailija.
      Miksikö: aivan samoista syistä jotka sinä mainitset!

      Sitäpaitsi Suominahkat ovat maailman huippuja eikä suotta!!

      Valitettavasti vain kaikki eivät tiedä nahkoista tarpeeksi....:(

      Toivottavasti sinulla on tilaisuus tavata vaikkapa toisia nahkojen omistajia?
      (Voisiko collieyhdistyksen kautta löytyä kaveri/harrastusseuraa? Tai muuten?)

      Joka tapauksessa oikein hyvää syksyä sinulle ja uudelle perheenjäsenelle - paras on vielä edessä!

    • Jessess

      Aijon hankkia nahkiksen seuraavaksi lemmikikseni, kunhan aika ja opiskelu sallii. En välitä pätkän vertaa, jos joillakin on colliesta pilkka sanoja, koska collie on kaikin puolin erinomainen kumppani. Ei väsy helposti ja elämäniloa ei puutu.

      Itsellä kokemuksena on, hassua kyllä pehko collie, joka oli luonnevikainen. erittäin agressiivinen, jos joku osoitti sitä kädellä tai koski siihen. Tämä eli 13 vuotiaaksi, kunnes lonkat petti. Vaikka koira oli mikä oli, en koskaan pelännyt sitä. Se totteli heti, ei koskaan hyökännyt oma-aloitteisesti minkään kimppuun. leikki naapurin kissan kanssa ja älykäs kuin mikä. Pystyin käyttämään sitä lenkillä ja leikkimään pallopelejä sen kanssa. Ainuut, jotka saivat koskea siihen, olivan minun vanhempani, mummo ja naapurin naishenkilö.

      Minusta naapurisi ovat vain hassuja. Ehkäpä pettyvät, kun koirasi onkin niin yleinen kuin collie.

    • Lk merle

      Meilläkin on nahka merle. Tämä yhdistelmä ei ole kovin tuttu ihmisille, olen saanut sen huomata..
      Kerrankin eräs nainen tuli kysymään, että mitäs kaikkee tässä sun koirassas nyt sit on..?!?! =D
      Hän ei ollut ikinä kuullutkaan lyhytkarvaisesta "lassiesta". Mikä ei yllätä oikeestaan enää.. =)
      Joten kyllä naapurissasi asuu idiootteja.. =)

      • Aiheen aloittaja

        vastauksista, hymyssä suin niitä luin :)

        Häntä pystyssä kohti talven tuulia ja tuiskuja, kaikkea hyvää teille collien omistajille!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1393
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1133
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe